Thursday, April 11, 2013

PRU 13 - Video Klip "UMNO Sembahyang Tak Dapat Pahala...."


Saksikanlah video klip dibawah ini, lihat sendiri kebodohan dan betapa bangangnya ahLoL ahLoL toLoL PAS...!

Apakah yang memberikan mereka kelayakan untuk menentukan siapa yang layak untuk mendapat pahala...?

28 comments:

Anonymous said...

webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Apa ke poonddek betul ko ni Mik.. Nick Ajiz kata tak kira Pas ke Amnonok ke, kalau tolak Islam, solat tak dapat pahala..

Cuba kalau ko berani, ko quote ayat Nick Ajis tu penuh, jangan separuh-separuh, tu tak de telow namanya..

Ko takde teloq ke Mik.. Bededah lu!

Anonymous said...

Astaghfirullah.....macam ni kami semua akan UNDI BN !


<< PENGUNDI ATAS PAGAR>>

Anonymous said...

memang aku n keluarga aku pun akan undi umno/pas,sb aku tau yg bagi pahala tu hanya ALLAH shj,tgk la cara nik aziz bercakap seperti intonasi yg bangga diri,jd cara ni bukn cara islam,mana dia tau org umno x dpt pahala,yg menentukn pahala hanya ALLAH

pengundi atas pagar

Anonymous said...

Apahal pulak anon sawan ni..kan Pok Nik dah sebut.. Xpa aku tlg explain.

Tampal poster pas dpt pahala..
Tampal poster umno x dpt pahala sbb tolak islam..
Sama solat org umno pon x dpt pahala. Solat org pas kalau riak shj yg x dpt pahala.

Mmg betul la Pok Nik jatuh hukum solat org umno x sah. Ada paham?

Anonymous said...

jngan buang masa berdebat lagi.. hari mengundi kami sekeluarga undi Barisan Nasional... betul2 buat orang ramai keliru lah dia orang ni..

Anonymous said...

aku tengok lambang dacing pun rasa menyampah...aku sekeluarga akan undi PR..PR...PR..

Anonymous said...

sapa yang tolak ALLAH?
kanke TGNA dan adi awe
tolak ALLAH kepada krestian

faridah Abd Rahman said...

http://www.sinarharian.com.my/politik/khalid-ibrahim-antara-calon-pkr-dun-pelabuhan-klang-1.148675

Anonymous said...

aku lak nampak lambang bulan ke, lobang jubor ke, roket ke lagilah aku menyampah. sangat2 menyampah lah.Dok kata UMNO tolak Islam, yg PAS baik sgt dgn DAP tu mereka terima Islam ke? Bukti mana DAP terima Islam. Woi pak cik mak cik pejuang totot PAS...DAP x terima Islam lah bangang... dia hanya terima kerjasama dgn PAS je bodoh.. Yg PAS ni terhegeh2 nak peluk DAP buat apa, mereka ni mengucap syahadah yg sama ke dgn kita?

*pengundi sebelah pagar*

Anonymous said...

Woi! Cakap tu janganlah cakap macam Amnonok sangat..

Aku tanya ko, nama bapa Nabi Muhammmad siapa dia?

Abdullah kan?

Muhammad Bin Abdullah...

Nabi Muhammad dapat wahyu pada usia berapa tahun?

40 tahun kan?

Bermakna, wahyu pertama turun ketika baginda berusia 40 tahun dan Abdullah meninggal lebih kurang 40 tahun sebelum Nabi diberikan wahyu..

Apa pasal bapa Abdullah iaitu Abdul Mutalib bagi nama kepada Abdullah tu dengan nama Abdullah?

Abdullah tu maknanya apa?

Abdullah tu maknanya Hamba Allah..!

Maknanya, sebelum Islam lagi manusia dah kenal nama Allah.. Cuma diorang tak tahu nak mengesakan Allah..

Agama Islam datang lebih kurang 600 tahun selepas Nabi Isa AS.. Orang dah guna nama Allah sejak tu lagi..

Sebenarnya, yang bagi orang Kristian guna nama Allah dalam Bible di Sabah dan Sarawak tu Be End ke Pakatan Rakyat? Bila masanya ada menteri dalam negeri dari Pakatan Rakyat yang luluskan bible tu? Cuba namakan menteri PR tersebut, boleh?

Ke ko Back To The Future dari tarikh 10 Mei 2013 dan cuba nak nipu kata Haji Mat Sabu, Menteri Dalam Negeri Malaysia yang luluskan penggunaan nama Allah dalam Bible di Sabah dan Sarawak sedangkan yang luluskannya ialah menteri dalam negeri sebelum dia?

Tu lah, kalau dah lahir dari jubo mak kau, memang perangai ko pun macam jubo!

Takkan lah Nik Aziz tu tak tahu agama? Takkanlah Sheikh Dr Yusof Qhardawi tak tahu agama.. Takkanlah Dr Zakir Naik tak tahu agama..? Ko tu yang tak tahu agama!

Xpas said...

Solat wajib ditunaikan, berpahala atau tidak hak Allah swt ! Jika pun tak berpahala atas apa sebab sekalipun, bila telah disempurnakan terlepas sudah dr kewajipannya. Solat yg ditinggalkan dosanya sgt besar bahkan dikhuatiri menjejaskan keIslamannya.

Xpas said...

Isu kalimah, jika disebut hamba Allah swt, Allah yg menciptakan alam, Allah yg memberi rezeki tentu tak da masalah. Tp bila dikatakan allah tiga, allah bapak, allah anak, allah roh suci tentulah kufur jadinya. Sekurang kurang iman umat Islam ialah dgn membencinya. Jika benci sekurang kurangnya diam, takkan menyokong dan kata boleh pulak. Tanggungjawab kita seharusnya mendakwahkan Islam dan Kebenaran kpd non Muslim. Krn lemahnya iman kita, tanggungjawab ini tak terlaksana oleh kebnykn kita, semoga Allah swt mengampuni kita.

Ahmad Albab said...

Jadi orang UMNO bukan orang Islam ke? Senaraikan penolakan Islam oleh UMNO? Selama ni kita solat pernah kena tangkap ke? Masjid didirikan untuk orang Kristian ke? Penggunaan bible di Sabah datangnya dari Indonesia dan nama penganut agama kristian di sana juga diambil dari nama-nama Arab seperti Aminah bt Abdullah tetapi menganut agama Kristian.. Siapa yang memajukan kristian di Sabah dan kenapa perlunya UMNO membantu rakyat Filipina yang beragama Islam? Adakah UMNO masih menolak Islam?
Senaraikan jasa-jasa PAS dalam memajukan Islam setelah diberi peluang selama 20 tahun memtadbir negeri Kelantan.. Mahathir juga mentadbir Malaysia dalam tempoh yang sama namun perbezaan pentadbiran kedua-duanya seperti langit dengan bumi.. Tiada apa yang boleh dibanggakan dengan kemajuan Islam oleh PAS.. Kita adalah kerajaan campuran dan bukannya kerajaan Islam 100 peratus.. Tetapi di Kelantan, majoriti pemegang tampuk pemerintahan adalah umat Islam dan kenapa tidak lakukan sesuatu yang baik untuk dijadikan contoh? Adakah dengan memaki hamun, menyalahkan pihak lain dan memberikan pelbagai alasan itu dasar Islam yang baik? Mahathir sendiri telah mengishtiharkan Malaysia negara Islam namun kepimpinan PAS pula boleh menolak Islam sebagai dasar apabila ingin bersama PR.. Hudud dan Islam dijadikan gula-gula oleh PAS tetapi hakikatnya UMNO tidak pernah lupa atau lalai meningkatkan syiar Islam di negara kita..

Contoh telah diberikan, ayahanda Rasulullah sendiri menggunakan nama Arab walaupun tidak mengamalkan ajaran yang dibawa oleh Rasulullah dan itu buktinya bahawa syurga serta pahala itu terletak ditangan Allah SWT.. UMNO telah membina syiar Islam itu di Malaysia sekian lama sehinggakan dalam perlembagaan negara letaknya Islam di tangga teratas.. Pelbagai kemudahan disediakan untuk menjalankan 5 rukun Islam dan adakah dengan hanya mempertahankan bangsa itu menjadikan UMNO itu musuh Islam atau orang yang mengeluarkan perjuangan mendirikan negara Islam dari menifesto itu demi memperolehi undi pilihanraya itu sebenarnya tidak ikhlas memperjuangkan Islam dan bukan berjuang kerana Allah tetapi kerana Parti?

Anonymous said...

Mr. Ahmad Albab, good explanation, Head s off.

Anonymous said...

cacai pas yg bengap.bukan masalah dr zaman bila org pkai kalimah ALLAH.masala tujuan penggunaan kalimah ALLAH 2 utk menyesatkan/mengelirukn/memurtadkan org Islam.xpaham p tny harun din,taib azamuddin.kalo btol kerajaan yg benarkan penggunaan kalimah Allah,yg cai2 p ikot nk buat apa.bodo.arak diharamkan setelah Al-Quran diturunkan.sebelum 2 xharam.maka cai nk ikot org sebelum 2?bodo.nk habaq kt cai Allah yg kita sembah 1 Allah yg kafir maksudkan bukan 1.xpaham?bodo.

Anonymous said...

lagi 1 cai da silap.Islam datang semenjak turunnya Nabi Adam.balik ngaji lagi naa..

Anonymous said...

kalau nak jadi pemerintah kenalah jalankan undang2 dan hukum2 islam yg sebenar...jika tak mahu jalankan hukum2 islam yg sebenar...jgnlah sibuk nak jadi pemerintah dan jgn halang org yg nak laksanakan hukum2 islam...ini dah takknak laksanaka atau tak mampu...dok halang pulak org yg nak laksanakan hukum islam..itulah namanya umno...yg maksudnya juga penghalang dan penentang hukum islam 24jam sehari....jd...camna solat org umno nak dapat pahla...sambil solat sambil menolak islam...ceciter..

Anonymous said...

Yang aku tahu dan yakin beriman ialah dengan Allah yang tunggal, tidak beranak dan tidak diperanakkan.. Allahu Akbar..

Orang Amno tak mau tegakkan Islam sejak tahun 1957 sampai Soi Lex berani hina hudud, itu Amno punya pasal la.. Siapa suruh tak tegakkan Islam.. Silap depa la..

Kalau aku jadi PM sejak 1957, aku akan tukar undang-undang Britain kepada undang-undang Islam.. Apa aku peduli, aku PM, aku ada kuasa.. Nak takut kat bangsa lain buat apa?

Tapi masalahnya PM bukannya aku..

Anonymous said...

ni la masalah cai.umno xpenah tolak islam.umno tolak pas.masalahnya cai2 perasan.cai,pas bukan islam,islam bukan pas.tolak pas xbermakna tolak islam.sebelum mngata umno xmau laksanakan hukum islam,cai kena tny lebai2 cai gak awat yg xbuat dulu kt negeri2 yg lebai2 cai da pegang.kelantan da suku abad da cai.terengganu da abis sepenggal.kt kedah sekutik pon xbunyi nk buat hudud lps dpt kuasa.xjadi apa pon cai.jgn lupa,pak lebai2 cai 2 pon pemerintah.camnila,aku cabar cai spy p cabar lebai2 cai yg da luluskan hudud kt kelantan supaya gazetkan undang tersebut.stakat lulus tp xlaksana pon xguna cai.

Anonymous said...

kalau nak jadi pemerintah kenalah jalankan undang2 dan hukum2 islam yg sebenar...jika tak mahu jalankan hukum2 islam yg sebenar...jgnlah sibuk nak jadi pemerintah dan jgn halang org yg nak laksanakan hukum2 islam...ini dah takknak laksanaka atau tak mampu...dok halang pulak org yg nak laksanakan hukum islam..itulah namanya umno...yg maksudnya juga penghalang dan penentang hukum islam 24jam sehari....jd...camna solat org umno nak dapat pahla...sambil solat sambil menolak islam...ceciter..

Ahmad Albab said...

Islam itu sangat mudah.. Apabila laksanakan 5 perkara maka Islamlah orang tersebut..
(1) Mengucap dua kalimah syahadat
(2) Sembahyang lima waktu
(3) Berpuasa sebulan dalam bulan Ramadhan
(4) Menunaikan haji ke Baitullah (Mekah)
(5) Menunaikan zakat

Dari Abu Hurairah, bahwa Rasulullah SAW bersabda, "Sesungguhnya agama itu mudah. Tidaklah seseorang mempersulit (berlebih-lebihan) dalam agama melainkan ia akan dikalahkan. Oleh karena itu kerjakanlah dengan semestinya, atau mendekati semestinya dan bergembiralah (dengan pahala Allah) dan mohonlah pertolongan di waktu pagi, petang dan sebagian malam"

Tolong tunjukkan dalil mana yang di atas menunjukkan orang UMNO menolak Islam dan solatnya tidak sah? Jika seseorang itu tidak solat maka itu dosanya antara dia dan Allah namun dia masih tidak terkeluar dari Islam.. Janganlah menyulitkan keadaan..

Ahmad Albab said...

Chua Soi Lek menghina PAS kerana menunjukkan kebodohan dalam beragama.. Sebab itu Allah turunkan ayat pertama "Bacalah".. Dan bukannya "Hukumlah".. Maka kerajaan hari ni mengamalkan dasar-dasar penerapan Ilmu agama dari peringkat sekolah hinggalah sehingga akhir hayat selagi mampu.. Masalah yang timbul apabila penyelewengan di peringkat bawahan seperti guru-guru sibuk berpolitik dan mengabaikan tugas asasi mendidik masyarakat ke jalan yang sepatutnya.. Dengan ilmu sepatutnya masyarakat kita bijak membuat pilihan.. Kerajaan telah menyediakan banyak infrastruktur untuk mendidik masyarakat termasuklah menghantar anak-anak ke luar negara belajar ilmu agama agar kembalinya mereka ke tanah air dapat berkongsi ilmu mereka.. Malangnya sebahagian mereka terpengaruh untuk memecahbelahkan masyarakat..
PAS sendiri membenarkan orang bukan Islam menghina Islam dengan alasan mereka tidak tahu Islam tetapi apabila BN menegur PAS mereka menganggap mereka menghina Islam.. Amat melucukan apabila mereka menganggap PAS itu Islam.. Jauh panggang dari api.. PAS sekadar parti politik murahan yang menggunakan Islam untuk kepentingan pemimpin mereka dan bergabunh dalam sebuah pakatan demi berjuang untuk memuaskan nafsu individu yang teringin menjadi PM..

Anonymous said...

Ingat pahala ni bapak ko punya ke.

Anonymous said...

Ek eh.. Cover Papa Porno Soil Leg la pula.. Alalala.. Bodoh!

Amnonok + Porno tidak dapat dipisahkan..

Lepas ni video siapa pulak?

Haramjadah punya Barisan Neraka (B>>N)!!! Kalau tak berporno selama sejam tak boleh ke?

Ada cara lain tak? Ni cara terdesak ni.. Kepala bapak lu ajar.. Meroyan takut kalah..

Anonymous said...

Umno tak tolak Islam tp menolak hukum Islam. Umno tak bersekongkol dgn parti bukan Islam tp menjadi kawan kepada mca yg anti Islam. Melayu dari kacamata umno lebih utama dari Islam. Umno menyalakan api kebencian kpd org melayu bila pas bergabung dgn dap tetapi tidak pernah bersuara tentang rakan mca mereka. Mahathir kata malaysia negara Islam tp menolak hukum Islam. Mca terang2 tolak hudud tp pas yg salah sebab masih tak laksanakan hudud. Umno tidak serius memperjuangkan Islam.
-melayu belum tentu Islam-

Anonymous said...

Mende lah org2 pas ni...mentaliti bawah tin milo betul...

Anonymous said...

cai pembangkang masih x dapat terima kebenaran..dalam buku jingga dan manifesto pakatan xder pun sebut memperjuangkan negara islam dan undang2 hudud?malah anwar bagi jaminan xkan laksanakan hukum dan undang2 islam jika paktan memerintah..jelas x cai pembangkang?hadi cakap hukum hudud 00001 % dari islam....pas cakap umno kafir kerana berkrjasama dengan bukan islam...sekarang ni siapa yang peluk dap tu?sekurang2nya tiada pemimpin bn cakap langkah mayat sebelum boleh laksanakan hukum islam macam karpal cakap tu...