Wednesday, May 8, 2013

TSUNAMI Pengundi Cina PRU 13 - Wei Korang Baca Nie, Apek Sekor Nie Kata Melayu TAK Bijak Kalau Tak Undi Pembangkang

Apek sekor nie kata apa..?

Dia kata " orang cina bukan rasis tapi kami bijak ". Hmmm..., bijak...?

33 comments:

Anonymous said...

Dia kata bijak. Ape Anwar tu bersih sangat ke. Tak tau ke yang dia tu kaki balun jantan dan betina. Macam mane dia kata pemimpin yang mereka sokong tu bersih di segi moral. Agaknya Cina2 ni tak kisah kalau pemimpim dia orang ni kaki betina atau jantan.

Anonymous said...

Mereka memang bijak menipu.

Anonymous said...

5 tahun lg kita tgk siapa lg bijak...

Jawa Bernam said...

PERKASA juga disalahkannya. PERKASA hanya bersuara apabila hak Melayu dipersoalkan oleh bangsa DHPP ni. Hak Bumiputera dilaungkan dianggap RASIS!! SIAPA RASIS??

Anonymous said...

Kalau melayu tak bijak mentadbir dah lama malaysia ke gaung dah....

Anonymous said...

MMg pun.Melayu UMNO saja yang bodoh

Anonymous said...

Setuju sangat...mereka memang bijak ...bijak menipu dan bermuka-muka , tak tahu kenang budi ...

Anonymous said...

Bersih? Pemimpin pembangkang dipenuhi kotoran bukan setakat MORAL banyak lagi benda lain. Cuma melayu & orang islam bodoh je yang mengundi PR. Video besi, pekak & tuli tak boleh menjadi saksi? OMG, itu adalah kesilapan besar. Islam tidak pernah menolak penggunaan teknologi utk tujuan pembuktiaan. Keliru antara mengedar/membuka aib orang lain dan menyiasat sesuatu yang telah terdedah. Klu mcm ni la pendirian, Jangankan hudud, Undang2 sekular pun tak mampu utk dilaksanakan dengan adil.

Amanah? Pemilihan CEC DAP tu baru-baru ni bolehkah dikatakan AMANAH? Tu baru pemilihan utk parti. Sampai ada si Tua menangis utk menagih simpati kononnya telah dizalimi oleh ROS. Ada hati nak mengajar SPR utk berlaku telus. Waloeii!

Anonymous said...

KENAPA ORANG CI NA TIDAK BOLEH MENJADI PERDANA MENTERI. BUKANKAH TANAH MELAYU SUDAH DITUKAR KEPADA MALAYSIA? KENAPA SINGAPURA TIDAK BOLEH MASUK SEMULA MALAYSIA? BERIKAN PELAUNG KEPADA PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH NEGARA INI DAN KEMBALIKAN SEMULA KEMASUKAN SINGAPURA KEDALAM MALAYSIA. BARULAH NEGARA MALAYSIA AKAN LEBIH MAJU LAGI.TIADA LAGI HAK BUMIPUTERA, TIADA LAGI KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU, SEMAUA AGAMA ADALAHG BEBAS.

Anonymous said...

bukan taknak sokong pembangkang tapi perangai pembankang kat malaysia ni memualkan.Hanya orang rosak akhlak/moral berketuakan pemimpin yang rosak akhlak/moral.

Anonymous said...

Kalau nak bebas dan semua hak adalah sama bukan kat Malaysia ... Sila berhijrah kat mana2 negara yang kamu suka ... Itu ideologi Komunis .. Negara China pun gagal laksanakan ideologi tu ... porah ...

Anonymous said...

Yang mengatakan melayu UMNO bodoh tu lah yang paling BODOH.Malaysia maju sampai ke hari ini bersebabkan Melayu UMNO lah.BODOH!!!!!!!

Anonymous said...

Cina memang bijak...perbodohkan dan perkudakan melayu2 PAS dan PKR yg bodoh. Anwar itu bersih? Pemilihan CEC DAP itu bersih? Mat Sabu dan Stopa itu bersih? Lagi teruk itu lagi ada. Bijak Cina nak cuba dapat kuasa politik dalam keadaan org Melayu berpecah belah!

Anonymous said...

Cina terlalu bodoh hingga anwar ibrahim pun boleh tipu mengatakan dia tentu jadi perdana menteri.Yang menentukan siapa perdana menteri adalah rakyat (pengundi) bukan anwar. Bijak sangat lah begitu hingga tertipu dgn mudah.
zainol_56

Aku Melayu said...

bijak ????Memang betul bijak...bijak menipu orang melayu.Bijak memecah belahkan orang melayu...Kalau kat Kedah tokey2 cina ni siap buat kenduri untuk orang melayu.Panggil orang melayu ramai-ramai....Orang melayu yangtak sedar diri pun kata cina ni memang bagus.Biasala beli dengan kenduri siap panggil tok imam PAS baca doa lagi...heheheheh

Anonymous said...

Mulai hari ini gua tak percaya lagi dengan bangsa yang dinamakan Cina di Malaysia ini. Mereka ini bijak menipu. Depan kita bukan main tunjuk lagak baik, tetapi di belakang kita dia main tikam belakang. Cakap lah apa2 pun, tapi gua tahu dia mahu kuasa, mahu wang dan mahu perbodohkan orang Melayu. Memang bangsa yang tidak boleh di percayai. Tidak amanah dan tidak patriotik langsung.

Unknown said...

Jom kita boikot kedai2 cina Ngok. Kita bantu kaum kita melayu. Cina tk knang budi... Babi

Anonymous said...

ORG CINA BUKAN BIJAK TAPI BANGANG ANUAR SUDAH TIPU SAMA LU PUNYA BANGASA KALAU LU BIJAK LU TAK PERCAYA SAMA ANUAR 1 MELAYU NAMA ANUAR SUDAH TIPU BANGSA CINA DAP,MCA CINA PKR DAN GERAKAN DAN SELURUH BANGSA CINA MALAYSIA PADAN LU PUNYA MUKA SEKARANG SIAPA BIJAK MELAYU KE CINA TANG NI AKU TABIK SPRING 10 KALI SPRING PADA ANUAR IBRAHIM 1 MELAYU TIPU SELURUH BANGSA CINA MALAYSIA.

Anonymous said...

cina dah tak ada wakil. sekarang masa jadikan negara ini negara bumiputra dan islam.lipat gandakan bantuan untuk bumi dalam pelajaran. triplekan biasiswa. hantar lebih ramai bumi ke oversea. lipat ganda bantu usahawan melayu.

Hakimi Hashim said...

gilo ke.kan ke singapore tu satu.negara.org ln sibuk nak ade nwgara aenfiri.yg aorg ni nak bergabung plak.maju sgt ke singapore tu

Hakimi Hashim said...

baru tau ke.bangsa cina yg lurus cuma rambutnye sahaja

Anonymous said...

Majority cina undi dap tanpa berfikir kerana ditipu anwar konon kali mereka akan menang. Jadi berduyun2 keluar sokong dap dan pkr. Tapi kena tipu juga, mana bijaknya kerana sekarang dah terlondeh semuanya. Kalau itu apek ni kata bijak dia menghina bangsanya sendiri. .....

Anonymous said...

Malayland

Anonymous said...

betul ke orang dalam gambar tu cina? nampak macam orang vietnam aje. tunjuk IC cepat!

Anonymous said...

Kesian Cina ye menjahanamkan kaum mereka sendiri tapi sebab mereka dah senang memang tak payah lah dapat apa-apa dari kerajaan lainlah Melayu dan India.Terima-kasih daun keladi buat la lagi...



Anonymous said...

Dalam apa juga bentuk 'struggle for survival', faktor KUASA adalah penting, selain daripada PENGETAHUAN/KESEDARAN dan KEPERCAYAAN/AGAMA. Sesuatu kaum yang sedar tentang kedudukan kaumnya dalam konteks persekitaran sekeliling akan mentafsir 'degree of survival' untuk kaumnya - terutama jika persaingan dirasa mengancam. Ini adalah naluri semula jadi yang juga ada pada haiwan dan tumbuh-tumbuhan. Tetapi mekanismanya lebih mudah.

Jika dirasa ancaman itu ada ditambah pula datangnya peluang, tindakan pertama yang akan timbul secara otomatis, adalah proses mengenali 'diri' dan sesiapa lain yang ada kaitan positif dengan 'diri' (rakan/serumpun/sebangsa). Lalu menyerlahlah rasa jati diri yang diperkukuh lagi dengan faktor KEPERCAYAAN/AGAMA (dan yang seumpama). Jika persepsi ancaman meningkat, puak ini akan mencari KUASA yang boleh membantu atau menentukan 'survival' mereka berjaya. Jadi, faktor KUASA-lah pemudah terpenting untuk meneruskan usaha untuk 'survival'.

Initiatif untuk 'survival' tidak semestinya dicetus oleh ancaman. Ianya boleh juga terjadi jika kaum tersebut mempunyai wawasan yang lestari, sentiasa bersemarak disebab adanya kesedaran yang berterusan. Kaum Cina Seberang Laut (Overseas Chinese) have both these motivational elements intact albeit sometimes they are dormant. Jadi, tarikan untuk berkuasa adalah satu tarikan yang teramat kuat dan penuh dengan emosi yang mendalam bagi sesuatu kaum...; terutama Singapura ada/telah menjadi contoh yang berjaya. Maka kita tidak harus heran kenapa Tsunami Cina boleh berlaku semasa PRU13. Bangsa-bangsa Malaysia tak payah cari/cuba beri alasan lain. National Reconciliation hanya boleh dicapai dengan menangani isu survival ini.

Anonymous said...

singapore nak masuk malaysia sbb nak tanah, derang da ketandusn tanah utk rakyat dia... sbb tu beria2 dap ni nak singapore masuk malaysia.. boleh la derang sekongkol lingkupkan melayu kat malaysia ni. tgk je la kerajaan singapore, maan ada melayu yg jadi menteri hatta timbalan or wakil rakyat pun xde. toksah auta la kata melayu boleh bersuara bila cina pegang kuasa kat malaysia ni. tgk je la pas, walaupun kerusi yg dimenangi sama banyak dengan dap, ttp dap nak balik kuda derang si khalid tu jd mb selangor, apsal pas turutkan ajer. tu ke bukti dap terima pas, terima islam... mimpi yg x sudah la pas ni.. eloknya pas keluar je la dari pr, gabung dengan umno lg baik. tapi malangnya nik aziz nak ludah muka org umno kalau nak pujuk pas join umno. beria suh buang kebangsaan ganti islam tapi kenapa nak berpuluh tahun pgg kelantan x laksana hudud pun??.. sedang negara arab yg laksana hudud adalah untuk semua agama, nik aziz nak hudud utk org islam jer... abis tu kenapa salah laku org pas x diambil tindakan hudud?... sbb video beri ke?...

aj

Shah said...

Cina di sini tak tahu bersyukur sbb mereka tiada agama.
Kalau perangai mcm ini dinegara asal mereka atau disingapork, dah lama mereka di bungkus.
Mereka harus berterima kasih diatas kebebasan yg di beri oleh org melayu disini.
Mereka tidak BIJAK - tetapi pengkhianat negara. Bermuka2 didepan tetapi menikam di belakang. Pengkhianat, pengkhianat , pengkhianat BN.
Melayu kena sedar diri dan bersatulah demi agama , bangsa dan negara....

Anonymous said...

Yang undi be End memang bodoh piang belaka..

Orang dah offer pendidikan percuma, tol percuma, minyak harga rendah, tak ada GST, AES, apa semua tu, si puak-puak bodoh ni nak juga membayar tol..

Terhegeh-hegeh nak bayar GST dan AES.. Apa punya kebinatangan betul puak-puak Be ENd ni? Bodoh sangat sampai tak boleh diajar ke?

Cakap bodoh kang, marah pulak.. Tapi jangan tunjukkan kebodohan korang Be End tu sangat-sangat..

Tapir dan Tenuk pun lagi bijak daripada Be End.. Pathetic..

Lepas ni mesti nak argue lagi, kata Be End bagus la, itu la, ini la..

Pemimpin korang tambah kaya raya, korang yang mencacai ni dapat apa? Dapat burger sebijik, t-shirt selai, duit RM 20 masa pasang bendera hari tu..? Lepas tu malam2 buat bising bunyi hon..! Bodoh nak mampos la Be End ni..

Anonymous said...

Bangsa yg bijak x mkn babi.lu cina ada mkn babi ka?

Anonymous said...

kalau tak menipu dan belot, bukan cina namanya.

Anonymous said...

Nak kerajaan BERSIH dari rasuah boleh tapi bersihkan dulu negara dari PEMBERI RASUAH siapa mereka tu? Lu apek fikir lah sendiri!

Anonymous said...

Orang yg kata undi BN (Be End) bodoh sbb tolak barang free tu lagi bebal. Belajar dari negara2 yang bangkrup. Cyprus, apa sbb ini berlaku di negara mereka? Presiden Indonesia baru2 ni nak kurangkan subsidi minyak kpd rakyatnya untuk meningkatkan pendapatan fiskal negara tu. Kalau kamu pandai duduk dalam kjn sama2 duduk bincang bgaimana nak majukan negara. Dok tentang dr luar wat apa? Let BN Be your End dicision!!!!!