Thursday, May 16, 2013

HINDRAF Pernah Kata "UMNO Musuh Kami". HINDRAF Pernah Belasah Polis.... Semalam Najib Lantik Bapak HINDRAF Sebagai Timbalan Menteri

Dalam kejadian rusuhan kumpulan HINDRAF tahun 2007, [gambar diatas], anggota polis Dang Wangi, Inspektor Chew Choon Peng telah mengalami kecederaan yang teruk....!

Menurut ulasan mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hasan pada waktu itu pihak keselamatan PDRM terpaksa menggunakan bilangan 4,000 anggota polis untuk bekerja keras membendung keganasan yang dianjurkan oleh pihak HINDRAF yang bertempat sekitar KLCC.


Semalam YAB Perdana Menteri Datuk Sri Najib mengumumkan nama Imam Besar HINDRAF, P Waythamoorthy dilantik sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.....

Apakah kita mahu melupakan sejarah silam....? Dibawah ini nanti adalah bahan bukti arkib sejarah, nilai UMNO dimata dan hati mana mana ahli HINDRAF.




BUTTERWORTH 9 Dis.  Hindu Rights Action Force (Hindraf) hari ini mengisytiharkan secara terbuka bahawa musuhnya adalah UMNO, bukan orang Melayu.

Seorang peguam yang mendakwa mewakili Hindraf, P. Uthayakumar berkata, ini kerana parti itu didakwa mengetepikan masyarakat India dalam arus pembangunan negara.

“Kami telah hidup dengan baik dan bekerjasama erat dengan orang Melayu bukan setakat 50 tahun lalu tetapi sejak 200 tahun dahulu.

“Kami tidak bermusuh dengan orang Melayu kerana mereka banyak membantu. Hindraf hanya memusuhi UMNO,” katanya ketika berucap semasa menghadiri upacara keagamaan di Kuil Sri Mahamariamman di Jalan Jeti Lama di sini hari ini.

Kira-kira 2,000 orang India berhimpun secara aman di kuil itu bagi mengadakan upacara keagamaan untuk mendoakan pembebasan 31 penyokong Hindraf yang ditahan ekoran terlibat dalam perhimpunan haram di ibu negara 25 November lalu.

Perhimpunan yang bermula kira-kira pukul 11 pagi hingga 1 petang itu turut dihadiri oleh Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Sungai Puyu, Phee Boon Poh dari DAP.

Uthayakumar berkata, masyarakat India tidak menghadapi masalah untuk terus hidup harmoni bersama masyarakat Melayu dan tidak sekali-kali berasa marah atau benci kepada orang Melayu.

Menurutnya, Malaysia tetap menjadi negara tumpah darah yang dipertahankan oleh masyarakat India negara ini, namun apa yang menjadi masalah ialah kerajaan pimpinan UMNO mengabaikan masyarakat India.

42 comments:

Anonymous said...

Dia lebih bagus dari MIC

Anonymous said...

dalam keadaan CINA skrg yang dah jadi semakin berani mencabar, aku alu-alukan sesiapa sahaja di dlm kerajaan selagi melayu berkuasa dan agama islam terus menjadi agama persekutuan, raja2 melayu terpelihara dan bahasa malaysia adalah bahasa kebangsaan...

Anonymous said...

Islam tu pemaafkan..dan lagi dia bukan memusuhi BN cuma tak puas hati UMNO masa zaman Tok Dol..kan kan

Anonymous said...

http://www.bernama.com/bernama/v3/news_lite.php?id=305803

abghani said...

kadang dlm politik musuh boleh jadi kawan dan kawan boleh jadi musuh.

tengok anwar dulu DAP dan Pas dia musuh skrg dh kamcing...sedikit sebanyak dia berjaya cari pengaruh..itu harus di akui..walaupun caranya songsang.

Anonymous said...

Dia dah bertaubat. Relax la bro..

Masa Zul Nordin dah tarik balik kata-kata dia yg hina Hindu, juak pembangkang yang sibuk spin ucapan lama dia.

Takkan sekarang kita(Pro-BN) nak buat perangai yg sama?

Bagi peluang kat kerajaan sikit bro, baru nak bernafas ni.

Anonymous said...

Aku lebih rela jika PM lantik professional PAS kedalam kabinet.

Ramai professional (doctor, surveyor, accountant dll) yg ahli PAS tapi tiada cita-cita jadi wakil rakyat tapi inginkan org Melayu bersatu.

Mimpi je lah aku ni.

Ahli UMNO Cheras.

Anonymous said...

bersangka baiklah..

buang yang keruh ambil yang jernih..

Anonymous said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0104&pub=utusan_malaysia&sec=Politik&pg=po_06.htm

Anonymous said...

Ini yg dikatakan 'berunding dgn musuh yg bijak adalah lebih drpd berunding dgn kawan yg bodoh'.....

Anonymous said...

Cara yg terbaek mengalahkan musuh ialah 'berkawan' dgn mrk...tapi di sini DSN xbermaksud melemahkan musuh tapi kite berkongsi...

xmcm DAP..mrk juga mengamalkn sedemikian...mrk bersekutu/bersekongkol dgn PAS dan berjaya melemahkan malah mmprANJENGkan PAS...n utk pengetuahuan...UMNO bkn mcm DAP ..perkongsian di bwh BN adalah yg terbaek....

Anonymous said...

Hindraf telah dipermainkan Anwar dan DAP. Sekarang mereka dah sedar, tapi malangnya masih ada melayu yang tak sedar2.

Anonymous said...

Dah berpuluh tahun KIMMA sokong BN.

Kenapa x ambil sahaja KIMMA sebagai wakil dari orang India berbanding Hindraf yang pernah menghuru-harakan negara?

Inilah masanya.. Bila lagi?..

Anonymous said...

Najib mungkin ada plan baik punyer...

muhamad Danial said...

Lebih baik India dari cina yg tikam dari belakang

Anonymous said...

KAT ESTET AKU PENAH KERJA KT SANA...DI SANA CUMA ADA MELAYU DAN INDIA...AKU KERJA BAWAH INDIA...OKEY JER....TAPI BILA AKU KEJE KILANG KAPAS...PERGH...BOS CINA...SEMINGGU JE AKU BERTAHAN....RASA AZAB NAK MAMPOS......AKU LEBIH SUKA INDIA DARI CINA....

Anonymous said...

Bro, Apapun, sejarah telahpun berlalu...marilah kita menerima kaum india seadanya kerana saya yakin kaum india akan menuruti ke mana hala tuju pemimpin mereka...tak perlu nak diungkit peristiwa pahit..saya yakin DSN telah memikirkan semasak-masaknya perkara ini...apapun, SAYA ANTI ANWAR BIN IBRAHIM!

Anonymous said...

saya anti Anwar Ibrahim!

Anonymous said...

Satu strategi yang sangat baik untuk menarik lebih ramai org India untuk sokong BN dan boleh memberikan psychological effect pada org cina supaya menjauhi politik extreme dan kembali ke BN

Kuntum said...

To anon, setidak2nya Zul Nordin ada minta maaf pd org India, 3x xsilap aku. Ada kepala Hindraf ni mintak maaf kt UMNO/melayu?? xpayah bertanding, terus dpt timbalan menteri, Zul Nordin yg Melayu jgk melopong xdpt apa2. Setuju dgn anon yg lg 1, patutnya KIMMA tu yg layan dulu, dh lama sokong kerajaan & xpernah buat kacau. Ni nnti kalau permintaan melampau dia buat lg Najib nk layan jgk ke? btw, Hindraf ni relevan lg ke? so yesterday la..

Anonymous said...

Aku boleh terima kenyataan-kenyataan diatas "BAIK INDIA DARI CINA", setuju !

Anonymous said...

India atau cina sama sama pendatang so berhati hatilah

Anonymous said...

Salam pengomen semua,

Kepad atuan punya blog, aku rasa tindakan Najib melaantiks emalam adalah kurang tepat. Apakah Najib tidak tahu bahawa ramai orang India yang pernah bersama Hindraf kini memaki hamun persatuan itu?

Apakah pegawai Najib yang kononnnya bijak pandai tak tau orang India yang bersifat lalang kini sudah tidak mempercayai Hindraf?

Hindraf telah menipu ramai kaum India yang tiada pendirian ini. Kaum India mudah dibakar. Sebab itu mereka ni ibarat lalang kering, mereka sentiasa ikut arah angin, kalau bertiup ke barat maka ke barat mereka, kalau ke timur, ketimurlah mereka ikut.

Semasa PRU yang lepas kaum India hanya menyokong BN sebanyak 40 peratus sahaja. Yang Najib lantik sampai begitu ramai India apahal? Siap lantik si racist anti Islam just untuk meyeronokkan kaum India? Betul ke India seronok ni?

Kaum India dah meluat dengan Hindraf, yang Najib ikut nasihat pegawai bangkai dia pi lantik bangkai jadi Timbalan Menteri buat apa? Apakah benar kaum India akan menyokong Bn penuh selepas ini kerana WaythaMoorthy?

Silap-silap terlungkop pula...

Anonymous said...

KEMUNGKINAN DATUK NAJIB MEMPUNYAI MUSLIHAT DAN STRATEGI BAGI MENGATASI MASALAH PERPADUAN. KEMUNGKINAN HINDRAF AKAN MEMBANTU DATUK NAJAIB DALAM MERAPATKAN JURANG PERKAUMAN DI MALAYSIA. KITA PANDANG DENGAN PANDANGAN YANG LEBIH POSITIF, SEHINGGALAH TERBUKTI ADANYA KEMEROSOTAN YANG AKAN BERLAKU.

Anonymous said...

tu le silap pemimpin melayu..taknak belajar dr sejarah..dlm islam pun ajar jgn termasuk dlm lubang 2 kali..kalu dh keturunan pendatang 'yg terang2 tak sedar diri' jgnle di beri beluang w/pun sedikit..sementelah lg jadi org besar..tgk pe yg dh berlaku skrg w/pun de kontrak sosial berbagai..org melayu, w/pun ramai yg tak setuju,terpakse juge menelan keputusan pemimpin melayu pd mase itu memberikan yg sgt berharga iaitu kewarnegaraan kpd bangsa pendatang terutama yg ramainye dari china dan india.. itulah kesilapan paling besar pemimpin melayu..tidak ada 1 negara dlm dunia ni yg 'secerdik'pemimpin melayu yg membuat keputusan2 penting dan bahaya berkaitan dgn bangsa2 dr luar..

Anonymous said...

Pemimpin2 PAS yang ego pentingkan diri sendiri yang tak nak bergabung dengan UMNO demi agama bangsa dan negara. Perjuangan PAS minta maaf lah saya rasa dah tersasar akibat bersekongkol dengan PKR dan DAP.Sepatutnya mereka tetap pendirian memperjuangkan HUDUD dan negara Islam dan berdiri dengan sendiri tanpa bersekongkol dengan PKR dan DAP.DAP untuk Cina sahaja PKR kroni Anwar dan mangkuk2 yang tak dapat pangkat melalui UMNO bukan nak berjuang untuk rakyat pun sebenarnya.
Bab HINDRAF ini DS Najib kena ambil Ketua mereka kerana MIC tak dapat secara total mewakili kaum India.

Labu8455 said...

Sejarah telah membuktikan yang menderhaka dan menjatuhkan melayu tu adalah orang melayu itu sendiri bukan orang lain. Dalam kabinet Najib yang terbaru dia telah meletak seekor ular yang amat berbisa dimana dulunya ular ini dipelihara oleh PM kaki tdo.Ular ini telah dipertanggungjawabkan untuk menjaga kaum belia yang bakal menjadi tunggak peneraju negara dimasa hadapan.
Kejatuhan Najib pasti akan berlaku dan ianya akan digerakkan oleh ular sekor ni. The lesson here NEVER TRUST A SNAKE !

rakab said...

2007 dulu zaman PakLah,...tapi semenjak Najib laksanakan transformasi keadaan masyarakat India dah banyak berubah.
Mereka dapat layanan yang lebih baik daripada kerajaan.

Berikan mereka perhatian, berikan mereka peranan yang lebih dalam menyelesaikan masalah masyarakat India.
Aku yakin kaum India akan kekal menyokong BN.


Puak Pakatan jangan jealous yer...

Anonymous said...

Ginilah jika Melayu bersatu padu jaga bangsa kita dan pendidikan kita tinggi,kuasai ekonomi dan bidang perniagaan terutamanya punyai sikap yang kaya bantu yang miskin kuat pegangan ugama insyaa allah tiada bangsa lain gugat kita.Mulakan dari rumah kita sendiri kita suami isteri anak2 punyai ilmu berpendidikan tinggi beserta nilai murni berusaha terbaik serta bertawakkal pada Allah pencipta kita.MELAYU secara am nya ambik la iktibar dari PRU 13 ini untuk bersatu padu dan berusaha lebih kuat lagi untuk maju dan berjaya bersama2 demi agama,bangsa dan negara tercinta Malaysia tanah tumpah darahku.Ya ALLAH berkati la niat suci murni kami ini.AMIN?

Anonymous said...

Bagi Depa Peluang Dulu.. Kita Tgk Macamana.. Kalau Naik Tocang Kita Tendang Ja... Lagipun lebih baik macam 2 dari kita gula-gulakan orang cina tapi orang cina tak berbudi... apa yang penting

Berry Boo Berry Boo Tania!

Anonymous said...

Ok lah tu brader pakatan rakyat ada DAP sbg kump rasis pendesak... belah BN sekarang kita ada HINDRAF... biar keling gila lawan cina rasis babi.... menang kalah Umno steady... melayu islam terbela...

Anonymous said...

Akan ada tiba- tiba timbul isu beberapa ratus ribu india tak ada ic tapi boleh kata warga malaysia. Melayu tak pernah nak belajar.

Anonymous said...

Sydina Umar dulu lagi lawan Nabi....bila jadi member...dia member terbaik.harap Hindraf ni macam tu lah...dulu benci UMNO sebab di simbah DAP...harap la ni dia nampak kebaikan dan Tolerensi UMNO.

azman66 said...

alah Najib ada lah pemimpin UMNO paling takut n pondan dlm dunia. Wei rakyat semua jom kita repot polis PM kita Najib takut bertindak untuk halang Anwar demo,Hindraff demo n sapa saja nak jadi menteri jom kita demo,pasal bila demo jal;anan kita boleh jadi Perdana Menteri,tak payah jadi baik, belajar tinggi2.Jom jadi jahat mcm anwar waytamoorthy lim kit siang,jadi peliwat,gay,perasuah semua boleh jadi PM sapa nak beli negara ini cheap sale.Jom pakat2 jadi jahat pasal jadi jahat polis askar takut. Kita berani dgn org luar yang saja dgn minoriti kita takut.Jomjadi golongan minoritti n jadi gangster jalanan pekerjaan paling baik dlm malaysia

Anonymous said...

IMAM ASY-SYAUKANI RAHIMAHULLAH (WAFAT:1250H) MEMBERI AMARAN DENGAN MENYATAKAN:

ويؤدب من يثبط عنه" فالواجب دفعه عن هذا التثبيط فإن كف وإلا كان مستحقا لتغليظ العقوبة والحيلولة بينه وبين من صار يسعى لديه بالتثبيط بحبس أو غيره لأنه مرتكب لمحرم عظيم وساع في إثارة فتنة تراق بسببها الدماء وتهتك عندها الحرم وفي هذا التثبيط نزع ليده من طاعة الإمام

“Orang yang melakukan provokasi dan kekacauan (membakar emosi rakyat) untuk membenci pemerintah, mereka wajib diberi hukuman, maka yang diwajibkan adalah menghentikan perbuatannya (agar tidak timbul kekacauan). Jika mereka tidak juga berhenti dari melakukan kekacauan (provokasi tersebut), maka mereka berhak mendapat hukuman yang berat dan dipisahkan daripada orang-orang yang mereka provokasikan, sama ada dengan cara dipenjara atau selainnya.

Ini adalah kerana mereka telah melakukan suatu perkara yang sangat-sangat diharamkan dan dalam masa yang sama telah berusaha menebar fitnah yang berpotensi mengakibatkan pertumpahan darah serta mencemarkan kehormatan yang menodai harga diri. Provokasi seperti inilah yang menyebabkan seseorang keluar dari ketaatan terhadap pemerintah.”

(asy-Syaukani, as-Sailul Jarrar, 1/942 – Maktabah Syamilah)

mat tarbus said...

itulah indahnya Islam.. sesiapa yang nak bersatu diterima demi menyatukan manusia tak kira bangsa,kaum dan agama. bukan mcm PAS sanggup ludah muka orang kalau datang nak bersatu.
JAHAT MENJADI BAIK ITU LEBIH BAIK DARI JAHAT MENJADI SETAN... sepatutnya PAS rasa malu dengn perlantikan ini.. UMNO adalah Islam yang sebenar, seperti Nabi s.aw yang juga seorang memaafkan umatnya.. Allah juga mengampunkan umatnya... tapi PAS? nak meludah lagi...

azman66 said...

Porrah chit,dia takut dengan gangster hindu la.Aku pun nak jadi gangster lah klu cam ni,jadi gamngster boleh jadi menteri wei zaman najib orang jahat boleh jadi menteri wei cuma melayu jahat jer tak boleh jadi menteri.Cina jahat boleh jadi menteri, zamn sekarang ni yang dihormati orang jahat je sebelah PR pulak gangster cina,peliwat tegar,pembohong semua di angkat jadi pemimpin.Yang baik2 korang makan gaji sampai mati jadi hamba.Best ke Malaysia ni?

Anonymous said...

Tapi Nicky Agees akan murka. Nanti diludahnya mereka meteka yang dilantik tu - jadi tikus

Anonymous said...

itu lalang dia sokong mana yg kuat...dasar tak tau malu pula...dulu mereka sembur umno dng asid....bila ketua umno beri halwa dng susu disedut hingga ke pangkal hidung...pemimpin & org umno kena buat analisis....jangan menjerat diri sendiri....

Anonymous said...

HOI GOBLOK JANGAN NAK SAMAKAN SAIDINA OMAR DENGAN HINDRAF. AGAK2 LAH BUAT BANDINGAN. TOLOL PUNYA ORANG. SIFAT PEMAAF KONON. HARI INI AKU ROGOL ANAK ATAU BINI KAU. EMPAT TAHUN LAGI ENGKAU.JUMPA AKU CAKAP YANG SUDAH TU SUDAH. BOLEH GITU.

Anonymous said...

Saidina Umar pejuang Islam yg mempunyai akhlak terpuji. Hindraf kumpulan ekstrim Hindu. Mereka sanggup buat apa saja utk capai hajat mrk. Diketegorikan sebagai pengganas di Malaysia. Menyamakan Saidina Umar dengan hindraf adalah biadap dan satu penghinaan terhadap sahabat nabi dan juga ugama Islam. Ya Allah apalah nak jadi dgn bangsaku nak berlembut tak bertempat. Makin naik tocanglah bangsa asing.

Anonymous said...

"Akan ada tiba- tiba timbul isu beberapa ratus ribu india tak ada ic tapi boleh kata warga malaysia. Melayu tak pernah nak belajar."..

Anon di atas, perkara ini telah berlaku dalam setahun-dua lepas..

Tak tau apa perkembangannya sekarang..

Pendek kata, Najib ni terlalu mengambil hati orang lain sampaikan 'anak sendiri' terasa..

Yang ni dah satu hal.. X masuk lagi pasal sekolah jenis kebangsaan.. kampung2 melayu habis kena tolak sebab pembangunan.. kalau kena kampung bangsa lain.. toksah cerita la..

Banyak lagi sebenarnya.. Pendek cerita, KIMMA & IPF lebih layak berbanding Hindraf..

Setuju pendapat beberapa Anon di atas, buat jahat lepas tu boleh jadi Menteri..

Yang setia (KIMMA & IPF) di sini berapa lama, xdapat apa2..