Wednesday, May 15, 2013

Jika DAP Masih Pertikai Hak Istimewa Melayu, Kekacauan Akan Berlaku....!

"Jika DAP berterusan mempertikaikan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan (peruntukkan mengenai hak istimewa Melayu), kekacauan akan berlaku dan keamanan dan kemakmuran yang kita kecapi akan hancur"

Petikan daripada buku "Tragedi 13 Mei: Sebelum & Selepas" oleh Almarhum Tunku Abdul Rahman.

Itulah amaran dan peringatan seorang negarawan dan Bapa Kemerdekaan Malaysia empat puluh empat tahun lalu, Perdana Menteri pertama Malaysia Almarhum Tunku Abdul Rahman Al-Haj!
Ramai anak muda daripada Gen-Y tidak mengetahui sejarah sebenar yang menyebabkan tercetusnya peristiwa berdarah rusuhan kaum 13 Mei 1969. Malah ramai yang tidak tahu peranan yang dimainkan parti cauvinis, rasis dan extremis DAP yang bersifat pelampau perkauman.



Sebenarnya, ramai yang tidak tahu Ketua Pemuda DAPSY semasa itu adalah Lim Kit Siang!

Yup..Lim Kit Siang, rakan sekatil sebantal Anwar Ibrahim sekarang!



Tahun 1969 adalah tahun pilihanraya umum. DAP dan kaum cauvinis lain memainkan isu perkauman anti-Melayu yang cukup tebal.  Antaranya ialah:



1. mempertikaikan peruntukkan hak istimewa orang Melayu didalam Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan;



2. mempertikai status bangsa Melayu sebagai anak watan dan pribumi negeri yang dahulunya dikenali sebagai Persekutuan Tanah Melayu;



3. membuat tohmahan liar bahawa orang Melayu mendapat keistimewaan dan kaum Cina diketepikan, terutama di sektor awam;



Keputusan PRU 1969 pada 10.05.1969 menunjukkan Pulau Pinang tumbang, Parti Perikatan (kemudiannya dikenali sebagai Barisan Nasional) hampir tumbang di Selangor dan Perak. Beberapa kerusi Parlimen terutama di bandar tumbang kepada DAP dan kaum cauvinis.



DAP dan kaum cauvinis mengadakan perarakan kemenangan pada 11.05.1969 dan 12.05.1969; sama saperti yang dibuat sekarang dalam Road-show 505.



Dalam perarakan 1969 itu, mereka melaung-laungkan slogan Malai-si..Malai-si  !
13 Mei 2013, adalah ulangtahun ke 44 peristiwa berdarah rusuhan kaum 13 Mei 1969.


Malai-si! Mati Melayu!

Hari ini, setelah 44 tahun berlalu, nampaknya laungan Malai-si; slogan Melayu-mati sudah mula kelihatan ada kebenarannya!

1. Apabila ada Melayu-Islam yang sanggup kalimah ALLAH Tuhannya digadaikan atas nama politik setelah didesak oleh Lim Guan Eng..apakah itu bukti Melayu dah mati?

2. Apabila ada suara sumbang dikalangan orang Melayu-Islam sendiri yang rela bangsanya diberi kebebasan menukar ke agama lain dan murtad..apakah itu bukti Melayu dah mati?

3. Apabila ada Melayu-Islam yang sanggup meludah muka bangsanya sendiri yang mahukan perpaduan hanya kerana perbezaan politik..apakah itu bukti Melayu dah mati?

4. Apabila ada pengkhianatan dikalangan bangsa Melayu-Islam yang sanggup menikam bangsanya sendiri daripada belakang dengan bersekongkol dengan parti cauvinis rasis yang ekstremis..apakah itu bukti Melayu dah mati?

5. Apabila ada orang Melayu-Islam tidak berani mendekati pertubuhan Melayu-Islam tetapi tidak sedikit pun berasa janggal untuk bersama dengan pertubuhan bukan Melayu..apakah itu bukti Melayu dah mati?

6. Apabila bercakap dan mempertahankan hak Melayu-Islam menjadi satu kesalahan dan dosa besar dalam negara ini..apakah itu bukti Melayu dah mati?

Sedangkan kalau dilihat kedudukan pasca PRU-13..bangsa Melayu-Islam sebenarnya menguasai Parlimen.

UMNO ada 88 kerusi, PAS 21 dan PKR Melayu ada 15!
 

Maknanya keseluruhan Ahli Parlimen Melayu-Islam adalah berjumlah 124. Jumlah ini sahaja sudah cukup untuk bangsa Melayu-Islam membentuk sebuah Kerajaan Malaysia secara majoriti mudah yang selesa! 
 
Sepatutnya umat Melayu-Islam hidup kuat, hebat, dan gagah perkasa selepas PRU-13!
 

Tetapi mengapa Melayu-Islam kelihatan lesu, defensif dan saperti sudah mati!

Kerana tidak ada kesatuan! Tidak ada perpaduan! Tidak ada ukhwah! 

Sedangkan kita bangsa Melayu-Islam punya Satu Tuhan, Satu Nabi, Satu Kitab, Satu Qiblat dan Satu Aqidah!
 
Mengapa kita tidak boleh menjadi Satu Ummah? 

Apakah slogan parti Lim Kit Siang pada 13 Mei 1969 sudah menjadi realiti? Apakah bangsa Melayu-Islam benar-benar sudah mati?

Apakah kata hikmat Laksamana Hang Tuah tidak Melayu hilang didunia sudah luput ditelan zaman?


Tepuk dada tanyalah hati dan jiwa masing-masing!
 

Apa pun, umat Melayu-Islam wajib mendesak parti Lim Kit Siang DAP memohon maaf secara terbuka kepada umat Melayu-Islam khasnya, dan rakyat Malaysia amnya atas dosa dan keangkuhan sikap cauvinis, rasis dan ekstremis mereka yang menyebabkan berlakunya peristiwa 13.05.1969.
 

Sehingga hari ini, setelah 44 tahun berlalu, parti Lim Kit Siang DAP tidak pernah memohon maaf.
 

Malah lebih teruk daripada itu, Lim Kit Siang menjadi semakin angkuh selepas DAP memperolehi 38 kerusi Parlimen dalam PRU-13!
 

Hari ini Lim Kit Siang meneruskan sikap cauvinis, rasis dan ekstremisnya dengan memaki hamun YAB Perdana Menteri dengan label "Syaitan".
 

Dato' Sri Najib, Perdana Menteri yang telah diberi mandat oleh rakyat Malaysia dengan 133 kerusi dalam PRU-13 dimaki-hamun dengan gelaran "Syaitan" oleh Lim Kit Siang; penasihat DAP yang pada tahun 1969 adalah Ketua Pemuda 
DAPSY!
 

Yang paling malang, kali ini Lim Kit Siang dan DAP mendapat sokongan segelintir Melayu haprak yang begitu rakus menjadi saperti kalkatus haus tergila-gilakan Putrajaya!
 

Sebab itu saya letakkan tajuk tulisan ini sebagai ABC - Asal Bukan Cauvinis!

15 comments:

Anonymous said...

Zul tu dah kalah, duduk diam-diam je.

Mengampu nak dapat jawatan Senator, kut?

Melayu Sedar said...

Itu adalah fakta yang perlu di terima... sedarlah wahai bangsa Melayu...

Cuma masih terdapat Melayu yang di perbodohkan oleh DAP yang belum sedar-sedar...

Cuba kaji dan gali dasar DAP... baru anda akan sedar....

Anonymous said...

melayu yang masuk DAPigs adalah pengkhianat dan sebangsat yahudi zionist

Anonymous said...

Hoi lu olang di atas.. Awak ni Melayu atau cina kapirrrr.... Ooiii c.k ..... Pegi berambus naik tongkang... Nenek moyang lu dtg dr cina hidup kuli... anak cucu Tak sedor diri.... Nak rampas TANAH MELAYU... BANGSAT CK

Lu pegi demo jalanan kat cina....dah lama kepala hang kena tembak kat kepala...macam di TIAN........ Jgn cakap besor

Kalau lu Melayu...ni jenis tak sedor diri....kerja kat mana gaji besaqke cina dap beri awak makanke...tanah bykke rumah besaqke...dah cukup pahalanya sampai tau akan masuk syurga

Ni lah bangsa tak sedor diri menghancurkan bangsa sendiri

DULU CINA MAKI HINA KUTUK BUNUH BANGSA MELAYU

UBAH UBAH UBAH

KINI CINA GUNA MELAYU BODOH BONGKAK LAWAN MELAYU

Sebabtu Slogan......
MELAYU ISLAM BANGKIT
kenapa tak guna kata
CINA KAFIR BANGKIT atau
PAKATAN BANGKIT atau
CINA MELAYU BANGKIT

Kenapa guna kata ISLAM...hei laknat diatas jgn busukkan AGAMA ISLAM....kalau awak Islam ..
Jahanamkan diri awak sendiri..pergi terjun kat laut jembatan penang...lepastu baru awak tau jumpa lim..anward...kapal atau MALAIKAT

oppss lupa.....andakan masuk syurga
KANNNNNNNNNNN

yg prihatin... said...

Melayu pengkhianat adalah melayu2 mcm di sini... zulkifli dedahkan ni di kata nk mngampu!... memang dia dah kalah, tapi dia msih menang jati diri dan tidak muflis akal mcm kauorg!! Ada otak fkir lah bro! Jgn busuk sgt hati tu!

tokgaru said...

Sakit hati saya dengan jawapan2 daripada Nik Aziz (nak ludah muka orang Umno) dan Hadi Awang (Umno seperti orang yang sedang lemas dalam laut) bila diajukan soalan perpaduan Umno-Pas. Mereka berdua sangat sombong, sangat ego dan sangat takabbur. Saya rasa SETAN pun tak lah se sombong, se ego dan se takabbur Hadi Awang dan Nik Aziz.

Kita doakan agar Allah tempatkan Nik Aziz dan Hadi Awang di dalam syurga bersama dengan orang2 yang beriman kepadaNya.

Itu saja jalan untuk kita melihat Umno dan Pas bersatu demi kekuatan bangsa melayu.

Anonymous said...

Setuju sangat dengan tulisan Zul. tapi salahnya pemimpin kita selalu tidak mengambil tindakan ke atas orang yang buat salah...20 tahun dari sekarang, org seperti Namewee kan ambil alih tugas LIM KONGKEK SIANG...dia bole hina lagu negaraku tapi kerajaan BN yang lemah biar sj. macam tu jgk bdk2 cina kat taiwan tu, kjn kita biar sj...sama mcm kes2 rasuah...banyak yang terlepas seperti KJ semasa Pemilihan dulu...orang lain yang bukan menantu PM kena tapi dia blh terlepas, siap minta jd menteri lg...

Anonymous said...

Selagi SPRtqk saman cinai ini aku da mula percaya SPR penipu dahari harihari dgrucqpan nuar dalam utube , Nqjib rosmah terlibat dg altantuya, Dan lqin lain,bayangkan guru dan ramai caya dulu 70% la ni da bertambah kaki tgn kerajaan pun da caya, kalau adapiliharaya kecil sahBNqkqn hilqng wang pertaruhan Ramai menyesal undi BN yg lembik beri muka ,da 6 tahun rakyat bersama kini meka fedup dan akan belot

Anak Lenggong said...

Mohon jasa baik pihak keselamatan cepat bertindak mengikut prosidur dan undang2 yang ada bagi mengelakkan sesuatu yang buruk terjadi. Kita juga fikir nasib kebanyakan rakyat yang cintakan kemanan dan keharmonian berkekalan didalam negara..apa yang ditakuti adalah bila rakyat hilang sabar dan bertindak secara sendirian disebabkan hilang sabar..Kalau boleh ulangi kembali OPERASI LALANG yang dibuat suatu masa dulu supaya mereka ni tau langit tinggi ke rendah..

Sebenar ini lah sebabnya mereka2 ni maukan supaya ISA dimahsuhkan supaya mereka boleh bertindak sesuka hati mereka tanpa dihalang..kena pulak menteri yang jaga KDN tak sudah2 dengan amarannya..mintak2 didalam senarai kabinet Najib hari ni..KDN diberi kepada orang lain dan sepupunya itu elok suruh jaga kementerian perlancungan sahaja sebab asyik dok tersengeh je..

Anonymous said...

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan perpaduan marilah kita beramai-ramai bersatu hati membantah golongan yang cuba memporak-perandakan negara Malaysia yang tercinta ini.......ayuh.!!!!!!

Anonymous said...

Kita masih memerlukan lebih ramai pemimpin yang tegas dan berani memperjuangkan hak-hak bangsa Melayu dan agama Islam seperti Dato' Zul ni.

Anonymous said...

Coretan ikhlas SAYA SAYANG MELAYU@SU : Siapa Melayu yang kutuk Zulkifli Nordin yang menyatakan perkara sebenar tentang Melayu era ini anda lah yang sebenarnya membunuh bangsa Melayu sendiri.Tak perlu nak sibuk hal bangsa lain ye kerana bangsa kita dah tenat sebenarnya.Sikap Melayu yang tiada jati diri,tak menyayangi diri sendiri dan malu jadi Melayu itulah menyebabkan anda hilang identiti.Pengajaran dari PRU13 ini kita patut bersyukur kehadrat ALLAH kerana telah memberi petunjuk kepada kita agar bangun dan bersatu semula rapatkan saf bergerak seiring capai matlamat menjadi MELAYU MAJU dengan iringin doa dan keberkatan pencipta kita ALLAH HU AKHBAR.AMIN.

Anonymous said...

Saya tak faham kenapa kerajaan tidak tegas apabila orang2 Cina menghina negara ini lepas begitu sahaja sepatutnya lucut kerakyatan tiada kompromi...kalau Melayu kena denda la.....pelik la tapi benar.....harap ada Menteri2 baca blog ni ? ADA KA?

Anonymous said...

Cina ni lucut kerakyatan jika meghina negara! Ini lah masalahnya bila sistem sekolah ada sjk cina la tamil la...SATU SEKOLAH tiada kompromi.Hina negara lucut kerakyatan tiada kompromi.

Anonymous said...

KOMEN SU : Terima-kasih Dato Zulkifli.Teruskan perjuangan menyedarkan bangsa Melayu jadi patriotik punya jati diri dan maju kedepan menongkah era globilisasi.