Friday, April 19, 2013

PRU 13 - Dr Haron Din Telefon Zul Nordin.... Doakan Zul Tewaskan Tewaskan Khalid Gereja Di Parlimen Shah Alam


51 comments:

Anonymous said...

aku hairan seorang ulama mcm haron din nie masih lagi menyokong anwar dan ULAMA BISU bila pak nyanyuk nik aziz keluar fatwa bukan2.Inikah ULama PAS?

Anonymous said...

Bila kita hidup dalam keamanan dan kesejahteraan, kemudian kita Maki Hamun usaha yang membawa keamanan dan kesejahteraan yang kita syukuri, apa jenis hamba Allah kita ni. -

Anonymous said...

Dato Haron Din kena banyak sabar. Kita harap Dato akan menerajui PAS dalam masa terdekat.

Nik Aziz dan Hadi kena bagi laluan jika mahu melihat kebangkitan PAS.

Tapi maaf ya Dato. Saya adalah penyokong tegar UMNO.

Anonymous said...

Telahan saya, UMNO - PAS akan bertaut sebaik saja Dr Haron Din menggantikan Nik Aziz.

Anonymous said...

Saya Umno berkarat 24gold... Setuju 100% Haron Din terajui PAS.

Anonymous said...

ni apa punya jenis berita ni. kalau ye pun benar Dato harun din telefon, katakanlah yang benar..zulkifli nordin tak kata pun datuk harun call...dia cuma kata pemimpin PAS ada call..

cara korang spin cerita nilah yang buat korang boleh kalah...biarlah ada integriti sikit bang..

Unknown said...

Satu2 nya ulamak PAS yg saya hormat. Yg lain2 tu hamPAS

Anonymous said...

Houston,we have a problem... Rocket has been landed on 'spendar'... Huhuhuhu...

Anonymous said...

Aku orang brunei...di brunei Harun Din sgt dihormati dan dikenali....semoga beliau mampu membawa PAS ke landasan betul...anyway klu aku dpt mengundi pasti aku berikan undi pada BN....

Anonymous said...

Aku orang dari Kemboja.. Kalu boleh undi aku mesti undi Barisan Nasional!

shah ibrahim said...

saya suka TGNA terus memegang jawatan mursyidul am PAS kerana banyak komennya membantu UMNO

Anonymous said...

saya dari israel kalau boleh saya nak undi pakatan rakyat....

Anonymous said...

ustaz haron din satu2nya ulama dalam pas yg mempertahankan kalimah Allah swt.. yg lain tu semuanya ularmak politik..
semoga ustaz haron din akan bawa pas ke landasannya semula..

Anonymous said...

kalo haron din keluar pas , nanti mat sabun jadi musridol am bebb,....lg nayaaa....

Anonymous said...


Patutlah laman ini dikategori sebaigai tak dak integriti zul tak sebut pun haron din. Cuma andai manaboleh . Mesti berfakta baru orang hormat dan yakin dengan berita kita.please...lebih profesional

raismazzadam said...

suka hati kami la..ini blog kami..ada kami kisah..kau skrg ada dlm TERITORY BN..PG MAMPUS SAME PARTI AJARAN SESAT..PG MAMPUS SAME PARTI KHIANAT RAKYAT..PG MAMPUS SAME DAJAL ANWAR PUN

Anonymous said...

Mungkin Ustaz Haron Din cuba bersihkan PAS dari dalam..

Anonymous said...

haron din ni takut kluar pas mungkin dia bai'ah talak tiga kot

Anonymous said...

perkiraan dan pandangan orang berilmu dan beriman tak sama dengan kita....walaupun ramai yg rasa pelik kenapa harun din masih lg duduk dlm pas walaupun pas kini sudah tersasar jauh, kemungkinan harun din punya rancangan untuk memperbaiki pas dr dlm.....saya sentiasa berdoa agar harun din mampu membawa pas kelandasan yg betul dan akhirnya pas dan umno bersatu demi menegak syiar islam di bumi bertuah malaysia ini..

Anonymous said...

selepas pru13 insyaallah akan ada perubahan dalam pas. Manusia macam tu lah, waktu senang bukan nak ingat tapi bila dah susah baru nak ingat kesilapan diri. Mudah-mudahan anwarinas akan berkubur bila pas kalah teruk dalam pru13. Pru12 orang bn terutama umno dihukum. Kini pru13 giliran pas dan pkr pula..

Anonymous said...

PAS ( PARTI AJARAN SEKS )

PAS ( PARTI ADA SPENDER )


MUAHAHAHAHAH

Anonymous said...

Saya penyokong UMNO selamanya, tapi Dato Harun Din Tok Guru saya, dan saya pun doakan Dato Harun akan meneraju PAS dan ceraikan PKR dan DAP talak 3.

1malaysiakini said...

seorang yg aku hormati. dtg masjid kawasan aku, ceramah pure islamic ceramah. trak kena mengena politik.. hebat...
ini baru seorg ulama yg benar..
dia berada dgn pas bukan sebab pas, sebab prinsipalnya mengagungkan perjuangan agama islam olehnya.
dia tidak berharap apa2, cuma perjuangan seorang islam menegakkan yg benar.
harapan aku, dia suatu hari, terpaksa mengeluarkan diri dari pas dan bersama2 hasan ali, berjuang menegakkan dan membimbing rakyat islam malaysia.

Anonymous said...

Pemimpin pas sperti nik azih haron din, hadi awang perlu di tumbangkan terus. Mereka ini ulama k yg bersubahat dengan setan dan mengeluarkan fatwa yg mengelirukan umat islam di negara ini. Mereka tak layak di gelar ulamak selain ulamak syaitan...

Anonymous said...

Jangan angkuh bang...

sharihdol said...

Setuju dengan kenyataan PAS sama PARTI AJARAN SESAT

Anonymous said...

musykil aku bila orang kata nik aziz ni ulamak...lepas aku tgk video dia kata Nabi S.A.W cam mamat biasa sebelum diangkat jadi nabi...terus jadik alamak...

Anonymous said...

Kenapa tHArun Din tak nak perbetulkan kembali perjuangan Pas nak tunggu jadi presiden dulu. Atau ambil sikap seperti Imam Shafie tak nak tegur Imam Hanafi. Tapi Imam Shafie tak tegur sebab apa yang dilakukan oleh Imam Hanafi tak salah cuma dia rasa ada yang lebih baik sebab itu dia tunggu hingga imam Hanafi meninggal. Tapi ni banyak yang Pas buat sekarang adalah salah makan kenapa Harun Din tak tegur.

Anonymous said...

Saya orang Bangla... udah lama undi BN... duit masyuuk

Nor Rimah said...

Saya rasa Datuk Harun Din masih bertahan dlm pas utk perbetulkan pas yg dah sesat. Sbb tu beliau x melibatkan diri utk mengeluarkan komen berkaitan isu dan skandal yg menjahanamkan pas.

Anonymous said...

Nik ajis ni belaja pun x abis, dok gila nak berpolitik. Sbb tu dok kuar fuckwa yg bukan2. Harap PRU 13 ni tumbang la org tua tu. X layak langsung dipanggil ulamak bila dia yg sibuk dok pecahkan perpaduan umat ISLAM

aj

Anonymous said...

Setuju sangat dgn pandangan tuan

Anonymous said...

Kehkehkeh

Anonymous said...

Bkn angkuh tp benci yg amat2... demi agama dan bangsa..demi tanahairku ini..puak ni akn d tntang habis-habisan... pengadai agama, bangsa dan negara...

Anonymous said...

Aku org pas.. tp undi utk bn sudah pasti..

Anonymous said...

Saya dr timor leste.. 1 undi utk PKR..

Anonymous said...

Orgtua keparat tu mampus lg baik la...

Anonymous said...

Sy org thailand.. dr dlu skong PKR.. lobang bontot masyuukkk...sodap gler wei...

Anonymous said...

Saya orang Malaysia, walaupun bukan politikus tetapi saya juga rakyat, saya undi BN kerana UMNO dalam BN. Pro dan Kontra pasti wujud, memanglah ada orang terburu-buru bertindak dalam UMNO tapi saya rasakan UMNO tak ikut bertindak terburu-buru memecat orang sedemikian, kerana UMNO bertindak lebih berhati-hati demi menjaga perpaduan parti. Saya melihat UMNO dinamik walaupun bukan drastik. Setakat ini tiada parti lain selain UMNO yg konsisten dalam perjuangan dan lebih berpendekatan sederhana serta boleh diterima (bukannya mudah hendak diterima oleh orang lain...pasti ada kelebihan sesuatu..) oleh parti komponen lain dalam BN. Kalau memandang ke atas jangan lupa memandang ke bawah, jika kita mempunyai kehendak maka orang lain pun demikian juga, memanglah tidak semua kehendak setiap individu dapat dipenuhi oleh pemerintah namun sehingga kini Malaysia aman dan makmur dan tiada krisis besar akibat silap urus tadbir negara di bawah pemerintahan BN seperti negara membangun lain, saya amat bersyukur atas keadaan ini...ukurlah baju dibadan sendiri, jangan meminta berlebih-lebih, negara orang tetap negara orang, negara kita tetap negara kita, mereka wujud dgn cara mereka kita wujud dgn cara kita, kalau mereka ada kelebihan tentu ada kekurangan, kalau kita ada kekurangan pasti kita ada kelebihan lain...sekadar apa yg pernah dirasakan...
...orang kampung...

Anonymous said...


SETIAP PATAH KATA ZUL NORDIN NI KENA TELITI BETUL2 AKAN CERITANYA... DOGENGAN ATAU TIDAK?

PENGALAM 1998 DAN 2008 CUKUP MEMERITKAN JIWA AKAN GELAGAT BADUT ZUL NORDIN INI.....

PEMBOHONG, TIADA SEETIAKAWAN & BERJIWA KHIANAT!

Anonymous said...

dlm banyak2 pemimpin PAS aku paling suka TG Harun Din.. keperibadian dia mencerminkan akhlak seorang ketua Islam.. kadang2 pelik.. pengikut2 PAS ni malam2 beribadat seperti mati diesok hari tapi realitinya di siang hari berperangai x elok, mencaci mengumpat, hina org sana sini macam diri tu dah selamat masuk syurga.. ingatlah umat Islam ini bersaudara.. jagalah lidah tu.. jgn muflis pahala.. setinggi mana ilmu agama kita ada belum tentu Allah janjikan syurga kalau kita sendiri yang menghumban diri ke neraka.. ingat dosa dengan Allah boleh bertaubat InsyaAllah Allah ampunkan.. dosa dengan manusia ?? fikirla sendiri

Anonymous said...

aku sokong stopa spender...sex bebas...yahooooo. hidup parti ajaran ssyaitonnn (PAS)

Anonymous said...

Aku selalu dengar kuliah maghrib agama di masjid berhampiran rumah. Penceramah tu selepas asalam ... dan bismillah... Kita sambung kuliah minggu lepas. Tajuk mengenai ulama'. Sapa tolak ulama yang memanjangkan ajaran Nabi maka hukumnya kafir. Kemudian mengarut terus mengarut, membadingkan pemimpin itu dan ini. Tapi yang peliknya semua pemimpin dia Islamik belaka. Dia kata rasuah, maruah dan sebagainya, tapi pelik juga dia tak peranah mengakui kesilapan pemimpin "main" "tindih2" dan main "curi2" main "kaunseling" main "icekrim". Jadi aku tinggalkan kuliah tu bukan dapat ilmu menambah sakit hati. Aku tunggu bang baru aku berjamaah pulak.

Anonymous said...

baguslah Zul Nordin tanding di Shah Alam lawan Kalid gereja...si kalid ni sahamnya jatuh di Shah alam kerana tak dapat pertahankan isu murtad di sebuah gereja di PJ dulu.. sebab tulah dia dapat gelaran kalid gereja!...zul adalah antara yg lantang bersuara di parlimen terutama yg menyangkut kepada mempertahankan akidah dan menentang segala bentuk kebatilan!..inilah jenis pemimpin yang kita cari!

Anonymous said...

Harap Dato Haron dapat pimpin PAS. Yg 2 org lgi tu, harap berundur kalau nk PAS mempunyai masa dpn lebih cerah. Yg 2 org tu....pening kpala. Sorang flip flop. Sorang rajin kuar fatwa bukan2. Pencen cpt2 je lah. Andai Haron pimpin PAS, rasa2 org2 islam akan lebih bersatu. Sya berharap sgt2.

Anonymous said...

Tuk Zul nordin ni seorang peguam lulusan Victoria University Wellington NZ menganggap mempertahankan akidah dan mencegah murtad itu adalah satu jihad!...sebab itulah ia disenangi ramai orang melayu tak kira dlm BN atau pun Pas!

Anonymous said...

bila kristian nak guna kalimah Allah di gereja, Kalid samad kata" No problem!"...bila Norizah anwar buat kenyataan di gereja mahu Melayu diberi hak untuk murtad maka Kalid pun kata "No problem!"...Tapi..bila JAIS buat serbuan ke gereja utk membendung penyebaran agama kristian di kalangan orang Islam, Kalid kata " ini problem!"...mana boleh kacau orang kristian di gereja!" kalid samad tak dpt dipisahkan dgn gereja dn kristian...prinsip perjuangan asas Pas sanggup dikorbankan!!

luv najeb said...

Tuk Zul Nordin ni meninggalkan Anwar kerana dia meragui pendirian Anwar terhadap agama dan sanggup berbuat apa saja demi memenuhi hasratnya...katanya lagi " kini Pas sudah gadaikan perjuangan Islamnya kerana itulah yang Anwar mahukan...Fikirkanlah betapa bahayanya Jika Anwar menjadi Perdana Menteri!...saya dah tenguk dia rungkaikan pakatan pembangkang dan Pas. Saya tidak akan duduk diam-diam "...all the best Tuk Zul!

luv najeb said...

Tuk Zul Nordin ni meninggalkan Anwar kerana dia meragui pendirian Anwar terhadap agama dan sanggup berbuat apa saja demi memenuhi hasratnya...katanya lagi " kini Pas sudah gadaikan perjuangan Islamnya kerana itulah yang Anwar mahukan...Fikirkanlah betapa bahayanya Jika Anwar menjadi Perdana Menteri!...saya dah tenguk dia rungkaikan pakatan pembangkang dan Pas. Saya tidak akan duduk diam-diam "...all the best Tuk Zul!

Anonymous said...

betul 2....sy skong sgt komen ni...wlpn sy dulu kini slamanya UMNO.... tetapi bkn suma dlm pas x btul...

Anonymous said...

Kalau Dato Harun Din terajui PAS, UMNO jg gembira krn akan pasti org Melayu Islam bersatu kembali. Islam pasti berada pada aras sebenar. Dan....penyatuan idea UMNO-PAS akan berlaku.