Wednesday, March 13, 2013

Kalau Anwar Jadi Perdana Menteri, Negara Kita TAK Akan Bankrap


49 comments:

Anonymous said...

tapi kalau berlaku huruhara pula macamana.sebab ketiga tiga parti pembangkang ni[pas,pkr dan dap] berebut2 mahukan ahli dari parti mereka masing2 jadi PM.

Anonymous said...

Ok bapa Carlos, esok boleh sign dan join pembangkang, mane le tau, ade untung nanti boleh bergelar TPM sekali lagi... itupun kalau tak kene pangkah dengan Assmin Ali dan Lim Kit Siang. Hadi boroi tolak ke tepi la, tak layak jadi ape2 jawatan tertinggi negara pun. Layak jadi MENTERI ADAT MELAYU, DAN BELIA DAN SUKAN je...

Anonymous said...

apa jasa die nie yek...lawan boss adalah

Anonymous said...

Cakap memang senang terutama kalau fikir 1 langkah kehadapan sahaja.. Memang tak mustahil negara bengkrap terutama jika PR melaksanakan janji2 dalam manifesto yang tak masuk akal kecuali jika mereka memungkirinya...

Anonymous said...

Bodohnya statement musa keparat memang negara xkn bnkrap kalau pr perintah tp majorati org2 mlyu yg akan merima serta mrasai kebankrapan dr segala segi dn sudut krn adanya DAPIG yg akan brmaharajalela dlm krajaan yg diperintah. jgn jd petualang agama bngsa dn negara.

Anonymous said...

layak ke beliau cakap mcm tu stakat mantan TPM jer tu pun bukan lama mane pun...mgkn beliau pun nak jd antara pengikut pembangkang kot lps nie

Anonymous said...

Sape kata xbangkrap?..Lingkup negara ni dgn ekonomi2nya skli...PKR,PAS & DAP ideologi amat berbeza!..Curiga mencurigai antara satu sama lain, nk mertabatkn ideologi maka masing2 berebut nk jd PM...berlaku pertelingkahan & perebutan kuasa!...Negara huru hara, rakyat menderita...hancur lebur dibuat nya!!..Xtau lah plk klu Bpk Carlos ni dorang lantik jd PM!!!..????

Anonymous said...

Dia kemaruk nak jadi PM dari dulu lagi.Lepas dia dengar PAS nak Ku Li jadi PM sebab masalah moral Anuwar,maka dia sekarang sedang jual nama dia terutamanya pada DAP sebab dah tak de tempat lain untuk berteduh.

Anonymous said...

Patut lah dia tak diangkat jadi PM sebab otak dan fikiran dia tak panjang....korang ingat kalau PR memerintah siapa yang berkuasa sebenarnya...PKR,,? PAS..? sori ya parti komunis jawabnya...

Anonymous said...

"Kalau" macam tu aku pun nak jadi P.M

Anonymous said...

MEMANG LA TAKKAN BANKRUP SEBAB MALAYSIA AKAN TERGADAI,HANCUR & LENYAP DALAM PETA DUNIA..BARU BAGI TADBIR NEGERI PUN HURU HARA..JANGAN LA NK TRY2..NI BUKAN RESTORAN NK CUBA2..NI SOAL MENTADBIR NEGARA..ISLAM HABIS DI GADAI NANTI..

Anonymous said...

Dasar MUSANG!!!!!!

Anonymous said...

kena faham apa maksud tun, sebab pemimpin pr tak mungkin akan bankrabkan malaysia kerana mereka akan dapat dari kekayaan malaysia untuk diri mereka, dan kroni kroni mereka .sebenarnya segala tuduhan mereka pada kerajaan dituju pada mereka bila memerintah nanti. kalau x percaya cuba ler pangkah pr pada pru nanti

Anonymous said...

Dengan kenyataan ini Musa Hitam berharap PR akan jadikan dia salah seorang calon PM selain Razali Hamzah baru ada persaingan...tak gitu.

PenganutPAS said...

Betul tu jika pembangkang perintah Malaysia mereka pun tak sanggup nak benkrap kan negara .

Logiknya takkan lah mereka hendak duduk dalam negara yang bankrap

Maknanya mereka tidak akan buat apa yang mereka tulis dalam manifesto buku jingga tu .... sebab mereka tahu perkara yang mereka janjikan tu akan bangkrapkan negara .

Sebab tulah manifesto bukan satu janji ....fikir-fikirkan untuk anak cucu kita ....

Anonymous said...

Tan Musa pun bukan ahli ekonomi
yang nak buat rumusan. tak boleh pakai punya, baik pakai pandangan Tun Mahathir yang lebih rasional. tu pasal dua dua TPM ni tak jadi PM
selepas Mahathir. lingkup malaysia dibuatnya.



Anonymous said...

Siapa musa? majistret, doktor tak kenal pun...

Anonymous said...

aku sempat tengok tadi sikit

Besar punya HARAM la dia ni..boleh kata jangan MOMOKKAN MELAYU AKAN HANCUR bla2..bla2..

dia ni memang bukan sayang MELAYU, ISLAM dan MALAYSIA....

Anonymous said...

Musa Hitam memang handal berpolitik, menyediakan diri untuk pelbagai dunia serta pelbagai kemungkinan. Dia membelasah Dr Mahathir dulu kemudian menyusup macam muka lembu tak tahu malu. Naik semula zaman PakLah, kemudian menyepi sekejap zaman Najib.

Cakap Musa adalah cakap peribadi, apatah lagi waktu ini Mahathir bersungguh turun berkempen. Musa berseteru dengan Mahathir jadi Musa ingin terus berseteru.

Kan gitu Musa?

- orang bunian lahad datu -

Pengundi Johor said...

S'gor tak bankrap pun. Formulanya, mudah, Manifesto Bukan Janji !

Pengundi Johor said...

S'gor tak bankrap pun. Formulanya, mudah, Manifesto Bukan Janji !

Anonymous said...

Patotla tun M reject dia ni awal2..

Muthu said...

Bn jgn mimpi la nk dpt sgor !

Muthu said...

Bn jgn mimpi la nk dpt sgor !

Anonymous said...

Musa Hitam.....please shut up. You had cheated Guthrie and Golden Hope to merge as Synergy Drive but in actual fact it ended as Sime Darby. The history of Guthrie and Golden Hope (formerly Harrison & Crossfield) lost forever in Malaysia.

Anonymous said...

Pegang Sime Darby sampai nak lingkup....nak bagi nasihat....Pooooodah!!!

Anonymous said...

Dah Musa, Itam pulak tu.

Anonymous said...

Musa is just like Anwar...near yet so far...to be PM of Msia....a frustrated man talking through his ass.

Anonymous said...

Yang buat Sime Darby melingkup nak citer bab ekonomi lak lahanat ni hahaha....puiih!

Anonymous said...

Memang Musa ng ni muka tak malu. Bersyukur la tak maut dlm trajedi H land Tower tu. Pempinan umno bagi can sikit dah cuba nak tinjuk belang..hitamnya.

Anonymous said...

Dia boleh beri pendapat. Hak peribadi. Tapi dah nampak bunga bunga dia dah meletak sebelah kakinya di mana. Seorang ahli politik yg licik dan mengambil peluang untuk makan 'kiri dan kanan' nya. Dari dulu juga dia umpama Reptilia sesumpah

Anonymous said...

This idiot should not be given any position or privilege by the govt. i.e no more 'recycle' for him. To me he is ungrateful, just discard him.







Anonymous said...

Berok ni malukan orang Johor je!!

Anonymous said...

Aku berjanji akan ludah muka monyet ni bila berjumpa dengan dier.

Anonymous said...

Alahai Musa ...Sime Darby melingkup.Tutup Sektor Energy .Apa cerita ?? Ini bukan zaman 80an masa kao jadi Ketua bahagian Segamat dan TPM . Terima lah hakikat kao dah tak relevan lagi. "Orang Pencen ..Buat cara Orang Pencen" lagi pun Umor dah masuk 70an ..nak politik apa lagi...dulu masa tengah "Prime" letak jawatan konon ada prinsip..tapi sejarah membuktikan sebaliknya..Ypu are not belong to the TPM Position.

Anonymous said...

Ni namanya tua kematu... mmg betul x ada mna2 pemimpin yg mahukan negara yg diperintah jadi bankrap...tapi mcm mna pula soal agama..boleh ker al juburi tu mempertahankan agama kita?

Anonymous said...

ekonomi singapore memang tak bankrap,tapi UGAMA[ISLAM]pula yang bankrap.

Anonymous said...

Alo pakcik.... Apasal tak britahu awal2 niat nak pindah kem? Saya boleh tolong beri borang keahlulan PKR. Tak payahlah menyemak dlm UMNO buat busuk nama parti je. Pegilah join Kadiaq bow tie dgn kadar segera.

Anonymous said...

Bagi saya, apa yang Tun Musa maksudkan ialah:

1) Tun Musa YAKIN bahawa PR TIDAK AKAN MENUNAIKAN janji-janji dalam manisfesto mereka kerana PR TIDAK AKAN buat sesuatu yang akan buat negara kita bangkrap dan menakutkan pelabur asing.

2) Tun Musa PERCAYA PR AKAN MENERUSKAN apa yg BN SEDANGKAN LAKUKAN SEKARANG. (Bukankah dihadapan audien Australia, Anwar telah berkata, "I will be the first to champion FOR the cause of Lynas once I take the rein of Putrajaya." ???)

3) Tun Musa PERCAYA PR TIDAK AKAN MEMBAWA sebarang perubahan. Mereka hanya nakkan kuasa.

Anonymous said...

nuar ahli ekonomi ke? yg teror econ di negara barat dan amerika pun tak leh nak repair ekonomi negara mereka

Anonymous said...

Memangla tiada kerajaan yg nak negara bankrap TAPI kerajaan yg bermuka-muka (munafiq) berpakat untuk dapatkan kuasa akan menyebabkan negara tidak stabil serta polisi yg tidak tentu arah. Satu kononnya nak tegakkan Islam, satu lagi nak tegakkan Kristian dan satu nak tegakkan anu dia. Mana ada pelabur yg akan melabur di negara yg tidak tentu arah. Tapi pak musang hitam ni nak makan dua belah. Lepas Pru13 nanti pencenkan lah......

Anonymous said...

US dan UK tak ada Barisan Neraka yang memerintah pun, tak ada bangkrap pun..

Itulah mentaliti Ameno untuk menakut-nakutkan rakyat.. Dengan hutang yang mencecah RM 540 billion yang dibuat oleh pemerintah sekarang (membazir je keje nya), rasanya lagi 5 tahun mungkin Malaysia pun boleh bangkrap..

Kena tukar pemerintah iaitu Pakatan Rakyat.. Bye bye Be End!

Anonymous said...

Kalau hanya bermanifesto memberi itu dan ini kemudian tukar strategi bila berkuasa. Serupa macam Selangor juga. Selangor tak bankrap tapi manifesto bukan janji. Kroni kenyang......

Aku tak pasti apa dalam kepala otak Musa mungkin memberi bayangan manifesto bukan janji. Janji langit dan bumi tapi bagi sikit-sikit jangan kata tak bagi.

Anonymous said...

At least dia sampai juga ke jawatan TPM.. Ko haddooo?

Ko nak sampai ke tahap kerani kanan kerajaan pun tak mampoo nak sampai, lagi mau cakap banyak..

Tah-tah kau ni kutu jalanan kot..

Pi bersiap-siap sediakan roti tu, malam kang nak bisness burger kan?

Rehan Ahmed said...

Make Money online from home without investment, Just Register and click the ads and earn upto 10 Dollars Daily, The best and Legimate Earning Sites Ever you want
ProBux.com

celana biru said...

Adoi akan timbul lagi kisah-kisah rampasan kuasa Semangat 46. Dendam lama akan ditimbulkan kembali.
Memanglah PR akan berusaha mendapatkan pelaburan tetapi jika PKR,DAP,PAS tak boleh duduk sepakat negara mana nak melaburkan wang mereka di sini?
As simple as that!

Anonymous said...

Ini semua bukan apa,"pukul anak sindir menantu".sabuah perumpamaan melayu yang maseh boleh digunakan.Cuba balikan cerita-cerita lama semasa Beliau TPM, mungkin nasihatnya kpd Tun M telah diluahkan ?..tanya pandangan sendiri.

Anonymous said...

Musa Hitam had many black histories behind him.

1. As the Chairman of Sime Darby, he was not responsible for the billion of dollars fiasco with the Bakun Project.

2. During the Memali Incident, he was the acting PM, yet not responsible for mishandling of the incident which led to killing of many innocents villagers. By the way, Ibrahim Libya who led the villagers was a good friend of Anwar Ibrahim.

3. Again as acting PM, he instructed Sabah TYT to sworn in Tun Mustapha as Sabah CM despite the fact that PBS won a simple majority. PBS won legally in court to form the government.

So again, Musa Hitam was right to have his own opinions about PR, after all, he had been in important positions in Malay dominated environments all the while.

Its time for him to move on to a much less challenging non-Malay/International arena where he will shine.

Musa, get out from the Malay territory and prove yourself internationally. I don't mean, an international GLC like Sime Darby where your position is given in a silver platter.

Musa, where would you be without UMNO/BN?

tahir sumar said...

Latest Hot Current Affairs, Entertainment News, Pictures, Videos, Latest Hot News updates, Business News, Online Marketing, Online Jobs, Mp3 Tunes, Latest Ringtones, Bollywood Girls, Entertainment Girls, Hot Girls and Most popular Affairs in the World
Daily News updates about Latest and Hot Current Affairs
HotCurrentAffairs.com