Wednesday, March 6, 2013

UPDATES Lahad Datu - Wanita Bertudung Merah Ini Mengaku Terima Upah Dari Anwar Untuk Demo Depan Kedutaan Malaysia Di Filipina

Apakah tidak mustahil insiden semalam yang berlangsung di depan pejabat Kedutaan Malaysia di Makati City, serta di Tordecillas Street, Salcedo Village adalah angkara makhluk durjana berana Anwar...?

Spesis makhluk yang sanggup lakukan apa sahaja untuk memuaskan nafsu politiknya tidak mustahil untuk membuatkan kacau bilau dimana sahaja asalkan mencapai matlamat merosakkan nama YAB Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak dan menjahanamkan negara ini...

Kedutaan Malaysia di Filipina ditutup semalam ekoran tunjuk perasaan olteh penyokong Sultan Jamalul Kiram III, mengecam serangan tentera Malaysia ke atas kumpulan penceroboh di Sabah, yang setakat ini telah mengorbankan sekurang-kurangnya 27 orang.
 
Penutupan pejabat kedutaan itu dibuat, ketika tentera Malaysia melancarkan serangan ke atas penceroboh yang mendakwa diri mereka sebagai tentera Kesultanan Sulu di Kampung Tanduo, Lahad Datu, semalam...

Sekurang-kurangnya 100 penunjuk perasaan Katolik dan Islam yang merupakan penyokong Kesultanan Sulu yang diketuai Sultan Jamalul Kiram III, berkumpul di hadapan pejabat Kedutaan Malaysia di Makati City, serta di Tordecillas Street, Salcedo Village.

Mereka menggesa serangan ke atas pengikut Kesultanan Sulu itu dihentikan.

Dalam demonstrasi tersebut, mereka turut membakar bendera Malaysia dan gambar Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Siapa yang bekalkan bendera Malaysia kepada mereka kalau bukan kuncu kuncu Anwar...!!

21 comments:

Anonymous said...

..mmg modus operandi aljuburi begini.. bikin kacau sana sini.. di jakarta dulu pun sama.. pengkhianat negara mcm aljuburi patot direjam sampai mampos.. taqbir!..

Anonymous said...

KETURUNAN SULTAN TAIK KUCING

MENCEROBOH NEGARA ORANG MCM GANGSTER

KALAU SEMUA KETURUNAN LU MAMPOS LAGI BAIK LA.....

KIMAK LU......

Anonymous said...

Nama ketua mereka pun :SETAN KIRAM-JADAH"!!!!

Anonymous said...

Kedaulatan negara tugas kita semua utk pertahankan....pertualang negara mcm AlJuburi ni tak akan dpt keberkatan hidup...hidupnya sentiasa diburu dosa yg dia buat sbb khianati Bangsa sendiri.

Anonymous said...

tu lah Tian Chuak n partner pergi ke Filipina nak hantar bendera Malaysia dan gambar Datuk Najib. semua ni dah dirancang oleh Nuar PUAKA ni.

Anonymous said...

Ini adalah observation saya mengenai apa yang terjadi pada pencerobohan Lahad Datu. Agensi risikan filipina menunding jari pada pemimpin pembangkang mengatakan bahawa dia menjadi dalang kepada pencerobohan tersebut. Jika risikan itu benar termasuk janji yang dinyatakan oleh hasil risikan tersebut, maka saya percaya di atas sebab-sebab tertentu. Baru2 ini, Nur Misuari mengatakan bahawa Sabah adalah milik kesultanan sulu. Dan saya juga ada terbaca di sebuah blog mengatakan mereka juga cuba untuk menuntut sarawak. 

Begitu juga  isu IC yang tiba2 senyap yang berkemungkinan bukti2 terbaru menghala kepada individu tertentu untuk menutup kesalahan mereka walaupun mereka sendiri yang cuba bangkitkan kembali dan menunding ke arah kerajaan pusat.

Pada sesiapa mengatakan ini adalah konspirasi kerajaan, maka, ingin saya katakan bahawa konspirasi ini lebih menguntungkan Pakatan. Ianya adalah jalan mudah untuk Anwar menjadi PM. Senario yang berlaku dengan kekecohan di Sabah dan claims dan kekecohan yang akan berlaku merebak pula ke sarawak dan ini akan mengakibatkan tiada pilihanraya di kedua buah negeri baik DUN mahu pun parlimen seandai darurat di isytiharkan. Ini disebabkan kedua2 negeri yang menyumbangkan kerusi parlimen yang banyak untuk menubuhkan kerajaan pusat. Pada pandangan saya, keyakinan pembangkang untuk menang di Malaysia timur adalah amat tipis sekali hasil risikan dari mata-mata mereka. Untuk memastikan mereka menang, sesuatu perlu dilakukan dan ianya berlaku seperti di Lahad Datu. Opposition akan menekan kerajaan pusat untuk melaksanakan pilihanraya secepat mungkin tanpa pilihanraya di Malaysia Timur. Seandainya parlimen di bubarkan, hanya semenanjung Malaysia yang akan menjalani pilihanraya. Mereka berkeyakinan untuk memenangi sekurang2nya 60% dari kerusi parlimen di semenanjung dan menubuhkan kerajaan baru.

Apabila tertubuhnya kerajaan baru, perkara pertama di lakukan adalah menisytiharkan kerajaan sulu adalah kerajaan sah dan besar kemungkinan, sebahagian dari sabah diserahkan kepada kiram III. Kiram III akan cuba mendapatkan kemerdekaan mereka sendiri dari filipina manakala, sarawak berkemungkinan besar akan di merdekakan dari Malaysia dengan di beri autonomi sendiri dan ini memudahkan tumpuan politik di semenanjung Malaysia untuk jangka masa panjang oleh kerajaan baru. 

Seandainya percubaan ini gagal, masih terdapat satu tiket terakhir yang mungkin akan digunakan oleh opposition seumpama Arab Springs tapi lebih kepada isu perkauman sebelum pilihanraya ke -13. 

Ini cuma pandangan saya tapi pengamatan saya terhadap perkara ini memungkinkan perkara ini berlaku sebagai satu cara untuk Anwar menjadi PM dengan jalan yang mudah.

Anonymous said...

Tanya Sama Anwar, Macamana Dia Tahu Sabah Nak Hilang,
Nanti Jawab Anwar, U Ulang I Saman U.!!!!!,

Anonymous said...

Salam hormat
Implikasi daripada pencerobohan LD mencerna satu fenomena baru. Saling tuduh menuduh dan melebelkan pimpinan parti tertentu menjadi dalang. Malah paling recis ada yang melebelkan pempin BN/PR sebagai petualang. Rasa hormat antara satu sama lain telah hilang dari kamus bangsa melayu. Musuh negara adalah juga musuh kepada semua rakyat Malaysia. Kenapa saling tuduh menuduh, sebab tidak redha dengan ketentuan Allah SWT. Kejadian LD adalah pengajaran untuk semua. Rakyat Malaysia dan pimpinan negera. Tak perlu menunding jari kepada sesiapa. Adakan siasatan kertas putih. Tubuhkan Siasatan Diraja. Cari punca sebenar kelemahan kita. Andainya negera kita dikancah perang, peluru tak bermata tak memilih pemerintah atau pembakang, peluru tak kenal siapa saya dan siapa anda untuk dipilih menjadi mangsa

Anonymous said...

mana dia paklah..diam aja mangkok tu..latnat jugak..kebebsan apa yg dia nak beri dulu, tubuh suruhanjaya malukan pdrm dan sekarang semua undang2 yg menyelamatan malaysia da hapus..dia buat Bebal aja..jika tidak kerajaan skg tak akan buat mcm jika dollah samdol tak mulakan menyokong pakliwat//menHANTU dia siap hantar paspot kat rumah mat jubur//..akhir paklah kena liwat jugak dgn mat jubur ni..baling taik aja org tua ni..Melayu Mudah Lupa. Kita lupa apa dosa yg telah di lakukannya..

Anonymous said...

KALAU KITA SEMUA INGAT KEMENANGAN BARISAN DI PRU YANG LALU ADALAH UNDI DARI SABAH YANG MEMBANTU BARISAN MENANG, OLEH ITU UNTUK MENAKUTKAN PENGUNDI DARI SABAH KELUAR MENGUNDI MAKA BERLAKULAH INSIDEN LAHAT DATU....FIKIR-FIKIRLAH SENDIRI.

Anonymous said...

Kalau PI Bala tu fitnah Najib , cepat-cepatlah saman si bala tu.
Najib alduburi takutlah tu!

Anonymous said...

..tanya sama aljuburi ngapa pokok goyang
nanti aljuburi cakap u goyang i samang.. taqbir!..

Tok WAN said...

Harap-harap bukan Anwar Ibrahim dalang disebalik pencerobohan di Lahad Datu tu... Tapi kalau benar terbukti dia adalah dalangnya, sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan sayangkan negara, aku minta agar kerajaan Malaysia pertimbangkan untuk bagi peluang setiap rakyat Malaysia (Dari Perlis sampai ke Sabah) yang sehati dan sejiwa macam aku ini untuk tampar Anwar Ibrahim tu cukup seorang sekali pakai kasut tumit tinggi.... Boleh bah kan...??

Tok WAN said...

Semoga saja bukan Anwar Ibrahim dalang disebalik Pencerobohan di LD tu. Tapi kalau benar terbukti bahawa dia adalah dalangnya, sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan sayangkan negara, saya mohon agar kerajaan Malaysia sedia mempertimbangkan agar diberi peluang kepada seluruh rakyat Malaysia (dari Perlis sampai ke Sabah Tidak termasuk pencacai dan penjuburnya) MENAMPAR SEKUAT-KUATNYA Anwar Ibrahim ni cukup sekali setiap seorang pakai kasut tumit tinggi... boleh bah kan..???

Anonymous said...

Kejadian di LD lebih menguntungkan pihak PR dari Kerajaan. Adakah sebuah kerajaan sanggup menghuru-harakan negaranya sendiri semata-mata mau hilang undi masa PRU. Fikir-fikirkanlah

Anonymous said...

..penampar tak berbaloi la.. hehe.. potong aje lancau dia yg bengkok.. potong sekali lancau berkulop cina kapiaq tian chua tu sekali.. taqbir!..

Anonymous said...

Akta ISA mesti di kuatkuasakan semula. Tarik balik mane2 akta yang telah di mansuhkan.

aqrab_ikhwan said...

bodoh betul la korg nie la.mana pegi cerita pasal IC ?tak bincang skali ke?

aqrab_ikhwan said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Yang mane ramai berdemo di Manila tuh, lebih baik lah mu panggil bapak2 kamu atau suami2 kamu tu balik segera. Kalau tak nanti itu lah kali terakhir kamu melihat mereka. Jangan buang masa berdemo je.

Anonymous said...

The newspapers help readers to get the hottest updated and happenings around the world.
He spoke slightingly but without bitterness of everything he had written, and I knew his new book must be very good for him to speak,
without bitterness, of the faults of the past books.
Current newspapers provide different articles in the development of the nation.

Kanchan Kumar Vaidya writes about Newspapers , Hindi Samachar , Online Hindi news.
The contempt he held for America had little to do with
politics and democracy.

Also visit my website; click here