Monday, April 22, 2013

PKR Akui Hadapi Masalah.... Sambutan Ceramah Kempen PRU Pembangkang Semakin Merosot Akibat Video Seks STOPA

Imej serta kredibiliti Pas sebagai parti yang dikatakan memperjuangkan Islam semakin rosak apabila isu video seks dikaitkan dengan Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali tiada tindakan.

Bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohamad berkata, sehingga kini Lajnah Tatatertib dan Majlis Syura Ulama parti itu hanya mendiamkan diri seolah-olah tiada apa yang berlaku sedangkan video tersebut telah tersebar khususnya di internet.

Beliau berkata, jika itu juga pendirian yang diambil oleh Pas, tidak mustahil parti tersebut akan ditimpa malapetaka kerana mempermainkan Islam.

''Antara tujuan Pas ditubuhkan berdasarkan Perlembagaan parti itu adalah untuk menjaga kesucian Islam berdasarkan al-Quran dan as-Sunah. Persoalannya mengapa kes ini tidak dirujuk berdasarkan al-Quran dan as-Sunah.

''Apa yang al-Quran perintahkan? Perintahnya ada dalam ayat 6 surah al-Hujurat iaitu jika datang satu berita hendaklah disiasat kebenarannya. Masalahnya kes yang melibatkan Mustafa ini langsung tidak disiasat,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Hasan Basri berkata, tuduhan yang dilemparkan kepada Mustafa itu amat berat dan sekiranya kes tersebut gagal ditangani kemungkinan juga Pas akan menerima hukuman daripada rakyat.

Dalam pada itu beliau mengimbau satu sejarah dalam Pas iaitu pada sekitar 1970-an seorang Ahli Parlimen Pas dari Perak, Hashim Gera telah menari dengan seorang wanita di lobi Parlimen.

''Jawatankuasa disiplin kemudian mengambil keputusan memecatnya kerana perbuatannya itu dilihat memalukan Pas dan tidak selari dengan kehendak Islam.

''Namun, dalam kes yang dikaitkan dengan Mustafa ini lebih teruk daripada itu. Hashim Gera hanya sekadar menari sahaja,'' katanya lagi.


Menjawab satu soalan, beliau berkata, Lajnah Tatatertib serta Majlis Syura Ulama sepatutnya telah memulakan siasatan tanpa perlu menantikan Mustafa membuat laporan polis.

''Mereka perlu lebih proaktif. Mereka boleh memulakan siasatan untuk menentukan sama ada Mustafa terlibat atau tidak. Ini soal maruah sebuah parti Islam.

''Jawatan Setiausaha Agung merupakan satu jawatan yang amat penting dan jawatan ini juga melambangkan sesebuah organisasi ,'' jelasnya.

Mustafa pula katanya, perlu membuat laporan polis sekiranya benar telah difitnah atau membuat sumpah laknat bagi membersihkan namanya.

17 comments:

Anonymous said...

I'm coming home, coming home. Tell the world i'm coming home. I'M COMIIINGG STOPA -> Skylar Grey

Anonymous said...


BANKRAP DUNIA AKHIRAT
Buat panduan kita bersama ....

"Seorang sahabat Rasulullah bercerita,sewatku kami sedang duduk bersama nabi,ada yang datang membawa jenazah dan meminta baginda menyembahyangkannya. Baginda bertanya:"Adakah ia (simati)mempunyai hutang?."Mereka menjawab:"Tidak."tanyanya lagi:"adakah ia meninggalkan sesuatu(yang boleh diwariskan)?"jawab mereka ,"Tidak." Lalu baginda pun menyembahyangkan mayat tersebut, kemudian satu jenazah lagi di bawa kepada Rasullullah."Wahai Rasullalah,sembahyangkanlah jenazah ini", mereka meminta.

Tanya Nabi "Adakah ia mempunyai hutang ?",apabila dijawab "Ya"Nabi bertanya,"Adakah ia meninggalkan sesuatu, jawab mereka "Tiga dinar." Baginda pun menyembahyangkannya.

Sesudah itu dibawa pula jenazah yang ketiga.Mereka juga meminta nabi menunaikan sembahyang jenazah. Nabi bertanya ;"Apakah simati ada meninggalkan sesuatu?"mereka menjawab,"Tidak ada." Nabi bertanya"Adakah simati mempunyai hutang ," mereka menjawab"Ya ,dia mempunyai hutang sebanyak tiga dinar."

Lantas rasullullah bersabda ."Kamu sembahyang kanlah temanmu ini" Seorang yang bernama Abu Qatadah segera berkata."Sembahyanglah dia wahai Rasullullah saya akan menanggung hutangnya ."Kemudian baginda menyembahyangkan mayat tersebut.

Anonymous said...


BANKRAP AKHIRAT

Sesungguhnya orang yang muflis (bankrap) dari umatku ialah mereka yang datang pada Hari Kiamat dengan Sembahyang, Puasa dan Zakat, sedangkan dia memaki, menuduh, memfitnah, memakan harta (tanpa izin), menumpahkan darah dan memukul orang. Maka dibahagikan pahala amalnya kepada orang-orang yang di aniaya (dizalimi) itu. Kalau kebaikkannya habis sebelum terbayar segala kesalahannya, maka kesalahan dosa mereka pula dilemparkan kepadanya, kemudian dihumbankannya ke dalam Neraka.

Hadis Rasulillah SAW riwayat Muslim & At Tarmizi)

Anonymous said...


BERANIKAH HAKIM MAHKAMAH SYARIAH MEMATUHI UNDANG2 ALQURAN?

Bloggers pro UMNO/BN telah dengan rela hati dan sengaja melakukan TUDUHAN ZINA terhadap ANWAR, AZMIN & MUSTAFA ALI dihadapan umum melalui blog masing2.

Mengikut Hukum Hudud Jinayah Zina: Penuduh hendaklah membawa 4 saksi adil mandatori untuk membolehkan pelaku zina jika disabitkan, dihukum 100 sebatan rotan atau direjam smapai mati.

Jika penuduh gagal mengemukakan 4 saksi adil mandatori, penuduh hendaklah didakwa dibawah Hukum Hudud Jinayah QAZAF. Jika disabitkan kesalahan menipu/memfitnah/ berbohong, maka penuduh hendaklah dikenakan hukuman mandatori 80 sebatan rotan dan tidak boleh menjadi saksi dalam apa-apa urusan selama-lamanya.

HUKUMAN MANDATORI

Jika Anwar/Azmin/Mustafa ali bersalah: REJAM sampai mati.

Jika Bloggers pro UMNO/BN bersalah: 80 sebatan rotan & saksinya terbatal selama-lamanya. -----> jika disabitkan QAZAF maka GAP adalah pewaris keturunan penipu/penfitnah/pendusta ... yang menyedih keturunan ibu bapanya dalam kuburan dan dikesali oleh keturunan sekelian anak cucunya kelak!

AKU POHON ATAS NAMA ALLAH, WAHAI PARA HAKIM SYARIAH MALAYSIA HENDAKLAH KAMU MENJALANKAN AMANAH ALLAH INI(HUKUMAN HUDUD) SUPAYA UMAT TERHINDAR DARI KEJAHATAN FITNAH YANG BERLELUASA DIMALAYSIA SEKARANG!

sekiranya tidak, aku akan dakwa kamu sekelian di Akhirat nanti!

APA KERJA MUFTI?

Anonymous said...

Patut le geng diorg ni byk duit. Pengedar dadah rupanya. Harap pihak polis buat siasatan. Harap Us Hadi jgn bersubahat dan sorok penjenayah. Org mcm ni baru layak digelar musuh ISLAM , BANGSA & NEGARA.. Kpd ANAK NIK AZIZ, org mcm ni nk label apa? Silap undi nnt MALAYSIA ni jd hub pil kuda.

Anonymous said...

Anonymous said...


BERANIKAH HAKIM MAHKAMAH SYARIAH MEMATUHI UNDANG2 ALQURAN?

Bloggers pro UMNO/BN telah dengan rela hati dan sengaja melakukan TUDUHAN ZINA terhadap ANWAR, AZMIN & MUSTAFA ALI dihadapan umum melalui blog masing2.

Mengikut Hukum Hudud Jinayah Zina: Penuduh hendaklah membawa 4 saksi adil mandatori untuk membolehkan pelaku zina jika disabitkan, dihukum 100 sebatan rotan atau direjam smapai mati.

Jika penuduh gagal mengemukakan 4 saksi adil mandatori, penuduh hendaklah didakwa dibawah Hukum Hudud Jinayah QAZAF. Jika disabitkan kesalahan menipu/memfitnah/ berbohong, maka penuduh hendaklah dikenakan hukuman mandatori 80 sebatan rotan dan tidak boleh menjadi saksi dalam apa-apa urusan selama-lamanya.

HUKUMAN MANDATORI

Jika Anwar/Azmin/Mustafa ali bersalah: REJAM sampai mati.

Jika Bloggers pro UMNO/BN bersalah: 80 sebatan rotan & saksinya terbatal selama-lamanya. -----> jika disabitkan QAZAF maka GAP adalah pewaris keturunan penipu/penfitnah/pendusta ... yang menyedih keturunan ibu bapanya dalam kuburan dan dikesali oleh keturunan sekelian anak cucunya kelak!

AKU POHON ATAS NAMA ALLAH, WAHAI PARA HAKIM SYARIAH MALAYSIA HENDAKLAH KAMU MENJALANKAN AMANAH ALLAH INI(HUKUMAN HUDUD) SUPAYA UMAT TERHINDAR DARI KEJAHATAN FITNAH YANG BERLELUASA DIMALAYSIA SEKARANG!

sekiranya tidak, aku akan dakwa kamu sekelian di Akhirat nanti!

APA KERJA MUFTI?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau ni macam pondan lah...asal sikit nak guna agama, nak guna akhirat....kau ingat kau aje yang boleh dakwa orang lain kat akhirat...nasib kau kat akhirat kau sendiri pun tak tahu...bodoh punya orang islam...

bendanya mudah aje...siasat video tu...atau pun suruh aje dia buat sumpah laknat...kalau dia mengaku dia buat pecat aje dia dari parti...tak perlu nak cakap pasal hudud, mufti dan akhirat....macam pondan lah kau ni...

Anonymous said...

betul tu memang mcm PONDAN lorong haji taib dekat area markas PAS pusat di chow kit... :)

Anonymous said...

saya rasa tidak sepatutnya ahli UMNO dipecat drp parti sehingga tamat pru 13 krn ia akan memberi kesan besar dan menjadi bualan media dan rakyat. Tidak pernah berlaku pemecatan yang begitu ramai ahli UMNO. Mereka juga ada pengikut dan penyokongnya. Saya kira2 kalau campur pengikut mereka semua senarai ini boleh capai beratus orang atau beribu. Maksud saya pengikut mreka terdiri drp ahli keluarga, adik beradik,kawan, saudara, ngo, persatuan


http://www.sinarharian.com.my/politik/umno-pecat-58-ahli-tanding-calon-bebas-1.152837

Anonymous said...

Anon yang tanya "Apa Kerja Mufti", tolonglah lapur SENDIRI ke pihak berwajib.
Tak payah komen-komen dalam blog kalau betul-betul IKHLAS menegakkan syariat islam.
Lagi pun siapa ENGKAU nak dakwa orang lain di hari akhirat kelak?
Jangan ANGKUH memikirkan kamu tidak lagi tinggi DARJAT dari orang lain, yakni kesalahan yang sama di buat oleh IBLIS dengan Nabi Adam a.s.

Hakimi Hashim said...

kita di malaysia masih kekurangan atau bole juga dianggap tiada langsung pakar dlm undang2 syariah.oleh itu saya berpendapat kolej islam seperti KUIN diperkasakan.ujian dna yg dilakukan oleh 4 saksi islam.samada doktor atao ahli forensik atau pembantu makmal hendak la org islam .kita ambil contoh video yg dikatakan MA.yg mane masa berlakunye segama hanya 4 minit.dan setiap saksi melihat melalui lubang dam mengambil masa seminit lebih utk memastikan kepala takuk memasuki faraj.sudah tentu saksi yg ke4tidak dpt melihat.jadi saksi 4 ni tak bole digunapakai dlm kes MA kerana saksi ni tidak dpt melihat perlakuan diatas.sbb MA dah game.oleh tu ujian dna yg diakui oleh 4 org islam sepatutnye bole di gunapakai

Anonymous said...

Kata Hj Hadi kan Cikgu Stopa tu dah lama alami keuzuran lutut yg melampau camne lak buleh ngenjut pumping dan terkaming kambing coming lak..ini itu semua cobaan kata PAS.

Micel said...

Sampai skrg anwar tak bersalah atas kegiatan liwat maupon china doll, tp cai2 najis umngok takde modal dah nak kutuk, melainkan makan najis sendiri !

Anonymous said...

Ellooowww mat.. lu bru bgun tdo ka...?? fakta dr pnyataan btulis mahkamah kes liwat tu lu ade baca x..?? Lu ckp mrapu ni pehal..?? Bodo ea..??

Anonymous said...

Kasi tendang je dia pnya bontot... dh le mcm pondan, bingai plk tu.. benda simple cmtu pn x leh pkir.. mklum la otak simpan dlm spender putih...

Anonymous said...

Doa ko pandai boleh pulak. Sumpah laknat lebih kurang doa jugak apa perlu 4 saksi bodo pas.stopa kau cari 4 orang dan buat sumpah laknat habis cerita untong batu timbul untung sabut tenggelam.

Borneo Bullet said...

rendahnya moral dan akhlak pemimin PAS sorang ni.. sama macam big bos dia..

Borneo Bullet

Anonymous said...

amboi seronoknya jadi pemimpin Pas!...lepas mesyuarat leh pegi nyondol...kalu kena tangkap pun parti akan pertahankan...walau dah ditayang dlm video mereka tatap kata fitnah itu video besi!...tapi ingat ... amat besar dosanya bagi orang2 yg bersubahat dgn Zina!...tak tanya sama ulamak pas ke?...atau makan gaji buta je!...Subhanallah!