Wednesday, April 10, 2013

PRU 13 - Banyak Rahsia Anwar Dalam Poket Pimpinan DAP....!

Semalam, Anwar Ibrahim mengumumkan bahawa Chua akan bertanding di Segamat, seterusnya mengakhiri spekulasi mengenai pencalonannya.

Dalam reaksi segera, Lim berkata rundingan awal adalah untuk DAP berada di kerusi Segamat yang sebelum ini ditandingi pada tahun 2008.

Lim berkata, keputusan beliau untuk bertanding di kerusi Parlimen Gelang Patah adalah "keputusan berasingan" dan bukan hasil daripada mana-mana pertukaran kerusi Parlimen antara DAP dan PKR.
 
"Persetujuan DAP untuk PKR bertanding di kerusi Parlimen Segamat adalah bergantung kepada penyelesaian pertikaian antara DAP-PKR bagi peruntukan kerusi di Johor," kata Lim dalam kenyataan ringkas tiga perenggan.

Beliau juga membuat kesimpulan bahawa pengumuman Anwar menunjukkan persetujuan kepimpinan PKR terhadap terma DAP.

DAP mahu bertanding tujuh kerusi persekutuan dan 15 kerusi Dewan Undangan Negeri - yang mana menurut Lim adalah kurang daripada satu pertiga daripada 26 kerusi persekutuan dan 56 kerusi negeri di Johor.

"Dengan pengumuman Anwar, ia boleh diambil bahawa syarat-syarat persetujuan DAP untuk membenarkan PKR bertanding di kerusi Parlimen Segamat telah dipersetujui oleh kepimpinan PKR, iaitu DAP akan bertanding di tujuh kerusi Parlimen dan 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (termasuk Johor Jaya)," katanya.

Lihat betapa angkuhnya kenyataan Kit Siang. Seolah-olah tiada langsung rasa simpati kepada PKR. Kenapa dia berani bertindak sedemikian ? 

Dia berani kerana dia tahu apa sahaja pun yang dia lakukan Anwar tidak akan melawan, kerana semua rahsia Anwar kini ditangannya....!
JOM kita saksikan bukti buktinya, klik SINI

12 comments:

Anonymous said...

Kote bengkok mat kunyit sedang di pulas2 oleh DAPigs...Itu yang susah mat kunyit nak gerak bebas...tapi terkam mat jambu bole pulak gerak bebas sambil bergoyang2....

Bingai @ Bangang said...

Pemimpin PKR lain yang berhempas pulas menambah ahli dan berkempen selama 5 tahun dapat apa? Melopong? dapat langau ler jawabnya. hehehehe

PRU13 - Najib Pasang Perangkap atau Cari Nahas? di TendangTerajang

Anonymous said...

rahsia yang semua orang dah tahu.melayu pakatan nak orang kapir ulang rahsia basi baru nak percaya?tipu,bohong, nafi amalan pakatan.macam teori sekular macchiavelli.

Anonymous said...

Cuba buka blog Empayar Pemuda. Cari Hot: UGUTAN BUNUH SEBAGAI UPAH APABILA PENDEDAHAN INI DI-BUAT… #GE13 # PRU13 #TOLAK PR #PG13.
memang sial DAP.tengok jangan tak tengok.

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Blog kapiaq apa pulak ni? Orang dah sampai ke bulan, dia baru nak tarik selimut.. Hampas!

Berita lepas PRU 13 ....petang 5/5/2013 Mahathir lari ke Kerala India dengan jet peribadi...shahrizat jalil koma setelah keputusan PRU 13 diumumkan...6/5/2013 ramai pemimpin BN ditahan di aiport di seluruh negara....kah...kah...kah...kah...

Anonymous said...

Ykin sngt tu..hebat firsat anda..cmne ek tau tun m nk lri g krla..cm da cmfirm mng jew pr.. Da jmpe bmoh ek telek nasib..tgu dan lihat ea 5 mei nt cpe yg ko n kne trkam...jgn diam lak time tuh ea...sngt hebt blom pru da tau mng...hehe

Anonymous said...

gambo sape lak ni...

Anonymous said...

Pkr begitu kuat sekali pada 2008. Siapa pun tak nafikan. Yg sokong anuar bukan kepalang banyaknya. Yg simpati pun ramai. Yg rasa dia di aniaya pun banyak. Yg dalam umno pun bukan sedikit yg beralih arah menyokong beliau. 2008 menyaksikan kekuatan beliau. Ketika itu dua parti lain pun angkat dia jadi ketua kerana aura nya. Bn hilang 2/3 majoriti.
Pilahanraya kali ini menyaksikan kekuatan beliau yg semakin lemah.. Lama dah org kuat beliau yg telah meninggalkan beliau. Mereka juga bukan sebarangan tokoh...siapa baki yg tinggal....

Anonymous said...

Mcm pelaq la hg ni. Tun M dan shahrizat x bertanding pun pru13.x dak kena mengena pun.depa cuma support sj.yg hg ni jaki sgt dgn depa psl apa?depa ada dosa kat hg ka?

Anonymous said...

San Miguel RM 2.2 Billion pun tah-tah lari mencirit selamatkan duit..

Tak ada menteri Amnonok yang duduk rumah papan nya!!!! Semuanya berharta berjuta RM dalam tangan..

Jangan sembang lebih la Parti Amnonok Tua Kapiq Harbi..

Anonymous said...

Sepatutnya kaum cina, india dan pendatang tak diberi hak untuk mengundi drp awal lg...tidak salah pun kalau kita menjaga hak kita...wahai bangsa melayu bangkitlah...pertahankanlah tanah air kita...