Monday, May 13, 2013

GILA...! Cikgu Shamsuddin Sekolah Seksyen 19 Shah Alam Dera Murid Yang Sokong BN....

Shah Alam Rebels Blogspot.

Perbuatan seorang cikgu yang membuli pelajarnya disifatkan sebagai kurang ajar dan melampau. Pelajar-pelajar itu yang dipercayai anak kepada penyokong Barisan Nasional (BN) telah diperlakukan seperti binatang.

Kejadian itu berlaku pada 9 Mei 2013, di Sekolah Rendah Seksyen 19, Shah Alam sekitar akhir pembelajaran sesi pagi.

Pelajar-pelajar tahun lima di kelas 5 Gemilang telah diarahkan oleh guru terbabit supaya semua pelajar berdiri. Namun, pelajar yang menyokong pakatan haram diarahkan duduk, sementara pelajar yang menyokong BN terus kekal berdiri.

Menurut seorang bapa mangsa, anaknya bersama 17 orang pelajar yang lain telah diarahkan berdiri. Mereka telah diminta untuk menjawab soalan kenapa memilih BN. Jika mereka memberi jawapan barulah dibenarkan duduk.

"Cikgu tersebut juga membuat perbandingan dan menulis di papan hitam dengan mengatakan PR adalah pandai dan BN adalah bodoh. Kejadian ini bukan hanya berlaku di kelas anak saya, bahkan melibatkan 2 buah kelas lagi iaitu 5 Kreatif dan 5 Juara. Perbuatan ini dilakukan oleh guru yang sama," menurut seorang bapa mangsa.

Cikgu tersebut adalah Shamsuddin b. Majid yang juga guru penolong kanan di sekolah terbabit.

Difahamkan, kumpulan terdiri daripada ibu-bapa mangsa bertindak membuat laporan polis. Mereka meminta supaya pihak bertanggungjawab dan Kementerian Pelajaran Malaysia supaya mengambil tindakan kepada guru itu.
  

43 comments:

Hand Sanitiser said...

mental cikgu ni..

Anonymous said...

Cikgu SK jenis ni banyak kedapatan di Terengganu. Jumud..

Parent said...

Guru patut neutral. Walau ada kecenderungan politik, janganlah dicampuraduk dengan tugas sebagai guru. Be professional. Cikgu ni makan gaji, cuba lihat sendiri ke dalam diri anda... halal ke gaji anda setiap bulan tu beri makan anak dan isteri jadi darah daging jika tidak jalankan amanah sebagai pendidik tu dengan betul? Kalau nak berpolitik, berhenti jadi guru dan perjuangkan lah pemahaman politik tu di pentas yang sepatutnya... pity the innocent children...

akmal said...

Ini yang nyata sahaja.Sebenarnya banyak lagi guru seperti di di sekolah-sekolah kebangsaan, walaupun mereka tidak sampai melakukan kebodohan seperti ini. Diharap pihak Kementerian Pelajaran dan Pendidikan Tinggi membersihkan parasit2 seperti ini dari sekolah-sekolah dan PT di seluruh Malaysia.

Anonymous said...

Tapi yang pasti kerajaan akan diam, polis tak ambil tindakan, kementerian pelajaran kata itu hak mereka, so selepas ni sesiap yg sokong kerajaan?BN bersedialah utk terima segala natijah.

Anonymous said...

Guru spt ini mesti dibuang kerja dgn serta merta. Ini akan menjadi pengajaran kpd guru2 lain yg ingin membuat perkara yg sama.
Yang kita utamakan adalah murid2 sekolah bukannya kebajikan seorang guru!
Kementerian Pelajaran apa cerita?

Anonymous said...

cikgu suka main bola,hari hari cikgu tido

Anonymous said...

cikgu yang tak faham demokrasi.

Anonymous said...

Minta ketegasan pihak yg berwajib

Anonymous said...

Sakit otak agaknya cikgu ni.takpun meroyan sb PR gagal tawan Putrajaya..

Anonymous said...

Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia
Pengarah Pelajaran Negeri Selangor
PERAKUAN KETUA JABATAN - Masalah Mental Guru:
Disyorkan supaya membuat satu Perakuan kepada Pengarah Pasca Perkhidmatan Awam JPA supaya Guru ini di Bersarakan Atas Kepentingan Perkhidmatan.
TQVM.

Anonymous said...

Cepat ambik tindakan...jangan biar lama2

Anonymous said...

patutla khalid gereja menang kerusi parlimen shah alam....

ramai barua dia kakitangan kera jaan

norm said...

cikgu bodo..bako krete dier...cikgu lain pon byk sokong PR...tp tak giler mcm dier..bako jgn tok bako

Anonymous said...

kalau akau ada kuasa aku pencenkan je dia ni dari jadi manusia,heehee

Anonymous said...

Boleh dikatakan ramai guru-guru yang menyokong pembangkang.Kementerian perlu turun ke sekolah dan dapatkan jumlah mereka yang sebenar.Ini adalah golongan yang tak tahu bersyukur.Makan duit kerajaan tiap2 bulan,bagi makan anak bini, kata duit kerajaan haram.Tapi mereka melantak duit kerajaan tak haram pulak.Rasanya hanya sekitar 10% sahaja dikalangan guru sesebuah sekolah yang menyokong kerajaan.Kerajaan perlu bertindak.Susah-susah kasi berhenti sahaja.

Anonymous said...

cikgu veteran la katakan....x lama lg pencen terus masuk PR....dah kenyang makan duit kerajaan agaknyer...

Anonymous said...

Sokong semua kenyataan di atas. Cermin diri sebelum bertindak. Kita semua ni pun bukannya maksum dan suci dari dosa. Yang saya lihta rata-rata "pak lebai" yang menyokong parti Islam ini berlagak hebat seolah-olah diri mereka ini Islam 100%!

Anonymous said...

sekolah cina ada korang check ke?

Anonymous said...

Sedangkan cikgu yang gelar pasukan keselamatan di lahad datu dengan gelaran yang buruk, masih belum dengar keputusannya. Nampaknya kerajaan seolah-olah.digari tangan dan kaki. Langsung tak berani membuat tindakan tegas atas dasar perikemanusiaan.

Anonymous said...

Kalau dah pemimpin pembangkang dia dah dapat PM = Pesakit Mental, jadi pengikut2 dia pula Pesakit Meroyan. Hantar je cikgu macam ni ke pendalaman Sarawak seperti di pendalaman Kapit, Bakun atau Ba'kelalan ke. Baru padan dengan muka dia.

Anonymous said...

muka pon mcm stopa ali.... patot laaa... pasni jd calon pru14 pas... Parti pas akan jadi partai "PAST"

Anonymous said...

Sekarang dah tak nampak apa relevannya lapor polis atau lapor kementerian pelajaran. Perkara ini akan senyap saja sebab kena pada pembangkang. Tapi cuba tengok dulu bila kena pada BN dalam kes guru wanita di Johor, bising satu dunia. Dicadangkan pada ibu bapa yang terlibat ni tunggu saja guru ni di luar pagar dan henyak cukup-ckup sampai lembik.

Anonymous said...

Perut dia tak ikhlas mengajar murid2. Hari2 dia ingatkan macamana nak melepaskan dendam kesumat, jadi anak muridlah menjadi mangsanya. Hasil pendapatan yang diperolehi secara tidak jujur akhirnya membuak2 menjadikan murid sebagai mangsa keadaan.

Anonymous said...

Cikgu-cikgu sekarang ni tak sama macam Cikgu dulu- dulu yang lebih komited untuk mendidik anak bangsa. Cikgu sekarang kebanyakkanya lebih berminat untuk mencaci kerajaan di samping melantak gaji yang ada. Lihat shaja di laman FB cikgu-cikgu bangsat ni tak segan silu menyokong PR dan ada pula yang lebih kepada menghasut atau mempromosi PR. Cikgu jenis apa yang macam ni, gaji yang ada sekarang tak pernah cukup walaupun saban tahun mereka mendapat pelbagai imbuhan, kenaikkan melintang, menegak cuma naik membutuh je belum kementerian bagi. Pukimak punya Cikgu yang jenis macam ni, patut kamu semua meletak jawatan atau pergi secara sukarela mengajar di sekolah-sekola SJKC baru kau tau nasib kau macamana. Atau berhenti dan mintak PR buat sekolah dan kau menajar di sana, gaji kamu semua akan di bayar oleh Yahudi dokongan Al Jubo atau tokeh-tokeh VAVI cina bole bagi insentif kat korang semua.
Agak memualkan cikgu-cikgu yang jenis macam ni, berharta kerana kerja dengan kerajaan tapi menabur racun pada murid2 sekolah...kalau kau nak sokong PR, percaya PR boleh bagi bulan dan bintang aku cabar cikgu-cikgu hampas ni letak jawatan, pergi bekerja dengan kerajaan negeri PR, insyaallah kamu akan lebih kaya, bonus 5+5 bulan, duit hasil curi balak, pasir dan rumah urut PR akan bagi korang semua mentakedarah.

Anonymous said...

dont worry cikgu....kementerian tak akan berani ambil apa apa tindakan....sama la mcm report polis.....polis sekadar ambik statement jer....

Anonymous said...

otak cikgu pr memang slalu begitu...
geger dan tidak bertamadun.

Anonymous said...

Harap Kementerian Pelajaran dapat tukarkan cikgu mcm ni ke sekolah cauvinist je dlm tempoh segera. Xtau bersyukur lgsung, bukan nak mendidik anak bangsa tp nak merosakkan dan memecahbelahkan anak bangsa sendiri. Memang ramai manusia jenis ni.

Anonymous said...

Pengkhianat melayu ni mesti dipecat diganti dgn orang yg mahu. Membela anak bangsa sendiri

Anonymous said...

Cikgu Shamsudin ni mng celaka. Buang je terus sebagai pengajaran kpd yg lain.

Anonymous said...

kes macam ni senang je nak settle. bapa kepada anak berkenaan pergi belasah je guru berkenaan. guru ni bodoh dari segi berpolitik. apa macam kalau guru pro umno buat kat anak dia pulak. tak gila babi guru ni? sebenarnya ramai anak-anak politik bangsat ni lebih hodoh dari anjing. yang buat A-level ramai nak terajang BN tapi hidup dengan biasiswa kerajaan dan sekarang belajar kat over sea. Anjing liar pun pandai bersyukur bila diberi makan. jenis melayu tak sedar diri. nak cina perintah negara ini. sorry oi.. mereka akan "bye you out"

Anonymous said...

Saya petugas SPR masa PRU. Di sebuah sekolah yang mana dewannya dijadikan Pusat Perjumlahan Rasmi Undi. Semasa saya sibuk menguruskan persiapan dewan, saya dimaklumkan oleh seorang guru wanita berbangsa India bhw dia disuruh oleh guru2 Melayu untuk mengundi PR. Dia jawab "Saya kerja dengan Kerajaan, oleh itu saya mesti sokong BN". Saya respek sangat dengan guru ini.

Anonymous said...

NI LAH SALA SEORANG CHEGU YANG TIDAK RETI BERTERIMA KASIH ATAS APA KEMUDAHAN/IMBUHAN YANG KERAJAAN TELAH BERIKAN KEPADA KUM GURU......DAH BERAPA BANYAK DIA DAH TELAN .....TETAPI MASIH BERADA DI TAHAP BODOH @ BANGANG...

NASIB BAIK BUKAN ANAK AKU....KALAU TAK NASIB LE CHEGU.......

Anonymous said...

Kita buang guru ini tindakan disiplin patut dikenakan!

Anonymous said...

Antar je kesekolah cina dan turunkan pangkat serta gaji.biaR dia rasa baiknya pr.

Anonymous said...

Hari tu murid kelas saya memberitahu saya..ada di antara rakan mereka rosakkan poster calun bn siap pijak dan keluar perkataan "mampus kau". Ada juga yg memberitahu ada rakan mereka yg membaling batu pd bendera pas. Walaupun saya menyokong bn tapi saya nasihat campur amaran yg sy tidak mahu murid2 saya itu membuat perkara yg sama. Tidak boleh merosakan hak orang lain tidak kira parti mana. Kena saling hormat menghormati. Sebagai guru harus tanam nilai murni pada murid. Tapi sy sedih kerana anak saudara sy yg bersekolah di salah sebuah sekolah di selangor di pulau rakan2 hanya kerana dia memberitahu dia menyokong bn.

Anonymous said...

Kalau anak aku siap aku kerjakan cikgu kalau bab marah pasai pelajaran aku galakkan cikgu rotan atau denda sepatutnya tapi kalau pasai parti memang aku belasah teruk!!!!

Anonymous said...

cikgu ni dulu di sekolah pendidikan khas pekak sek 17.. anak ramai ooo.. mungkin tension..dia slow sikit.. mcmana jdi guru kanan .. pelik JPN sel. ni..

Anonymous said...

Ambil tindakan disiplin dan tamat je perkhidmatannya. Kenapa budak sekolah pun nak di libatkan dengan politik. Hantar ke pulau jerejak.

manjung said...

PPD dengan cikgu sama je 2x5. Tak boleh harap. Banyak sangat bagi keistimewaan pada puak2 ni itulah jadinya...meluat aku

Unknown said...

Cgu mcm nih tk sdar diri ape yg kppk dia nk smua krjaan tunaikan. Kami staf sokongan sek gigit jari. Cgu bongok Ngok prngai mcm nuar juburi...

Anonymous said...

Sebenarnya ramai kakitangan kerajaan menyokong pembangkang terlebih taksub plak tu..
AKU TAK HALAL SESEN PUN DUIT AKU BAYAR INCOMETAX BAGI GAJI PADA PENGKHIANAT NEGARA!

mazlen johar said...

cekgu ni macam-macam hal la. murid pun nak libatkan jugak..