Friday, May 31, 2013

Siapa Kata Kalau Bertudung Tak Boleh Jadi Jalang...?

Rbf Online....

Nurul Izzah ditahan daripada memasuki Sabah petang tadi dan telah dihantar pulang ke semenanjung malam ini 

Si anak puaka tersebut membantah tindakan Imigresen Sabah di FB dan twitter....

Macam-macam tuduhan yang dihemburkannya terhadap Kerajaan Sabah....

Malang sungguh nasib orang Lembah Pantai kerana mendapat wakil rakyat yang otaknya terputus wayar bumi. Dah lah si bapanya bodoh hinggakan sistem Pilihanraya di Malaysia pun tak faham, si anak pula bebal kerana tak faham undang-undang negeri Sabah sepertimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Benarlah kata pepatah ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi....

Sebanyak 20 perjanjian yang telah dicapai antara Sabah dan Sarawak dengan Tunku Abdul Rahman sewaktu Sabah hendak menyertai Persekutuan Malaysia. Apabila semua pihak telah bersetuju, maka terbentuklah Persekutuan Malaysia pada 16 September 1963.

Salah satu perkara (perkara 6) yang dipersetujui adalah kawalan imigresen. Di mana dalam perjanjian itu telah dinyatakan bahawa Sabah dan Sarawak mempunyai kuasa imigresen sendiri untuk menghalang atau membenarkan orang dari negeri luar daripada memasuki negeri mereka. 

Perkara ini sudah berjalan 50 tahun dan Kerajaan Persekutuan tidak pernah cuba untuk menghalang atau membatalkan perkara tersebut. Kerana itu adalah perjanjian dan hak Sabah.

Jadi kerajaan pusat kena hormat walaupun gaji kakitangan Imigresen itu dibayar oleh kerajaan pusat. 

Hari ini apabila si anak puaka tidak dapat memasuki Sabah dia melalak menyalahkan Kerajaan Sabah. Itu hak Sabah...., itu kuasa mereka...., siapa kau yang nak melalak-lalak.....? Hormatlah sikit hak rakyat Sabah. 

Rakyat Sabah telah memilih BN sebagai kerajaan untuk memimpin mereka. BN menang 48 kerusi daripada 60 kerusi yang ada. Maknanya rakyat Sabah bersetuju dengan peraturan atau perjanjian yang ada. Jadi kalau Kerajaan Sabah bertindak, kau terima sajalah. Jangan nak jadi anjing gila pula...

Tak perlu untuk kita nak bincang jauh-jauh sebab apa dia dihalang masuk Sabah atau sebagainya. Cukup itu sahaja....

Itu hak Sabah dan itu undang-undang mereka. Mereka boleh halang sesiapa dan mereka boleh benarkan sesiapa sahaja orang luar dari memasuki negeri mereka.

Tolong belajar hormati hak orang....! Jangan hanya fikirkan hak kamu sahaja. Yang penting jangan jadi macam babi hutan yang main sondol ikut suka hati sahaja. 

26 comments:

Anonymous said...

ini bukan lu punya bapak punya negeri.

bodoh org umno

Anonymous said...

Tapi pakai tudung semuanya ok. Rosmah tak pakai tudung orang hentam dia kiri kanan.

Anonymous said...

Hai ini negeri saya bah....so tak dah bolih masok negeri itu kami punya hal kalo kami tak bagi kasi masok itu makna orang jahat so jangan ganggu orang kami nanti kami sembelih kamu orang datang Sabah

Anonymous said...

Hak DIA untuk pergi kemana saja dia nak...sebab dia pakai duit sendiri dan tak perlu dikendong pun....

TAPI adalah HAK ORANG SABAH...membuat keputusan untuk menghalang DIA dia menjejakkan kaki di Bumi Di Bawah Bayu itu...

ADALAH HAK AKU....mengharamkan dia menjejak kaki kedalam RUMAH AKU...

Sebab DIA Mulut BUSUK dan mungkin najis dikaki belum di SAMAK

Nanti habis seluruh rumah aku terpaksa di SAMAK....

Anonymous said...

Bak dia dulu tak tahu hak raja raja. Sama je.

Anonymous said...

well done Sabahans..jangan biar perempuan gampang bte bapak/mak gampang ini merosakkan kedamaian negeri di bawah bayu ini. and the her bapak gampang aka BABI pun sepatutnya dihalang dari memasuki negeri tersebut bagi membuat onar di Sabah. pakai tudung tapi moral sama jer dengan mak bapak dia. mak dia kaki penipu , bapak pulak pemfitnah dan peliwat tegar yang harus dihancurkan keduanya. dengan perempuan jalang ini sekali dinyahkan dari bumi Malaysia ini.

Anonymous said...

Samseng dan pengganas PKR/DAP memang tak takut lansung langgar undang-undang! Inilah Melayu yang telah jadi pengkhianat durjana, bongkak tak sedar diri rumpun asal dari sawah lumpur warisan pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain sebelum dijajah British lagi, baik balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

MAKCIK Tempurung CINTA UMNO/BN/PERKASA!

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Dulu masa sabah kena serang. Bukan ke nurul izah pernah perli cakap orang sabah cuma sandiwara je. Puaka ni mmg kurang ajar

Marsita yahya said...

mohon share:)

Anonymous said...

Baru baru ni tian chua ahli parlimen kepala batu , sekarang nurul izzah pulak , itu hak sabah , kita tak boleh marah ....hehe

Anonymous said...

Musa Aman for Naib Presiden UMNO. Cakap tak banyak. Halau je. suruh orang bawah-bawah je handle... memang ada class la.

Anonymous said...

nurul belajar lagi supaya bolih faham apa itu 'hak' kalau Sabah kata tak bolih maananya tak bolih lah, faham tak? bapa hang kayu tapi hang tonkoi!

Anonymous said...

tak mustahil satu hari nanti blogger mik akan menolak bn, mungkin! kita tak tahu apa akan berlaku di masa depan...

Anonymous said...

orang pkr lagi bodoh. sebab diperbodoh anwar yg membohong saban hari. hahahahaa. kene kencing di siang hari.

Anonymous said...

teransang juga aku tengok nurul ijah ni..

Anonymous said...

Aku xleh tgk la nurul izzah ni...rasa macam nak melancap jek...bernafsu beb aku tgk minah ni...perrghhhhh....

Anonymous said...

Walaupun kita benci singapore sbb dia sekutu dapig, tp undang2 yg begitu ketat dibuat disana kita kena contohi.
Yg buruk jdlah sempadan.yg baik ikut jd tauladan.

Anonymous said...

Ank puaka! Kau nk cari siapa kat sbh tu.. Jaga lwan yg kau da dpt.. Bila lg nk jlnkn kerja.. Asyik melancap sana sini... Pi daaaa

Anonymous said...

SABAH dah x bagi masuk pn nak berkeras jg....masa ada krisis kat Lahad Datu x nak masuk pula BETINA ni....NURUL IZZAH pergi jahanam dari sabah....

Anonymous said...

Kalau lancau aku nak masuk dalam lubang cipap nurul, lakinya ada hak halang tak.

Anonymous said...

Ini pun bkn lu punya tok nenek yg mampos dlm kubor punya negeri.

Bodoh org Pakatan haramjadah

Anonymous said...

Dahsyat sgt ni.

Anonymous said...

nurul, hebat hang ni. sambil buat lawak fitnah BN, mulut busuk hang juga mengangkat diri sendiri. orang lembah pantai kata hang baagus la sangat sampai hang tak dibayar gaji wakil rakyat pun hang terus saja berkhidmat. kalau hang ada duit hang bagi rakyat(konon). hang juga tak mengebat kerana duduk di rumah sederhana saja, konon tak macam raja nong chik. kah kah kah. kalau macam tu, bapak hang macam mana? bukan kah jembalang ini kaya raya kerana kedarah duit negara? tok wan hang kaya tu mana dapat duit? SUDAHLA, DIDUNIA BOLEH KELENTONG TAPI DI AKHIRAT HANG TAK BOLEH KELENTONG LAGI.

Anonymous said...

BOLEH KASI ALAMAT RUMAH SI NURUL IZZAH INI TAK? MAYBE DAH LAMA TAK DAPAT ITU PASAL ASYIK MEROYAN.HA...HA..HA.....

Anonymous said...

Nak masuk, aww. Lebih baik you masu belakang I punya.

Anonymous said...

Jaga lembah pantai dulu, jgn nak menyibuk di sabah pulak. Apa ingat kau tu pandai sangat nak mengajar orang sabah .anak beranak yg sibuk nak mencelakakan negara patuk di halau..budak ingusan dah ikut tabiat babi. Ingat negara ini milik bapak dia punya