Friday, March 29, 2013

Kes Polis Sudaah..? Seorang AMK PKR Kantoi Buntingkan Pembantu Rumah Warga Indonesia

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim ini sangat terkenal dengan keupayaan untuk menukar "imej" dan "wajah" dalam banyak situasi. Apabila berhadapan dengan kumpulan Melayu, dia akan kata,"saya Melayu, Islam, takkan saya nak hancurkan Melayu."

Namun bila berjumpa dengan orang Cina dia kata lain pula,"Pakatan berjanji akan mengembalikan hak rakyat termasuk Cina, India, Melayu bila kita tawan Putrajaya." Hilang dah perjuangan Melayu Islam yang dia kata dekat orang Melayu.

Suatu ketika dahulu semasa mengetuai ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia) dia begitu bersungguh-sungguh memperjuangkan Islam, tapi sokong Lina Joy murtad. Paling yang tidak dapat dilupakan adalah ketika ditemubual akhbar Wall Street Journal mengenai mengiktiraf kedaulatan Israel sekiranya PR memerintah Malaysia.

Anwar dengan jelas mengatakan: "Some refuse to recognize the state of Israel,” he said, “but I think our policy should be clear – protect the security [of Israel] but you must be as firm in protecting the legitimate interests of the Palestinians.” (Dipetik WSJ)

("Sesetengah orang enggan mengiktiraf Israel,"katanya, "tetapi saya rasa polisi kita perlu jelas - melindungi keselamatan (Israel) tapi kamu mesti tegas dalam melindungi kepentingan rakyat Palestin.")

Namun bila ditanya Anwar kata dia tidak kata mempertahankan Israel, dasar talam dua muka. Pernah dulu dipaparkan muka Anwar kena tumbuk semasa di Penjara Sungai Buloh dengan lebam-lebam satu muka, dia kata kena suntikan HIV dan sebagainya, tapi sekarang sihat walafiat, siap boleh bejoget atas pentas ceramah.

Semakin hampir dengan PRU13, semakin galak Anwar bersandiwara dan bermuka-muka dengan orang ramai, semata-mata demi undi dan Putrajaya.

Ramai orang bertanya siapa Anwar Ibrahim yang sebenarnya...? Apakah dia seorang pejuang Islam atau sememangnya seorang yang munafik....?

Atau apakah dia sememangnya seorang patriot yang cinta hanya pada negara yang sanggup mati memperjuangkan hak bangsanya...?

Atau apakah dia sebenarnya seorang pengkhianat yang sanggup memperjudikan masa depan negara dan bangsa serta agama sehingga sanggup menjadi tali barut kuasa asing, semata-mata untuk merebut tempat di Putrajaya?

Pada hakikatnya, makhluk bernama Anwar ini sebenarnya memakai banyak topeng yang beraneka warna untuk disesuaikan dengan golongan masyarakat yang ingin mengenalinya dari dekat.

Disebabkan terlalu banyak topeng yang digunakan maka akhirnya dengan kuasa Allah SWT, kini dia sendiri secara sedar atau tidak telah melondehkan semua tembelang yang dilakukannya itu.

5 comments:

Anonymous said...

Allah dah bagi kita petunjuk satu persatu, tinggal lagi kita nak percaya atau tidak. Renung-renungkanlah.

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Saya sebagai seorang pecacai tegar PR tetap menuding pada rosmah yg tak pakai tudung walaupun takde kena mengena dgn artikel ni, kerana saya sudah kehabisan modal utk menghina Najib.

Sekian..

Anonymous said...

Pork Jib punya banyak topeng..

1. Topeng semasa menoron lubang taik altan tuya
2. Topeng semasa kena tangkap basah dengan Zeana di PD
3. Topeng semasa menyampaikan BRIM BROM BRUM
4. Topeng semasa menyuruh NGOK NGOK mesra Babi Negara membaling telur (puak tak ada telur)
5. Topeng semasa menyampaikan ceramah poletik di depan jemaah Tabgligh..

Orang Amporno kebanyakannya makan taik.. Tu sebab bodoh nak mampuh!

Anonymous said...

Bodoh lagi puak pas....n.ajis xhabih2 tiap kali pilihanraya nak pecah tanah je keje dia...last2 haram satu apa pun xjadi..masa upacara pecah tanah punye la macai2 betepuk tangan begembira..tp xsedar tgh kna tipu dgn ularmak munafik...cer tanya n.ajis apa hukumnye seorang pemimpin yg tak tunai jnji..lgsatu abe nuar mung tu dah brape byk bukti og tunjuk kemunafikan dia.....dan yg paling best...point2 yg nko ckp tu ada bukti ke cai....aku tgk sebelum ni komen2 nko mcm nko ni benci kpd benda2 fitnah...tp yg nko ckp tu mana bukti nye...kalo tidak nko ni memang macai sial jelah...sama ke dgn pemimpin nko...munafiiiiiiiikkkkkkkkkk.....kah3...