Saturday, April 6, 2013

PRU 13 - Kisahnya 15 Tahun Tun Mahathir Simpan Rahsia... Surat Tebal 18 Muka Surat Wan Azizah Mengadu Perangai Anwar Meliwat

Misteri sama ada benar atau tidak Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pernah menulis surat setebal 18 muka surat kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menceritakan tabiat sebenar suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim akhirnya terjawab.

Ini berikutan buat pertama kalinya selepas 15 tahun menyimpan rahsia, Dr. Mahathir dalam temu bual eksklusif bersama Utusan Malaysia akhirnya mengakui memang benar Wan Azizah menghantar surat tersebut semasa Anwar masih bergelar Timbalan Perdana Menteri.

Katanya, surat Wan Azizah itu terlalu peribadi dan beliau tidak berhasrat mendedahkan kandungannya kerana tidak mahu mengaibkan mana-mana pihak selain menyifatkannya tidak lagi penting kerana sudah terlalu banyak tabiat Anwar didedahkan pengamal media alternatif.

"Saya setakat boleh kata memang ada terima sahajalah. Surat yang diberi kepada saya secara sulit, jadi saya tidak boleh dedahkan kepada orang tetapi kita boleh lihat, tanpa surat itu pun bersih atau tidak bersih individu berkenaan. Jadi apa perlunya kita rujuk kepada surat yang sulit.

"Dia (Wan Azizah) memang cuba nak pertahankan (Anwar) juga. Isteri ada kesetiaan kepada suami. Hendak buruk-burukkan itu tidaklah tetapi kecewa itu adalah. Lebih utama apa yang kita lihat (sekarang) bukan soal apa yang Wan Azizah kata," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dr. Mahathir berkata demikian ketika diminta mengesahkan sama ada benar atau tidak Wan Azizah pernah menyerahkan surat rahsia setebal 18 muka surat menceritakan mengenai kisah sebenar suaminya dengan harapan bekas Perdana Menteri itu boleh membantu.

Ditanya mengapa begitu lama menyimpan rahsia tersebut meskipun pelbagai tuduhan keji dilemparkan ekoran tindakannya memecat Anwar, Dr. Mahathir berkata, beliau bukan jenis manusia yang suka memburuk-burukkan pihak tertentu tanpa sebarang asas kukuh.

"Cuma dalam konteks ini, takut orang seperti itu berkuasa saya terpaksa dedahkan tetapi yang lain semua (kandungan surat) yang tidak memberi manfaat, tidak perlu saya dedahkan," katanya.

Temu bual bersama Tun Dr. Mahathir boleh diikuti dalam Mingguan Malaysia esok.

Utusan Online...

24 comments:

Anonymous said...

SIFAT MULA SESAORANG ISLAM...

Anonymous said...

Memang bersifat Mulia Mantan PM Malaysia ni!!

Kalau di Negara Jiran dah tak bernyawa si Peliwat ni di bogelkan oleh Kerajaan Negara tu!!

Kerajaan Negara jiran akan attack Full Throttle mode musuh nya!!

AKU SYANG TUN M DAN UMNO/BN DULU KINI DAN SELAMA2 NYA!!

Anonymous said...

Aku pun...

Anonymous said...

dak nuar saja yg tak sedar2 lagi

Anonymous said...

AKU PUNNNN..

Anonymous said...

muuuuuah....muuuuuuah.....Tun.

Anonymous said...

Aku tabik spring buat Tun M.

mk said...

Biar pun di caci dan dikeji Anwar didalam banyak ceramah beliau namun sikap Negarawan Terulung ni sepatutnya menyebabkan Anwar merasa malu dan insaf diatas segala dosa dosa maksiat dan dosa dosa nya terhadap Tun dan rakyat Malaysia secara keseluruhan nya.

Anonymous said...

anwar syaitan

Anonymous said...

ada ker surat tu???kalu ada dh lama madey tunjuk kat utusex pada zaman dia perintah.nak tggu lgi ker kalu dah ada bukti.nmpak sgat lah madey nie nak tambah dosa di hari tuanya.insaflah madey,sebelum akhir hayat????

Anonymous said...

Anwar x pernah tgk cermin ke. Wajahnya dh berkerut2 n penmpilan yg kusut sekusut pemikirannya. Kesian dia

Anonymous said...

Bangang2!!!!!!dah tdm kata tak nak dedahkan dulu...lagipun isi kdgnnya hanya akan didedah jika peliwat tua tu terlalu berkuasa!!!!!!
Sebab tu lah anwar dah tak kesah pancut sebarang krn bininya dah muak dgn suaminya yg tak insaf2....
Dah suaminya kaki spin dan hebat dlm berdebat wlupun bersalah!!!malaslah nak layan....

Anonymous said...

Ini lar pengikut Anwar yg bebal n bahlol....Tun M umum dlm Surat khabar kata Ada Surat n sebut Dari Wan Azizah...Ada lagi Balaci bengap Anwar...persoalkan betul ke Surat tu wujud....kepada Balaci bodoh yg semtiasa d kencingkan Anwar....nak sahkanya suruh aje Anwar Atau Wan Azizah saman Tun M.....biar dedahkan semua dlm mahkamah....Ingat Tun M, macam raja Goyang ke,bila cakap bohong,fitnah..iTu siifat Anwar....org buta tuli Mcm ni aje sokong Anwar....Ada Akal fikir lar.....siifat mulia pemimpin Tun maafkan n tutup aib....tapi Anwar...Kaki saman,kaki penipu...Karpal singh lebih baik...tak menipu...walaupun dlm parlimen dia mengaku Ada bukti anwar meltwat. Betul tak karpal

Anonymous said...

Sememang sejuta kali bodoh yg teramat sgt pd any balaci bacul anwar ni. Buta hati x bleh beza mana baik mana buruk. Cuba tgk muka tun m bseri2 bbanding muka nuar n geng2 nye. Tun m ckp mmg btul ada surat tu. Klu x silap, bkas su politik nuar pun penah ckp. Wallahualam.

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

sekiranya sesiapa yg mengatakan video seks anwar sebagai tidak benar maka cuba pikirkan sayu hari nanti sekiranya anak atau saudara telah di rogol atau dibunuhsesiapa dan man mempunyai bukti rakaman tetapi bukti rakaman itu tidak diterima mahkamah kerana pesalah menafikan orang di dalam rakaman itu bukan dia yang sebenarnya....

Anonymous said...

Byk komen yg aku baca di blog2 & fb, macai2 anwar ni mmg kurang ajar bila sebut nama Ayahanda Tun. Apa salahnya kalau panggil Dr.Mahathir ke, Tun, atau Tun M? ni madey, madey, kurang ajar betul macai2 anwar ni. kalau anwar tu boleh pulak panggil siap nama penuh anwar ibrahim la, DSAI la. dasar MACAI (Mengikut Apasaja Cakap Anwar Ibrahim).
yg belajar lg tu duit belanja pun mak ayah bg lg, br belajar 20-30 peratus ilmu di dunia, dh kurang ajar, bckp kerajaan konon itu ini. yg mahasiswa lg la, perasan pandai sgt. kalau pandai sgt aku sarankan baca lebih byk buku, bukan baca blog. nak meninggi diri kononnya mengaji di U. pemimpin2 pun belajar di U jugak, cemerlang lg. yg korang yg dok berdemo tu belum tentu dpt segulung diploma/ijazah.

Anonymous said...

Ya Allah,
Panjangkan usia Tun dan isteri. Semoga berada dalam limpah rahmat-Nya.

-Parlimen Gombak

Anonymous said...

dah bagi ic kat sulu,

dah lucutkan kuasa sultan,

hina hudud,

hina rasulullah,

fitnah sana-sini,

pown ada lagi yang skong mamak kutey neh.

pelik betol aku geng2 macai bn neh.

keenfamily said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

SEMUA KOMEN SYOK SENDIRI KE NI?? GILER PUNYER BLOGGER....

zafar said...

New Aston Martin Rapid, 2013 Hyandai Veloster Turbo Mazda Takeri Concept and Top Companies of Most popular Cars and Vehicles. Total Concept Cars in the World, Latest Strange Vehicles in the World, All Concept Cars and Strange Vehicles Hot pictures and info
worldlatestvehicles.com

Anonymous said...

Nuar Barua Zionis tunggu masa je nak jatuh..melingkup dalam PRU ni..

ROSLI ALI said...

kesian kat wan azizah tapi saya tabib spring pada tun.. inilah satu contoh pribadi saorang tokoh terulong patut disanjong terima kasih Tun