Monday, April 8, 2013

PRU 13 - Wan Azizah.... Kenapa Sekarang Mahu Guna Sarung Tangan Kalau Nak Bersalam..? Dulu Kau Yang Hulur Tangan...

Ceh Waaaah.....!

Amboi Kak Wan, masa dok berangan suami nak ganti Dr Mahathir jadi Perdana Menteri, masa suami jadi Timbalan Perdana Menteri bukan lagi yea... Siap hulur tangan nak bersalam, tak gaduh pun nak guna sarung tangan...!

Aiikk...! Nak pegang tangan suami sendiri pun pakai sarung tangan...? Apakah Wan Azizah jijik nak pegang tangan yang balun China Doll, balun jubo Saiful......?

14 comments:

Anonymous said...

Sila ambil perhatian, dipetik dari www.merdeka.com

Seribu tentara pemberontak Sulu masuki Sabah : Senin, 8 April 2013 15:31:00

Juru bicara tentara Barisan Nasional Pembebasan Moro (MNLF) asal Filipina, Emmanuel Fontanilla, kemarin mengatakan seribu pasukan bersenjata dari sebelah selatan Filipina telah berhasil menembus blokade perairan untuk masuk ke Negara Bagian Sabah, Malaysia. Mereka datang untuk bergabung dengan pemimpin pemberontak Sulu, Agbimuddin Kiram, melawan pasukan keamanan Malaysia di Lahad Datu.

Surat kabat the Malaysian Insider melaporkan, Senin (8/4), seribu tentara Sulu itu merupakan anggota tentara Barisan Nasional Pembebasan Moro (MNLF) yang berhasil menyelinap dari pengawasan angkatan laut Malaysia dan Filipina.

"Sebagai informasi, mereka memasuki Sabah dalam formasi kelompok-kelompok kecil," kata Fontanilla.

Belum jelas diketahui apakah kontak senjata teranyar pada pekan lalu itu terjadi setelah pasukan baru itu datang ke Sabah atau belum.

Lebih dari 60 pemberontak Sulu tewas setelah bertempur dengan pasukan Malaysia sejak mereka memasuki Sabah pada Februari lalu. Pasukan Malaysia juga mengklaim telah menangkap lebih dari seratus warga Sulu yang diduga punya hubungan dengan tentara pemberontak.

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Bila la nak mampos org yg kena arsenik dan hiv ni...?

endah said...

apa salahnya..dulu len skrang dah len. berubah kepada yg baik. ape salahnye. menjaga aurat melalui sentuhan. masa pegang suami tu x sempat nak lucutkannya ditangan. itu pun jadi masalah besar. mcm2 la penyokong politik neh...

Anonymous said...

La, biarlah dia nak pakai sarung tangan ke tak ke.. Yang ko sibuk nak mapppoooh ni kenapa? Meroyan? Fark you blogger upahan.. Macam la lu hebat sangat..

Orang saban hari semakin berubah ke arah yang lebih baik.. Kalau dulu tak pakai sarung tangan, sekarang pakai.. Salah ke? Kawan aku dulu tudung labuh pakai sarung tangan amik Degree dari Sultan, takde masalah pun.. Sultan tak marah pun..

Ko tu je yang anggap benda tu bersalah.. Pi rah mabuk.. Level ko lebih hina daripada secebis daging khinzir.. Lagi mau mendabik dada dengan menghina orang? Cermin diri tu dulu..

Dah, cari isu lain.. Isu remeh macam ni kau persembahkan pada pembaca? Memang gampang betul ko ni..

Anonymous said...

Ye la blog MIK, kenapa citer pasal sarung tangan pulak...? Tangan mat kunyit tu mungkin banyak kuman jambu..tu yang kena alas tu...Citer la pasal jam omega...ni bila nak tunjuk jam omega, kak wan..?

Anonymous said...

Fark You!

Anonymous said...

Beginilah...tk perlu lah nk diperbesarkan isu sarung tangan getah ni.Wan Azizah tu sebenarnya nk bg amaran dan sindir suami dia supaya dimasa hadapan kalau nk berjubor dgn jantan dan cina doll jgn lupa pakai sarung getah a.k.a kondom mcm sarung tangan dia.Wan Azizah ni pun satu kalau nk pakai sarung tgn tu pakailah kedua2 tangan dan yg kelakar sarung getah klinik.

Anonymous said...

Nak basuh konek anwar kena la pakai sarung tangan. Karang dgn dia sekali kena jangkitan.
Anyway yang baik jgn dipertikaikan.

Anonymous said...

Ko ni jurucakap anwar atau sos kiram????

Anonymous said...

Pandai sungguh anak beranak ni berlakun depan orang kampung ye !

mk said...

Sekurang kurang nya Azizah telah "sedar dan insaf" dan bagi mengelak dosa dosa yang penuh ditangan tu dari terpalit pada orang lain pada masa berjabat tangan. Jijah oh jijah...

Anonymous said...

apa nak heran, dulu Michael Jackson pun pakai gloves meyhh!!! ekekkekekk..anyhow, baguslah Jijah pakai gloves tuh berubah kejalan yg lebih Islamik especially bila bersalam2an dgn bukan muhrim especially bila Al-Jub jadi PM nti LOL...

bagok said...

bangang dan bongok punya blog ni,blogger ni islam atau kapir, org berubah ke arah kebaikkan pon nak dipersoalkan? btoi la kate org, dlm umngok ni rata-2 bongok-2 la.kesiannya.

Anonymous said...

rata-rata manusia zaman sekarang gemar memakan bangkai manusia..
apa yang disebut dengan memakan bangkai manusia adalah orang yang suka menabur fitnah dan mereka-reka cerita..
jangan suka menabur fitnah..ingatlah wahai manusia suatu hari nanti kita akan mati juga dan ingatlah tempat kita diakhirat kelak..
samaada memilih untuk kesyurga abadi atau ke neraka selamanya..
kalau u orang islam u tak takut Allah ke?
atau u memang lupa Allah itu wujud sebab tu la u suka hati je tabur fitnah macam ni..