Monday, April 15, 2013

Wanita Dalam Video Klip Spender Stopa Telah Dibayar Oleh DAP...?

Pendedahan mengenai parti politik negara jiran, iaitu People’s Action Party (PAP), Singapura membantu pembangkang Malaysia bukanlah perkara baru.   

Oleh itu, apabila media mendedahkan bantuan DAP secara tersusun terhadap PR dalam menghadapi PRU-13, ramai yang tidak terkejut lagi. 

Namun, bantuan PAP terhadap PR, khasnya DAP kali ini lebih hebat dan terbuka sehingga ke tahap di mana Kerajaan Singapura memberikan cuti khas 2 hari pada hari 3hb Mei, Jumaat dan 6hb Mei, Isnin bersempena dengan pengundian pada 5 Mei, Ahad.

Kerajaan Singapura juga akan memberikan elaun minyak khas kepada warganya yang terlibat membantu PR dalam PRU di Malaysia. Pekerja-pekerja Parti PAP diarahkan untuk turut serta membantu jentera DAP sepanjang tempoh berkempen.

Jangan sekali-kali kita lupa bahawa 2 dari pengasas PAP, masih terus menerajui DAP sejak 1967 iaitu Lim Kita Siang dan Devan Nair (Ahli Parlimen Bangsar) sekali gus membawa erti yang roh dan jiwa PAP dan DAP adalah sama sahaja.

PAP terbentuk dari semangat kiasu, rasis dan kebencian yang meluap terhadap Melayu.  Jika dikaji sejarah Singapura, kita akan dapati bahawa sebab musabab utama ia keluar dari Malaysia hanyalah kerana enggan menerima pemerintahan Melayu Islam...!

Dari situlah maka agenda rasis PAP dalam membantu DAP dalam PRU-13 di Malaysia terserlah apabila keistimewaan cuti dan pulang mengundi bagi warganegara Malaysia di negara itu hanya  diberikan kepada warganegara Malaysia berbangsa Cina sahaja, dengan harapan mereka semua akan mengundi DAP.

Tidak cukup dengan itu, 7 buah bas telah disediakan oleh salah seorang taikun besar negara itu bagi membantu mereka yang tiada kenderaan untuk pulang. 

Keputusan Lim Kit Siang untuk bertanding di Gelang Patah, Johor juga dilihat mempunyai agenda tertentu sebagai mengatur langkah yang lebih berkesan untuk ‘mendekatkan’ Malaysia kepada Singapura. 

Sebelum ini pun, PAP telah pun didedahkan terlibat dalam BERSIH dan juga demonstrasi menentang Lynas. Pendek kata, negara jiran itu tidak pernah senang melihat Malaysia senang dan apa saja yang mampu menggugat kestabilan dan kekuatan Malaysia akan menarik minat mereka. 

Cita-cita Lee Kwan Yew untuk menakluk Malaysia tidak pernah padam, dan Malaysia juga tidak pernah lupa akan cita-cita beliau itu.  Walaupun pada zahirnya, Malaysia seolah-olah alpa, tetapi hakikatnya, Malaysia punya cara tersendiri untuk menanganinya.... 

Singapura telah beberapa kali dikesan menceroboh ruang udara Malaysia, namun sebagai jiran yang matang, bijak dan berfikir panjang, Malaysia tidak pernah terburu-buru mengambil tindakan terhadap mereka.

Walaupun Singapura terkenal dengan sifat kiasu ekstrem iaitu tidak malu dan tidak mungkin mengaku salah sekiranya bersalah dan juga tidak akan sekali-kali bertolak ansur atau meletakkan nilai kemanusiaan, kejiranan dan persahabatan mengatasi ego dan keangkuhan, tetapi Malaysia tetap mengambil sikap sabar dan tenang dalam menangani karenah jiran yang satu ini. 

Ini kerana kita cukup kenal siapa Singapura, iaitu sebuah negara diterajui oleh rasis Cina yang merasakan diri mereka setanding barat. Mentaliti ‘dijajah’ mereka begitu kuat iaitu cukup bangga jika dikaitkan dengan barat apatah lagi mendapat kepercayaan menjadi ‘agen’ barat di rantau ini. 

Lebih dari itu, sikap iri hati, tamak dan kiasu pemimpinnya menjadikan negara kecil itu sentiasa mendendami Malaysia yang dianggap mereka sebagai ‘bodoh’ kerana diterajui oleh bangsa Melayu....

Selain dendam peribadi Lee Kwan Yew yang tidak berasas terhadap bangsa Melayu, Malaysia juga sentiasa berada di bawah pemerhatian Singapura kerana potensinya dari segi ekonomi dan pelaburan.

Seperti juga bangsa-bangsa di barat, entah kenapa Singapura turut melihat Islam di Malaysia sebagai masalah, kalaupun bukan ancaman. 

Walau apapun, pilihan memilih kerajaan berada di tangan kita, bukan Singapura. Setakat ini, kita sudah menyaksikan bahawa DAP tidak sebijak mana, malah bodoh sehinggakan tidak tahu mengira dan menipu juga terkantoi semuanya.

Maka, yakinlah bahawa PAP yang angkuh itu juga sama saja, iaitu tidaklah sebijak mana. Sesungguhnya PAP belum cukup matang untuk memahami bahawa ada yang lebih penting di dalam dunia ini selain kekayaan negara, iaitu keamanan, kestabilan dan kemanusiaan. 

Oleh itu, biarlah mereka perasan hebat dan bertungkus lumus cuba menjajah kita dengan apa jua cara, kita tidak rugi di mana-mana kerana orang bijak tidak perlu menunjuk-nunjuk bijak dan orang yang benar hebat tidak akan sekali-kali bersifat angkuh.

Orang yang bijak pasti tahu bahawa keangkuhan seringkali membawa kepada kejatuhan.... 

17 comments:

Anonymous said...

Kalau sda bas atau kereta singapor ikut berkempen bakar saja, jgn nak menyebok.

Anonymous said...

Setuju!

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Boleh bakar tapi tgk kalau bangsa Cer pukol kasi mampos skali tapi mim jgn mungkin kita kebetulan saja berada di tpt Cina Kominis Bangst Sial!!

-Mim Kota Singa-

Anonymous said...

dorang datang nak bantu dap..sekadar itu saja yg.boleh dorang buat..

yg.mengundi kelak adalah majoriti melayu menentang minoriti cina di bantu undi india yg.dah 80% balik kepada BN setelah ditipu mat jubo.

soo...malam hari pengundian kita boleh tunjukkan jalan balik kepada rakyat singapork. Let's make them feel humiliated with land slide victory by 2/3rd majority by BN.

gen2felda

Anonymous said...

kalu si cher ni jangan sekali-kali bagi ruang....puak ni suma tak kenang di untung, dah bagi sikit betis, satu badan di nak baham. so orang2 Johor, tolong awasi....jangan bagi chance, nampak kalu sibuk2, belasah jer

iban said...

kalau datang membantu dap,mungkin dgn menemui warga etnik cina dalam kawasan sabelum 5 mei dan menggertak/mengapi-api satiap mereka misti undi dap saperti modus operandi yg dilakukan pap dinegara mereka. turut sedih ialah warga etnik cina kita semenjak 1972 telah melonggok simpanan wang mereka sahingga spura kini duduk diatas longgokkan wang malaysia dan asean.....

Anonymous said...

Lky ni memang cina rasis tahap nak mampos...tak ubah spt suku sakat mrk dap lim kit sial & sons & cronies!! lky dalang yg memisahkan Melayu singapura & Malaysia...tapi yg best tahap babi...nik najis yg tak tahu sejarah & nyanyok..siap berpelukan dgn cina bangsat ni!!

Aku kdg2 jadi meluat dgn Kjaan kita krn terlalu mudah bkerjasama dgn puak cekaka ni!! Tak pyh la nk baik2 sgt dgn singapork ni wahai pihak pmerintah...singapork ni tak de rasa hormatpun kt kita...mrk sntiasa cuba campurtgn hal ehwal negara kita sdgkan kita sedaya upaya mjaga hati jiran kononnya!! Sedarlah...puak lahanat sekutu yahudi ni berdekah2 ketawakan kita je wei... yg 'lemah lembut' memanjang....Usahla kita beria2 sgt nk biz venture dgn singapork yg byk 'agenda' ni...jgn la baik sgt hingga bila tersedar...Msia dah kena lelong pada si kapir rasis niii!! Masa tu baru nak meraung kluar airmata darahpun xde guna...Renung2kan la...

Anonymous said...

orang johor, kalau nampak kereta singapork ditampal dgn banner babi, kita akan baling dgn batu dan bakar. kita tunggu kat CIQ JB atau 2nd Link.

Anonymous said...

Jangan undi PAS kerana PAS bersekutu dengan DAP kerana DAP menolak Hudud.

Anonymous said...

kalau undi melayu bersatu, CINA babi akan jadi takut.... mari kita lawan cina DAP ramai2 ini negara islam tetapi kita tetap benarkan arak, judi dan babi utk bangsa sial ini tetapi mereka bukan setakat tidak puas hati, mereka mcm yahudi jugak selain tidak dpt memerintah msia ni, mereka akan panas bontot dan panas cipap.... aku rasa sudah sampai masa TUTUP SEMUA SEKOLAH CINA. kalau nak hantar anak mereka utk belajar budaya, bahasa dan resepi masak babi, diorg kena hantar setelah waktu sekolah....

Anonymous said...

Jangan lupa artikal 153 yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan...

Anonymous said...

KITA TIDAK PERLU AMBIK KISAH TENTANG SINGAPURA, YANG PENTING CUMA KITA BERHATI-HATI, WALAUPUN KKADANGKALA KITA MENERIMA PELABUR SINGAPURA, TETAPI ANGGAPLAH ITU CUMA PELUANG MALAYSIA DAPATKAN DARI SINGAPURA, BUKAN KEISTEMEWAAN DIBERIKAN KEPADA MEREKA, TERUTAMANYA KERANA SINGAPURA JIRAN KITA. MALAH DARI SEGI DASAR KERAJAAN MALAYSIA, SINGAPURA TIDAK PERNAH DIBERI LAYANAN YANG ISTEMEWA BERBANDING DENGAN NEGARA-NEGARA LAIN. OLEH ITU PERDULIKAN MEREKA. SETAKAT 400,000 RAKYAT MALAYSIA CINA BALIK MENGUNDI, TIDAK MEMBERI APA-APA KESAN KEPADA NEGARA, KERANA TIDAK SEMESTINYA 100% AKAN MENYOKONG DAP, ADA JUGA YANG MENGETAHUI SIAPAKAH PAP? TERUTAMANYA BILA TINGGAL DI SINGAPURA, JADI PAP ATAU DAP SAMA SAJA. SINGAPURA BUKANLAH JIRAN YANG PERLU DIBERI PERHATIAN SERTA DIBERI LAYANAN YANG BAIK DAN DIHARAPKAN DASAR KERAJAAN MALAYSIA TIDAK MEMBERI APA-APA KEISTEMEWAAN KEPADA SINGAPURA PERLU BERKEKALAN.

Anonymous said...

Jangan temberang aku ulang alik Spore setiap hari.Kumpulan pekerja Spore yg bekerakyatan Malaysia yang membawa poster suruh nalik mengundi pun di tahan utk siasatan.

Na temberang agak2 sikit

Anonymous said...

Anda tidor di kelengkang Lee Kuan Yew? Saya ta tahu pun ada bas tambahan atau cuti tambahan walau saya bekerja d Spore dan berulang alik setiap hari

Anonymous said...

Yang saya tahu terkini kakitangan Pemerintah Spore di benarkan cuti sakit 2 hari berekod,tanpa berjumpa doctor atau MC.

Jelas anda di upah untuk sibar fitnah, agar anda mendapat hukuman setimpal dari Allah SWT

Anonymous said...

Orang kuat seks memang tak mual tengok video lucah macam ni, sebab bapak mak dia pun pelakon porno masa memuda dulu..

Demi satu undi, sanggup jadi balaci porno dari pengeluar video porno terHalal di dunia, Barisan Neraka (B>>N)!