SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

Wednesday, February 20, 2013

Ramalan Khir Toyo - PRU 13 BN Selangor Kalah 17 Kerusi Cina

Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohd Khir Toyo meramalkan Barisan Nasional akan kalah di 17 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di kawasan ramai pengundi Cina.

Menurut Dr Khir, 9 [sembilan] kerusi terletak di empat kawasan parlimen yang dikuasai pembangkang iaitu Kelana Jaya, Subang, Petaling Jaya Utara dan Petaling Jaya Selatan.

Manakala bakinya iaitu lapan kerusi lagi di beberapa kawasan lain yang ramai pengundi Cina, katanya lagi.

17 kerusi DUN berkenaan mempunyai majoriti pengundi Cina atau pengundi bercampur – pengundi Melayu dan Cina sama ramai.

Selangor mempunyai 56 kerusi DUN dengan Pakatan Rakyat menguasai 36 kerusi dan BN 20 hasil pilihan raya umum 2008.

Pada pilihan raya itu juga, Pakatan Rakyat mengambilalih kepimpinan kerajaan negeri dari BN.

“Pengundi Cina masih sama dengan tahun 2008 iaitu menolak BN dan mengundi Pakatan Rakyat.

“Paling baik pun, peluang BN dan Pakatan Rakyat di Selangor adalah 50-50,” kata Dr Khir  lagi.

 
Pengundi Cina Lebih 30 Peratus

Malah, kata Dr Khir, secara keseluruhannya untuk kawasan-kawasan lain DUN dan Parlimen lain di Selangor juga, pengundi Cina masih menolak BN.

Katanya, lebih 30 peratus pengundi di Selangor merupakan kaum Cina dengan sebahagian besar tinggal di bandar-bandar utama.

Bagaimanapun, katanya, orang Melayu yang  banyak tinggal di Sabak Bernam, Sepang dan Kuala Selangor serta Shah Alam menyokong BN.

Katanya, UMNO turut dibantu dengan isu kalimah Allah yang menyebabkan pengundi PAS berpaling tadah kepada BN.

“Tidak ada cara lain jika mahu menang, BN mesti mendapatkan pengundi kaum Cina,” katanya lagi.

Dr Khir berkata, wakil rakyat UMNO sedia ada perlu memberi laluan kepada muka baru jika mereka sudah tidak popular.

Katanya, jika rakyat mahu muka baru mewakili mereka, wakil rakyat sedia ada perlu berundur.

Dalam isu berkaitan,  bekas Menteri Besar Selangor itu mendakwa tidak ada pembangunan di negeri itu yang dibawa oleh  Khalid Ibrahim.

Katanya, ini kerana Menteri Besar itu lebih gemar menyimpan wang di bank daripada digunakan untuk pembangunan negeri.

75 comments:

MELAYUJATI said...

Betul Ramalan Si Khir Toyo ni, masa PRU 2008 dia sendiri yang terkejut dengan keputusan PRU selangor. Ramalan sahaja belum tentu betul...tapi walau bagaimanapun Cina memang menolak BN walaupun macam2 cara kebaikan diberi kepada kaum setan ni....

Anonymous said...

Jenis tak reti bersyukur. Bantuan dirembat, undi tetap pembangkang. Tapi, yang aku heran ada kalangan Melayu pun turut tak tahu bersyukur...

AWAS said...

Pemimpin pun satu bangangnya dah tahu mereka tak sokong,buat apa nak adakan apa2 program kat Kawasan Babi lahanat tu.sebenarnya orang PAS pun Akan menyokong BN/UMNO kalau pemimpin pandai memahami masalah mereka.Islam wajib membantu sesama Islam.........

Anonymous said...

kaum Cina mana tahu erti BERTERIMA KASIH bro.....kita org Melayu ni je yg terhegeh hegeh dgn puak pemakan bangkai ni.....

Anonymous said...

Membazir sahaja membelanjakan beratus juta ringgit untuk mengambil hati kaum pemakan babi ini.Mereka memang tak reti makna mengenang jasa. Selepas PRU 13, jika BN masih menjadi kerajaan, mestilah tahu mengajar mereka secukup-cukupnya, ok.

Perakians said...

Sabar je..kita tenguk...hari ni MB Khalid br je ngadap Sultan perancangan nak bubar DUN Selangor...insyaAllah BN akan kembali menerajui Selangor....percaya pada Allah dan RasulNya...dah banyak kelemahan PKR sekarang....kaum Cha ya nun alip ni banyak mcm lalang...sumber sumber yg boleh kita terima...depa skrg berbelah bahagi tapi kaum tua memang pro Bn dah....ni yg group muda je ...doakan utk BN...

Anonymous said...

Aku nak bagi upah PENYAPU pada Khir Toyo diatas 'ramalan'nya. Kerana kebijaksanaan 'ramalan'nyalah, Khir Toyo masih enjadi 'MB' hingga sekarang!

Anonymous said...

Betul. Kenyataan anonymous disokong. Mantan MB Selangor sebelum PRU 2008 tidak sedikit pun meramalkan faktor beliau dalam kekalahan kerajaan negeri BN pimpinannya.

Anonymous said...

Apa la bengong sangat BN Selangor ni?

Berdasarkan indikator semasa. BN di Selangor jauh lebih baik berbanding tahun 2006, 2007 dan 2008.

Kini berdasarkan analisa pengundi Melayu lebih cenderong menyokong UMNO BN.
Penyokong India kian bertambah sehingga 80%.
Kini penyokong Cina ada sedikit pertambahan walaupun MCA umpama budak bengong yang terkejut kesan Tsunami 2008.

Keselurahannya BN akan kembali menawan Selangor dengan peningkatan majoriti berbanding PRU12.

Anonymous said...

BN kalah majority 4 undi je nanti

Anonymous said...

Saya tak faham kenapa Khir Toyo buat kenyataan begitu... macam sore loser. Dia sepatutnya buktikan yg dia adalah pemimpin Umno sejati yakni yg tak pentingkan jawatan tp akan berjuang demi agama, bangsa dan negara.

Sepatutnya dia pi la tolong berkempen kepada orang2 Cina tu, cakap yg dulu dia byk buat silap. Cakapla yg BN di S'gor sekarang dah belajar dr kesilapan... alaa apa-apa laa... yg penting, tunjukkan kesatuan parti.

Tun M yg dah 80 tahun lebih tu pun masih berusaha utk yakinkan rakyat.
Jangan berputus asa sebelum hari mengundi!

p/s: jangan dok buat macam UMNO kat Penang ni... awai2 dah angkat bendera putih.. berkempen ala kadar aje. Kat Tanjung, hanya bendera umno aje yg terpacak, program beri penerangan ke.. program pujuk hati rakyat ke.. habuk pun tarak. Kami ahli Umno Tg Tokong, sampai la ni tak dengaq kabar berita pun dari ketua cawangan.

-Penangite.

Anonymous said...

PAS tkpernah ambik iktibar sikap bangsa Cina, sepatutnya PAS jgn bg ruang pd Cina, supaya teguh bersatu atas satu dasar-jgn pencacaikan diri utk Cina Harbi.. so UMNO pn xperlu sgt nk layan bngsa bangkai sepet ni.

Skrg bila PAS jualkan semuanya sehingga kalimah Allah pun jual juga.. syok sakanlah Cina pijak Melayu.. apa UMNO blh buat lg?

Anonymous said...

Khir Toyo nk U-Turn join PR kot saat2 akhir ni hehe..

Anonymous said...

Bagi penyapu kang!!!

Anonymous said...

Ok lah tu dia bagi ramalam buruk macam tu.. Kalau bagi ramalan yang baik saja, orang Be End akan lena diulik mimpi indah, bangun je dari lena, dah kalah..

Tapi in sha Allah, betul la Be End akan kalah lagi di Selangor.. Siapa yang dominan nak bantah Khalid? Sateem? Senyap je.. Khir? Baru ini dekat2 nak PRU dengar suara.. Tapi elok la, dia bercakap tak syok sendiri.. Dia nampak dah apa yang akan jadi..

Anonymous said...

Otak melayu tu puncture kerana terlebih enzime sodium chloride dalam Belachan dan Budu yg busok tuh...

Anonymous said...

Undi melayu dan undi india sudah cukup untuk bn menang di selangor. Cina bandar dah lupa bn banyak dah berjasa yg mereka dapat menafaat. Bila bn menang kalau cina tak sokong kita buat macam sarawak, tiada wakil cina dalam kerajaan dan jangan baru nak menyesal. Kita akan utamakan penyokong kita. Kalau semua bangsa bersama sokong BN kita sama2 kongsi kemajuan.

Anonymous said...

Kau ni rasis lah.. Cina berniaga sampai Chinese New Year pun aku susah nak servis kete tau, semua pakat tutup.. Itu pun kau tak tau ke indikator nya apa? Melayu memang ditipu oleh Amno sejak sekian lama, sampai jadi malas berusaha macam Cina..

Kau fikirkanlah yang ekonomi ni Cina yang pegang.. Ramai billionaire yang dari kalangan Cina.. Kalau Cina ada susah, billionaire dia ramai, boleh tolong.. Kalau Melayu susah, cuma sorang billionaire Melayu tu je yang ada, mana larat dia nak tolong Melayu..

Cina berjaya sebab dia bukan Amno.. Amno tak wujud lagi baiklah, Melayu tak ada tongkat dan kena usaha sendiri sampai berjaya.. Kalau lemak manis hari-hari, mana boleh berjaya! Haramjadah punya Amno..

Hormatlah sama Tunku sebab bagi kerakyatan pada Cina tahun 1957 dulu.. Tunku tuuuu, takkan kau nak lawan dengan rasis kau..

Anonymous said...

Sejak aku tau melayu mesti Islam seperti termaktub dlm artikel 160 (2) perlembagaan malaysia. Aku bangga jadi melayu. Tidak ada dlm dunia ini disabitkan bangsa dengan agama Islam seperti bangsa melayu. Ya Allah selamatkanlah bangsa melayu ini dari dijajah dan dihina oleh puak musyrikin cina harbi yg cuba mengambil kesempatan daripada persengketaan sesama melayu yang masih belum sedar betapa pentingnya ukhuwah dan persaudaraan sesama Islam yang mana sekiranya berlaku kematian siapa lagi yg akan memandikan, mengafankan dan menyembahyangkan kalau tidak kita melayu yang Islam ni. Bersatulah. Sedih kalau lim kit siang jadi perdana menteri. Baru melayu buka mata nak bersatu.

Anonymous said...

Dia ni pasal pulak? Memang sesiapa boleh buat ramalan, kan cuma RAMALAN tapi masaalahnya trumpet belum berbunyi bendera putih telah dinaikkan. Semangat juang pemimpin macam nikah yang harus dibanggakan. Sepatutnya berusaha dengan lebih gigih bukan menyerah buta-buta. You better resign from politic and stay at home.

Anonymous said...

Betul Juga cakap-cakap Encik Khir Toyo ni.. Saya setuju..

Anonymous said...

BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN BN

Nagaman said...

Sebab strategi UMNO dan BN lembik , tak pandai exploit peluang dan isu yang banyak menyebelahi BN dan kerajaan. Otak lembab tak gherti guna media seperti RTM dna internet dengan bijak. Yang nakal. DAP sanggup buat apa saja hingga sabotaj negara pun ok.

Orang Selangor tak tau siapa orang dan personaliti BN yang mereka boleh rasa senang. Wajah wajah dan kerja sosial mereka sebagai penyanyang , pejuang , kerja kerja kemanusiaan, bantu kemiskinan, bantu kesengsaraan, kerisauan kesusahan keluarga dan golongan muda- tidka kelihatan. Tidak di mainkan.

DI TV jangan cakap lah, hanya muka Rais Yatim dan ISteri serta KSU yang langsung tak menguntungkan. Muka PM tu kita fahamlah.

Muka muka segar, ikhlas, yang boleh di kaitkan dengan PM serta TPM, polisi transformasi dari segi visual- menangani kesusahan dan keresahan rakyat dengan bijak dan anjakan public relations - tiada markah kosong aja.

Isu agenda jahat lim kit siang, ambiga, DAP, anwar, nik aziz , haid yang rela hancurkan negara kerana dendam dan benci tiadak di mainkan dengan bijak di Rtm, tv 3 mahu pun di internet. Mainan Astro lebih mesra pada pembangkang. Itu kita faham - orang bisness macam Ananda dan towkay kaya cina dan Melayu mesti akan main dua pihak- sebab mereka oportunis paling besar.

Tapi yang pelik dan membosankan - mana think tank UMNO dan BN- untuk tawan hati bukan Melayu dan untuk tawan Melayu, strategi masih tak menjadi? Sebab semua, termasuk Rais yang jaga komunikasi penting itu,terlalu bergantung pada PM. Sebab terlalu nak bodek PM , bukan untuk kebaikkan UMNO dan rakyat.

Anonymous said...

penang masih lge sebab rasis 2n singapore, kedah, perak & selangor bn & lain2 kekal bn cuma kelantan 50 bn 50 pihak islam jumud sehingga dtg amirulmukmineen DYMM pemerintah dunia.

Anonymous said...

Dulu ckp mau cari winnable candidate..masih mau bertanding lagi?majoriti ciput ada hati nak bertanding lagi?cukup2lah...harapan rakyat ada muka2 baru akan bertanding..orang bandar tak undi parti tapi undi calon...orang kampung saja undi parti...jgn ikut sangat akar umbi soh bertanding lagi sbb payong takut bocor,,tp fikir masa depan..itu pun kalau nak memerentah lah..lainlah kalau memang nak kalah...

Anonymous said...

Saya memang sudah banyak terhutang budi dengan BN. BNlah yang membolehkan saya agak berjaya pada masa ini. Walaupun BN ada sedikit sebanyak kecacatan, ia hanyalah segelintir. Tiada satu parti yang perfect dalam dunia ni.

ournetworks said...

Hmpir smua komen sokong ameno..ya ameno ni melayu ..bila melayu islam ye..ameno bumiputra sabah ramai kristen.bleh guna kalimah Allah plak. D smenanjung mcam nak makan lim guan eng maki pas.. Be end ni gabung cina india mamk dan benggali kan.so nak undi majori cina kan.tpi ko smua kata cina babi..cina setan.kalo sokong be end mcam dulu2 katalah mreka kawan. Kalo sokong pr kata setan plak..adakah kaum bkan melayu ni muncul sndiri dri bumi..atau telah d takdir Allah sjak azali lgi.penjajah yg bawa ke dtg snsiiri itu smua ketentuan Allah.kuat sngat darah melayu ni.sultan melaka khwin dgn putri cina..sultan johor ada yg kahwin org inggris.sultan selangor pun sama malah raja muda selangor darah melayu kalo d sukat xlebih 40 prtus melayu. Mahathir benggali mamak cmpur melayu cxpur siam..hishamudin cmpuran turki..ada maslah ke.kalo bnci sangat dgn cina ..hah bunuh ajelah mreka. Senang biar malaysia smua melayu je..55 th ameno be end printah malaysia sapa beri kesen besar pd cina..ameno..bri kebenaran bina pusat2 prniagaan prumahan ..amwno..genting hinghland ameno..starcrues kapal pranginan pejudian trbesar ameno.lesen toto magnum lumba kuda ameno..kilang arak ameno..beli syarikat arak trbesar filifina sam megual anak mahathir ameno..salahguna guna kuasa ameno..pilahara lembu tpi beli kondo ameno..ok ckup lah..banyak lagi kecurangn pmimpin amno kalo nk d nyatakan..pr baru 5 th ..nik aziz brapa banyak dia kebas hrta duit rkyat..hj hadi..rumah papan je.. Khir toyo brapa th dhada lbih tiga rumah besar..dia org tg.karang aku juga tg.karang tau asak uaul dia..malah d kira kerabat dia..jgn marah org lain jika mreke tak pilih anda.renung kesilapan diri. Cina maju kaya doninan ekonomi kerna rjin disiplin brsatu d kalngan mreka..melayu kini nk cpat kaya ..yg muda menagih.mrempit bohsia hiburan brlebihan.ada agama islam lagi tpi prangai srupa oeg kafir gak..pas ajk solat zikir bimbingn agama ameno ajk menyanyi jlget..prtahankan kalimah Allah mati2an..tpu rmai murtad ameno buat aoa..laksana huduf xbleh..alahai memang melayu ni ramai yg goblok..untung media utama tv radio akhbar ameno kuasai kalo tak dh lama be end bungkus..

Anonymous said...

Harap Melayu kembali bersatu. Buang yang keruh ambil yang jernih. Bumi mana yang tak ditimpa hujan. Nobody is perfect begitu juga parti. Cukuplah peperangan sesama kita. Marilah kita bersatu di bawah satu bendera. UMNO bukannya teruk sangat. Banyak juga sumbangan UMNO untuk anak bangsa kita jika hendak diperkupaskan satu persatu. Cuma kadang kadang kelekaan itu membawa padah. Berilah peluang kepada tunjang yang sedia ada InsyaAllah melayu tidak akan tergadai di bumi sendiri.

Anonymous said...

Rakyat malaysia dah lama bagi peluang pada umno tetapi keadaan masih tak berubah siapa yg hidup kaya cepat kat malaysia ini anak siapa menjadi org ke 13 kaya di malaysia siapa yg buat skandal projek lembu,pkfz,bank bumiputera,rumah dan tanah....yg dia sapu....dan 1000 satu macam skandal dan jgn lupa skandal kapal selam....dan kes cincin......50th perintah baru bagi duit rm500 org melayu cium tangan ini yg meraka suka.....boleh kena tipu.....jadi macam mana nak beri undi...pd parti yg macam ni cuba jawab kalau saya salah

Anonymous said...

Pandai kata kaum org lain setan.kaum awak macam mana.cermin sikap diri sendiri.fuck u.

Anonymous said...

Pemakan daging babi yg paling sedap d dunia ini.

Anonymous said...

Nak ajar macam mana oi. Ekonomi org cina pegang.jangan bmimpi

Anonymous said...

bukan setakat selangor je BN bungkus tapi sampai seluruh malaysia, ini kali la

Anonymous said...

Menggelabah nampak? haha. tak sabar nak tgk BN tumbang 5 Mei ni. Hidup rakyat! Pegi jahanam Menteri perompak!

Anonymous said...

Kalau BN tumbang, Malaysia x kan sama mcm skrg.. semuanya akan hancur sedikit demi sedikit.. masa tu bru la tau apa yang Malaysia ada sekarang x ternilai.. segala2nya cukup, bagi mereka yang tahu bersyukur.. barangkali mungkin ketentuan Allah nak hancurkan Malaysia dengan cara bg PR memerintah.. Rakyat akan menderita... Penyokong BN bersedia lah.. Dunia akhir zaman..

Anonymous said...

BN tulang belakangnyer UMNO....
PR tulang belakangnyer DAP...

UMNO tu saper dgn org melayu...
DAP tu saper dgn org melayu...

Hak2 istimewa Melayu... saper yg sibuk2 nak hapuskan... Raja2 Melayu... siape yg sibuk nak mansuhkan...

Pikir dan buatla pilihan dgn bijak...

Anonymous said...

With the ability to actually alter the texture and condition of the
hair with clever and fashion-forward hair styling products, Rusk Being products are sure to intrigue the hair product lover in all of us.
My hair doesn't always look good when I'm going to attend openings
and red carpet events. It has been proved that products which contain vitamins will strengthen your hair.


Look at my web page ... hair products

Anonymous said...

Melayu rasis!

Anonymous said...

Bodo punye cina

Anonymous said...

Makan babi je pandai cina ni

Anonymous said...

PAS pengkhianat Islam

Anonymous said...

Bukan semua melayu rasis.

Anonymous said...

Mmg ekonomi cina pegang. Salah melayu jugak. Dapat tender/projek pi sub kat org cina. Org melayu kuat enjoy dan bergaya. Org cina pakai mercedes selepas 10 tahun bisnes. Org melayu pakai mercedes sekepas 1 tahun bisnes. Bukan kata melayu pandai bisnes tapi org cina berpikir long term. Aku ni melayu. Aku tak rasis. Tapi ini hakikat di malaysia. Aku bukan pembangkang. Aku bukan BN. aku atas pagar.

Anonymous said...

Kenapa statement semua ada berbaur perkauman. - akumelayu. Say no rasis

Anonymous said...

Aku sokong!.. Cina lebih independent berbanding melayu. Melayu harap projek dari kroni atau kerajaan. Tak berusaha dan terlalu manja. Dah berpuluh tahun jadi mcm ni dah umpama barah. Aku bercakap bukan kerana aku org kaya duit berjuta. Aku cuma kerja kilang. Tapi aku tak suka pada sifat rasis. Dan aku bukan PKR atau BN. aku atas pagar

Anonymous said...

Malaysia tak hancur jika cina tidak kacau hak hak melayu yg termaktub dalam perlembagaan. Tapi jika mereka ada niat mcm tu tak hairan 13 mei akan berulang lagi. Tapi aku rasa tak. Sebab mereka dah selesa skrg

Anonymous said...

Kalau orang cina tak rasis kenapa tak sokong MCA dan Gerakan BN,kenapa tak mao sokong calon Melayu tak kira PR atau BN,kenapa nak pijak Islam,Cina kaya dia patut terimakasih org Melayu bnyk beli brg dia,pengganas ceroboh Lahad Datu taukeh cina lari tempat lain tunggang langgang,pasukan keselamatan majoriti Melayu dan bumiputra dan warganegara lain pertahankan negara.

Anonymous said...

Yang Penting UMNO/BN KALAH!!!
Baliklah Najib!!!

Anonymous said...

Lu mkn babi lo...lu yg pengkhianat x sedat diri

Anonymous said...

Ko ni besi karat sokong BN., PR PR PR PR PR

Anonymous said...

Takbir..

Anonymous said...

Itu helah politik je...dah x laku cam tu le..lu selala dia ke...pi lah

Anonymous said...

orang cina tak pernah ambil hak mana-mana bangsa sebab itulah di mana saja di dunia ini ada saja orang cina yang berjaya dalam perniagaan kerana mereka amat fokus dengan kerjaya dan cita-cita, pada masa ini malaysia sangat-sangat bergantung kepada negara cina sebagai rakan niaga yang amat penting

Anonymous said...

cina tak bersalah, kenapa melayu nak recist sgt? korang tak sedar ke BN yang jual hak2 melayu pada orang lain...kampung kerinchi tu sapa yang jual abih tanah2 tu? taib mahmud pun komplot raih hasil bumi sarawak utk kepentingan dia.

its not about bersyukur atau tidak...kita nak pemimpin yang berjuang utk hak rakyat, bukan ambik hak rakyat dan jual pada orang2 lain.

nabi musa menentang firaun yang bela dia sejak kecik lg atas dorongan allah. adakah tentangan nabi musa tu menunjukkan sifat tak bersyukur???

Anonymous said...

Takkan nak samakan bn dgn firaun?n Firaun arah bunuh semua anak lelaki..Kat malaysia ada yg dizalimi, mati tak makan,. Tengok semua elok je makan..

Anonymous said...

Melayu yang kerja gomen tapi undi pakatan, memang jenis yg tak bersyukur. Biting the hand that feeds you...

Anonymous said...

Tahun 2008 ramai tak keluar mengundi sebab marahkan pak lah,khir toyo serta calon bn. Bukannya sebab pakatan bagus sangat. Kat selangor apa yg pakatan buat? Shah alam jadi bandar yg kotor. Dah memerintah pun tapi mentaliti pembangkang, sibuk nak berceramah/ber konvensyen aje.Bukan nak tengok kesusahan rakyat. Pkns asyik buat rumah utk org kaya sahaja.

Anonymous said...

Semoga tahun ni semua top gun pas/pkr/dap kalah, paling best dgn majoriti kecil. Mau ada yg kena sakit jantung. Mb kahlid eloklah berkemas, shred apa yg patut. Ada hati nak jaga selangor sepanjang hayat. Dun Ijok pun tak terjaga sampai lari bertanding ke port klang...
Statement paling bodoh tahun ni- nanifesto bukan janji

Anonymous said...

Dah menang 5 state pun kata Spr tak telus. Memang tak cerdik puak -puak ni. Elok pindah ke Myanmar atau Syria je mereka ni. Buang masa buat bersih 1, 2...

Anonymous said...

Kat myanmar parti dah menang besar pun tak boleh memerintah, pemimpin pembangkan kena perinatah tahanan rumah selama 15 tahun.Kena macam tu baru tahu. Tak syukur duduk di Malaysia

Anonymous said...

meluat dengar pasal BN
mana pegi kebebasan media.
budak sekolah rendah pun tahu fikir.
tv suratkhabar radio semua iklankan bn.
teruk sangat ke PKR sampai takde satu benda yang baikpun di war warkan dalam media. Benda buruk banyakle

Anonymous said...

itula kamu suka sangat kutuk orang..orang cina dapat berjaya sebab mereka kerja keras..dan kamu semua tahu berapa banyak duit billion bn makan..tapi tengok u orang punya otak tak fikir juga..bn bagi rakyat 500 tapi makan 500 million..

Anonymous said...

kamu semua perlu lebih kerap gi luar negara dan baca banyak sebab negara kita masih negara dunia ketiga..wawasan 2020 dah nak sampai..kata anti barat..tapi barangan mewah yang digunakan datang dari barat..tak faham sistem demokrasi ini...

Anonymous said...

apa kena mengena dengan kerajaan yang terbuka..tiada rasuah..dapat mentadbir dengan baik dan cekap..menghormati orang dan bangsa lain..dengan gadaikan bangsa..agama apa niee...

Anonymous said...

semua manusia ada hak untuk memilih kerajaan yang baik dan berhak untuk memilih pemimpin nya..contoh yang berlaku dahulu Malayan Union..ingat tak sejarah..kalau apa yang orang melayu skarang salah..apa pula dahulu

tok gajah said...

Pakatan memerintah harga mnyak turun,rumah turun,barang turun..najib memerintah dapat duit 5rtus,pastu aku nk kena bayar tax itu,tax ini,tol sana sini..air naik,letrik naik,cukup ke idak 5 rtus aku dapat ek,harap2 ckup la ye...tima kasih najib bagi balik duit aku 5rtus itu yer..nnt nnt lau ada sedara mara nk bli cincin lagi ke apa naik jelh tax apa2 ek..xpe kami ada duit 5rtus awak bagi tu..leh byr tax..idup najib..ulamak2 macam dato harun din,dato ismail kamus,tgna,sumer penipu,org islam jgn ikut ulamak tau semua,kita pakat ikut najib,baru anak2 kita nnt leh masuk disco,klu ikut ulamak xmerasa disco lah anak2 kita nnt...idup genting,idup mahathir,idup taikon gula,taikon maxis,idup taikon2 umno,,....

Anonymous said...

ubah. ini kalilah!

Anonymous said...

kenapa melayu BN ramai yang rasis??
Cina pun rakyat malaysia jugak..
Melayu BN memang ramai yang bodoh dan kolot.. dari dulu sampai sekarang tak habis2 main isu perkauman..

Anonymous said...

Kt sokong pembangkang bkn benci bn @ pm najib, tp benci pada ketua kmpung bn. rakus tada lansung bekerja. nak membolot jak....sma jga wakil dun nya 2X5

Anonymous said...

Betul2,,,,orang cina cukup pandai berniaga,,,mereka sabar+tekun+tak mudah putus asa,,,mereka sabar nak dapat untung,,,berbanding kaum kita nie,,,tak sabar+asyik nak cepat kaya

Anonymous said...

Kerajaan BN dah banyak buat pembangunan . Ape ada pada pembangunan ??? Kalau tanah orang melayu semua nya tergadai . Bangunan2 tuu semua bukan bapak korang punye . Semua org luar yang punya .pelabur2 asing . Walaupun kelantan tak mempunyai pembangunan yang pesat mcm negeri2 yang diperintah bn . Tapi hampir semua orang sane buat ruma atas tanah sendiri . Tanah nenek moyang sendiri . Kalau nak maju tak semestinya kene ade pembangunan . Bandingkan kite dengan brunei . Kat sane bangunan tak tinggi2 broo ! Tapi kite tengok matawang dorang ekonomi dorang jauh dorang cicir malaysia . Korang nak ckp brunei minyak banyak ?? Ape malaysia tak cukup banyak ke ? Tapi pemimpin kita yang tak tau guna kan tuu semua . Sebagai negara pengeluar minyak kite diantara negara yang mempunyai harga minyak yang tinggi . Korang janganlah bangga sangat dengan ape yang malaysia ada sekarang ni . Sesekali tuu korang pegi lah luar negara korang tengok negara dorang mcm mane . Korang try buat pembandingan . Kite perlukan pemimpin yang perjuangkan hak rakyat . Bukan makan hak rakyat . Tanya laa diri korang sendiri . Malaysia takkan hancur punye kalau kite tukarkan kerajaan . Tengok USA sudah brp kali dah tukar . Takde ape pon . Relaks jee steady jee .

muhammad naqib said...

Salam.
anon 02 mei 2013 menulis :
'Sebagai negara pengeluar minyak kite diantara negara yang mempunyai harga minyak yang tinggi' .

sila rujuk link2 di sini :

a.http://www.bloomberg.com/slideshow/2012-08-13/highest-cheapest-gas-prices-by-country.html
b.http://andakjauhar.wordpress.com/adakah-harga-petrol-di-malaysia-mahal/

Sepatutnya :
a.kurangkan@hapuskan subsidi secara berperingkat.contoh artikel
pasal subsidi: http://www.pakdi.net/isu-penghapusan-subsidi
-pasang sistem ngv,cadangkan dibuka lebih banyak stesen ngv.ya,memang kos sistem+pemasangan mahal,tetapi berbaloi jangka masa panjang.


c.UBAH dan PERBAIKI diri masing-masing.asyik-asyik kerajaan sahaja yang salah,letih lah. kita masing-masing pun tak cakne dengan semua isu sekeliling kita.

harap maklum.

oh ya,ramai suka memberi komen,tapi keberatan untuk memberi nama masing-masing. kenapa ya?

Anonymous said...

Iye2...betul la sumer tu..sebaik baik org kafir takkan sekufunya dengan umat islam...aku baru jer dgr 2,3 hari lepas ni yg geng2 depa kata..kalo pegi putrajaya duk nampak muka melayu ja...kenapa???Sbb melayu je ke yg belajar tinggi???Jadik kali ni la kena undi PR untuk nasib anak2 depa...hahahahhaha....kalo dulu nak tgk rokett tu pon malu...tp kali ni...dipeluk2 gambar roket tu....lain kali lahhhhhhh!!!!!!

Anonymous said...

Muslim yang Baik
Dari Abdullah bin Amr bin Ash r.a : Seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah saw, “Orang Islam yang bagaimanakah yang paling baik?” Jawab Rasulullah saw, “Ialah orang-orang yang menjaga orang-orang Islam lainnya dari bencana lidah dan perbuatannya”

faredz said...

Anonymous,aku baca ko punya komen mula2 sokong BN!last aku tgk ko sokong pkr,apa jadi?