Wednesday, April 3, 2013

Ahli PAS Kota Raja Percaya Solat Kita TAK Sah Kalau Anwar Jadi Imam...!

Ramai pemimpin PAS yang berlatar belakang agama rata-ratanya sudah hilang kepercayaan kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim berikutan keraguan masing-masing atas faktor isu moral dan kerendahan moral yang menyelubungi sisi gelap kehidupan peribadi Anwar.

Golongan ini termasuklah sebahagian besar ahli Majlis Syura Ulama PAS yang berkongsi pendapat bahawa Anwar Ibrahim tidak layak menjadi Perdana Menteri seandainya PR berjaya menguasai Kerajaan Pusat kelak, disebabkan pertimbangan berkaitan moral dan akhlak.

Sebaliknya mereka bersepakat hanya Presiden PAS, Abdul Hadi Awang adalah satu-satunya calon yang sesuai.

Kecuali hanya Pengerusi Majlis Syura Ulama PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat sahaja yang masih meyakini Anwar disebabkan faktor dipengaruhi oleh golongan Anwarinas dalam PAS yang mempunyai hubungan rapat dengan Mursyidul Am PAS itu.

Sementara itu, satu sumber PAS menyatakan Ketua Umum PKR itu telah dinasihatkan supaya mengurangkan penglibatannya dalam program anjuran PAS terutama sekali solat hajat, munajat dan sebagainya.

Nasihat berupa larangan penuh diplomasi itu tidak lain dan tidak bukan bertujuan untuk mengurangkan kesan mudarat dari terpalit kepada PAS berikutan sikap liberal Anwar yang berkeras menyokong penggunaan kalimah Allah S.W.T dalam kitab Bible oleh penganut Kristian.

Sebab itu sejak akhir-akhir ini amat jarang sekali Anwar berpeluang memberi tazkirah di masjid atau surau yang ahli jawatankuasanya terdiri dari kalangan penggerak akar umbi PAS, sebaliknya pemimpin utama PKR itu lebih banyak berceramah di pentas PKR atau DAP.

Cuma sesekali sahaja Anwar dapat berceramah di pentas PAS itu pun sekiranya ia merupakan anjuran pemimpin PAS pro Anwarinas dan sekali sekala terpaksa menggagahkan kaki berlakon mesra sepentas dengan Presiden PAS.

Senario ini dipercayai ada kaitan rapat dengan pendirian pemimpin-pemimpin PAS yang menguasai Majlis Syura Ulama parti itu yang semakin merenggangkan hubungan mereka dengan Anwar.

Malah arahan dalam juga sudah dikeluarkan meminta supaya lidah rasmi PAS, Harakah mengurangkan penampilan Anwar dalam akhbar itu, dengan demikian PAS percaya pendekatan ini akan mengekang ketaksuban penyokong kepada Ketua Umum PKR, sekaligus mengurangkan pengaruhnya di kalangan ahli dan penyokong PAS.

Namun untuk melihat PAS menyuarakan larangan secara terbuka tentunya tidak sama sekali memandangkan PAS sendiri dalam keadaan tersepit bila mana sebahagian pemimpinnya dari golongan Anwarinas masih menguasai sebahagian besar kepimpinan PAS di peringkat Pusat.

Anwar dipercayai menyedari keadaan ini tapi sedaya mungkin beliau masih cuba menaruh keyakinan para penyokongnya dalam PAS mampu berbuat sesuatu bagi menaikkan semula imejnya dikalangan penyokong dan pemimpin PAS.

Menjelang PRU 13 akan lebih banyak konflik kepentingan dan kepercayaan antara PAS dan PKR akan terdedah kepada umum, tak mustahil selepas PRU 13 lebih banyak konflik akan muncul dan Pakatan Rakyat (PR) bakal berkubur sebagaimana lain-lain kerjasama sebelum ini.

27 comments:

Anonymous said...

Tahu takpe...masalah nya masih ramai yg masih sokong anuwar membuta tuli! insaf lah pada yg masih sayangkan anuwar.

Anonymous said...

Ye la...sapa nak jadikan dia imam..dah ada bukti dia main chinadoll dan pegang kote gay...lagipun akidahnya boleh dipersoalkan kerana penyebaran pluralisme agama.

Xpas said...

Dulu selepas membaca buku aurad muhamadiah pegangan darul arqam, saya solat berasingan bila saya ketahui imamnya adalah org arqam.
Skrg, bukan hanya AI, utk solat di belakang TGHH dan TGNA pun, sudah was was , krn isu liberal, isu kalimah dan isu amanat 81.

Ghazali said...

Iyo la.....
Mudah-mudahan manusia ni....(hmm..jemu nyebut namanya)....
akan hilang terus dari Politik Malaysia buat selama-lamanya....
Amin...

Anonymous said...

teringat kata2 datuk nalla...pada bulan ramadan, malam solat sunat tarawih...abis je solat tarawih keluar pi balun jubor jantan!

Kebenaran said...

walau pun si-tua kutuk mengaku dirinya sebagai anugerah tuhan akan tetapi Allah SWT belum tentu mengakui dan mengiktiraf si-tua kutuk sebagai anugerahNYA.

Anonymous said...

Dah.. Dah.. Parlimen dah bubar.. Ko tak pegang kuasa sekarang.. Pegi jaga parti tu, jangan nak langkah masuk hal parti lain..

Selamat tinggal Barisan Neraka atau Babi Negara.. Selamat tinggal parti porno iaitu Amnonok..

Keluar dari Mesia ni! Menyemak aje dalam negara ni mengotorkan pemikiran ramai orang..

Jijik menengoknya.. Parti yang terlalu hina.. Lebih hina daripada secebis daging khinzir yang haram dimakan..

Anonymous said...

Barisan Pantat (Be End) takde lain, hanyalah menyebarkan gambar pantat mak dia je.. Apakan daya, sekolah tak tinggi, takat UPSR je, tu sebab cari makan cara fitnah.. Ala, orang Melayu kan suka short cut, skim cepat kaya, nak cepat kaya.. Jadi lah blogger pemfitnah kepada parti Barisan Puki..

Bodoh.. Dengan mak pak lu sekali bodoh sebab gagal mendidik lu dengan ajaran agama yang kukuh sampai jadi blogger upahan haram jadah yang tak tahu halal haram..

Aku gunakan perkataan makian yang melampau hanya untuk puak terlampau.. Serve you well madafakar!

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Berapa kali nuar mencobor kau silap2 isteri pun dah kena jobor oleh kote bengkok

Anonymous said...

Ini sorang melayu termakan dakyah aljubori

Bangsa Merdeka said...

bagi pengundi BN...jangan gentar akan komen2 murahan serta komen2 makian yg memperlihatkan kerendahan moral si pembuat komen.. macai2 PR...tak perlu maki UMNO yg banyak berjasa kepada keluarga kau.. UMNO buat jalan, buat sekolah, buat itu ini untuk rakyat tapi kau kata itu tanggungjawab kerajaan...yes, ini membuktikan kerajaan BN kerajaan yg bertanggungjawab. cuba check PKR selangor? ada laksanakan tanggungjawab? NO! bagi yg pandai, akan nampak jelas, bagi yg suka makan benda haram, penganut syiah, hidup dengan caci maki memang tak akan faham selamanya. Semoga Allah memberikan BN kemenangan besar supaya kalimah Allah terus terbela, islam terus disubur di bumi Malaysia. Bukan isle yg boleh terbubar jika dok pangkoh PARTI PAH..PAH BUKE ISLE!

Pretty Boy said...

Macai PR ni dah kena simptom juburit.. Dah jadi bengong dan bengap ala babi.. Hahaha

Anonymous said...

Zikir puak-puak Amnonok adalah:

1. Liwat Liwat Liwat
2. Jubo Jubo Jubo
3. Chinadoll Chinadoll Chinadoll

99 kali setiap satu setiap hari..

Berbeza dengan zikir orang Islam..

Dalam kepalahotak dia asyik asyik Juburi, Kote Bengkok, Chinadoll, iaitu merujuk kepada bapak ko (samada masih hidup atau sudah meninggal dunia)

Rendah dan hina ahli-ahli Barisan Neraka (Be End) di mata rakyat marhaen.. Perasan lebih kata diri dia masih diterima..

Pork Jibbon merayu-rayu diberikan peluang sekali lagi, ko tak tahu ke?

Siap silap bagi tarikh lagi tu iaitu 3 April 2012.. Takut punya pasal sampai tarikh pun salah sebut..

Tapi, well done.. At least telur dah ada balik.. Selama ni termasuk dalam.. Takut nak boobar parli men..

Ko puak-puak pencacai Amnonok jangan gebang lebih la.. Ko rendah lagi tarafnya daripada secebis daging khinzir yang haram.. Itu taraf kamu! Jangan banyak cakap lagi lepas ni.. Keluar dari Mesia!

Anonymous said...

Eii.. Gelinya I tengok blog ni.. Ada gambar lucah palsu yang bertujuan untuk mengaibkan pemimpin PR..

Gelinya.. Berkat ke rezeki daripada menulis cerita palsu.. Eiii..

Fasiqnya blogger ni.. Pencacai blogger ni pun fasiq... Eiiii..

Bertaubatlah..

Anonymous said...

Fark You Macai Amnonnok yang Hina!

Jangan perasan menang berlebihan lah.. Pi balik Indon!

Anonymous said...

wow. PKR
parti kencing kulum rakyat.
kata parti melayu
tapi main dgn bangla
apa la anuWar ni.

Anonymous said...

Pencacai dah panas.. memang hina mak bapak kau bila melahirkan kau.. kasihan kat kau seluruh keturunan kau hina kerana kau..

Anonymous said...

Kau lagi hina.. Mak bapak kau makan taik kucing, tu sebab bodoh tak boleh diajar.. Pannas ke?

Ko pun sekolah takat darjah berapa je.. Tak layak nak bercakap dengan aku..

Dalam ni lu boleh lah jadi keyboard warrior, tulislah apa semahu kau.. Luar tengok, agaknya mencirit lari.. Fark you madafakar..

Keluar dari Mesia ni, bodoh! Fukimak punya mangkok!

Anonymous said...

ANWAR TIDAK BOLEH JADI IMAM...DIA BUKAN UMAT MUHAMMAD KERANA DIA PELIWAT TEGAR...ANWAR ADALAH UMAT NABI LUT YANG NABI MUHAMMAD TIDAK MENGAKU UMAT KERANA MELIWAT.....MUDAH CAKAP IALAH ANWAR TIDAK BOLEH JADI IMAM KERANA ANWAR PELIWAT ITU ORANG KAFIR..DIALAH YANG MENGHERET NIK AZIZ DAN HADI MENJADI KAFIR SEPERTINYA KERANA MENGKRISTIANKAN ALLAH UNTUK DAP....NIK AZIZ,HADI DAN ANWAR PELIWAT IALAH TRIO KAFIR MALAYSIA

Anonymous said...

bukan saja solat.. kalau berketuakan dia semua yg kita buat tak berkat.. jauhilah bapak peliwat ni!

Anonymous said...

HARAM mengundi Pas.. apa pulak hukum mengundi PgayR??
Bertaubatlah wahai penyokong Anuwar.. dia dah sah2 peliwat tegar dan pengkhianat besar!!

Anonymous said...

Aku heran mengapa cai pr tersangat buta hati mereka. Sebenarnya gelaran seperti "parti porno", parti perosak pemikiran rakyat, parti pemfitnah, parti neraka, parti babi, parti penyemak malaysia, dll itu adalah lebih tepat untuk untuk parti PgayR, DaPigs, hampas.

Anonymous said...

Orang UMNO tak buat semua tu, tapi itu adalah perbuatan pemimpin2 dan cai2 pr. Kalau kamu tak buat maka orang lain tak akan cakap.!

Anonymous said...

Ko sepatutnya yg perlu bertaubat dan jangan sengaja butakan mata dan hati sendiri.!!!

Anonymous said...

Jangan marah cai..orang umno cuma hendak menyatakan kebenaran. Terimalah kenyataan. Ubat itu rasanya memang pahit...

Anonymous said...

Agaknya macai2 PR yg buat komen di atas adalah pengamal LGBT.

Masa di kolej dulu saya sering menasihati golongan lembut dan gay ini atas dasar sesama Islam. Pada hakikatnya mereka tahu bahawa perlakuan homosex itu salah disisi agama, tetapi mereka tetap mahu melakukannya atas alasan perkara itu adalah kehendak naluri mereka. Saya juga berhujah kepada mereka bahawa perbuatan itu tetap salah darai segi agama dan moral sejagat. Namun mereka tetap menegakkan benang basah dan tidak mahu menerima hakikat yg mereka itu salah, dan lagi jika mereka tidak boleh mematahkan hujah saya tiada kata yg mereka boleh keluarkan hanya maki hamun.

Maka saya sangat yakin bahawa macai2 PR yg membuat komen dgn maki hamun seperti di atas adalah drpd golongan ini. Golongan LGBT sangat mengharap PR dapat memerintah Malaysia agar keinginan mereka ini boleh dilakukan dgn sebebas-bebasya.