Sunday, May 5, 2013

Setakat 10.45 am BN Menang 139 Parlimen...!

Setakat jam 10.45 BN dipercayai menang dengan sekurang-kurangnya 139 kerusi.

Bergantung kepada beberapa faktor lain seperti peratusan keluar mengundi kebih 85% mungkin akan membantu BN mendapat sehingga 148 kerusi, majoriti 2/3.

Berikut ialah senarai kawasan Parlimen yang dijangka akan dimenangi oleh Barisan Nasional hari ini.

Klik link - http://isupru.blogspot.com/2013/05/bn-dijangka-menang-139-kerusi-parlimen.html?m=1

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

39 comments:

Anonymous said...

Saya baru selesai mengundi di Sekolah Rendah Chong Cheng Kulim, Kedah. Semasa beratur untuk masuk bilik mengundi, calon BN Parlimen Kulim Azeez Sh. Fadzil tiba-tiba muncul bersalaman dengan pengundi yg sedang beratur termasuk saya, sambil berkata 'Minta tolong ya'. Ramai orang yg beratur sama boleh menjadi saksi jika pencacai UMNO/BN nak tuduh saya buat fitnah. Mula2 saya sangka beliau turut mengundi di tempat sama tapi rupanya beliau sedang BERKEMPEN. Kemudian saya ternampak poster SPR terpampang di tiang sebelah bilik : 'DILARANG BERKEMPEN DI TEMPAT MENGUNDI' .

Saya nak tanya SPR kenapa beliau dibenarkan berbuat demikian kerana perbuatannya jelas melanggar peraturan SPR. Saya yakin beliau bukan saja berkempen di tempat saya mengundi tetapi di lain2 tempat mengundi kawaswan Kulim ini.

Beginilah situasi di Malaysia. Ada satu set undang2 utk rakyat biasa dan sat lagi utk UMNO/BN. Apakah gambaran yg kita berikan kpd orang bukan Islam. Islam mengajar penganutnya tak perlu mematuhiu undang2/peraturan. Bagaimana kita nak berdakwah dgn orang bukan Islam. Inilah orang yg siang malam berkokok nak mempertahankan kedaulatan Islam sedangkan peraturan yg dibuat sendiri pun tak mampu dipatuhi!

Anonymous said...

Saya sgt setuju dgn komen anu dia atas.

Tadi saya pergi undi kat permatang pauh. Anwar siap jabat tg pada para bakal pengundi dgn ucapan, "U Undi, I LiwatU..."

huh! best nyer!

Yeop Ghanjo said...

Blah la wei! Kat Ipoh Timor, sek keb jalan pegoh calon DAP Thomas Su pun ada lagi salam2an dengan pengundi. Siap pakai baju merah lagi sambil terhegeh2 ucap gud moning kat pengundi yg sedang beratur.

Wei LKS sendiri kata dia tak balik ngundi kat Penang dan akan berada kat Gelang Patah. Ada apa hat?

2 set undang2 kepala konek kauuuuu aaaaaahhhhh!!!!

hanizam said...

tipis je parlimen kat selangor...harap berubah malam nanti...

Anonymous said...

bodoh punya artikel. kira pun belum dah tau menang? guna sihir ke apa. tapi kalau dah awal2 merancang kerjasama SPR dan Polis. memang aku tak nafi BN boleh menang. menang cara penakut dan pondan.

Anonymous said...

di tempat aku ni, calon dap pun terpacak bersalaman dengan pengundi yang beratur. itu apa pulak? jangan jadi bodohla pencacai PR ooooi..

Anonymous said...

Mamak Kuty dah lari ke eropah. Takut masuk penjara ke?

Anonymous said...

saya pon baru ja lepas undi di pmtg pauh, pastu saya jumpa anwar suruh liwat saya, pastu saya terus undi di lembah pantai pulak, saya jumpa nurul pulak suruh kulom, pastu saya terus cari saiful yamg baru sumpah di kaabah, baru ni, saya kata kata saiful, pul, l like to fuck you, you like to fuck me

Anonymous said...

Maklumat yang sahih. Insyallah malam ni DSAI akn dilantik jadi PM

Anonymous said...

Jgn bimbang BN insyallah menang dgn majoriti 2/3.

Anonymous said...

ye la...org bn bukan cerdik nak mengirapun...kira sapu duit rakyat taula...
ngok

Anonymous said...

kesian macai Pengencing Rakyat..semuanya tengah syok sendiri..tengah stim lepas makan pil kuda kot? kah kah kah

Anonymous said...

saifol kata, you like, i like, pastu kami berdua cari mostapa

Anonymous said...

dap cerdik mengira ke? wakakakakakaka

Anonymous said...

aku yg semangat bgn pagi2 nk p undi kt BAYAN LEPAS las2 x jd undi. da la beratur dkt 1jam. bila smpai giliran kt meja SPR dlm blk pengundian nk amik kertas undi tp nama dan no. x sama dgn list nama dlm blk undi. org SPR tu soh aq turun balik p check. WTH?!! aku pulak yg kena turun setelkan sdgkan yg silap org SPR yg x tulis jelas2 no. kt kertas kaunter dgn nama x tele dgn list nama dlm blk pengundian. patutnya org SPR la p turun setelkan bkn aku yg kena patah balik pastu beratur utk kali kedua. BODOH pnya SPR! da rugi 1 undi. bodoh piang! sebelum aku blaah aku p ckp dkt org SPR kt bwh dgn harapan lps nih depa CHECK BTOI2 dan TULIS JELAS2!! so x MNYUSAHKAN dan MMBUANG MASA org lain.

Anonymous said...

dan hari ini beberapa org warga asing dh d tangkap d beberapa pusat pengundi siap ade ic biru lgi..menatang sungguh Barisan Natang..sanggup jual negara moga Allah melaknat kmu semua..Amin..

Anonymous said...

UNDI PAS = UNDI DAP

MANIFESTO BUKAN JANJI

AGREE TO DISAGREE

YOU ULANG I SAMAN!!!

Anonymous said...

REPORT POLIS LAH BODOH..KALAU SETAKAT GEMPAK JE, BAIK KORANG PEGI MAMPOS! TAK HABIS2 NAK MENIPU ORANG RAMAI. SEMOGA ALLAH MELAKNAT PENIPU DAN PEMFITNAH DALAM PR! AMIIIIN

kluangman said...

Wei Wei hahahaha... aku pun nak sangat2 you anwar menang....tapi kok ye pun..kemaruk sangat ke nak angkat sumpah jadi pm malam2...tak boleh tunggu esok siang ke....

Anonymous said...

Bila kita bercakap dengan orang tak cerdik tapi berlagak cerdik ni yang susah. Dalam kelas matematik pun ada istilah Statistik. Dalam Statistik ini ada pula istilah anggaran. Dia kata boleh menang, dan tak kata menang. kaji sikit istilah tu. Boleh menang pun bergantung atas faktor pemboleh ubah .. variable. Nak komen hentam pun agak2 patut lah, jangan sampai kebodohan sendiri orang boleh tengok. Tu lah, para cacai ooiii.. belajar lah tinggi sikit. Peluang belajar banyak dah kerajaan bagi, la ni tak kira umur berapa pun boleh belajar, bukan untuk cari kerja, tapi untuk tambah ilmu untuk diri sendir. Aku pun masih belajar lagi, dah ada degree dalam Computer Sains, minor dalam business. Sambung buat Master dalam jurusan Computer Security dan lepas ni nak buat Phd. Kerja sendiri je..

Anonymous said...

TU LAAA..SAMPAI KOMEN PASAL SIHIR..

MEMANG BAGHAL PUNYA PENCACAI PR!

Anonymous said...

Keputusan Undi Pos Luar Negara:

Melbourne
PR 69.4%
BN 3.9%
Tak mendedahkan undi 26.7%

London
PR 71.1%
BN 3.7%
Tak mendedahkan undi 21.4%

Perth
PR 77.3%
BN 3.7%
Tak mendedahkan undi 19%

Sumber: SABM Melbourne, MyOverseasVote, Bersih 2.0 UK

Mampus Bn & UMNO kali ni

Anonymous said...

sekadar bercakap minta undi bukanlah kesalahan kerana dia bukan disegi filosof berkempen. Dia minta "tolong ya" dan kalau saya calon ketika mengundi bila kata "minta tolong ya" pada depan belakang saya ketika beratur membuang undi, apa itu kesalahan. Belajar lah undang-undang supaya tahu menafsir nya. Tidak pula dia ugut atau kata lucah "U Undi, I LiwatU..."

Sul Tan said...

INI KALI LAH KITA UBAH..BN DAH EXPIRED

Anonymous said...

Sebenarnya ramai Melayu yg berkhayal dan hanya pandai cakap UBAH itu UBAH ini...SAMA RATA sana..SAMA RATA sini.

Tak sabar menunggu Hg kereta TURUN mendadak kerana dari tadi lagi mereka yg berada di Pondok Pakatan Rakyat tak putus putus berkongsi majalah kereta dan mula memasang angan angan membeli BMW X6 & Range Rover Sport...

Saya hanya tersenyum ketika diberikan air mineral dan berdoa agar mereka Berjaya miliki kereta yg mereka idamkan esok hari.

*tak sabar nak jumpa diorang disurau subuh nanti.

Anonymous said...

Ko ni kecoh la kalau x puas hati gi bantah on the spot.. Berani bantah kat calon n pegawai spr, ni tersengeh2 mcm kerang busuk, balik rumah tokok tambah publish kat blog

zethro said...

Dah2... Jgn layan komen2 cai Pakatan Rosak tu... Tu sume cai2 cybertrooper yg blom cukup umur nak undi... Tunggu je keputusan mlm ni... Menang, kalah adat pertandingan... Sekian....

Anonymous said...

pencacai umno memang kurang berakhlah...checkmate...cabutt

Anonymous said...

walau pun mati kering dan keseorangan di dunia ini...aku tetap sokong UMNO..

Anonymous said...

Malam ni kalau BN menang, PR akan laungkan pasal pengundi hantu/spr tak adil bla bla..Tapi kalau PR menang, confirm no issue. Diorang akan cakap 'rakyat telah bijak memilih!' Piiirahhhh PR!!

Anonymous said...

Keputusan Undi Pos Luar Negara:

Melbourne
PR 3.9%
BN 69.4%
Tak mendedahkan undi 26.7%

London
PR 3.7%
BN 71.1%
Tak mendedahkan undi 21.4%

Perth
PR 3.7%
BN 77.3%
Tak mendedahkan undi 19%

Sumber: SABM Melbourne, MyOverseasVote, Bersih 2.0 UK

Mampus la bang non dgn Pakatan Haramjadahnya kah kah kah!!...

Anonymous said...

idup umno!

Anonymous said...

SPR didapati tidak menyediakan tempat mengundi yg mencukupi!
Sbg contoh, di Sek Convent, Batu Gajah barisan utk org2 tua di saluran 2 adalah sangat panjang. Maka telah berlaku orang2 tua terpaksa berdiri, beratur sangat lama sehingga tiga jam lebih! Sampai ada yg pengsan2.
SPR sepatutnya tahu bilangan pengundi yg akan ke saluran ini adalah ramai, adakanlah lebih dari satu bilik darjah utk warga emas ini.
Saluran 7 iaitu utk remaja2 muda cuma adalah 4, 5 orang pd satu2 masa.
SPR sungguh tak bijak melayan pengundi2 warga emas spt ini. Ada mungkinkah SPR ni bersubahat dgn Pakatan Rakyat utk membuat orang2 tua berasa marah dan mengundi Pakatan Rakyat dan bukan BN!
Ini bukan kali pertama SPR menjalankan PRU, tak kan tak belajar dpd masalah2 pengundi dari dahulu.
SPR patut UBAH!

Anonymous said...

HIDUP UMNO DAN BN! dan ya SPR mmg bodoh dan x cekap puiiiiiiiii

usin said...

toksah was-was. mati keringpun aku istiqomah dgn UMNO sebab hanya UMNO yg mampu teruskan legasi melayu, Islam dan kedaulatan raja2. pakatan rakyat? hamPAS dah terlajak jauh masuk parit yang hanyir, pas dh tercemar. maka aku haramkan tangan aku mengundi pas kali ini...

Anonymous said...

aku undi kat saluran 3 di sekolah rendah tuk parlimen padanh terap tgh que nak masuk mengundi muncul calon parlimen pas padang terap yg juga penyandang tuk kawasan ni..dia bersalaman dgn pengundi yg tgh beratur...so jgn la guna alasan hanya bn je buat benda tu pr pun sama la...fikir dulu sbl ckp...perasan bagus...

Anonymous said...

Kuangajaq hahahahahaha

Anonymous said...

kat tempat aku pun sama, calon pas salam2 orang yang sedang beratur disaluran mengundi.. siap pegi semua barisan.. pastu pilih2 orang plak tu dia salam. kalau ngan cina beria dia nak salam. sampai cina depan aku tu buat muka hairan.tak silap aku dia bukan mengundi di kawasan aku.kata dulang paku serpih.. mengata orang dia pun tak kurang tak lebih.

Anonymous said...

Nyatakan tempat, masa, bil orang dgn tepat dan kalau boleh nama pati tu sekali. Kalau ada gambar ke video ke lagi bagus...oppss! aku lupa yg video tak leh pakai sbb besi...