Monday, March 4, 2013

UPDATES Lahad Datu - Seorang Inspektor Wanita Dah Jadi Tebusan Pengganas... Salah Siapa..?

Semakin Panaasss....!

Berita terkini dari Lahad Datu tersebar mengenai seorang anggota polis WANITA berpangkat Inspektor sudah menjadi tebusan bala tentera yang menceroboh negara kita....[sumber]

Apakah wanita ini akan mengalami nasib yang sama seperti beberapa anggota polis lelaki yang sudah melayang nyawa...? Malah kita sudah sedia maklum bahawa ada diantara yang terkorban itu telah mati dalam keadaan cukup terseksa seperti kepala mereka dipenggal, mata dikorek....

Menteri KDN kata keadaan di Lahad Datu stabil....!

22 comments:

PAPA GOMO said...

seorang ketua kampung dan anaknya dijadikan tebusan. takkan semua salah Menteri?

Anonymous said...

Hishamudin is a liability to UMNO dan BN. Singkarkan dia.

Anonymous said...

menteri amaran malaysia !!!

Anonymous said...

Mesti kene rogol kuat kuat.......syok

Anonymous said...

Letih la dgn menteri ni.. Letak jawatanlah cepat sikit. Asyik nak menonggang je kerjanya, jadilah mcm ni..

Anonymous said...

Sewaktu beruding dgn penceroboh tu, Sepatutnya keluarkan orang kampung semasa kekpung kawasan itu, ini tidak..saudara mara meka yg tinggal di saan sudah tentu salurkan maklumat yg meka dapat darimtentera dan polis berkawal..dan bantuan makanakan di sampaikan pada mereka..Memang slah menteri..semua salahikan menteri..ambil pendapat majoriti akan salahkan mentei..tanya tentera dan polis semua ckp mcm tu..so ada menteri tu heran?

Anonymous said...

Memegang ssesuatu jawatan penampilan yg sesuai dgn jawatan tersebut misti ada,Hishamuddin ni,entahlah tak nampak kesesuaianya dgn menteri KDN ni di tambah pulak dgn KP pun tak berpa bersemangat.Masa Tun Mahathir jadi menteri KDN dulu dgn TS Rahim Noor jadi KPnya,rasanya masalah macam ni lebih segera boleh di atasi.

Anonymous said...

Sdr papagomo, anda seharusnya faham mengenai tanggungjawab seseorang ketua yg telah diberikan mandat. Ketahuilah bahawa sang menteri telah diberitahu mengenai pergerakan mencurigakan oleh pendatang sulu di lahad datu beberapa bulan yang lepas. Tetapi oleh kerana sifat lembiknya sang menteri ini, maka pergerakan pendatang sulu ini semakin berleluasa kerana sang menteri tidak membenarkan sebarang tindakan diambil. Jikalau tindakan awal diambil pasti peristiwa berdarah tidak akan berlaku. jadi sdr papagomo fikirkanlah kenyataan saya ini.

Anonymous said...

Apakata kita offer tukar inspektor itu dengan Tiang Chuai?

Anonymous said...

Si Sham tu tau gelak nganga mulut besar-besar je..

Ingat nyawa melayang boleh masuk balik ke? Selama-lamanya melayang takkan kembali tau..

Cepat-cepatlah buat something!

Ahmad Albab said...

Wahh.. Papagomo dah komen kat blog lain.. Hehe..

Siapa Menteri KDN masa kes Memali? Apa jadi masa tu? Sehingga Tun terpaksa bergegas balik ke Malaysia bagi menyelesaikan masalah tersebut..

Terkini krisis Lahad Datu.. Siapa Menteri KDN? Siapa yang menyebarkan kenyataan Lahad Datu stabil? Siapa yang bagi arahan kepada Polis? Krisis seperti ini sepatutnya IGP atau pegawai yang dilantik mengetuai urusan taktikal bukannya Menteri.. Apabila orang yang tidak mahir memandu kereta sudah tentulah akan kemalangan.. Pegawai dan anggota yang menjalankan tugas dan menerima arahan.. Strategi dan taktikal yang betul akan mengurangkan anggota korban di kalangan anggota keselamatan tidak kira sama ada Polis ataupun Tentera yang ditugaskan.. Perancang strategi mesti terdiri dari orang yang betul-betul mahir dan berpengalaman bukannya orang politik.. Jika tiada panggillah veteran-veteran yang pernah menjalani operasi sebelum ini bagi mendapatkan mengetuai perancangan taktikal..

Korban anggota keselamatan seramai 8 orang amat tinggi berbanding 180 orang penceroboh.. 2 yang terkorban bukan anggota biasa mereka adalah VAT69 iaitu anggota yang cukup terlatih dalam apa situasi sekalipun.. Jadi di mana silapnya? Strategi yang salah, maklumat tidak tepat, topografi yang tidak rata, kekurangan kelengkapan atau campurtangan menteri?

Ahmad Albab said...

Ko ni bodoh ke apa? Jaga la sikit perasaan keluarga mangsa.. Kalau mak ko kat sana kena rogol macam yang ko tulis tu ko buat kenduri kesyukuran ke? Jaga la sikit..

Ahmad Albab said...

Ramai anggota dan pegawai dah mual dengan perangai Hishamuddin.. Kita tgk undi pos nanti macam mana hasilnya..

Anonymous said...

Rogol lu punya jubor ka bongok

Ahmad Albab said...

La.. Anwar rupanya..

Anonymous said...

yang bgi komen psl rogol 2,mmg perangai binatang!!!!ko xde kt tmpt die la bro!!!!

Anonymous said...

ko ptut doakn keselamatan die,bukan mintak die dirogol!!!perangai mcm binatang la org yg mendoakn die dirogol 2!!!!

Anonymous said...

apa2 pun , aku salahkan menteri KDN ! si Hishamuddin itu bikin loya , sikit2 amaran ..aku bagi amaran, ni amaran terkahir, amaran ke sejuta belas puluh kali !

sepatutnya kes ini paling lama pun seminggu dah boleh selesai, bukan 3 minggu! kes sauk cuma 4hari dah selesai ..bukan 3 minggu!

dulu, demo berShiT pun amaran
BersHit 2, juga amaran ..dan amaran
gambar dia kena berak dgn budak cina, pun amaran!

nyawa yg melayang, tidak boleh tidak menteri harus dan sepatutnya bertanggungjawab!
kelemahan arahan dan pincang operasi, menteri sepatutnya bertanggungjawab!
lambat bertindak, dan cacatnya maklumat juga dibahu menteri,
kalau tak mampu memikul tanggungjawab sila letak jawatan, ramai lagi diluar sana yang sanggup dan mampu memikul tanggungjawab tersebut..

negara luar memerhati, penganalisis juga ratusan yang memerhati, taktik dan teknik awal KDN ketara pincangnya, sang menteri jadi gurauan dan lelucuan ramai!
lembab, lemau , tiada karisma, kurang ilmu, tiada prinsip, hampir2 jadi pondan !

Hishamuddin harus diganti, dia liabiliti kepada kerajaan!

Rozad Razali said...

Seburuk-buruk manusia ialah manusia yang begitu bangga menonjolkan kebodohan mereka dikhalayak ramai. Begitu juga yang wujud disini, yang meluahkan rasa dan hati serta pendapat atas sesuatu perkara yang tidak pasti (sumber) dan akhirnya masyarakat dapat menilai budi dan bahasa sipenulis yang terkongkong dalam kancah FITNAH dan HASAD Dengki yg JELAS dan Nyata. Allah swt maha berkuasa dan maha adil lagi saksama. Tidak akan ada antara mereka akan terlepas (bersubahat) samada di dunia (ketika ini) dan lebih-lebih lagi di akhirat. Ini janji Allah swt. Oleh itu, batasilah dan banyak bersabar dalam apa jua yg hendak kita paparkan pada ruangan ini.

Anonymous said...

With over 30 years of specialisation in seamless
flooring, Flawless Flooring has managed to satisfy the different and unique requirements of every customer.
If a hairline crack in concrete has turned into a large crack, it will need
to be cleaned out before the patching and repairing process.
For faster setting concrete, use less water, for
more workability, use more water.

Anonymous said...

I am Linda Khanzetian, Doctor of natural Health, with the Washington Institute of Natural Medicine, located
in Washington, D. Known by Argentineans as Salta la Linda
(Salta the Fair) this bustling city is a fine mix of the old and new, where European café culture and fine colonial architecture
interacts daily with a central American flair for art and living; creating an ever-changing personality
and identity for this entertaining city which, as of yet,
has been little altered by the tourism wave. And, for individuals who are eligible for both CLASS and Medicaid, a portion of the CLASS benefits will be used to offset the costs to Medicaid.
Different from other girls, she did not wear the very sexy
short dress and very high-heeled shoes, she only wore a
white skirt, which suited her slim figure very much, and her hair was very straight, she had
white and smooth skin, a pair of big eyes which could speak for her, I saw the unique charm in her.
Yeast Infection No More Book key formulation component is the 5 step system plan where not a single thing held back.


My page Maximilian Kolbe

Anonymous said...

Therefore, if you wanted to specifically look for CNN News, it is right there
in its own directory on the front webpage. Clearly, however, newspapers
need to try harder to take advantage of new technologies to tell their stories in ways that attract and involve readers,
young or old. Information regarding different websites
that contain large chunk of databases of unclaimed properties and money are also provided in different newspapers.
However, the English newspapers are much central to urban areas.

The contempt he held for America had little to do with politics and democracy.


My web page click here