Monday, May 6, 2013

FINAL SCORE PRU 13 - BN Kekal Kerajaan Malaysia... Parlimen DAP 38 PKR 30 PAS 21. Anwar Masih Ketua Pembangkang...?


26 comments:

Anonymous said...

..pas yg bodoh.. bayangkan kalau pas bergabung dgn umno.. hancur la harapan aljuburi nak jadi pm.. minta pm najib berunding dgn haron din sebaik saja moosidol keramat idop segan mampos.. taqbir!..

Anonymous said...

..tambahkan kerusi parlimen trengganu kepada 15.. penang yg pulau kecik pun ada 13.. cina2 kapiaq kat msia makin naik tocang..

Anonymous said...

Harap presiden hadi awang MAMPOS CEPAT ANAWAR MAMPOS CEPAt....tk saba nk tggu harun din naik.......beegambung dgn umno.....

Anonymous said...

..brader mana lu pungut chart ni.. mcm haramjadah aje.. spr punya chart ka ni.. hehe.. mtb kepala hatok depa.. tunjuk la berapa kerusi party yg bertanding.. terlalu byk ruang kosong dlm chart sebijik mcm pale hotak depa..

..pas tanding berapa kerus?i.. 1 look can tell pas party paling malang dlm fcukatan..

en.muniandy said...

udah lahh.. lagi komplain kat obama konon ge14 tipu.. mengaku je la.. malay tsunami ini GE14 ka?

Anonymous said...

camne orang2 pas? syok tak diperbodohkan oleh dap dan pkr? boleh buat hudud tak dengan 21 kerusi tu? lu fikir la beb!

Anonymous said...

dap... bila mau potong 4 EKOR BABI? 4 ITU SUWEY OOOOO...NANTI MATI OOOOOO...

GE 14...HAIYA...ADA 4 LAGI KA??? HEHEHE

Anonymous said...

Salam semua....Wahai orang Melayu sedarlah dari mimpi lena syok anda kerana Cina dah berpakat mahukan kesamarataan.Tiada kesepakatan orang Melayu yang akan menghancurkan orang Melayu.Dasar Ekonomi Baru yang belum berjaya sepenuhnya kerana sikap orang kita baru senang sikit tapi tak berterimakasih pada datuk nenek kita yang berjuang habis-habisan akibat penjajahan,komunis dan prasangka masyarakat Cina yang hanya pentingkan diri sendiri dan semua nak bolot juga tak memahami kesederhanaan,toleransi dan beralah orang kita.DAP berjaya mengapikan orang Cina dan ambil peluang di atas kecelaruan dan peepecahan orang Melayu dan memfitnah mengatakan orang Cina tak dapat itu dan ini walhal banyak ysng DS Najib dah turutkan.Jika kita tak bersatu wahai orang Melayu dan pemimpin Melayu wajib ikhlas menaik taraf orang Melayu secara kolektif kita akan pupus jadi bangkitlah semua bersatu sebelum terlambat.Saya sayang Melayu,agama dan negara tanpa niat buruk pada orang Cina dan India yang juga sepermainan saya dari kecil.Tahniah lah pada DAP yang berjaya memecahbelahkan rakyat Malaysia yang memamg sebelum ini...Wallah hu Alam.

Anonymous said...

Salam pada pada pemimpin PAS dan para pengikutnya demi agama,bangsa dan negara bergabunglah dengan UMNO kerana orang Melayu kena bersatu sebelum terlambat.Buang yang keruh ambil yang jernih kerana kita seagama dan sebangsa.Berpakat lah kerana penggabungan ini perlu demi agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Bersatulah seluruh ummat Islam. Usah ditawar jawatan-jawatan strategik negara saperti jawatan TPM. Usah digadai roh Islami kalimah ALLAH. Usahlah berpolitik merugikan agama, bangsa dan negara. Bangkitlah bersatu.

Anonymous said...

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH UNTUK MELAYU BUMIPUTERA PEYOKONG2 BN.

SO MULAI SKRG, NAJIB DAN MUHYIDDIN, MAKE SURE TAKDE MENTERI DARI MCA. MCA DAH CAKAP AWAL2 BUKAN? LET THE MALAY PEGANG MENTERI. AND GIVE CREDIT TO OUR INDIAN FRIENDS YANG DAH SWING BALIK KEPADA BN.

DAN YANG PALING PENTING, NAJIB DAN MUHYIDDIN, JANGAN LEMBIK DEPAN CHINESE. INGAT, KAMI ORANG2 MELAYU BUMIPUTERA TETAP KUAT DI BELAKANG ANDA. SO TUMPUKAN PERHATIAN KEPADA MELAYU BUMIPUTERA. IN SYA ALLAH, SOKONGAN BERTAMBAH PADA PRU14. KUASA POLITIK MELAYU MEMANG KUAT DI BELAKANG UMNO.

KEPADA PAS..MASIH MAHU DIPERBODOHKAN? DENGAN BERAPA KERAT KERUSI ITU BOLEH BUAT HUDUD KE? NAK GADAI KALIMAH ALLAH LAGI?

KEPADA DAP, TERUSKAN DENGAN RACIST DAN CHAUVINIST KAMU. DULU POTONG 5 EKOR BABI KAN? SEKARANG AKU MAHU TENGOK KAMU POTONG 4 EKOR BABI. 4 MAKSUDNYA APA? 'SI' (MATI)!!!! LEPAS INI KAMU 'SI' LAAAA...HEHEHEHE

KEPADA PKR, TAK BANYAK KOMEN. JUST GO TO HELL!

Dyll said...

Selagi Nik Aziz dan Hadi masih hidup, jgn mimpilah PAS dpt bergabong dgn UMNO. So faham2lah ya....

Satu lagi yg menghairankan, macam mana org2 Melayu PAS masih tak dpt membezakan antara pemimpin2 yg baik (menjalankan tanggung jawab) dgn pemimpin yg korup. Dah banyak penyelewengan dibuktikan pun masih buta mata dan hati. Janji syurga /neraka pun dah jadi mainan PAS pun masih boleh percaya. Kesian tengok pengikut2 setia PAS nie, tak tahu membezakannya auta atau benar...

Kadang2 saya naik malu dgn perangai org2 Melayu nie. Sanggup berperang dgn sebangsa dan seagama, tapi boleh berpeluk cium dgn bangsa lain (Cina terutamanya). Pemimpin mereka (PR) lagi teruk korupnya, tapi masih lagi suka mengata sebaliknya (BN). Kpd bangsa Melayu, kalau masih tak mahu sedar, jgn menyesal bila negara ini diperintah oleh Cina (DAP) nanti ya....

Anonymous said...

Alhamdulillah kemenangan masih berpihak kepada BN. Doa PAS untuk 'KO'kan UMNO/BN tidak dimakbulkan Allah.

Anonymous said...

aaaahhhh aku tak pedulik. korang bising la lagu mana pun. yang penting BN DAH MENANG. BN TETAP JADI KERAJAAN.. PR dapat sokongan rakyat konon..dapat sokongan si kafir harbi secara maksimum adalah...

Anonymous said...

hadi xleh mampus ...itu sabu akan ngap pas

aps said...

pas & anwar dah derhaka pd bangsa.. dan agamanya..telan lah pedihnya..

zul jilat said...

yea..yeah..yeahhhh..zulum kulum @ bisul kalah !!! hoorayyyyy..

p.s - kim salam kt zul kulum yea nanti, ckp dgn dia kawan-2 lama kim kari kudumbu.haha

yg benar

zul jilat

zul jilat said...

jgn takbur konpiden 101 %, "after 5 may, u come here and see me as wakil rakyat of shah alam"..mana nak letak muka tu bai, dasar muka tak malu, baik ganti ngn muka rosemah..hahah

Anonymous said...

..pm najib dah dapat mandat untuk 5tahun.. bekerja la sebaik mungkin.. tahniah bn..

stopa said...

TQ zul kulum,sbb anda la selangor menang.

Anonymous said...

Tak pa,Kita dari DAP,Tak der melayu pon tak per,kita akan cuba lawan lagi PRU14,ekonomi ki orang pegang,56 tahun kita orang boleh sabar,tak da hal.kami org cina suatu hari malaysia mesti kita orang angkat punya.lu melayu bodoh misti tunduk sama kita.

zul jilat said...

anon melayu tak yah nak propa jadi cina la nak kasi batu api ..pegi jilat zul kulum tu..hahhaha

stopa said...

ah bukan ke abe jib kata kaum cina dah sokong BN masa kasi makan free ari tu kat wesport n pandamaran??wakakakak...

hilv said...

Tak pa,Kita dari DAP,Tak der melayu pon tak per,kita akan cuba lawan lagi PRU14,ekonomi ki orang pegang,56 tahun kita orang boleh sabar,tak da hal.kami org cina suatu hari malaysia mesti kita orang angkat punya.lu melayu bodoh misti tunduk sama kita.

(yang tulis ni orang ku pasti bukan dari dap)

hilv said...

Kepada saudara dan saudari:

saya cina yg lahir di melaka, bukan org politik, rakyat biasa saja, bahasa melayu saya sgt lemah. Maaf dulu kalau ada yg tersalah tulis.~(@^_^@)~

sila faham bahawa ini bukanlah satu isu perkauman antara Melayu VS Cina. Kita semua org Cina menyokong & mengundi Pakatan Rakyat kerana kita fikir ia adalah Bersih & Uncorrupt & Pemimpin Mampu memajukan negara kita. Bukan kerana kita suka Anwar, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang atau DAP. Jika DAP atau PKR atau Anwar atau Guan Eng atau Kit Siang adalah rasicm, berasuah merosotkan ekonomi malaysia,kita pasti akan menghapuskan mereka kerana mereka tidak layak memimpin kita.Cuba saudara saudari memeriksa berapa murah kereta protonperodua dijual dinegara lain seperti indo dan lain negara asia. Barang buatan negara kita lebih mahal dijual mahal kpd rakyat sendiri, dan mural di negara luar! KENAPA? sila memeriksa yg ini salah satu contoh aja .

(Disini saya ingin memberitahu dgn iklas apa pemikiran cina)

Kita tidak perlu Cina untuk memerintah negara ini dan kita tahu ia tidak mungkin. Apa org Cina mencari adalah Pemimpin Melayu Baik & Bersih yang boleh mentadbir negara kita baik, supaya kita boleh mempunyai keharmonian kaum, supaya kita boleh mempunyai semangat kekitaan di tanah negara kita tanpa diskriminasi, supaya kita boleh mempunyai negara yang lebih selamat untuk didiami, supaya kita boleh mempunyai keadilan, pemimpin tanpa rasuah, sistem kehakiman yang tidak bercela & polis, media terbuka, penjagaan kesihatan dan pendidikan sistem yang lebih baik, pertumbuhan ekonomi yang lebih baik dan sistem yang lebih baik demokrasi!demokrasi bukan permainkan melayu.

Demokrasi supaya pada akhir hari, kita semua (Melayu, Cina, India, Iban, Dayak, Kadazan dan lain-lain) boleh UNITE BERSAMA PEGANGAN TANGAN dan membawa negara kita ke hadapan untuk mencapai sebuah negara maju pada tahun 2020!
Mungkin ada yg tak mengetahui lagi,negara kita sudah merosot si antara negara lain di asia spr china ,indo ,korea yg ekonomi kita menang mrk dimasa dahulu, mungkin saudara akan tanya ,tu pasal mrk tak kenal mengena degan kita, cuba kita fikir,contoh china kuat duitnya juga besar , jadi sebarang import kita beli akan mahal, kalau saudara masih fikir org cina yg buat bisnes kaya raya, saya boleh yakin skrg org cina yg bisnes kebanyakan dlm keadaan yg teruk mencari reazeki skrg, ada juga org china tdk mahu menjual brg ke malaysia. duit kita makin kecil tu menbawa byk masalah kpd company import/trader.

Akhirnya terima kasih membaca disini Islam adalah agama yang aman & yang dipercayai oleh kira-kira 1.6 bilion orang di dunia. Kami cina sama sekali fikirkan semua orang Melayu sopan dan damai dan Bersyukur mengenainya.

Jadi Hidup MELAYU & ISLAM!
Terus Memimpin Dan Membawa Keamanan kepada negara kita ..

hilv said...

For those who are non chinese. pls understand that this is not an issue of perkauman between Malay VS Chinese. We all Chinese ppl supported & voted for Pakatan Rakyat because we think it's Clean & Uncorrupt & hv Capable Leaders not because we like Anwar, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang or DAP. If DAP or PKR or Anwar or Guan Eng or Kit Siang is racist, unclean or corrupted we will surely remove them because we do not deserve such leaders.

We don't need Chinese to govern this country and we know it's not possible. What Chinese ppl are seeking for are Good & Clean Malay Leaders that can govern our Country well, so that we can have racial harmony, so that we can have a sense of belonging in our home country land without discrimination, so that we can have a safer country to live in, so that we can have justice for everyone, leaders without corruptions, an uncorrupted judiciary & police force, open media, open tender, better healthcare & education system, better economic growth and hv a better democratic system!

So that at the end of the day, all of us (Malay, Chinese, Indian, Iban, Dayak, Kadazan and others) can UNITE TOGETHER HOLDING HANDS and bring our country forward to achieve a Developed Nation in 2020!

Islam is a peaceful religion & its believed by about 1.6 billion people in the world. We hv no issue at all even your entire cabinet are all Malays and practices Islam as long as they're CLEAN & BERSIH MALAY LEADERS we are already Very Grateful about it.

Jadi Hidup MELAYU & ISLAM ! Peace to our country..