Sunday, April 28, 2013

WAJIB Baca..! Tun Dr M "Saya Datang Sebab Saya Tak Mahu Putrajaya Jatuh Kepada Orang Yang Tak Sepatutnya..."

Saya diberitahu Husam datang ke sini untuk bertanding. Semalam Nik Aziz datang ke sini. Saya sedih mereka yang dianggap ulama kerap berbohong....!

Husam ini dihantar ke sini kerana percaya saya akan bertanding di Putrajaya. Semua orang tahu saya sudah bersara. Saya tidak mahu bertanding. Seluruh dunia tahu saya tidak berniat untuk bertanding.

Ini alasan untuk Husam bertanding di sini. Ini satu lagi penipuan yang datang daripada mulut orang bergelar ulama, mulut berbohong. Kononnya PAS itu Islam, Islam itu PAS...

Maka tempat tak ada PAS tidak adalah Islam. Apakah 1.6 bilion orang Islam sudah tidak Islam...? Sudah jadi kafir...?

Niat Nik Aziz kafirkan semua orang Islam supaya dia seorang Islam. Ini sikap bongkak. Apa hak dia nak kafirkan orang UMNO..? Tanpa usul periksa dia dengan mudah menuduh orang UMNO kafir.

Saya dilahir sebagai Islam membesar sebagai Islam. Saya sembahyang, puasa, zakat, menunaikan haji dan umrah.

Kalau dia nak tanya saya sembah selain Allah, kalau saya kata ya, maka saya kafirlah. Dia tak tanya pun....!

Ini satu kezaliman. Islam melarang kira melakukan zalim....

Al-Quran menyuruh kita menghakimi dengan adil. Adilkan kaki pembohong ini, kononya senbahyang orang UMNO tak dapat pahala...? Dia pergi sembahyang pun di masjid dibuat UMNO.

Putrajaya kononnya meniru orang asing sebab ada perkataan Presint. Dia ada Manifesto. Manifesto tu cakap Melayu ke...? Dia tak tiru orang asing....?

Sebab tu jalan-jalan di Kelantan tidak ada tar. Kita yang bubuh tar. Dia tak pernah tengok kot orang bubuh tar atas jalan.


Kita dirikan Putrajaya kerana Kuala Lumpur begitu sesak untuk pegawai kerajaan menjalankan pentadbiran negara.

Kita awal-awal sedar. Nik Aziz tak kata apa... PAS tak kata apa...

Kita sedar kesesakan akan datang. Itu persedian memindahkan pegawai-pegawai di kawasan yang baik.

Kalau tak ada Putarjaya KL tak boleh bergerak.

Kereta banyak sebab orang banyak duit. Pegawai kerajaan gaji dinaikan berkali-kali. Masa saya dulu tak naik gaji. Itulah nikmat diterima.

Kita bangga orang mengunakan kereta dan banyak. Walaupun kononnya harga kereta mahal.

Pembangkang nak turun kereta sehingga RM20 ribu. Ada kereta di Malaysia harga begitu,  dah ada...! Kereta edar ada. Pi la beli....

Nak kereta besar harga RM25,000. Bila harga murah banyak kereta atas jalan sehingga kereta tidak bergerak. Inilah orang yang tak buat kira-kira.

Pada tahun 1981 lagi kita tahu bahawa kesesakan akan berlaku di KL. Justeru kita bina Putrajaya.

Mereka kata membazir duit kerajaan. Nik Aziz kata nak lelong Putrajaya... Saya dah beli loceng supaya dia duduk depan masjid agar dia lelong masjid. 

Sekarang tak mahu lelong. Sekarang nak mai nak dirikan kerajaan.

Putrajaya bukan untuk Nik Aziz, Hadi dan sudah tentu bukan untuk Anwar.

Anwar sudah tidak ada modal....!

Baru ni buat ucapan minta saya mati. Inilah kempen PKR....

Itu bukan kuasa dia, kuasa tuhan. Niat buruk. Dia bolen niat, yang tentukan bukan Anwar . Dia boleh pergi ke Mahkamah minta saya mati cepat.

Putrajaya bukan pembaziran ia kemudahan untuk negara yang kian maju. 

Kenapa Malaysia kian maju...? Kerana PAS? Tengok Kelantan serambi Mekah. Malu kita, air dia tak boleh minum.

Inikah Serambi Mekah....? Janganlah menjatuhkan maruah Mekah....

Banyak orang Arab Islam datang ke Malaysia sebab dengar Malaysia sudah maju. Negara contoh bagi negara Islam di dunia. Apakah mereka pergi ke Kelantan...?

Mereka datang ke KL, Putrajaya. Kagum bagaimana negara yang diperintah orang Islam dapat membangunkan.


Orang Kelantan nak dapat pekerjaan sampai mati kebuluran. Sebab itu mereka berhijrah ke negeri lain yang diperintah BN.

Kenapa tidak di Kelantan...? Tak ada peluang kerja sebab kerajaan PAS tidak tahu mewujudkan pelung kerja.

Pemerintahaan di Kelantan yang mundur salah kumpulan yang kononnya tuan guru, tetapi banyak berbohong, fatwa bohong... Saya ingat dia dah nyanyuk...!

Saya ni umur 87. Dia 82 nak berdiri tak boleh, tapi nak bertanding sampai bila-bila. Suruh kita tukar, tukarlah diri kau dulu....!

Saya dengar kononnya calon PAS,Husam nak berdebat dengan saya. Siapa dia Husam...?

Umur saya dengan dia, dia masih lagi budak-budak berdebatlah dengan kawan-kawan kau yang sama umur....

Jangan cabar-cabar, nak jawab saya pun tak boleh....!

Kita telah bangunkan Putrajaya bagi pemerintahan negara. Ramai yang mahu meniru, membina bandar-bandar pentadbiran. Bukan kita tiru orang. Orang tiru kita.

Dulu Singapura takda F1 dia tiru kita. Semua kita buat orang tiru...!

Kelantan nak tiru kita tapi tak mampu.... Besar niat nak jadi kerajaan Federal. Perintahlah Kelantan baik-baik barulah ada angan-angan nak perintah.

Bagi 5 tahun di Kedah tak ada apa-apa di Kedah. Cakap sahaja tapi tak buat apa-apa. Berkelahi sesama mereka.

Yang mula buat Pakatan ialah Anwar dia mahu jadi PM. Penipu besar....! Hadi pun nak jadi PM.

Anwar kaki tipu. Dia tipu saya....

Saya nampak dia warak boleh jadi imam. Khutbah dalam mesjid. Kita ingat betullah dia baik. Masuk UMNO boleh bawa unsur Islam. Saya pun bodoh sikit. Saya nampak permukaan sahaja.



Nampak jangut sikit.... Kaki penipu besar.....!!

Dia sepatutnya masuk PAS. Cakap macam PAS.... Kawan dengan Fadhil. 1982 saya dapat maklumat Anwar nak masuk UMNO, saya teruja jugak, bagus.

Saya terima, 10 tahun kemudian baru saya sedar kalau dia masuk PAS tak boleh jadi PM. Yang biasa jadi PM ialah UMNO. Kalau masuk PAS tak adalah peluang.

Masa Anwar jadi TPM, dia tunggu bila saya nak letak jawatan dia tunggu.... Saya sakit bedah jantung dan sihat. Dia dok tunggu bila saya nak pi....

Dia cucuk orang-orang dia kata saya ada kroni. Selain nak jadi PM, dia ada niat lain yang kita tak boleh benarkan. Orang macam ni tak boleh jadi PM. 

Bilik PM tu besar. Ada pegawai-pegawai masuk. Pegawai muda, saya takut apa akan jadi pada pegawai dia. Driver dia pun tak selamat....!

Ada pegawai-pegawai yang comel. Bukan sahaja wanita, lelaki pun ada. Kalau dia jadi PM habis rosak....!

Sebab tu saya tanya kawan dalam UMNO dan mereka kata buang sahaja Anwar.

Inilah Anwar yang mahu saya mati. Cari la jalan lain. Ada cara lain. Ini niat tak baik.... Inilah orang yang bercita-cita nak jadi PM.

Nak jadi PM tak perlu berhempas pulas pun boleh jadi PM. Tunku pun tak tahu. Tiba-tiba jadi Preisden UMNO dan jadi PM.

Saya pun tak ada harapan nak jadi PM. Fikirkanlah, saya dulu jual goreng pisang. Tak mungkin jadi PM tapi akhirnya jadi....

Ini dia hentam semua orang, sebab nak jadi PM. Orang seperti ini tidak layak jadi PM.

Masa dia jadi TPM rosak semua. Ini satu-satunya orang yang gila-gila nak jadi PM.

Saya datang sebab saya tak mahu Putrajaya jatuh kepada orang yang tak sepatutnya, tentukan Husam dikalahkan dengan teruk sekali....!

Apakah sumbangan Husam, Nik Aziz, Pas kepada Putrajaya..? Orang buat elok-elok baru bak balaih.

Kita tak boleh percaya orang macam ini. Balik betulkan Kelantan. Kalau dah berjaya di Kelantan, minta izin dengan kita supaya boleh bekerja di Putrajaya. 

Kalau dia nak jual goreng pisang pun saya benar. Itu latihan yang terbaik untuk jadi PM. Bagi kual ninyak kelapa dah pandai barulah jadi PM.

Sebelum daripada itu duduk diam-diamlah di Kelantan itu tempat kamu. Betulkan dulu tempat kamu....!

Tiru presint-presint di Putrajaya ini. Buat pejabat-pejabat dan rumah yang baik di Kelantan, selepas itu baru boleh minta kerja di Putrajaya. Sikit demi sikit boleh naik pangkat.

Saya tahu rata-rata penduduk Putarajaya mahu kekalkan tempat ini ditadbir oleh kerajaan yang bersih, cekap dan amanah....

Kredit : Utusan Online

38 comments:

Anonymous said...

-Mamak Kutty sudah gila meroyan mlm tadi krn ceramahnya tak dapat menandingi ceramah Ustaz Azhar Idrus & Pemimpin PR yang lain.
-Cai-cai UMNO sudah sesak nafas sekarang krn 20 cawanagan UMNO Shah Alam akan dibubarkan dalam masa terdekat.
-Mamak Kutty & Najib Altantuya akan menghuni penjara pd 6 MEI 2013

Anonymous said...

Anon di atas. Apa yg mamak kutty ni kata betol belake. Yg 4 ekor syaitan dlm pakatan semua hancur. Kepala pas kena luku dengan dap, ponggong pas kena sontot dengan pkr,pkr dgn pas jilat tapak kaki dap.

Anonymous said...

Anon di atas, pi lah mabok!

Anonymous said...

ekekekek.....terbaikkk tun..

hanya tun yg mampu berkata begituu...

sbb idea tun yg bina msia dan putrajaya hingga berjaya bergini...

husam dulu la yg sampai meleleh2 air lior dia hentam penubuhan pjaya..

projek firaun la, projek airmata rakyat, dll...

skrg bila lihat putrajaya dah berjaya....

terhegeh2 dtg nak jadi pemimpin... ekekekek...

piiirahhhh husam...ko meniaga kambing pon rogiii..... ada ati nak jadi mp putrajaya...

bdak2 kecikk yg baru kenal donia ko bleh klentong laaa...



Anonymous said...

pada fahrasat aku la, kalau mcm ni punya mood sambutan pada UMNO, maka PAS dan pembangkang akan tinggal spender la pada PRU13 ni nanti. kalau dulu nak dtg ceramah UMNO ni kalau dpt 500 org pon dah kira teramat hebat. betul tak !!!tapi skrg bila 20 ribu yg dtg, maknakata mana2 pemimpin pembangkang harus hilang wang pertaruhan.

Anonymous said...

Ini anon kata nak penjarakan ayahabda mahathir dan najib 6 may 2013.
Huh!

Atas kesalahan apa? Bodoh..
Atas kesalahan membangunkan negara?

Oit..aku pun sabggup masuk penjara kalau ayahanda mahathir kau sumbat dlm penjara..bukan aku sorang...ramai lagi orang mcm aku...

Don't under estimate orang mcm kami.

Keluarga ku pengundi BN

harito said...

What Tun Mahathir said was a true intelligent and made sense. He is one of the most genius leader Malaysian ever had. Ramai penyokong pembangkang terlalu emosi dalam mengkritik Tun Mahathir, put your emotion aside and just use your intelligent to contemplate his speech properly.Only intelligent and sane person will admit what Tun Mahathir said was true.Between brain and brawn, the brain will prevail!

Anonymous said...

Mai tunjuk video (bukan gambar sebab puak haram selalu edit) yg mana ko ckp ust azhar punya ceramah kalah kan tun m malam tadi.
Tu lah ko, sedar tak ko menyokong org pembohong, dengan ko sekali Tuhan takdir kan jadi pembohong.

hangkedee said...

Di sebabkan mamak kutty itu lah kamu boleh tulis komen dalam blog kerna pasarana di rancang dengan baik oleh nya. PORK niky kamu apa dia beri hanya
fatwa fatwa sesat lagi menyesatkan.Sudah nak mampos pon bertanding lagi.Wahai barua barua Dapig selamat berjubur dan menjadi hamba Abdi Dapig dan selamat tidur atas jalan untuk Dapig kafir laknat.

Anonymous said...

Kau ni mmg bodoh itu ja!!

Anonymous said...

PAS = Parti Ajaran Sesat
PAS = Parti Aqidah Songsang
Ajaran PAS bercanggah dengan Ajaran ISLAM.

PKR = Parti Kaki Romen
Pemimpin nya tidak bermoral. Yang peliwat , penzina , kaki menabur fitnah dan banyak lagi.

DAP = anti ISLAM dan anti MALAY

Makanya UNDI Pakatan Rakyat aka PENIPU RAKYAT adalah
HARAM HARAM HARAM

Anonymous said...

DAP - Dasar Anti Pribumi

Anonymous said...

Well Done Tun M, pr semakin ketar lutut dan ketar jubo, kesana kemari sudah rasa tak selesa, sentiasa di-hantui ketakutan...Long Live Tun M...Amin.

Anonymous said...

TM masih power walaupun dah tak power sebab itulah pembangkang seperti cacing kepanasan. Nik aziz pula meniru setan sebab itulah rakyat Kelantan dibiarkan minum air kotor. Nik aziz tiru setan sebab itulah juga kenapa beliau seriong mengluarkan fatwa fatwa setan seperti mengkafirkan orang Islam yang lain.

Anonymous said...

Anon Azhar McDonald, lu jangan mengharap sangat la...ini bukannya 2008 yang banyak undi simpati sebab poster mata lebam dll..sekarang ni 2013..mata lebam dok panjat China Doll, Stopa Ali dengan parti spender hipokrit...yang nak masuk jel lepas 6 Mei ni ...3 ekor pengkhianat PR yang jadi dalang Lahad Datu..majoriti silent voter pun dah muak lepas 5 tahun PR memerintah negeri..masaalah sampah pun tak dapat selesai sampai sekarang ini pulak nak urus negara?

Anonymous said...

nik aziz sasau
http://kembarapolitik.blogspot.com/2013/04/putrajaya-kejayaan-dr-mahathir-bikin.html

Anonymous said...

puak2 pr ni xtau malu almaklumla melayu mudah lupa.....

Anonymous said...

tanggal 5/5/2013...gw garansi PKR +++
jerebus masuk longkang.

Salam dari Indonesia.

Anonymous said...

semoga Allah panjangkan umur Dr M dan DSNajib Tun Razak..banyak jasa mereka berbanding ulama jahat di akhir zaman yg bertopeng ...BN forever!

Anonymous said...

Jika tun M tiada kepentingan.
mengapa dia harus menyibuk.
menyibuk apabila saat pru13 ingin terlaksana.
sebelum itu.
mengapa dia hanya berdiam diri.tidak menonjol.(selepas bersara).
jika veteran ingin membantu dalam negara.bukan hanya dari segi politik.tapi haruslah sepenuhnya.
memberikan pendapat dalam bidang pentadbiran.pendapat dalam bidang pembagunan.dan bukannya politik semata.
anda semua sibuk mengatakan.
jangan sokong DAP sebab mereka tidak terima hudud.
tapi apabila tun M yang tak terima.
apa cerita??orang bukan Islam tidak terima hudud.itu adalah normal.sebab mereka tak paham.
tapi jika orang Islam yang tidak terima???apa cer???

saya akui, memang tun M banyak berjasa dalam membangunkan negara.
tapi apa kes samapai perlu ambil hak rakyat.hartanya tidak terkira.dengan harta anak dia lagi.

saya bukannya penyokong tegar pembangkang.ya.saya akui pembasngkang pun banyak masalah.tapi apa salahnya bg mereka mencuba untuk mentadbir negara pulak.
kita perlu penghijrahan.begitu juga negara.perlukan penghijrahan.
jika tidak sesuai dan keadaan bertambah buruk.dalam masa 4 tahun lagi.kita tukar.

#pendapat dari seorang pelajar universiti yang dah cukup umur untuk mengundi.

Anonymous said...

Umur tun m yg berkat..walau x bkuasa..auranya sehebat dulu..inilh berkah umur diberi Allah utk hamba yg disayanginya

reena said...

Negara luar smua tahu n respect Tun coz he is genious. Berfikiran ke hadapan. Tun terus nersama untuk pastikan Malaysia tak jatuh d tangan pengkhianat negara. Andai mereka yg dengki n hina Tun, manusia yg ketinggalan

Anonymous said...

Memang kamu ni pemikiran komunis,dan tak layak jadi rakyat malaysia...pi sua bontot hang kat anua....

Anonymous said...

Tp syg...bodohnye ko ni mcm babi utan.. ape ko igt yg bljr u smuanye bjak ke..?? Lbih2 lg yg spesis mcm ko ni.. msuk u paras2 idung lg mau sembang kncang.. baik ko g mlancap dpn pc tu haaa..bodoooo...!!

Anonymous said...

anon pelajar universiti cukup umur mengundi...nak tanya universiti mana awak ye?....kamu kata tun ambil hak rakyat buat kekayaan dia dan anak beranak..fakta itu kamu dapat dari kajian phd awak ke atau kamu hanya dengar dari politik pembangkang...kamu kata tun tolak hudud....betul ke?....hudud tu bidang phd kamu ke?... yg pas menjaja undang2 hudud berbuih...tapi kelantan d perintah pas tak buat sampai ari ni...kedah d perintah pas...tak buat hukum hudud sampai dewan bubar...alih alih negara kebajikan....kenapa kamu tak persoal...sepatutnya parti yg canang hukum hudud berdegung2 itu yg sepatut kamu soal...mereka dah diberi peluang...tapi tak buat hukum hudud...kalu negeri yg majoriti org islam tak buat hukum hudud...sekurang2nya undang2 diri org islam ...nak harap bila dpt putrajya baru nak buat...lagi cacamerba lah....aku tak lah pandai sangat tapi masa buat sarjana muda dulu ada ambil undang2islam asas kerana subjek itu wajib...tapi aku ambil juga subjek pilihan prosedur dan pembuktian dalam undang2 islam...peringkat sarjana pun masih mengkaji undang2 islam dlm perlembagaan m'sia...

Anonymous said...

helo pelajar yn baru nak mengundi ALLAH dah bagi peluang utk PR memerintah 5 negeri adakah awak lihat apa yang mereka buat atau mereka bangunkan kpd negeri dan apa yang dah mereka tolong beri pertolongan kpd rakyat mereka. tanya dengan ADUN mereka berapa kali sebulan dia turun kawasan utk melihat masaalah rakyat terutama anuar ibrahim lim kit siang dan kapal sing.lepas tu awak temurahmah ADUN2 yang lain (5negri)

Anonymous said...

6 MEI 2013, Penjaralah tempat istirehat untuk mamak kutty yang dah monopous ni. hidup cuma menyiusahkan rakyat saja

Anonymous said...

aku dh kena tipu dgn org org pas rm50 ribu dr kedah...ramai lg yg kena tipu dgn mereka iaitu projek kedai halal..akhirnya kedai ke mana dn duit aku ke mana...yg kaya dgn duit itu kroni2 mereka...krg cuba tgk link yg aku bg..http://ei-mart.blogspot.com/
http://www.majalah.com/?classified:perlukan-pertolongan-untuk-dapat-balik-wang-dari-penipu-mohd-nasir-koperasi-halal-kedah-ku:91PP7TNV2Q
http://berita-harian-online.com/kedai-serbaneka-halal/

skrg krg tgk sape yg tipu sape sebenarnya..

puikkk said...

la astrifullah...mat...

LEE KUEN YEW hanya msk kg 2 melayu pakai songkok sekali ja

menjanji kan presiden Melayu pertama Singpura..

ha mmg la PRESIDEN MELAYU PERTAMA ..LPS MATI XPERNAH ADA LG...

LGPUN LKY CERDIK YG BERKUASA IALAH PERDANA MENTERI CINA PERTAMA...

DGN RAMAI NYA MP SINGPURA..ANWAR NAK KUAT DIA TARIK JE LKY MASUK ...HABIS dah..PR 2/3 kuasa...habis crita...

perlembagaan mesia mmg boleh kembangkan persekutuan!! '


Anwar xkan xboleh agak puikkk
kau nak ke pertumpahan darah berlaku lg...

Anonymous said...

madey tak de cita-2 nak jadi PM ke, salah ke ada cita-2 nk jadi PM?

Anonymous said...

apakah madey marah sbb dulu anwar tak nak try lubang jubs madey?

Anonymous said...

Nampak jangut sikik.......penipu besar! Penjual ugama dah kalimah ALLah. Iblis katakan.

Anonymous said...

Ingatkan dah tua nak bertaubat, tapi tak juga, hanya tau berataubuat je si naynyok ni..

Yelah, kalau Pakatan Rakyat memerintah, anak dia tak dapat kontrak Petronas berbilion RM, tu sebablah dia beriya-iya benar bercakap sana sini..

Tunku Abdul Rahman pergi dengan tidak menjadi ahli Amno, Tun Hussein pun sama, Dato Onn pun tak jadi ahli Amno masa meninggal.. Takdak hal pun.. Kutty ni pun pernah keluar Amno tapi buat u-turn balik dengan masuk Amnok..

Kesian.. Ada hati nak hina janggut..

Anonymous said...

ORANG PUTRAJAYA PUN JELEK DENGAN HUSAM SERTA NIK AZIZ...APA JASA MEREKA DI PUTRAJAYA....ADA HATI NAK BAIKI TADBIR URUS PUTRAJAYA SEDANGKAN DI KELANTAN NAJIS MEREKA BERTABURAN DI SELURUH PELUSUK NEGERI....DASAR MUKA TEMBOK TAK TAU MALU...DULU NAK LELONG SEKARANG TERHEGEH HEGEH DAN TERSENGIH-SENGIH TUNJUK MUKA HODOH DI SINI...SORRY LA ORANG PUTRAJAYA TAK SEBODOH DAN SEMURAH ITU UNTUK DIBELI.....KAMI ADA AKAL....LA.

Anonymous said...

Abis, takkan lah bila Pakatan Rakyat menjadi pemerintah pada PRU 13 ni, nak pindah pusat pentadbiran ke Jalan Duta balik kot.. Mestilah kena di Putrajaya juga.. Hamlau la kau ni.. Jangan tunjuk sangat diri tu tak sekolah tinggi.. Bodoh!

stopa said...

putrajaya tu milik umno la,dibina atas duit madey n najib wakakakaka

Anonymous said...

Ni la org melayu... berpecah belah... sini sokong bn... sana sokong pkr... mencarut2... fitnah.. taw x org cina india tepuk tangan je tgk kita. D'org dlm diam2 bersatu... lama2 nnt melayu ntah ke mana.. taubat la semua org2 melayu.. jangan cari dosa byk sgt.

Anonymous said...

Tabik Kat TUN, Mudahan sihat sentiasa dan dilanjutkan umur dapat beribadah dan untuk memberi idea kepada generasi muda kini yang mudah lupa tragedu 13 Mei 44 tahun yang lalu.....