Saturday, May 18, 2013

KDN Baru.... Zahid Hamidi BUKAN Menteri Amaran...! Anwar & Gang Sudah Gigil.....


Kerajaan tidak akan memberi sebarang amaran kepada mana-mana pihak yang bercadang mahu mencetuskan huru-hara sebaliknya akan terus bertindak secara tegas.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tiada sebarang kompromi dengan pihak tertentu khususnya pemimpin Pembangkang yang sedang menghasut rakyat turun ke jalanan bagi mencetus rusuhan sekali gus menjayakan hasrat menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Saya tidak akan memberi amaran tetapi tunggulah tindakan tegas," katanya ringkas ketika dihubungi Utusan Malaysia bagi mengulas tindakan yang bakal diambil ke atas pemimpin pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang merancang mencetuskan huru-hara.

Isnin lalu, pemimpin pembangkang seperti Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) R. Sivarasa dan Tian Chua ketika berceramah dalam Perhimpunan Tragedi 13 Mei secara terbuka menghasut rakyat ke jalanan bagi menumbangkan kerajaan BN melalui kaedah rusuhan.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid berkata, Kementerian Dalam Negeri yang diterajui kepimpinan baharu bersedia sepenuhnya memastikan kesejahteraan rakyat dan keharmonian negara kekal terpelihara dengan menguatkuasakan undang-undang sedia ada.

"Pencegahan itu lebih baik daripada penyelesaian, dan pencegahan awal itu lebih murah 'harganya' berbanding penyelesaian masalah. Saya akan guna pendekatan itu agar pihak kerajaan tidak disanggah dan mereka (pembangkang) juga tidak melakukan penyanggahan," jelasnya.

Sementara itu, mengulas kecaman pembangkang selepas beliau meminta pihak tidak setuju dengan sistem pilihan raya Malaysia berhijrah ke negara republik jika menjadikan isu undi popular sebagai alasan, Ahmad 
Zahid berkata, pembangkang melenting kerana mereka cuba menipu rakyat.

"Orang yang makan cili memang akan terasa pedasnya, sebab itu pemimpin seperti Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng melenting dengan kenyataan saya, tetapi apa yang dinyatakan adalah hakikat dan sudah sedia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya.

17 comments:

Shokri65 said...

Salam Perjuangan.....Teruskan Pak zahid...insyallah Malaysia kembali aman dalam masa seminggu je kalau Pak Zahid teruskan tindakan...aminnnn...Wassalam...

Anonymous said...

JUST DO IT.NO COMPROMISE.PERIOD.

Anonymous said...

Nuar kunyit kalau tak nak kena tangkap, bersiap sedia la lari ke kedutaan turki lagi sekali atau mana2 kedutaan yang difikirkan sesuai...

Anonymous said...

lari pi cerok tokun

Anonymous said...

Belasah jer zahid. Diorang ni kaki putar alam. Semua orang cakap salah dia cakap jer betul. Dah kalah bising2. Macam baru sekali bertanding pilihanraya. Kalau betulla hanya 17% undi boleh bentuk kerajaan kenapa diorang tak kejar 17% tu sblm pru13.? Sebabnya anuar tak reti mengira. Macam org nak jawab periksa. Mesti dah tahu skema jawapan. Kalau ko jawab soalan senang dapat 1 markah soalan susah pun dapat 1 markah . Jadi tinggalkan dulu soalan susah jawab yg senang. Tapi anuar pergi buat soalan susah bebanyak. Dapat markah sikit bising. Tak pernah gi skolah ker?

Anonymous said...

apasal nak kena announce nak ambik tindakan....sama mcm bagi amaran jugaklah.....amaran nak ambik tindakan....lol
rakyat tgh tunggu apa tindakan yang nak diambik...setakat panggil interview tepuk2 belakang...gelak2...baik pi hantuk kepala kat dinding jer...

Anonymous said...

tolong sampaikan pada zh takut dia x baca blog ni. dato zh tahniah setinggi tinggi tahniah. ada lagi pemimpin melayu umno yg boleh di harap. teruskan perjuangan mengikut kata hati dan nasihat dari org org yg tepat. malaysia pasti aman, pada ex kdn. sudahlah negara hancur kat tangan pak lah. legasi tu di sambung oleh hashimahdin pulak. dia tak patut jadi menteri pertahanan. patut jadi menteri amaran

Anonymous said...

Mencegah lebih baik drp mengubat.. Jgn nasi da jd bubur br nk bertindak.. Hapuskn segera petualang negara ni.. Laknatullah kau nuar..

Anonymous said...

pilhan raya dah selesai.....semua aktibit parti termasuk ceramah dsb nya wajib dihentikan dan satu permit jangan diluluskan.....

Anonymous said...

bila JAWA mengamok....!!!!

Anonymous said...

Apa yang Dato' Seri Zahid cakap tu memang betul. Diharap ramai lagi nasionalis Melayu tampil memperjuangkan hak dan maruah bangsa Melayu. Teruskan perjuangan demi maruah bangsa dan negara!

Anonymous said...

boss aku ni bila lg nak mampus...xhabis2 buat onar menyusahkan rakyat malaysia dengan style arab spring..elok jg dinamakan jubor spring....orang2 dikampong aku..bila disebut je 2 nama nuar & setopa...mereka terus meludah ke bumi...gaknya ..meluat sgt dgn pembelasah cina doll dan pemilik busana tu kut..

Anonymous said...

lari duduk bawah ketiak Kiram tu.ha3

Anonymous said...

..silap masa zahid jaga mindef dulu patut sent in airstrike aje masa aljuburi berhimpun di stadium merdeka.. abis cerita selesai masalah.. hehe.. taqbir!..

Anonymous said...

.........mampos cina, pariah tunggang langgang......!!!

Anonymous said...

Ini mesti rba yg di upah

Anonymous said...

Belasah jer Taiko Zahid!