MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Monday, April 8, 2013

PRU 13 - Siapakah Calon Menteri Besar Selangor Jika BN Menang....?

Semboyan telah berbunyi...!

Seluruh rakyat dinegara ini hanya menantikan pengumuman tarikh Pilihanraya ke 13 yang bakal dibuat oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya [SPR] pada bila bila masa sahaja...

Tanggal 10 April 2013 ini SPR akan bermesyuarat dan dijangkakan selesai sahaja mesyuarat tersebut, Tan Sri Abdul Aziz akan mengumumkan tarikh penamaan calon dan tarikh PRU ke 13.

Negeri tumpuan sudah pasti empat buah negeri yang diperintah oleh kerajaan juak juak Pembangkang iaitu Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan. Yang akan menjadi kawasan paling panas dijangkakan negeri Selangor.

YAB Datuk Sri Najib selaku Pengerusi Perhubungan Negeri UMNO sudah pasti mahukan kembali negeri paling kaya di Malaysia ini, malah ada dikalangan pimpinan UMNO Selangor pernah memberitahu bahawa Najib mahukan "at all cost". Satu arahan yang disifatkan Tall Order, yang wajib dilaksanakan....

Iya, keseluruhan jentera BN di Selangor nampaknya sudah bersedia untuk membanting tulang, memperbaiki kesilapan lalu, iaitu kecuaian mereka lakukan pada tahun 2008.

Kalau disemak secara terperinci setiap keputusan PRU 12 di Selangor, tidak dapat dinafikan bahawa jentera UMNO-BN sendiri ada yang mengundi calon Pembangkang. Ketika itu terlalu kuat protes dan rasa tidak puas hati terhadap corak pentadbiran kerajaan BN dibawah mantan Perdana Menteri....

Kali ini, sudah nampak jelas dan ketara jentera UMNO-BN di Selangor mahukan kemenangan untuk kembali memerintah negeri Selangor Darul Ehsan. Lima tahun yang sangat sangat menyeksakan dibawah pentadbiran juak juak murahan Pembangkang yang diketuai oleh Menteri Besar dari PKR sebuah parti yang huru hara dan kucar kacir...!

Malah kolisi diantara PKR, DAP dan PAS juga semakin goyah kerana belum berani menyatakan calon Perdana Menteri mereka sekiranya angan angan mahu rampas Putrajaya berjaya...

Apabila kita menyebut tentang kegagalan juak juak murahan Pembangkang menamakan calon PM, terpercik pula air didulang kerana BN Selangor masih belum jelas siapakah pula yang akan mengetuai bala tentera masuk peperangan PRU 13 untuk tumbangkan Pakatan Pembangkang di Selangor...?

Apakah semua persoalan ini akan terjawab sebaik sahaja Najib umumkan senarai calon calon yang akan mewakili lambang BN...?

Yang paling ketara di Selangor seolah-olah ada dua Komander Perang....! Datuk Seri Noh Omar adalah Timbalan Pengerusi UMNO Selangor manakala Datuk Seri Zin pula dilantik sebagai Timbalan Pengarah Bilik Gerakan BN Selangor yang mengendalikan War Room pada PRU 13 ini.

Malah sewaktu Najib membuat pertemuan dengan Ketua Ketua Menteri dan Menteri Menteri Besar di Putrajaya baru baru ini, sangat istimewa untuk Selangor dimana Noh Omar dan Zin kedua-duanya dipanggil. Lebih menarik lagi, mereka berdua tidak bertemu dengan Najib serentak, waktunya adalah berasingan.... kenapa begitu...?

Kita tunggu sahajalah pengumuman calon calon khususnya untuk negeri Selangor. Sekiranya nama Noh Omar atau Zin bertanding disalah satu kerusi Dewan Undangan Negeri [DUN] bermakna tidak mustahil salah seorang dari mereka akan mengetuai perang dan sekiranya menang, tidak mustahil juga akan dipilih sebagai Menteri Besar yang baru...

TETAPI sekiranya nama kedua-dua mereka tidak tersenarai untuk bertanding mana mana kerusi DUN dan kekal bertanding kerusi Parlimen, maka siapakah pula yang menjadi pilihan hati Najib untuk mengetuai perang PRU 13 di Selangor...?

Tidak mustahil juga jika Noh Omar dan Zin kedua-dua mereka bertanding kerusi DUN di Selangor tetapi Najib ada pilihan lain untuk menjadi ketua perang sekaligus calon MB yang baru sekiranya BN menang...

Mungkin ada dikalangan pembaca yang berpendapat bahawa adalah lebih baik kita tumpukan dahulu untuk menang, selepas itu barulah difikirkan siapa yang layak untuk menjadi MB yang baru untuk negeri Selangor.

Iya, Blog MIK tak nafikan pandangan tersebut, tetapi apabila kita melangkah masuk ke medan perang kita seharusnya tahu siapakah Kapitan kita.....

31 comments:

Anonymous said...

dua dua macam sial...!!
sorang tu pelat
sorang lagi tu sombong nak maposs

dua dua tak layak la bro mcm kimak

carik calon lain la wei

Anonymous said...

Kah ..Kah Kah , malaun dah start meroyan kah..Kah . Aku cadangkan Nuar sebagai MB . Punasihat Singgit

Anonymous said...

Noh Udang dan Zink dua dua tak boleh pakai..

Depa pandang RM 2.1 Billion rezab negeri yang PR dok kumpul tu kot..? Tu yang beriya-iya sangat nak jadi MB... Semoga Allah lindungi negeri Selangor daripada barua-barua Be End..

Lagipun in sha Allah Pakatan Rakyat akan terus menawan negeri Selangor.. Amin.. Ya Rabbul Alamin..

Anonymous said...

zin badak berlagak beb aku ni jentera umno sgor pun menyampah dgn badak sekoq nie laaa

noh tu plak berlagak pandai tapi bodo mamat tu, kuat main kawen dua

tak mau ler bro dua dua ni mcm siot laaa

Anonymous said...

rm2.1 bil yg pr kumpul...ye la dh jual mcm2 aset negeri bole la dpt smpi byk tu...kalo dipulang kn semula duit tu pade rakyat kn bagus..kate hasil negeri nuntuk rakyat...

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

LAWAK KER DER..? DUA2 TU PENYAMUN LAA

muthu said...

dua-2 malaoan ini sudah verangan lah, semoga hasrat dan impian mereka berdua ini tidak tercapai.
TS kalid telah menjalankan tggjwp beliau dgn baik, semoga beliau diberi mandat utk terus mentadbir.

Anonymous said...

2x5 dua tak leh pakai....pakai baju boleh...

Dyll said...

Alahai pencacai2 PR yg komen kat sini nampak macam bijak pandai konon. Ini aje yg hangpa semua pandai, mengutuk, mengeji dan macam2 yg tak elok aje. Hebat sangat ke hangpa semua dan juga pemimpin2 hangpa yg cekap dan amanah tu? Jgn hanya pandai mengutuk org, cermin dulu diri hangpa semua, sempurna sangat kah diri anda.

Anonymous said...

Cara CAI2 pee gay ar beri komen seolah2 dah kompom BN akan menawan kembali Selangor.
Relaxlah der....kuasa ada ditangan Najib dan exco Selangor nanti.
Yang terbaik jer yang layak dipilih sebagai komander untuk Selangor.

Anonymous said...

kah kah kah ni mmg tahap blogger barua mcm mangkuk jamban taik yg aku rasa sama level ngan si Parpundek (parpu) ngan Si Gomok a.k.a Wan Azri..kah kah kah ni jer ker calon yg ko ader cibai? penat2 post kat blog last2 topik mcm lahanat ni yg korang cungkil? noh omar ngan md zin?? wtf..adoyyaaiii plssssss laa wehhhh...tolonglah bg kiter org ni leaders yg power2 sket..kesian aku tgk korang ni lah...makin lama makin syok sendiri..aku rasa ko letak gmbr mak enon lagik baik la wehhhh

Anonymous said...

WTF...! INI DUA DUA PENYAMUN UMNO LAAAAA
ZIN BADAK PALING KUAT MENYAMUN
NOH TU SAMA GAK LAAAA

Anonymous said...

Marilah kita sokong Ambiga menjadi Perdana Menteri Wanita Pertama dalam sejarah tanah melayu...beliau telah berusaha keras mengetuai BERSIH dan sememangnya beliau ini pembersih sehingga kuman-kuman dan bakteria pun mampu hidup dalam keadaan Bersih. Ambiga juga layak memegang jawatan Menteri Besar Selangor kerana beliau bersih dan boleh membersihkan selangor dari kekotoran yang nyata..jadi, saya sokong Ambiga!

-Bersih Sampai Mampus-

Anonymous said...

zin badak muka macam beruang tak sedar diri...

Anonymous said...

Pencacai Barisan Pantat Neraka (Be End) sila keluar dari Mesia ini..

Kamu tidak layak menduduki Mesia ini kerana pemikiran kamu sungguh menjijikkan, serupa babi berkubang.. Penuh porno, menipu dan sarat dengan unsur negatif.

Amnonot patut dibubarkan kerana dipenuhi samseng-samseng taik kucing Melayu yang tidak patut berada dalam Mesia..

Keluar kamu.. Keluar ajelah.. Buat menyemak je dalam Mesia ni.. Fark you Amnonot..

Anonymous said...

PENCACAI PR MEROYAN SAKAN DALAM NI...DAH TAK DAPAT TAHAN LAGI NOOO...BABAI PR....WELCOME BN...HEHE..

Anonymous said...

PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!PR GAMPANG POKEMAK!!!

nik said...

saya sok├Âng anwar ibrahim jadi perdana menteri mesia gantikan najib. Hormat dan tabik pada anwar diatas perjuangan beliau membasmi rasuah dan ke arah pentadbiran yg lebih telus. Takbir x 3 !

anon said...

akujanji PR = aku copy BN.

Anonymous said...

PENCACAI BABUN NEGARA (B N) MEROYAN SAKAN DALAM NI...DAH TAK DAPAT TAHAN LAGI NOOO...BABAI BABUN NEGARA (B N)....WELCOME PR SEBAGAI PEMERINTAH MALAYSIA PADA PRU 13 NI...HEHE..

Anonymous said...

akujanji BN = aku copy PR.

Anonymous said...

Strategi Kit Siang sekeluarga seterusnya jika mengikut Strategi 5 dalam kitab peperangan Sun Tzu ialah: “Gunakan kesempatan saat terjadi kebakaran untuk merampok yang lain. (Merampok sebuah rumah yang terbakar.) Saat sebuah negara mengalami konflik internal, ketika berjangkit penyakit dan kelaparan, ketika korupsi dan kejahatan bermaharajalela, maka ia tidak akan bisa menghadapi ancaman dari luar. Inilah waktunya untuk menyerang”.

Anonymous said...

nak turun harga kereta....nak turunkan harga minyak.....hoooooi kimak....mana air percuma selangor....masalah tak ada air ader ler.....siapa exco islam selangor lepas hassan ali....org pas ke....bawah MB ...org Pkr....pas jadi pencacai.....banngannglah org yang tak nampak.....negara kita diambang bahaya diperintah oleh org2 baru dapat kuasa, gelojoh, tamak, dendam,....

Anonymous said...

PUKIMAK LU RAFIZI RAMLI....LANCAU OUNYA BUDAK RAFIZI.....

Anonymous said...

TAK BAIK MAKI HAMUN....TAK ELOK MENGATA BEGITU.....TAK SESUAI.....
YANG ELOKNYA....
GINI....CIBAI+BUTO+MUNAFIK+ LANCAU+BABI+PUNDEK = RAFIZI

LANCAU LU RAFIZI RAMLI....LU MEMANG SIAL.....LU MEMANG LAHANAT....LU MEMANG BANGANG......

Anonymous said...

Hujung zakar Lebai Seman sudah tepat berada di lubang faraj isteri anak saudaranya. Mereka telah bersedia melakukan gerakan terakhir sambil menunggu hujan reda. Dengat sekali tojahan dan tolakan, batang zakar Lebai Seman langsung lahap ditelan faraj Hayati. Sambil bibir-bibir mereka saling berkuluman, Lebai Seman menyorong dan punggung Hayati mengayak. Batang zakar Lebai Seman dan faraj ketat dan licin Hayati beraksi liar dalam keghairahan nafsu tanpa kawalan. Rintihan dan rengekan Hayati hilang ditenggelami derasnya hujan, tiupan angin dan kilat serta petir yang sabung menyabung. Kedua insan yang bertelanjang bulat di atas pangkin sambil mendayung bahtera kenikmatan terlarang tidak menghiraukan belalang yang ikut berteduh di atap pangkin itu, oleh katak yang bersuka ria menyambut hujan, oleh cengkerik yang berlindung di daunan padi yang sedang menguning dan oleh tubuh mereka yang tidak berbalut seurat benangpun.Lebai Seman mempercepat hayunan batang zakarnya pada lubang faraj Hayati. Dia merasai nikmat yang sangat dahsyat ketika batang zakarnya digemut kencang oleh faraj Hayati laksana perawan itu. Hayati yang menikmati kesedapan batang zakar bapa saudaranya menggelinjang dengan hebatnya. Dia juga ingin selekasnya mencapai puncaknya. Tojahan dan hunjaman batang zakar bapa saudaranya yang semakin laju pada farajnya mempercepat kemuncak berahinya. Kini Hayati merasakan bahtera mereka telah menghampiri hujung pelayaran. Dan dengan jambakan tangannya pada rambut Lebai Seman, bak kuda betina yang liar, Hayati memacu seluruh saraf-saraf pekanya. Kedua kakinya dipasakkan keras pada bahagian tepi pangkin dangau hingga bontotnya terangkat tinggi untuk menelan seluruh batang zakar bapa saudaranya. Hayati mengerang dan merengek kenikmatan. Nnnnhhhh......oooo.... Pakkkk Loooooongggg.... ummmm...! Dan menyiraplah perasaan nikmat merangkum seluruh otot, daging dan tulang belulang Hayati. Cairan berahi Hayati menyembur liar dan licin diikuti dengan gerakan pantatnya yang menojah-nojah ke atas menelan batang zakar Lebai Seman. Lelaki tua itu semakin mempercepat tojahannya untuk mengejar kemuncak nikmat secara beriringan dengan kemuncak beraha isteri anak saudaranya. Dan pada saat semburan cair berahi faraj Hayati mulai surut batang zakar Lebai Seman yang masih kencang menghayun faraj Hayati tiba-tiba mengembang keras. Hayunan yang paling keras dan dalam itu akhirnya menumpaskan Lebai Seman. Dari lubuk zakar Lebai Seman menyembur pancutan airmani pekat bertubi-tubi menggenangi dan membanjiri corong faraj Hayati yang terkulai puas. Faraj Hayati segera menggemut batang zakar Lebai Seman yang masih memancutmancut dengan airmani pekat. Hisapan halus dari dinding-dinding faraj Hayati memerah habis semburan airmani Lebai Seman. Orang tuan itu akhirnya terkapai kapai lemas dan puas. Rebah di atas tubuh Hayati yang berbogel ria. Beberapa saat kemudian hujanpun reda. Lebai Seman dan Hayati terengah-engah berpelukan. Mereka kini kegerahan dalam dinginnya sisa hujan. Keringat mereka memercik keluar diselangi air hujan yang membasahi mereka sebelumnya. Lebai Seman dan Hayati telah mencapai kepuasan yang sangat dahsyat.

Anonymous said...

Apala korang nie...
TAk baik bercakaran sesama sendiri..
Tak lama lagi nak mengundi..pilih la..pangkah je yang mana korang suka...
PAS - Parti Ajaran Songsang
PKR - Parti Kelentong Rakyat
DAP - DaPig
Barisan Nasional


Anonymous said...

NAIF nya kau ni...kesian Anwar tu telus ye hahaha

Anonymous said...

Orang Melayu kita Yang sengal Bebal support DAP tu kenapa? DAP dominan dalam PR. Support BN pasal UMNO dominan. Memang melayu2 PR suka duduk bawah cina. Baik dari tempat keje sampailah Kerajaan. Kesian melayu2 PR dijadikan Kuda Tunggangan DAP. sedarlah Melayu PAS dan PKR.

Anonymous said...

Lebai Seman ni bukan Watak STOPA SPENDER ke??