MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Saturday, February 9, 2013

Sebenarnya Anwar Yang Pergi Melutut Berjumpa Dr Haron Din….! BUKAN Haron Din Yang Pergi Berjumpa Anwar



Nampaknya tak habis habis lagi sandiwara murahan yang mahu dimainkan oleh spesis  mahluk paling bangsat Bapak Segala Pembohongan Negara ini, siapa lagi kalau bukan Anwar Bin Ibrahim…

Sejak kelmarin berita dibeberapa laman web dan portal menyiarkan kisah kunuuunnya Timbalan Mursyidul Am PAS, Dr Haron Din telah pergi menemui Anwar Ibrahim, tetapi tidak pula dinyatakan secara tepat dimanakah tempat pertemuan.

Cara cerita itu digarap, diadun, dan ditumis mahu menampakkan seolah-olah Anwar yang menerima kunjungan Haron Din. Tetapi cara penceritaan seolah-olah tergantung..., kerana tukang karut yang membawa cerita ini tidak berjaya merumuskan apakah tujuan kunjungan tersebut..!

Secara logik akal, kalau saya mahu bertemu, mahu berkunjung kerumah anda maka sudah pasti sayalah yang membawa hajat, ada tujuan...

Lihat print screen dibawah ini. Begitulah kantoinya tukang karut seorang penulis blog pro Pakatan yang kerjanya mencari makan dengan menulis mengikut skrip yang disediakan….


Anwar Ibrahim sudah terbukti seorang Tokoh Pembohongan paling unggul dalam negara ini. Setiap kali beliau membuka mulut, maka berbohonglah dia, itu sudah pasti.

Teringat kisah yang diceritakan oleh Mursyidul Am TIBAI, Zahid Md Arip kisahnya sewaktu nenda beliau iaitu Allahyarham Tun Ghaffar Baba masih hidup. Peristiwa berlaku tak lama selepas Anwar dibebaskan dari Penjara Sungai Buloh.

Anwar telah menalipon Zahid minta diaturkan pertemuan dengan Tun Ghaffar bertujuan mahu  bermaaf-maafan, melupai segala sengketa, apatah lagi mereka sudah dimamah usia… Satu niat yang baik, memperelokkan siratulrahim sesama ummah.

Zahid memyambut baik cadangan tersebut dan memujuk Allahyarham nendanya Tun Ghaffar agar bersangka baik dan berlapang dada untuk menerima kunjungan Anwar itu. Maka setelah dipertimbangkan dan mengambil sikap keterbukaan, maka Tun Ghaffar pun bersetujulah untuk pertemuan tersebut. Tarikh dan waktu ditetapkan untuk acara itu…

Ditakdirkan Allah swt belum sempat pertemuan itu berlangsung, pada suatu petang sedang Zahid pergi membeli belah dibandar Kuala Lumpur, beliau telah bertembung dengan Haji Abdul Rahman Osman, ketika itu Rahman adalah Timbalan Presiden sebelum penggabungan Parti Keadilan Nasional dengan Parti Rakyat Malaysia.

Seraya Rahman pun bertanya kepada Zahid “Jadikah Tun Ghaffar hendak datang bertemu dengan Anwar dan memohon maaf…? “
Zahid pun terkejut dan terus menjelaskan kepada Haji Rahman Osman bahawa Anwar yang menaliponnya mahu bertemu dengan Tun Ghaffar dan bermaaf-maafan bukan sebaliknya...

Lihatlah…! Hebatnya bakat berbohong Anwar yang sekaligus berjaya memperlihatkan wataknya itu seperti dewa dimana beliau disegani, disanjung, dan menggambarkan keadaan seolah-olah sesiapa sahaja akan tunduk hormat kepadanya.

Berbalik kepada kisah pertemuan yang berlangsung kelmarin….  Sebenarnya, Anwar yang pergi melutut dan menyembah Dr Haron Din. Itulah hakikat sebenarnya…!

Pertemuan pada malam 4hb Februari dirumah Dr Haron Din di Bangi. Anwar bergegas kesana untuk mintak nyawa dengan Timbalan Mursyidul Am itu.

Mesyuarat Majlis Syura menetapkan bahawa mereka tidak akan terima Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri sekiranya pakatan Berjaya menawan Putrajaya. Majlis Syura berpendirian bahawa calon yang lebih layak adalah Presiden PAS sendiri, Haji Hadi Awang.

Demikianlah kisah yang sebenarnya berlaku....

38 comments:

Anonymous said...

tempekan artikel tu macam bahasa anwar ibrahim

Megat Alam Gempita said...

Macam jugak kes kunuuuunnya Anwar beri cek replika US$700,000.00 pada wakil Hamas di Pejabat PKR di Tropicana tu...siap ada wakil Hamas dan Adfin Sauki lagi. Licik manusia bangsat ni hijack majlis orang kununnya PKR yang sumbang derma tersebut.

Itulah kalau niat tak betul, dilakukan pula oleh manusia durjana akhirnya akan terkantoi jua. Allah Huakkbar!

Anonymous said...

dulu aku sokong kepimpinan anwar...bila ku lihat & selidiki nampak benar dia ni memang tujuan utama hidup hanya nak berkuasa...sebut pasal tun ghafar..sedih mengingatkan...aku tak kenal dia secara langsung..bukan keluarga dekat atau jauh...cuma sebagai rakyat dng pemimpin...aku dpt rasakan bagaimana hancur hati tun sampai dia meninggal...macamana anwar ingin cepat nak berkuasa..dia perlu jatuhkan tmb pm ketika itu...lalu dia menjatuhkan tun dng mewarwarkan pemimpin tak sekolah tinggi tak layak jadi pemimpin...begitu sekali dia menjatuhkan sekaligus maruah dijatuhkan sebab tak sekolah tinggi..apa yg aku tahu pendidikan tun adalah ditaraf tinggi ketika zaman beliau...difahamkan tun mahathir tak percaya tingkah laku buruk anwar....hingga dia sendiri nak dijatuhkan...atas kehendak org yg dah hidu buruk laku anwar...terjadilah anwar dipecat.... anak tun yg bersama pr sekarang mungkin lupa bagaimnana anwar menjatuhkan maruah tun dng mencanangkan tak sekolah tinggi...jika mereka nak jadi pemimpin di belakang anwar mereka perlu pastikan ada double ijazah Phd...jika tidak anwar akan jatuhkan maruah dng alasan tak sekolah tinggi...

Anonymous said...

dulu aku sokong kepimpinan anwar...bila ku lihat & selidiki nampak benar dia ni memang tujuan utama hidup hanya nak berkuasa...sebut pasal tun ghafar..sedih mengingatkan...aku tak kenal dia secara langsung..bukan keluarga dekat atau jauh...cuma sebagai rakyat dng pemimpin...aku dpt rasakan bagaimana hancur hati tun sampai dia meninggal...macamana anwar ingin cepat nak berkuasa..dia perlu jatuhkan tmb pm ketika itu...lalu dia menjatuhkan tun dng mewarwarkan pemimpin tak sekolah tinggi tak layak jadi pemimpin...begitu sekali dia menjatuhkan sekaligus maruah dijatuhkan sebab tak sekolah tinggi..apa yg aku tahu pendidikan tun adalah ditaraf tinggi ketika zaman beliau...difahamkan tun mahathir tak percaya tingkah laku buruk anwar....hingga dia sendiri nak dijatuhkan...atas kehendak org yg dah hidu buruk laku anwar...terjadilah anwar dipecat.... anak tun yg bersama pr sekarang mungkin lupa bagaimnana anwar menjatuhkan maruah tun dng mencanangkan tak sekolah tinggi...jika mereka nak jadi pemimpin di belakang anwar mereka perlu pastikan ada double ijazah Phd...jika tidak anwar akan jatuhkan maruah dng alasan tak sekolah tinggi...

Anonymous said...

aku tengok anuar lebih teruk dari muka harun din...siapa yg lebih tua?

Anonymous said...

ANWAR BIN IBRAHIM MEMANG KAKI KELENTONG. PATUT LA JADI KETUA UMUM PKR (PARTI KELENTONG RAKYAT)

Anonymous said...

Dah diberi amaran tentang siapa Al-Juburi tu... bukak je mulut hanya keluar ayat kelentong dia je.... jangan jadi pencacai yang taksub sangat pada Al-Juburi, siasat dulu... anda pasti akan ketemu siapa Al-juburi yang sebenarnya... ingat 16 September, ingat PENIPUAN TERBESAR Al-Juburi....

Anonymous said...

dalam gambar tu ANUwar tersenyum senyum melihat KEBEBALAN PAS yg sanggup terima dia sebagai sekutu, rela jadi anjing suruhan dgn melalak & berguling atas jalan raya..sedangkan ANUwar masa dlm UMNO dulu bukan main kutuk & anti PAS...

sememangnya PAS tetap BEBAL dari dulu sampai sekarang...

Anonymous said...

Dr Haron Din sendiri seharusnya memberi penjelasan kepada apa yang sebenarnya berlaku. Ada lapuran yang mengatakan bahawa Dr Haron Din yang datang kerumah Anwar Ibrahim. Ada yang mengatakan pertemuan biasa antara 'kawan karib' yang sudah lama tidak bertemu. Dr haron Din masih lagi dihormati malah mungkin beliau lebih dihormatai oleh ahli2 Pas berbanding dengan Nik Aziz. Jadi Dr Haron Din harus sedar bahawa pertemuan itu walau apa juga tujuannya mengundang banyak persoalan kepada ahli2 Pas sendiri. Apa kesan dan akibat dari pertemuan tersebut sedikit sebanyak akan menjejaskan Pas secara langsung atau tidak. Kegagalan Haron Din untuk membuat penjelasan hanya akan menyebabkan beliau dilihat sama seperti Nik Aziz yang hanya menurut sahaja kehendak Karpal Singh. Atau adakah ini merupaka satu strategi ? Sebelum ini Mursyidul Amnya Pas 'menyembah' Karpal Singh di Pulau Pinang. Ini disusuli dengan Dr Haron Din yang juga Timbalan Mursyidul Am Pas pula 'mengunjungi' Anwar Ibrahim.

Dr Haron Dinlah yang patut mmenjawab segala persoalan mmengenai 'pertemuan' ini. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

BAGI AKU JIKA PEMBANGKANG BOLEH MENUBUHKAN KERAJAAN SELEPAS PRU 13 NI, YG LAYAK JADI PM BUKAN ANWAR DAN BUKAN HADI...TETAPI YANG PALING LAYAK IALAH HARON DIN...

Anonymous said...

Tak pernah aku tengok orang yang paling berani macam Anwar Ibrahim. Dia tak takut dosa. Dia berani liwat, skandal dengan China Doll, fitnah, bohong, sokong yahudi, LGBT, jual kalimah Allah, jual bangsa, jual agama, pecah belahkan agama dan macam-macam lagi yang aku ngeri nak menyatakannya.

Semoga Allah buka pintu taubat untuknya.

Anonymous said...

Saya percaya dengan Dr Harun Din. Cuma saya risau Anwar yang akan spin cerita macamana. Kalau x Anwar orang2 dia sure akan spin cerita.

Anonymous said...

Artikel kat atas tulis Anwar yang jumpa Ust. Harun Din...

Anonymous said...

kalau musuh komen baik tentang kita jangan percaya...kalau musuh sokong Tg Harun Din dan puji Tg harun din pun jagan percaya..dulu umno bukan main kutuk tg harun din..kpd oran pas ingat, kalau kita layan orang gila kita pun jadi gila

Xpas said...

Dr Haron Din berilmu tinggi, tidak layak utk saya memberi komen tindakannya, sekedar peringatan utk diri sendiri dan semua yg sudi mengambil peringatan :
"(Ingatlah), hari Kami menyeru tiap tiap kumpulan manusia dgn imamnya masing masing, kemudian sesiapa yg diberikan kitabnya ditangan kanannya mk mrk itu akan membacanya (dgn sukacita) dan mrk tidak dikurangkan pahala amalannya sedikitpun. Dan (sebaliknya) sesiapa yg berada didunia dlm keadaan buta (matahatinya) mk ia juga buta di akhirat dan lebih sesat lagi jalannya. Dan sesungguhnya nyaris nyaris mrk dpt memesongkanmu (Wahai Muhammad) dari apa yg telah Kami wahyukan kpdmu, supaya engkau ada adakan atas nama Kami perkara yg lainnya dan (kalau engkau melakukan yg demikian) baharulah mrk menjadikan engkau sahabat karibnya.-Al Isra' 71,72 dan 73.

Xpas said...

Saya mengharapkan kita akan dihimpunkan bersama sama ahli keluarga kita bersama sama dgn 'Dan Assabikunalawwalun (org org yg mula mula) dari golongan Muhajirin dan Ansar, dan org org yg mengikuti (jejak langkah) mrk dgn sebaik baiknya, Allah swt reda pada mrk dan mrk pun reda kpdNya,...'-At Taubah 100. Amiin !!!

Anonymous said...

Aku sokong Tg Haron Din jadi calon PM. Kalo nk banding dgn Hj Hadi..Haron Din lebih berhemah dalam mengeluarkan sesuatu pandangan dan tegas dalam hukum-hakam, bukan mcm Hj Hadi yang terawang-awang (mungkin kerana berbinkan Awang, sekejap boleh guna kalimah Allah untuk semua jap lagi kata xleh, dasar musang berjanggut

Anonymous said...

..gay tua kutok lahanat sekoq ni mmg munapig.. taqbir!.. dulu kina & selamanya..

dad8home said...

Haron Din dah tau semua pekong dan tokak si anwar ni. LGBT, pleuralisma, liberalisma dan macam macam, sebut je yg jijik semua dia dah buat. Tipu muslihat anwar semua dlm poket haron din. Korang ingat haron din percaya ke walaupun anwar kata dia dh taubat sbb kpal sink ( mursyidul am DAP yg suruh. Taubat lahom haron din tak percaya.

Hj Zainal Abidin Ibrahim said...

Aku pun sokong Dr Harun Din jd PM kalau PR menang. Dr. Haron Din memang ada kaliber. Jangan pula Guan Eng. Dr. Haron boleh diterima ramai org2 Islam . Melayu. Cina dan lain2.

Anonymous said...

aku percaya DATO HARUN DIN tak mahu jadi PM kalau DICADANGKAN.kerana dia tahu tANGGONG JAWAB PM sangat besar dan berat.kalau tak percaya tanya dia sendiri.

Anonymous said...

kalau tak membohong, bukan aljubori namanya...dia buka mulut je mesti membohong...

terjuntiruk said...

Anwar mmg ahli politik yg bijak,xnafi... Bijak sbb pandai ambik peluang,pandai cakap,pandai spin. Dl punya teruk dia kutuk pas,skrg pas nk naikkan dia...Hehe,xtau la anwar yg bijak mmujuk pas atau pas yg mabuk ketum.

Anonymous said...

setuju harun din jd pm, tp mesti dia x mau...

Anonymous said...

Dari masa Anwar jadi TPM dulu pun dah nampak yang dia bukanlah pemimpin yang berintegriti.TPM negara kafir pun tak akan memburukkan negara sendiri dimata dunia sepertimana Anwar telah lakukan masa dia berdemo sebelum dia dipecat.Kalau kita berfikir dengan otak semasa tu dan bukan dengan emosi, tentu huru hara politik masakini tak akan terjadi.Allah dah banyak sangat tunjukkan kita kesilapan kita, masih lagi ke kita tak mahu melihat dan guna emosi otak kat kepala lutut lagi?Barangkali inilah petunjuk Allah berkat doa yang ikhlas orang UMNO,PAS dan orang atas pagar macam aku agar diberikan pemerintah Islam yang sebaikbaiknya untuk Malaysia.Jelas sudah Anwar bukanlah yang terbaik untuk kita. Sikitsikit Allah telah tunjukkan pada kita.....masihkah kita tidak mahu melihat?Orang PKR masihkah tidur berdengkur?

Anonymous said...

ANWAR TETAP CALON TERBAIK PERDANA MENTERI MALAYSIA. BELIAU ANTARA 100 DI DUNIA YG BERPENGARUH. YG LAIN TAK PERNAH PUN TERSENARAI TERMASUK MAHATHIR. AMAT RUGI JIKA KITA PINGGIRKAN ANWAR. EKONOMI MALAYSIA PALING GEMILANG SEMASA ANWAR MENJADI MENTERI KEWANGAN. INGAT TAK, YG KITA PERNAH TERIMA SEHINGGA 15% DIVIBEN DAN BONUS ASB.
MAHATHIR SENDIRI PERNAH MENGAKU YG ANWAR ADALAH CALON TERBAIK UNTUK MENGGANTI BELIAU. MAHATHIR JUGA PERNAH MENGAKU YG DIA ZALIMI ANWAR.

Anonymous said...

aku juga menyokong anwar. keberanian anwar tiada tolok banding. aku sgt yakin yg anwar akan mampu merubah lanskap politik malaysia. minimumkan rasuah dan kurangkan malah banteras terus salah guna kuasa dlm pentadbiran kerajaan. kerajaan selangor telah buktikan. rasuah sifar. najib seorang pm yg sgt penakut. dgn sharizat pun takut. lebih parah bila dgn bini pun takut.

Anonymous said...

Blh di cerita kn apa saja tntang DSAI.Tp yg pasti ny crita2 dr bloggers UBN mmng tk blh di percayai.Antara ckp Tamrin Ghafar dgn ckp Zahid Mat Arip siapa yg bohong?Pemimpin UBN dr A-Z cuma menyerang diri DSAI sja.Bgtu jg bloggers2 UBN.Tk ada crita yg br ckp tntang tidak kemampuan dia utk mentadbir negara.Bab salahguna kuasa atau rasuah tidak prnh di sebut olh mereka.Swktu PRU 1999 dn 2004,di mna DSAI msh di penjara,serangan trhadap ny msh di terus kn olh UMNO.Kedudukan bapa ny sbg Pengerusi IOI di prtikai,abg ny di tuduh berkhalwat dn perbelanjaan ank ny bljr di Australia di persoal.Bhai,ko org ingt rakyat Malaysia bodoh ke?Se org senator prnh menangis di Dewan Negara mn dngr cacian Ibrahim Ali trhadap DSAI.

Anonymous said...

sebenarnya komen komen semacm ini hanya untuk merosakkan pakatan rakyat. Suidah dipersetujui dari awal lagi bahawa Anwar adalah PM pada PRU 13 ini kalau diistiharkan menang.. kalau inilah caranya disaat-saat akhir ini, masing-masing cuba untuk memporak perandakan pakatan maka saya yakin sampai kiamat pun pakatan tak akan dapat menang...jangan dipermainkan jangan dibawa fitnah...

yang paling penting, tumbangkan BN dulu..lepas tu baru berkira..ini belum apa-apa macam-macam hal timbul.....berpegang pada yang satu itulah Islam....

Apakah kamu mahu terus membiarkan BN atau UMNO terus naik toncang?

apakah kamu sanggup melihat umno terus dengan penyelewengan, rasuah, salah guna kuasa dan sebagai9nya...?

pergunakan akal yuang ada .. cuba rfnung dan fikirkan sedalam-dalmnya ..apakah caran terbaik untuk umno sedar, untuk umno faham , sebenarnya inilah cara terbaik untuk mengajar UMNO. Dah 54 tahun mereka berleluasa ikut kepala mereka..sedangkan rakyat masih tertindas, sedangkan rakyat masih dalam kemiskinan..... mekayakan kroni dan sebagainya....harga barangan naik minyak naik , air naik, api naik... justeru itu, untuk mengajar UMNO hanya ada satu cara saja yakni dengan menjatuhkan UMNO .......

Kalau masih nak mengandaikan itu dan ini.... fitnah memfitnah, maka takan itu , ini, fitnah memfitnah, dan sebagainya maka tidak ada gunanya Pakatan masuk bertanding , buang masa saja kerana sudah pasti dengan cara ini akan kecundang akhirnya...

So berfikirlah...... jangan dibiarkan terus UMNO berkuasa ....... Negara semakin menghampiri kebangrupsi ........ poercayalah, bangkitlah sadarlah.. masa sudah tidak ada lagi......

Anonymous said...

bab

Anonymous said...

kalau ANWAR JADI PM nanti DUNIA BARAT memang suka sebab dia[dunia barat]sudah ada satu lagi BONEKA DIRANTAU ASIA ini.

Anonymous said...

Yang selalu spin citer2 mcm ini ialah pengikut syaiton yang dikenali......tak gitu bro.....

Anonymous said...

Yang pasti BN kecundang itu yang jelas dan nyata... lambatkan lagi pilihanraya maka akan terbonngkar satu demi satu salah guna kuasa, penyelewengan dan rasuah......lepas tu apabila PRU 13 nanti kalh sudah pasti bersusunlah dimahkamah mernanti giliran...,...jangan-jangan ada yang cabut lari awal..kot!

Anonymous said...

Mari kita pakat ramai2....undi UMNO/BN jadikan pembangkang di Malaysia lepas PRU13''''tengok sape yg menggelupur nanti...

Anonymous said...

Pikir sebentar. Nak undi PKR. Perrgghh... minta maaf ler. Ni kaki peliwat, kaki cina doll, penyokong keselamatan Israel, menyokong LGBT, liberalisma, pluralisma, melayu akan murtad dan macam2 lagi. No way la bro.
Nak undi DAP. Minta maaf lah. Ni kumpulan rasist, cauvanis dan anti-islam.
Nak undi PAS. Ni lagi haru juga. Ugama di permain2kan, akidah pun boleh diterbalikkan. Pemimpin2 tak amanah lagi munafik. Jadi pak turut.
Jadi undi lah UMNO. Walau pun tak lah sempurna 100%, namun ruang untuk di perbaiki masih boleh di teruskan. Hidup UMNO, Hidup BN.

Anonymous said...

apa pula pandangan Majlis Syura Pas berkenaan ceraikan isteri jika keluar PAS. Majlis syura ini sendiri tidak ada kredibiliti apatahlagi yang menganggotainya.

Anonymous said...

Ini artikel blogger MSO la..si kaki putaq.

Anonymous said...

Alah...

Kalau tak "zikir" anwar agen asing, lgbt, liwat dan yang sewaktu dengannya bukanlah penchachai-penchachai umno namanya...

Kalau tak bermati-matian membela anwar dari tuduhan penchachai-penchachai umno tadi bukanlah pula penchachai pkr namanya...

ke guane?