Thursday, May 9, 2013

Kalau Protes Keputusan PRU 13 Anwar Bersama Ahli Parlimen Jangan Angkat Sumpah Di Dewan Rakyat

Anwar bersama seluruh barisan Ahli Parlimen Pembangkang jangan angkat Sumpah di Dewan Rakyat kalau tak iktiraf Keputusan PRU 13.

”Ini lah cara sebenar dan paling terbaik jika mahu tunjuk protes mereka, itu pun kalau mereka beranilah…..” tegas Exco Pemuda UMNO Malaysia Hisamudin Yahya


Menurut Hisamudin, rakyat tak perlu diheret sama untuK buat kerja sia-sia berhimpun dan membuat protes jalanan, kerana tindakan ini akan membawa negara Malaysia kebelakang.                             
 

”Mengapa Anwar nak susahkan rakyat…? Ianya dilihat tak lebih daripada melepaskan tekanan kepada pengundi cina yang telah mereka tipu kononnya mereka akan ambil alih Putrajaya.

“Jangan apabila dapat sms saja rakyat dah nak berkumpul, kena sabar dan fikirkan masa depan negara,  kena tunggu " Lain kali lah". jelas beliau lagi.                             
Hisamudin menyarankan kepada YAB Perdana Menteri agar teruskan agenda Transformasi, tetapi perlu lebih berhati-hati dengan setiap langkah yang bakal diambil, jadikan ini satu pengajaran yang berguna utk kita maju di masa hadapan.
                           
Menurut beliau, Dato Sri Najib tidak tak harus lihat kehadiran ramai orang datang ke program BN dan bertepuk tangan tanda rakyat dah setuju dengan apa yang kita buat.

Kita harus lebih memahami kehendak hati rakyat sebelum membuat sebarang perubahan ke atas negara ini.

16 comments:

Anonymous said...

Menurut beliau, Dato Sri Najib tidak tak harus lihat kehadiran ramai orang datang ke program BN dan bertepuk tangan tanda rakyat dah setuju dengan apa yang kita buat.

THIS!!

Anak Lenggong said...

Ini lah jadinya bila manusia mengikut kata bafsu syaitan..walaupun beragama islam tetapi tidak faham erti Qada dan Qadar yang telah ditentukan. Kalau benar belaku penipuan..kenapa untuk kerusi parlimen yang dibantah sedangkan untuk kerusi DUN negeri didiamkan sahaja sedangkan orang tu jugak yang mengundi,tempat tu jugak mereka mengundi serta oarang yang sama juga terlibat untuk kerja proses pengundian..poning...poning tapi ada juga melayu yang dok percaya tak boleh fikir kee..

Anonymous said...

TAKSUB DENGAN ANWAR ...
UIIIII TAK PAHAM BETUL.

Anonymous said...

Jgn angkat sumpah di dewan rakyat???? patutnye suruh pembangkang ni buat pilihanraya sendiri la!!!!jgn guna spr

Anonymous said...

kesian aku dgn anwar ibrahim ni teringin sgt nk jd pm...najib pun satu hal jgk! bagi la kejap anwar ibrahim jd pm....loket betul najib!

Anonymous said...

suruh diorg buat suruhanjaya pilihanraya sendiri. Lantik karpal singh jadi pengerusi. kahkahkah

Anonymous said...

BUATLAH KERAJAAN DALAM FACEBOOK
DIORG KAN FEMES KAT DALAM TU ..

"NEGARA FACEBOOK SEMALAYSIA"


kah kah kah

Anonymous said...

Tepat sekali lirik lagu 'Dari Keranan Mata' nyanyian R. Azmi bagi menggambarkan kekecewaan DS Anuar gara-gara menggunakan mata sebagai lambang parti pkr:

Dari kerana mata,
Yang Tak Mempunyai Kuasa,
Ooh!Aku kecewa,aku kecewa krnannya,
Demi kerana mataaa...
--------------------
Dari kerana mata...
Yang Tak mempunyai kuasa,
Ooh! Anuar kecewa, Anuar kecewa,
Kerananya,
Demi kerana mataaa..

----------------
Yang kurik itu kundi,
Yang merah itu saga,
Yang diraih itu undi,
Yang mewah itu kuasa.

Demi kerana mata..
Yang tak kesampaian berkuasa..
Ooh Anuar kecewa, Anuar kecewa,
Kerananya....

Anonymous said...

Kasihan Anuwar
Kasihan PR
Kasihan DAP

Anonymous said...

Hello Mr "The most briliant" lawyer/and one of the longest serving MP in Malaysia" KSingh. U seemed to be very quiet since PKR faild to capture PJAYA and instead lost Kedah to BN.What happened to U Mr Karpal Kingsing? Instead of organising "protest rally" what about applying for an injunction at a High Court to refrain SPR from gazetting the PRU13 result. Thus paralizing PARLIMEN AND DUN (INCLUDING DUN PENANG). While waiting for a decision by the High Cour/Court of Appeal/Supreme Court this country will left without any "valid Govt". Than it will be FREE FOR ALL SITUATION. I think your Pakatan partner will 100% U. give a seriou thouht.

Anonymous said...

Mr Kapal Sink harus BERTAUBAT!!!
Mr Kapal Sink harus BERTAUBAT!!!
Mr Kapal Sink harus BERTAUBAT!!!
Mr Kapal Sink harus BERTAUBAT!!!
Mr Kapal Sink harus BERTAUBAT!!!
Mr Kapal Sink harus BERTAUBAT!!!

Over my DEAD body!!!
Over my DEAD body!!!
Over my DEAD body!!!

Anonymous said...

..hmm kalau stopa ali tak berzina mungkin pas dah menang semua kerusi yg ditandinginya dan aljuburi pun dah angkat sumpah sbg pm msia ke 7.. taqbir!..

Anonymous said...

Memang dah dijangka dari awal, kerja-kerja laknat macam ni memang Anwar akan buat, macam ni punya perangai nak jadi PM! cakap hanya penuh bunga2, isi langsung takda, padanlah dengan taraf pemikiran pentaksub2 dia.

hillary palis said...

Orang yang gila kuasa..nanti dia bawa pengikutnya merusuh pula..asik memperjuang hak sendiri hak rakyat terabai

Unknown said...

Aku nk cuba jubur nuar pulok lahh... Makin tua kemut mkin kuat ooo.

Anonymous said...

Si Anwar ni dah meroyan tak dapat jadi PM. Dia kan dah berangan habis nak g Putrajaya. Tapi ape kan daya hajat tak kesampaian. Dah lah g kelentong kat cina kata semua Melayu dah pakat nak undi dia. Tup tup, kalah juga dia. BN juga yang menang. Akibatnya Cina pun kena tipu juga. Yang melayu dungu je sokong dia. Yang tinggal kini adalah yang bebal dan dungu je akan dengar si gila meroyan macam gila talak berucap sana sini. Kesian dema. Meroyan lah korang sampai 3 hari 3 malam pun gua tak kisah. BN menang juga.