Sunday, May 12, 2013

Relaks Sekejaap..! 67 Tahun UMNO Semakin Matang... PRU 13 Tsunami Undi Cina TAK Gugat Kemenangan UMNO

Hakikatnya.... Keputusan PRU 13 membuktikan kemenangan besar calon calon UMNO dan calon calon DAP.

Iya, itulah hakikatnya yang nyata! Calon calon PAS, calon calon melayu PKR, calon calon MCA, MIC dan gerakan semuanya kena mandi.

Semalam YAB Datuk Sri Najib bersama kesleuruhan pimpinan UMNO semua peringkat menyambut Hari Ulangtahun ke 67. Usia semakin meningkat, pada PRU 13 yang baru berlalu telah menjadikan UMNO semakin matang.

Walaupun kaum cina sedaya upaya bersungguh-sungguh mahukan tumbangkan kerajaan BN pada hari pengundi 5 Mei tetapi ALLAH telah selamatkan UMNO...!

Happy Birthday UMNO....

15 comments:

Anonymous said...

KEPADA DATUK NAJIB ,BUKALAH SELUASLUAS PELUANG KEPADA ORANG MELAYU TERUTAMANYA DALAM BIDANG EKONOMI DAN PENDIDIKAN.JANGAN SEKAT ANAK ANAK MELAYU YANG CEMERLANG DALAM SPM ,HANTAR MEREKA BELAJAR KE LUAR NEGARA.KHABARNYA MARA DAH TAK HANTAR PELAJAR KE LUAR NEGARA.
ALLAH,PARA MALAIKAT ,PARA ANBIYA DAN PARA AULIYA BERADA DI HADAPAN KITA SEPANJANG PRU 13.
SELAMATKAN ISLAM DI MALAYSIA INI .
INSHAALLAH MELAYU DAN ISLAM SERTA NEGARA INI AKAN SELAMAT

Anonymous said...

jangan la tipu diri sendiri bro,tak gugat apanya buat pulak upko ,pbs,supp n the rests east msia pindah ke pr apa yg umno noleh buat?.Jgn la pusing sana pusing sini pakai auta kemenangan BN ni sebenarnya goyang.any time umno boleh bertujar jadi pembangkang cuma nak 24 MP je lompat parti Najib penggemis cina jadi ketua pembangkang.ongat cina dap ada duit boleh beli.umno kena dapat duit cina baru boleh beli

tokgaru said...

PRU 13 dah selesai. Siapa menang siapa kalah dah pun kita ketahui. Yang menang senyap. Manakala yang kalah tak habis2 menyalahkan orang lain. Yang kalah arak rakyat berhimpun sana sini.

Pernah kah anda bertanya pada diri anda, adakah puak yang kalah ini akan menghimpunkan rakyat buat protest PRU13 andai kata mereka menang dan berjaya membentuk kerajaan ? Jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai ... sila lah tanyakan soalan ini kepada diri anda.

Siapa sebenarnya yang tak dapat terima kekalahan. Adakah rakyat atau pemimpin ? Rakyat, siapa juga yang menang, kalau dianya seorang penjual nasi lemak, maka hari2 seterusnya dia tetap menjual nasi lemak. Sedangkan pemimpin, kalau dianya sebelum ini penjual yong tau fu, jika dia menang sudah tentu lah dia tak perlu menjual yong tau fu lagi, jika sebelum ini dia angkut barang jualan dengan sebuah van buruk, maka selepas menang jadi wakil rakyat tentu lah dia mengharapkan memandu mercedes, jika sebelum ini dia tinggal di rumah PPRT, maka selepas menang jadi YB tentulah dia tak selesa lagi tinggal dirumah PPRT, rumah banglo 2 tingkat jadi idaman.

Terus terang saya kata, yang bodoh, yang lembu, yang kaldai adalah rakyat yang membuang masa menyertai himpunan protest PRU13 yang dianjur oleh Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang setiap hari diserata tempat. Rakyat yang bodoh, yang lembu dan yang kaldai ini sanggup tinggalkan berniaga, tinggalkan pekerjaan kerana nak tegakkan demokrasi tulin.... kononnya.

Sedangkan Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang turun ke perhimpunan protest PRU13 dengan harapan dapat menumbangkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya, untuk membuka laluan bagi membolehkan Anwar Ibrahim menjadi PM, Lim Kit Siang menjadi TPM1 dan Hadi Awang TPM2.

Wahai rakyat malaysia, jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai, tolong lah renungkan apa yang saya tulis ini.

Pertanyaan saya. Jika Anwar mahu membuat road show protest PRU13 ini dari negeri ke negeri, ada kah anda sanggup ikut beliau menjelajah ke setiap negeri sebagai tanda sokongan anda terhadap pejuangan demokrasi tulin ?

Saranan saya. Ikut lah jangan tak ikut. Tinggalkan anak isteri anda. Tinggalkan perniagaan anda. Tinggalkan pekerjaan anda. Atas nama menegakkan demokrasi yang sejati. Sila kan sebab tak siapa boleh melarang anda.

Anonymous said...

kerajaan 46%. malu wei , minoriti jadi kerajaan

MELAYUJATI said...

Dah beli pun masih kalah lagi apa nak bising anon no 2 oooi...hang ni melayu ka cina? masih nak tegakkan kerajaan dengan rasuah, tapi pembangkang kata nak membenteras rasuah sebab itu nak jatuhkan UMNO, tapi bapak segala rasuah adalah pembangkang, berak tengah jalan tuduh orang yang yang berak...apa raaaa

akuanakcina said...

46% YG MENYOKONG NAJIB.
54% siapa.dsa? Lks? Hadi?
Terima hakikat.popular vote dah masuk sarawak ke.dasar xkenang budi.
Memecah belah lagi ada .rasa2 nya yg popular vote ni nak le malaysia mcm tu.ayuh..bukan semua cina mau itu mcm.kita ubah.muhasabah diri.pikir malaysia mcm mana nak di wariskan pada anak cucu

Anonymous said...

Sidah lah tu..... pergilah berkawan dgn red bean army. Sistem dalam dunia yg mengamal denikrasi cari ini patut terima lah. Menyalak macam anjin bodoh.

Anonymous said...

Setuju. Ini mesti cina atau penjilat cina yg komen 46%.

Anonymous said...

Ini bukan afundi bn @ pr. Popular x bermaksud bagus.. Ha3. Macai2. Lain kali lah ye

Anonymous said...

Sudah kalah mau tukar game pula lancau punya olang

stopa said...

kalau takde sabah n sarawak bee end dah karam. semoga korang mengambil iktibar. kalau bole mmg nak UBAH ke pakatan rakyat, hidup DSAI !!!

Anonymous said...

Sungguh tepat pertanyaan demi pertanyaan yang seharusnya disoalkan kepada segelintir RAKYAT yang kononnya berjuang demi menegakkan keadilan dan demokrasi. Yang semakin nyata, pemimpin politik yang bercita-cita menduduki kerusi Perdana Menteri Malaysia semakin ghairah dek sokongan yang ditunjukkan segelintir rakyat yang kononnya mewakili suara seluruh rakyat Malaysia. Ambilah teladan negara-negara timur tengah yang semakin HANCUR dek tangan-tangan penegak "demokrasi" ala barat yang ekstrem. Saya nak ingatkan Dato' Seri Anwar bin Ibrahim dan sekutu-sekutunya, janganlah terlalu ghairah mengejar pangkat dan kuasa, kelak binasa! INGAT! INGAT! Jutaan lagi rakyat Malaysia yang "senyap" tidak merestui perbuatan dan tindak-tanduk anda mengheret anak muda yang berdarah panas. INGATLAH di mana anda bermula, insaflah! Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh!!

Anonymous said...

Yang 54% tak pergi angkat sumpah pulak asyik jadi anjing menyalak je.

Anonymous said...

Di Timur Tenggah mereka bertelagah satu dengan lain kerana berbeza pendapat dan ideologi tetapi yang menang dan yang kalah sekurang2nya sama bangsa. Ini kita bertelagah sesama sendiri dalam rumah sendiri ttp yang kaut untungnya orang ketiga yang duduk menumpang yang rugi siapa...kita juga!

Anonymous said...

Aku tak kisah kalau politik yang bertanding itu PAS & UMNO. Kalau kita rasa yang polisi kerajaan yang memerintah tak bagus dan tak cekap kita bolih tukar mengikut cara demokrasi tiap2 kali pilihan raya. Kita tenggok mana yg lebih relevan kita pilih. Tapi negara kita ialah negara majmuk. Ia bukan saja melibatkan soal bangsa, budaya tetapi agama. Bukan spt Amerika satu bangsa mereka cuma ada pilihan nak Demokrat atau Republikan. Pilihan mereka berpaksi kepada dasar2 yg akan dilaksanakan parti bertanding. Di sini kita tidak akan rela kalau kaum minoriti yg lebih dominan dan yang mengajar kita dan mengarah kita mengikut telunjuk mereka sehingga kita terpaksa mengadai bukan saja maruah bangsa tetapi agama kita kerana mereka ini kalau dah diberi kuasa jangan harap kita boleh dapat balik dengan apa carapun. Contoh dah ada..Sebab itu kita jangan sekali cakap kita pilih dan tengok macam mana dia tak suka lain kali ubah takut yang dikejar tak dapat yang dikandung berciciran.