Monday, March 11, 2013

Kisah Seorang Bapak Yang Tiba Tiba Tak Percaya Sumpah Laknat Anaknya Sendiri...

Selepas mahkamah memutuskan untuk membebaskan Anwar Ibrahim dari tuduhan meliwat Saiful kerana masalah teknikal pada Januari 2011, Azlan Lazim (ayah Saiful) datang berjumpa seorang pemimpin UMNO dan menyatakan kekesalan beliau terhadap keputusan Mahkamah.

Pada pertemuan itu beliau menyatakan tentang masa depan dia dan anaknya berikutan keputusan itu. Beliau mengadu tidak ada kerja dan tidak ada wang. Beliau meminta seorang pemimpin Umno itu dapatkan RM5 juta untuknya.

Dalam tempoh itu sehinggalah ke penghujung tahun 2012 Azlan berjumpa ramai pemimpin UMNO untuk mendapatkan RM5 juta. Namun beliau gagal sehinggalah beliau ada mengeluarkan ungkapan akan pergi kepada Anwar jika tuntutannya tidak dipenuhi....! Ugutan itu tidak dipedulikan oleh orang-orang Umno....

Perkara berkenaan sampai ke pengetahuan Johari Abdul wakil rakyat PKR. Bermula saat itu dia mula mencari jalan bagaimana boleh berjumpa ayah Saiful. Akhirnya dia berjaya....

Perkara berkenaan dibawa ke pengetahuan Azmin Ali. Peringkat awal mereka membiarkan dulu dengan niat untuk menguji sejauh mana kebenaran atau keikhlasan Azlan.

Dalam tempoh ujian tersebut mereka meminta Azlan menghubungi mana-mana orang UMNO yang beliau pernah minta RM5 juta agar meminta RM1 juta. Tuntutan dikurang sebanyak RM4 juta dengan harapan ada orang-orang UMNO akan memberinya kerana jumlah telah banyak dikurangkan.

Namun orang-orang UMNO yang dihubungi Azlan masih gagal memberinya RM1 juta. Di sini Allah telah menyelamat dan melindungi UMNO. Jika ditakdirkan ada orang-orang UMNO yang memberi Azlan RM1 juta ketika itu maka akan gegak gempitalah satu negara bahawa UMNO merasuah ayah Saiful untuk menutup mulutnya daripada menceritakan kebenaran kes liwat yang dihadapi anaknya.

Permintaan RM1 juta itu adalah perangkap yang dipasang oleh ayah Saiful seperti yang dirancang oleh Azmin dan Johari Abdul. Azlan juga diminta untuk memujuk Saiful agar membuat pusingan U bersama dengannya. Namun Azlan gagal dan bergaduh dengan Saiful sehingga keluar dari rumah yang didiaminya bersama Saiful.

Namun begitu Azlan diminta oleh Azmin dan Johari agar tidak putus asa dan terus memujuk Saiful. Hubungan Azlan dengan Saiful kembali pulih. Tetapi usahanya masih lagi terbantut.

Artikel dari blog Chegu Bard PKR...
Sehinggalah muncul cerita penglibatan Anwar dalam insiden di Lahad Datu seperti yang dilaporkan oleh pihak perisikan Filipina membuatkan Anwar mula gelabah dan kelam kabut kerana pekungnya telah pecah.

Lalu untuk menutup isu berkenaan Azlan diminta muncul dalam keadaan tergesa-gesa dan masih lagi tidak bersiap sedia serta tanpa Saiful bersamanya.

Atas sebab itulah sidang media Azlan diadakan secara tertutup di sebuah kondominium yang ada kaitan dengan Azmin Ali di Ampang, dan hanya wartawan terpilih pro Pembangkang sahaja yang dijemput.

Azlan dijanjikan RM5 juta dan turut diberi keyakinan bahawa Anwar akan menjadi PM selepas PRU ke 13 nanti. Bayaran RM5 juta itu dibahagikan kepada 3 fasa.  Setiap fasa pula terbahagi kepada beberapa bahagian.

PKR tidak mahu melangsaikannya sekali gus kerana bimbang Azlan akan pusing kembali. Mereka mengambil iktibar diatas apa yang terjadi terhadap Adun Bota pada tahun 2008.

Fasa pertama RM1 juta sebelum parlimen dibubarkan dan dibahagi kepada beberapa bahagian. Azlan dijanjikan RM300 ribu sebelum sidang media dan selepas sidang medianya dia akan diberikan lagi RM400 ribu, serta RM300 ribu lagi selepas satu lagi sidang media.

Fasa kedua RM1 juta selepas parlimen dibubarkan dan ketika kempen pilihanraya berlangsung , dan turut dibahagikan kepada beberapa bahagian. Azlan akan dibawa berceramah di pentas PKR, PAS dan DAP seluruh negara dan mengikut skrip yang disediakan oleh PKR.

Fasa ketiga RM3 juta selepas PRU dan selepas Anwar dilantik sebagai PM. 

Untuk pengetahuan para pembaca juga, Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak gembira dengan tindakan yang dilakukan Azmin dan Johari Abdul dalam hal ini kerana mereka tidak mahu lagi kegiatan tidak bermoral Anwar terus menjadi perbincangan rakyat. Itulah sebabnya sehingga ke hari ini belum ada sebarang komen yang dikeluarkan mereka dua beranak.

Kami yakin segala info yang diberikan diatas oleh orang dalam PKR sepertimana info-info yang disampaikan kepada kami sebelum ini. Contohnya kes pembelian kereta-kereta oleh ahli parlimen Ampang dan juga penipuan pembelian bas mewah PKR oleh Khalid Ibrahim.

21 comments:

Sudir said...

Patutlah, teringin nak naik bas mewah rupanya..

Anonymous said...

..aljuburi ligaytmerancang itu ini.. tengok & nantikan sapa yg terrkena.. munapiq aljuburi tidak akan damai hidop & matinya.. taqbir!..

Anonymous said...

apa relevan tunjuk gambar kongkek ni dengan tajuk. jangan jadi blogger bangang. saya tak suka dengan sikap blogger2 umno ni suka sangat benda2 lucah.

Anonymous said...

..pic hiasan aljuburi sedang beraksi tu.. selepas mangsanya aljuburi pelok kemudian aljuburi pun cilok.. taqbir!..

Anonymous said...

..next time pic hiasan yg minggir pulak bang.. favorite posisi aljuburi tu..

Anonymous said...

..rm5juta untuk bapak saiful.. kalau masuk tabung haji bonus rm800k setahun.. zakat langsai hati pun senang.. taqbir!..

Anonymous said...

aku rasa tabung haji pun tak nak terima duit dari bapak saiful.faham-faham je lah dari mana duit itu dtg.

Anonymous said...

Saya Ada anak. Kadangkala ada masa dia tipu tapi bukanlah utk perkara berat Dan serious. Tetapi kalu dia bersumpah dgn Nama Allah saya Akan percaya pada dia kerana dia mmg telah dididik utk tidak main2 kalu bersumpah dgn Nama Allah. Kalu Saiful ni anak saya mmg saya Akan sokong Dan Bantu dia utk mendapatkan pembelaan. Byk mana pun harta dunia tak Akan dapat membeli seorang anak. Saya masih tak dpt fikir kenapa Azlan boleh buat u turn macam ni Dan merelakan anaknya dihina oleh manusia durjana. Azlan kenal anwar lebih Dari anak dia sendiri? Ada sesuatu yg tak kena disini. Utk Saiful, teruskan usaha utk mendapatkan pembelaan Dan mengembalikan maruah diri. Kalu anda org yg teraniaya janji Allah doa Akan diperkenankan. Jgn putus Asa, terus berusaha berdoa Dan bertawakal insyaallah anda Akan berjaya

celana biru said...

Wei, Wak Lan
Jangan kau ingat kau akan terima duit tu semua kerana anwar tak akan jadi PM kerana pembangkang tidak akan menang PRU 13.

Percayalah. Kau akan melopong dan tak tentu arah akhirnya.

celana biru said...

Wei, Wak Lan
Jangan kau ingat kau akan terima duit tu semua kerana anwar tak akan jadi PM kerana pembangkang tidak akan menang PRU 13.

Percayalah. Kau akan melopong dan tak tentu arah akhirnya.

Anonymous said...

si sepol tu memang kaki hisap butuh... butuh panjang... pastu tonggek juboq.. pastu fitnah anwar.. pastu dapat RM... wah.. kelas kau sepol.. jubur ko ada nilai komersial..

Anonymous said...

..aljuburi pelok saiful sebelum meliwat.. aljuburi juga memelok cinadol sebelum meneggek.. trend & pattern yg sama aljuburi pelopori.. taqbir!..

Anonymous said...

sepoll.. ko pergi tonggek jubor kat chow kit.. ada gak faedah nya.. boleh gak dua tiga hinggit semalam. Lubang jubor saiful adalah aset penting buat UMPORNO utk terus berkuasa.. inilah Malaysia, negara tumpah darahku.. banggganya aku jadi rakyat malaysia. Lunbang taik boleh beri pendapatan Juta2 RM... perghhh.. kelas kau sepol...

Anonymous said...

apa2pun... lubang taik kepunyaaan sepol boleh menjana pendapatan ekonomi Malaysia..

Anonymous said...

SENANG CITE.. BAPAK NGAN ANAK SAMA JER.. DUIT PUNYA PASAL SANGGUP GADAI MARUAH DAN JUAL JUBOR..

Anonymous said...

..aljuburi sampai laa ni tak berani dgn saiful.. itu la.. pandai2 meliwat akhirnya kantoi jugak.. taqbir!..

Anonymous said...

..aljuburi masih berdiam diri sejak bapak mertua liwatnya menyertai pkr.. malu2 munapiq pulak aljuburi ni ye.. cute gitew.. sambil membelek2 towel putih di pinggang aljuburi.. taqbir!..

Fareez Mansur said...

Wow, semoga hangpa semua mendapat hidayah dari Allah. Politik kenemcian ini sudah sampai ke kemuncaknya. Tahniah !

Fareez Mansur said...

Sori typo - KEBENCIAN

Anonymous said...

Pandai penulis buat anologi...Fitnah...Neraka jahanm aje menungu bagi org mcm ni...byk kan solat sunat..dan puasa sunat...Insyaallah akan dapat hidayah dari NYA.

Anonymous said...

duit punya pasal, sanggup org tua ni gadai maruah diri dan anaknya sendiri..org macam ni lah yang org yahudi geng anuar suka..