Sunday, May 19, 2013

Bekas Pegawai Khas Eli Wong Ada Pesanan Untuk Pengundi Pengundi Cina Yang Mengundi Pakatan....

Kaum Cina Malaysia sebelum ini begitu ‘galak’ menghentam sesiapa sahaja yang mempertahan hak Melayu atau yang mempersoal kesetiaan mereka kepada negara.....

Tidak perlu pun menghina kaum Cina, tetapi sekadar memetik sejarah dengan mengingatkan mereka bahawa mereka adalah kaum pendatang juga, pasti akan menerima padahnya. Mereka tidak akan berhenti menyalak selagi yang terlibat tidak diambil tindakan. 

Namun, bila pihak mereka menghina negara ini, orang Melayu, agama Islam dan kerajaan serta pihak berkuasa sehingga ke tahap memuatnaik penghinaan tersebut ke internet, ia tetap wajib dimaafkan. Jika tidak mereka akan menyalak juga bahawa kerajaan kejam.

Untuk menutup sikap berat sebelah serta pengkhianatan dan kebiadapan mereka, mereka tidak henti-henti memomokkan bahawa UMNO itu rasis atau Perkasa itu pelampau Melayu.  Tuduhan ini dimainkan tanpa henti sehingga ia melekat kuat di hati dan pemikiran kaum itu. 

Kononnya, mereka adalah kaum yang ditindas oleh UMNO dan Perkasa pula ingin meningkatkan penindasan tersebut.  Kononnya kesemua kaum di Malaysia sukar untuk bersatu selagi kedua-dua organisasi ini yang menghalangnya.   Malah mereka sering menyeru untuk kedua-dua organisasi ini mendahulukan ‘Malaysia’ sebelum ‘bangsa’ (Malaysia 1st, Malay 2nd). 

Hakikatnya, itulah yang UMNO dan Perkasa mahukan iaitu agar semua kaum mendahulukan Malaysia sebelum bangsa.  Kerana itu juga kita mendesak kepada sistem satu sekolah untuk semua.  

Itulah juga sebabnya juga kita inginkan semua kaum memperkasakan Bahasa Melayu yang menjadi bahasa kebangsaan bukan sahaja untuk memudahkan pergaulan tetapi juga untuk menjulang erti ‘Malaysia 1st’ seperti yang dilaungkan kaum Cina.

Tetapi, yang menolak segala usaha ke arah ‘Malaysia 1st’ ini sebenarnya adalah kaum Cina sendiri.

Sudah terlalu banyak kali kita menyaksikan bagaimana kesetiaan mereka terhadap negara ini tidak asli.   Lihat sahaja bagaimana Namewee menghina negara ini dan tiada seorang pun dari kaum Cina yang mengecam perbuatannya.

Lihat sahaja siapa yang menterbalikkan bendera Malaysia dengan BANGGA...?    Malah, akbhar Utusan Malaysia hari ini juga telah mengulas tentang bagaimana kaum Cina yang sering memalukan Malaysia di luar negara.

Bukan kita tidak tahu begitu ramai kaum Cina yang keluar negara untuk belajar atau berhijrah gemar sekali memburuk-burukkan Malaysia tanpa sedikit pun rasa bersalah.

Tiada sedikit pun rasa sayangnya kepada negara ini seolah-olah hidup mereka di sini tersangat susah, seolah-olah Malaysia begitu buruk, hodoh lagi busuk.

Sedangkan hakikatnya, di negara inilah mereka menikmati kemewahan malah diberi tempat di dalam kerajaan yang mana hampir mustahil bagi minoriti di negara lain.....

Malah, hanya di negara ini mereka dapat menubuhkan sekolah berasingan untuk bangsa mereka dengan diiktiraf dan dibantu kerajaan. Hanya di negara ini mereka dibenarkan mencetak akhbar dalam bahasa ibunda yang giat menghasut dan memburukkan kerajaan. Hanya di negara ini, hari perayaan agama dan adat mereka diiktiraf sebagai cuti umum. 

Namun, semua ini langsung tidak dihargai oleh mereka.  Apabila BERSIH berdemonstrasi di sini, mereka yang berada di luar negara turut sama memakai baju kuning mengangkat sepanduk, bangga memfitnah negara sendiri.

Lihat saja apa yang terjadi kepada kaum Cina Malaysia yang bekerja di Singapura apabila terlalu ghairah membenci negara sendiri konon kejam dan terkongkong, mereka lupa bahawa negara yang mereka puja-puja sebagai sempurna itu adalah jauh lebih mengongkong lagi.

Akibatnya, mereka ditahan dan diambil tindakan tanpa bercakap banyak oleh pihak berkuasa negara itu sedang rakan-rakan mereka di Malaysia masih terus bebas berhimpun mencabar kerajaan di sana sini.

Oleh itu, pesan kita kepada kaum Cina hanya satu iaitu jika ingin terus membuat kerosakan, sekurang-kurangnya janganlah hipokrit. Usahlah berpura-pura setia kepada negara kerana semua orang tahu bahawa anda membenci negara ini.

Usah berpura-pura melaungkan ketelusan kerana parti DAP sendiri adalah bapa kepada segala ketidaktelusan sehinggakan ahli sendiri pun ditipunya secara terbuka dengan memanipulasi pemilihan CEC.

Usah berpura-pura kononnya ditindas kerana satu dunia tahu bahawa ekonomi negara ini dikuasai Cina.

Usah berpura-pura dengan melaung dan berhimpun konon tiada kebebasan bersuara sedangkan laungan dan himpunan itu sendiri telah menyatakan sebaliknya.  

Usah berpura-pura inginkan perpaduan kerana perjuangan mempertahankan Sekolah Vernakular dengan sendirinya membuktikan bahawa kaum Cina tidak inginkan perpaduan.

Usah berpura-pura inginkan keadilan kerana perjuangan ke arah kesamarataan itu sebenarnya adalah helah untuk menelan kaum lain.   Jika benar inginkan kesamarataan, maka kaum Cina perlu terlebih dahulu membahagi-bahagikan 80% bahagian mereka dalam kek ekonomi negara kepada kaum-kaum lain.

Justeru, pendek kata, usah berpura-pura lagi dan berdirilah atas perjuangan yang sebenar iaitu kaum Cina hanya pentingkan diri.  Berkata benarlah bahawa apa yang kaum Cina perjuangkan hari ini hanyalah satu iaitu;  untuk meletakkan kaum mereka di tempat paling utama atau ‘Chinese 1st, Malaysia last’.  

Hakikat ini sudah jelas dan penulis pasti kaum Cina sendiri sudah tidak dapat menafikannya....

Justeru, kerajaan dan semua rakyat Malaysia wajar menerima hakikat ini dan menanganinya sebaik mungkin agar negara tidak hancur gara-gara ketamakan kaum Cina. 

39 comments:

Anonymous said...

cina.... yeah... we all know... cant be trusted at all life

Anonymous said...

Itu sebab hanya komunisme sahaja sesuai den an orang China...
Democracy doesn't fit with Chinkee....got it!

Anonymous said...

Kalau tak menipu bukannya cina ... cina penipu, rasis dan tamak

Anonymous said...

Jumpa china ngan ular bunuh china dulu..

Anonymous said...

Pilih sama ada nuar Pm kita atau Mahyudin yasin? We all pilih calon no 2..

Anonymous said...

Sebab tu di negara Tanah Besar China, kerajaan dan rakyat mereka turut membenci Cina Malaysia dan Cina Singapore kerana sangat biadap, sombong dan kurang ajar. Cuma Melayu aje yang bagi muka..

Anonymous said...

aku bru balik dari london minggu lepas....

masa nak naik kapal....aku kene beratur dgn anak cina kimak yg nak balik msia..

nak aje aku ludah muka cina kimakk ni...

aku nak je tanya ... lu mauu balik mana...??? walau npk dia pegang paspot msia..

lepas jekk dia jawabb ....goin back to msia..

nakk je aku jawabb.... msia is not your country.. u should go back to china...

you are fucking china...

lpas tu ludah muka dia berkali2...

tapi teringat nnt aku kene tido lock-up kat heathrow hahahaha...

tak jadi aku bebbb.... melepas nak tgk muka anak2 aku dgn bini yg dirindui...

geremmm bebbb....mmg geremmm.... mendidihhh darah aku nihh bila tgk muka anak cina...

Anonymous said...

MALAYSIA


Nama Malaysia adalah cantuman dari nama 3 suku kaum yang terbesar iaitu;

MALAY dari suku Malay atau Melayu

S dari suku kaum Chinese atau China, dan

IA dari kaum India.

Dari 8 aksara yang mewujudkan nama MALAYSIA;

5/8 @ 62.5% adalah dari Melayu,
1/8 @ 12.5% adalah dari Chinese dan
2/8 @ 25% adalah dari kaum India


Ternyata Malay mendominasi didalam nama Malaysia itu sendiri.
Manakala Chinese Cuma menyumbang separuh sahaja daripada apa yang disumbangkan oleh India.

Justeru, Malay adalah Tuan kepada PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ini.

Anonymous said...

My Chinese boss once told me: Remember the only straight about the Chinese is their Hair...

Anonymous said...

Menipu = cina
tamak = cina
menindas = cina
pembelit = cina
pengotor = cina
lidah bercabang = cina
anak haram = cina

Anonymous said...

Kunci kepada perpaduan rakyat pelbagai kaum ialah satu sekolah untuk semua. Semua kaum belajar bersama di bawah satu bumbung. Di sekolah ini, mereka akan bermain dan melakukan aktiviti luar darjah secara bersama. Mereka akan ketepikan perbezaan dan akan menolak sensitiviti perkauman. Mereka tidak lagi segan silu bergurau senda dan memeluk mesra rakan-rakan mereka dari pelbagai kaum. Tidak wujud lagi prasangka atau persepsi negatif hanya kerana perbezaan dari segi kaum, budaya dan agama.

Atas sebab itulah kilang rasis seperti sekolah vernakular wajar dimansuhkan. Sekolah vernakular hanya sesuai ketika negara belum mencapai kemerdekaan. Kita telah puluhan tahun merdeka dan sekolah yang berunsur perkauman ini sudah tidak lagi releven pada zaman sekarang. Kita jadikan bahasa melayu sebab bahasa semua kaum di Malaysia. Semua warganegara Malaysia wajib fasih bertutur dalam bahasa melayu.

Kita juga wajar menghentikan aktiviti monopoli dalam dunia perniagaan. Semua kaum sepatutnya diberi ruang dan peluang yang sama dan tidak sepatutnya dibolot oleh syarikat gergasi milik satu kaum sahaja. Orang melayu juga sepatutnya diberi peluang untuk mengembangkan perniagaan di premis-premis komersial dan ekslusif seperti di klcc.

Negara ini kita kongsi bersama. Oleh itu, tidak wajarlah hanya kelompok tertentu sahaja yang memperoleh keuntungan. Kata 1Malaysia, tapi ada 3 kaum, 3 bahasa dan 3 sekolah.

Anonymous said...

ABC - ASAL BUKAN CINA
AKU DA MULA...LAU NAK PUN BARANG CINA ADALAH LAST CHOICE....DARI BARANG DAPUR,SERVIS KERETA...DLL SELAGI YANG BOLEH....AKU DA PROMOTEKAN PADA FAMILY N RAKAN TERDEKAT BUAT MASA SEKARANG..FOR FUTURE PLAN NAK BUAT FLYER LAK.....

ABC....ABC...........ABC

Anonymous said...

Nampak sangat skrip mainan cina yang dirancang dan dihebohkan ari-ari.

Datang pilihan raya lagi, lagu lain pulak dimainkan.

Lepas pilihanraya dah menang, main skrip lama lagi.

Tu lah cara politik BN selamanya 56 tahun untuk berkuasa.

Anonymous said...

kalau BN dah mcm tu, kau sakit perut ke?

Anonymous said...

Demo, demo, deko. Itulah cara politik pr dr mula tubuh lagi...

Anonymous said...

The only straight about chinaman is their hair. Yg lain semua auta.

Anonymous said...

This must be one of UMNO cronies.

Anonymous said...

Jumaat Lepas semasa ahli NUBE melalak depan Wisma Genting ada sorang Mamat nih bagi aku flyers..

Aku pun Baca..kat flyers tu ader mention pasal Gaji CEO Maybank. CIMB & Muamalat Bank.

Aku sedikit terkilan sebab kalau gaji CEO Melayu bertiga ini dikira tinggi...bawak bawak lah belajar mencari fakta lain sebagai perbandingan.

Kenapa tak tengok Gaji CEO, CRO, CFO, COO Cina di Bank lain?

Malah CEO dalam korporat Cina lain yg memggaji pekerja Melayu dengan Gaji yang kecik tak pulak korang terjerit jerit dijalanan.

Benar NUBE mempertahankan kebajikan pekerja kerani dan bukan kerani perbankan tapi usahlah terlalu emotional sedangkan ramai lagi sektor pekerjaan menjadi mangsa ketidakadilan sosial.

Pihak Kementerian yang baru harus panggil mereka agar penyelesaian secara total dapat dimeterai.

Semuga CEO Melayu tidak menjadi mangsa TANGAN TANGAN GHAIB yang cuba mengapi apikan bangsa Melayu yg lemah.

Anonymous said...

Sokong lin dan kalahkan chong wei la

Anonymous said...

Long life umno buy cina last

Anonymous said...

Time for revolusi and chase the Chinese out of malaysia

malam cakap said...

sudah sudah lah nak menjerit tak habis habis , terapkan cara hidup Islam secara tak langsung jika segala di Malaysia berlandaskan islam lu fikir lah kesan pada orang bukan Islam...

Anonymous said...

Aku ada awek cina dah dkt 10 tahun aku melayan burit cina...tp sejak lps pru baru2 ni aku terpaksa cari burit melayu pulak sb naik menyampah pulak dgn cina walaupun awek cina aku penyokong kuat bn.

Anonymous said...

Tak terap cara Islam lagi?? dh terap dh, mgkin strategi je ken aubah.. dlm TV pelbagai ruangan ilmu Islam, radio2 negeri dan IKIM seluruh Malaysia, program2 dakwah, sekolah kebangsaan terapkan J-QAF, Pendidikan Islam (smpai CEO Air Asia X yg lupa diri tu ckp SRK terlalu Islam dan Melayu..???) atau ko yg pekak buta bro??

Anonymous said...

Selagi boleh boikot seberapa byk bisnes cina. Cina malaysia tidak sedar bangsa pendatang. Jika tidak suka malaysia cina jgn duduk msia duduk negara lain. Aku harap kerajaan jgn layan ape org cina nk lepas ni. Lebih baik majukan org mlayu sahaja. Jika komunis dah beraja dihati lu bole blah la.

Anonymous said...

pada dasarnya kaum cina MCA hanya mengharapkan KERSELESAAN HIDUP saja tetapi kaum cina DAP mahukan KUASA.

Anonymous said...

itu cina yg janji ini kali ubah...kita mau tengok ini kali mereka ubah....ubah pergi kemana lu mau...usah tinggal di malaysia lagi....lu ubah lu punya kerakyatan pergi lain negara....ini negara tidak janji lu boleh rampas kuasa...

Anonymous said...

Aku tak belah parti mana dan tak suka perkauman tapi bab kaum Cina ni mereka macam perangai orang Melayu Kelantan kalau seorang campur apa negeri pun no problemo...Jumpa gang dia siap kau kena tinggal haha...Sebab PAS parti dari Kelantan tu boleh kawan ngan DAP perangai sama GEDEBEH plus GONG plus TAMAK!

Anonymous said...

Chinese is opportunist plus selfish and they think this country Malaysia can progress better-off if they lead.They think Malay too slow and not doing enough.So dear all Malays please buck-up and be smarter, more advance than other races, stand-up with dignity...Malay can do it !

Anonymous said...

Saya baca komen ini nak tergelak la hahahaha.... Jangan salahkan orang Cina sahaja la sebab Melayu tak bersatu dan ambik tak kisah sekeliling dan tak bersunggguh nak majukan diri sebab ingat Malaysia ini tanah tumpah darah tak boleh nak pergi mana nak relax sahaja. Melayu yang berpecah belah dan tolong undi parti Pakatan Rakyat dan mudah percaya bulat2 dakyah pakatan.Orang Cina ambik kesempatan la bila Melayu lemah dan berpecah belah.Salah sapa?Salah kan diri orang Melayu sendiri takda jati diri dan tidak bersyukur jadi Allah bagi ujian dan peringatan. Jika PRU 14 tak bersatu jawapan nya tanya lah diri sendiri hahaha

langau said...

bagus jgk jika serangan dilakukan dlm bentuk bergambar tentang kekayaan etnik cina di malaysia ni.rasanya mau bangkit org2 melayu apabila melihat realiti sebenar kekayaan cina. dlm bentuk bergambar di malaysi ini.

tokgaru said...

Cerita pengundi hantu, cerita dakwat kekal tak kekal. Dah basi dah. Dah 15 hari dah kita pilih kerajaan. Dah 15 hari dah orang melayu terbanyak memutuskan Umno terus pegang tampuk kerajaan. Orang melayu yang pro Umno relax saja, tak over excited dengan kemenangan Umno. Nampak 90 % orang melayu Pas pun relax juga, sebagai tanda setuju dengan keputusan PRU13. Yang tak boleh tidur malam adalah puak2 DAP. Memang DAP mengharapkan sangat2 Umno akan tumbang, sebab itu lah mereka mencipta slogan INI KALI LA.

Tapi DAP ni cerdik, kalau dia sorang2 buat protest PRU13, takut nampak sangat macam dia tak suka Umno atau melayu membentuk kerajaan. Bimbang nampak sangat DAP anti melayu. So mereka buat penyamaran dengan menarik satu dua ekor melayu menyertai protest. Mereka gunakan Anwar untuk menjayakan penyamaran itu. Tapi 90% orang melayu tahu protest PRU13 itu agenda siapa sebenarnya. Bukan agenda Anwar sebenarnya. Bukan kerana Anwar gagal jadi PM sebenarnya. Tetapi adalah kerana DAP gagal menumbangkan Umno untuk membentuk kerajaan yang mana Anwar hanya lah sebagai proxy DAP sahaja.

Saya sebagai rakyat yang cintakan kedamaian dan keharmonian, merakamkan setinggi Tahniah dan Penghargaan kepada para pemimpin tertinggi Pas yang mengambil sikap Menerima Keputusan Rakyat dalam PRU13. Mari lah kita biarkan Anwar dipergunakan oleh Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng selagi mereka nampak Anwar berguna kepada mereka. Yakin lah tak lama lagi Anwar akan merasa ” Letih ” dan ” Keseorangan ” bila dia naik ke atas pentas untuk bercakap dia ternampak kehadiran perserta melayu dalam Protest PRU13 adalah jaaaraaaannnnng jaaaraaannnnng (meniru dialog P Ramlee dalam filem Nujum Pak Belalang). Dan akhirnya dia akan sedar, ” Oh rupa2nya puak2 cina DAP ni nak peralatkan aku yer…… “. Dan selepas itu, pasti dia akan kembali semula ke lubuk asalnya, dan … kita terima lah dia balik seadanya kerana dia juga berasal dari kita (melayu) dan mengamalkan aqidah seperti kita (islam).

Umno dan Pas ada titik persamaan dari segi Bangsa dan Agama. Anwar dan kita juga ada titik persamaan dari segi Bangsa dan Agama. Ini lah yang sebenar2nya Kunci Perpaduan Melayu.

Anonymous said...

Memang betui, umpamanya kat UK manade cuti am atau public holiday untuk perayaan2 agama/bangsa lain2 selain dari x-mas dan yg bersangkutan dgnnya aje... yg lain2 in your dream ajelah...xde pulak bising simata sepet tuh kalau kat europe..anyhow simata sepet yg memilih europe sebagai tempat tinggal mereka mengadaptasi apasaja waima dgn accent British yg pekat x macam simata sepet kat Malaysia yg mmg banyak cengkadak!! To me simata sepet yg dieurope kalau ke China Town tuh adalah sebagai remembering their legacy aje berbeza dgn simata sepet kat Malaysia yg sgt tebal sifat chauvinistnya...sebab tuh maish banyak cengkadak melalak melolong bermati2an nak kan sekolah vernakular, padahal kat europe tuh xde pulak depa bising..

Anonymous said...

SSB ITULAH PEPATAH ADA MENGATAKAN "SEJAHAT2 MELAYU ADALAH SEBAIK2 CINA" BERMAKSUD KALAU SESEORANG MELAYU MEMPUNYAI PERANGAI ATAU KELAKUAN YANG AMAT JAHAT...MMG SUPER JAHAT LAH ORG KATA....BERMAKNA ITU ADALAH PERANGAI ORG CINA YANG PALING BAIK.....WALLAHUALAM...!!FIKIR2KAN LAH.....

Anonymous said...

Sampai bila dia nak demo,Polis pun tahu Chingies yang demo ni pon semua lembik,tu sebab dia orang tak diaturgerakkan.Tapi dalam diam-diam dia orang buat kerja juga,Nik Nazmi dah kena heret ke Makhamah.Kali ini kalau dia orang berani buat macam Bersih series,dia orang ingat Polis nak senyum aja ke,silap silap dia orang deploy sekali VAT 69 dan UTK selain dari FRUs.5 tahun lambat lagi.Jangan jadi macam kaum Sulu nak tawan Sabah,serupa juga macam bangang Pendemo ni nak tawan Putrajaya,nanti luncai.Serpekara lagi,Sepandai-pandai spesis sepet ni mereka kena tipu juga olih saorang penipu besar saorang MELAYU...padan muka.

Anonymous said...

these charlie cheek n chong can NEVER b trusted.telunjuk lurus kelingking berkait......ni lah bangsa nya.fucking komi.....ONCE A KOMI WILL ALWAYS A KOMI!

Anonymous said...

setuju 10000%

Anonymous said...

Cina woi.... kamu semua tak tahu erti ditindas sebenarnya...baiklah, kamu semua yang beria-ia inginkan ditindas....say hello to penindasan...melayu akan tindas cina cukup2... tak reti bersyukur punya cina, Islam dan melayu, malah negara Malaysia kamu hina-hinakan... akibatnya telah tiba...rasakan...

Anonymous said...

Kepada mana mana china yang tamak, yang rasa dizalimi, yang rasa tak adil .. aku ada satu contoh untuk anda berhujah dan malukan mereka..

Katakanlah ada seorang kontraktor melayu dapat buat rumah Mesdra Rakyat yang berharga RM60K .. tanya pada si Celaka ni .. berapa yang china dapat dan berapa melayu dapat dari projek ni .. batu, kayu, paku, papan, seimen, atap bla bla blasiapa bekalkan .. hampir 70% kos pembinaan rumah ini sebenarnya pergi kepada sichina sial ni .. jadi pertanyaa oleh Utusan Melayu itu sangat tepat .. APA LAGI YANG CHINA MAU .. so kepada Melayu Melayu yang nak sangat jadi bangsat China .. sedarlah..bila mati nanti yang akan bacakan talkin nanti bukan china kafir...