Wednesday, March 13, 2013

UPDATES Lahad Datu - Zahid Hamidi Sudah Naik Angin...

Mana-mana pihak yang berterusan memperlekeh dan menghina pasukan keselamatan negara dalam Ops Daulat diminta mendaftar diri ke kawasan operasi berkenaan bagi berdepan dengan pengganas Sulu bersenjata.

Kenyataan tegas itu dibuat Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi ekoran masih terdapat pihak-pihak tertentu khususnya kelompok media sosial melontarkan kritikan termasuk hinaan terhadap Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang terlibat mematahkan serangan pengganas di Sabah.

"Masih ada segelintir yang menghina, memperlekeh pasukan ATM dan PDRM. Saya harap mereka ini akan pergi ke kawasan-kawasan operasi berkenaan.

"Saya akan minta ATM sambut mereka dan lepaskan mereka ke barisan hadapan untuk menghadapi penceroboh-penceroboh ini, katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas mengumumkan prestasi semasa Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) di Wisma Pertahanan, di sini semalam.

Yang turut hadir Panglima Tentera Darat, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin; Pengerusi LTAT, Tan Sri Mohd. Anwar Mohd. Nor dan Ketua Eksekutif LTAT, Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin.

Ahmad Zahid berkata, walaupun mendapat kritikan dan hinaan, moral pasukan keselamatan negara dalam melaksanakan Ops Daulat masih tinggi.
"Untuk itu saya juga berharap perkara sama dapat diterjemahkan oleh rakyat, jelasnya. - UTUSAN

11 comments:

Anonymous said...

tian chau dulu dan meraka yang kutuk Polis dan ATM tu..Bila kerajaan nak mordenkan ATM dan Pdrm suara taik ini lah yg bising..Jenayah kini amat beranisebab meka yg memanjakan Penjenayah..Mereka yag desak semua undang2 pencegahan di hapuskan..kini Meka u turn kata kerajaan gagal..BN jgn lah ikut suara 00000000.0001% rakyat malaysia yg sememangnya nak hancurkan negara

Anonymous said...

setuju dgn anon kt atas ni..lepas tu kita jemput anwar dan keluarga (nurul puaka & jijah sepat kering) sekali ke lahad datu naik kapal terbang caribou & lepaskan dgn payung terjun mendarat di kawasan zon merah!

Anonymous said...

najib kena buat PRU masa ni.....simpati rakyat tengah tinggi....menang 2/3 majority, tangkap semua yg kondem tu dan bawak ke lahad datu dan letakkan di barisan depan....mari kita lihat sapa yg kena??????

Anonymous said...

Yesza...teman setuju bebenor ANUwar, sepat kering ,anak puaka , taik chuak, ciku butt, khalid gereja dan yg dok ngutok2 pasukan keselamatan kite di anta ke LD naik caribou (no private jet) ...campak ngan payung terjun...cantekkkkkk

brilliant idea.....

Anonymous said...

Klu nak suruh puak2 pakatan ni gi mendaftar sukarela...badakpun boleh terkejut...dia org ni penakut yg sbnarnya...menyalak je kuat!! Jadi hrp sgt pihak Polis trace mrk ni smpai dpt...Tangkap dan heret je dia org ni ke Lahad Datu..supaya mrk boleh bersandiwara kat sana...Pelakon2 adalah spt berikut :- Heronya Tiang Chua...pelakon tambahan husam musang, khalid samadol..yg jadi pak pacak pegang tombak bagi pada cikgu lotfi nor tu..oh terlupa..tang heroin bagi pada tipah koyak...Xpun bagi abbie yg dah gian sgt nak berlakon tu!! Tang director lak...dah tentu Al-Gay Tua Kutok...pengarah yg terhebat di abad ini yg telah berjaya mengumpul berderet2 anugerah di peringkat antarabangsa...janji meletop!!dgn pelakon2 & pengarahnya sekali...

Anonymous said...

jgn cakap je. jejaki la bangsat2 nih dan amik tindakan. kerajaan skrg lembik mcm bapok sebab tu babi2 nih berani cabar kedaulatan negara kita!

Anonymous said...

bukan kerajaan lembik dan bapok...kerajaan sengaja biarkan babi babi ni bercakap dan buat apa yang mereka suka. Dari situ lah rakyat boleh menilai perangai buruk lebih drp babi mereka ni. Jgn risau dan percaya Tuhan Maha Kaya dan Maha Adil. Tuhan akan tonjolkan keburukan mereka satu persatu. Sekarang kita sedang saksikan..

Anonymous said...

Orang yang suka mencereca dan memperlekeh keburukankan orang lain, sebenarnya anjing kurap ! Anjing tak cukup makan.....kalau merayau-rayau dibandar atau kampung-kampung elok sangat ditembak aja. Dagingnya bolehlaa dipangang untuk oarng yang suka makan sop anjing .....macam kat Hong Kong.

Anonymous said...

Jangan hantar Tian Chua, Anwar, Jijah, Nurul ke Lahat Datu..

Membazir masa, uniform, M-16, peluru, makanan, bla bla bla..

Sapa tau, pengganas Sulu mungkin cakap 'Jangan tembak mereka, kawan2 kita tu...' hehehehe

Anonymous said...

Tak payah pergi lah, kang polis serta atm pula terbeban dengan mereka, asik menyorok kat belakang. jadi tukang angkat mayat penjenayah ke atas trak polis rasanya elok, tak pun tolong kutip tong2 sampah dan pergi buang dalam tong besar.

Pak non

Anonymous said...

yang mengata polis dan tentera semuanya berpenyakit mental.tidak insaf dan beryukur pada nikmat tuhan.cubalah baca surah ar rahman banyak banyak dan tanya diri sendiri kenapa Allah bertanya pada manusia dan jin "Nikmat tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?" tidak kurang dari 30 kali.