Thursday, May 23, 2013

Undi Dua Kali...? Budak Upahan Yb PKR Akan Kena Penjara Tak Lama Lagi.... Sanggup Berbohong Untuk Bayar Hutang Kes Muflis

Kredit - Blog Akar Umbi

Seorang pemuda Mohd Fadhli bin Khaharruddin yang tampil bersama MP Kuantan Fuziah Salleh dengan dakwaan telah meloloskan diri untuk mengundi dihari pembuangan undi pada 5 Mei 2013, kini dikaitkan dengan habuan dari PKR.

Malah untuk menguatkan dakwaan terhadap SPR, pemuda berkenaan telah membuat laporan polis.


Dalam pada itu, desas-desus mengatakan bahawa bapa pemuda tersebut sedang menghadapi masalah kewangan, malah telah diisytiharkan muflis seperti maklumat di bawah [Semakan dibuat dari sumber SINI]
DALAM MAHKAMAH TINGGI MALAYA DI KUANTAN DALAM PERKARA KEBANKRAPAN (KUANTAN) NO:29-475-07-11  
Ber: Khaharruddin bin Awang Mohd (No.K/P: 4761356/550325-06-5117) D/a Noha Agency, lot 3, No. 59 Tingkat Bawah, Hotel KOSMA, Jalan Haji Abdul Aziz, 25000 Kuantan, Pahang Darul Makmur. 
Dengan ini diberitahu bahawa atas permohonan yang difailkan pada 29.05.2012 Perintah Penerimaan dan Perintah Penghukuman telah dibuat terhadap Khaharuddin bin Awang Mohd oleh Mahkamah Tinggi, Kuantan pada 25.09.2012. 
Segala hutang yang kena bayar kepada sibankrap hendaklah dibayar kepada Pengarah Insolvensi Negeri, Tingkat 4 & 5, Wisma Puriwirawan, Jalan Gambut, 25000 Kuantan. 
Bertarikh pada 27 haribulan September 2012 
(NORHAIZAN BINTI ABDUL RASHID) 
Pengarah Insolvensi Negeri Cawangan Kuantan, Pahang

b.p. Ketua Pengarah Insolvensi Malaysia
Dari semakan yang dibuat, penama di atas yang dikatakan sebagai bapa kepada Mohd Fadli juga mengundi di Sg Isap.


Soalnya sekarang, benarkah pemuda berkenaan berbuat demikian semata-mata untuk membebaskan bapanya dari muflis?

Kini pemuda berkenaan berdepan dengan kemungkinan berdepan dengan hukuman kerana melakukan kesalahan melanggar peraturan pilihan raya.

Saksikan dan dengar dengan teliti penjelasan dari Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar




18 comments:

memei said...

hahhahaha....interesting, checkmate!! Budak nih mesti dah panas buntot!! Secara logik....mmg susahle nak percaya aduan budak tuh....jgn main2, ingat negara nih bole buat sesuka hati kau....tuh yg duduk kiri kanan budka tuh pun rasa2nya dah kepanasan jugak:)

Anonymous said...

Teringat kesah bapa saya pernah bercerita tentang seorang mamat disatu masa dulu yg bangga sangat kononnya dia bijak dan telah menipu keretapi bila dia beli tiket keretapi tapi dia tak naik dan sebaliknya naik bas..dgn bangganya dia beritahu semua kawan2 dia bahawa dia kata padan muka depa aku berjaya tipu pehak keretapi sebab aku beli tiket keretapi tapi aku tak naik...padan muka, katanya dgn bangga..LOL.... budak nih jadi macam kesah simamat yg kononnya bijak menipi keretapi tuh le.. keh keh keh

Anonymous said...

*menipi =typo, menipu*

Anonymous said...

padan muka budak gilo babi tu, kerana duit ( sogokan dari pkr ) sanggup buat apa sahaja, walaupun berbohong, bior mati kering dlm penjara, padan muko!!!!!!!!!!!

hardcore BN supporter said...

dah lah sakit di tambahkan lagi penyakit baru...mampozzzz...

Anonymous said...

jangan dakwa budak suruhan tu aje,ahli parlimen kuantan gila glamor patut didakwa kerana bersubahat menipu spr..

Anonymous said...

ikut lapuran polis tu sbg bukti ...emm...bole di dakwa kerna cubaan mengundi 2 kali/bawa kluar kertas undi...jika tidakpun berlaku mengundi 2 kali spt lapuran polis tu..makanya bole didakwa juga kerna membuat lapuran palsu...!!

yg dua ekor Yb bole didakwa kerna bersubahat!!

goyang,melendut kerandut telor tu beb!!

Anonymous said...

Kalau ikut cara budak ni sapepn leh wt laporan polis..saya leh wt laporan polis kata undi 3 kali kalau ada sanggup bayar jutaan ringgit,kena penjara 10tahun ke 20tahun ke tak kesah jnji kluar penjara nti dah jadi jutawan

Anonymous said...

2ekor YB ni memang bangang dan bodoh, siapalah yg pangkah 2 ekor YB ni...budak ni ada ilmu halimunan ke sampai orang yg garis nama, orga yg calit, orang yg bagi kertas undi, orang yg jolok kertas undi dlm kotak undi, wakil parti x nampak dia bawa keluar kertas undi...ke mmg semua dlm bilik tu kena pukau..hahah...mamposlah kau 3 ekor tu sumbat je dlm jel..lu ingat ni negara papua ke, congo ke...bodohhhh

Anonymous said...

Budak baru pertama kali undi, si YB pulak sokong membawa rebah..kesian mamat ni kena main dgn YB bangang tu...

Anonymous said...

HAMBA ABDI PEMBAKANG NI AKAN KENA DUA TINDAKAN PERTAMA MENIPU SPR KEDUA MEMBUAT LAPORAN POLIS PALSU MANA TEMPAT NYA AKAN TINGGAL PENJARA.

Anonymous said...

Da jadi pencerobohan sulu di dabah..Kini Polis fan PR kena cari dalang budak ini, Imej PDRM dan SPR hancus lumat, lebur..Sebab Polis ada d setiap saluran mengundi, Pegawai sor di lantik terdiri dari Pegawai pej Daerah ataunkerajaan Tempatan atau daripada Guru Guru..SPR septutnya mengambil tindakan Saman ..dalam Fb , Blog heboh memaki SPR ketana berbohong kata PRU lepas telus pada hal tidak

Anonymous said...

Boleh berlaku jika pengundi setempat atau orang sekampung tidak mengenali dia sewaktu namanya disebut dengan lantang oleh kerani pengundian. Memandangkan tiada mycard reader, nak guna mycard palsu/klon pun boleh. Maksudnya menyamar menggunakan identiti orang lain kerana tiada thumb reader untuk scan cap jari. Jika ada mycard reader dan thumb reader milik jpn, saya pasti peluang untuk mengundi 2 kali ialah kurang dari 1%.

Anonymous said...

Sila tunjukkan kertas undi yg ko bawak keluar tu...

Anonymous said...

"Boleh berlaku jika pengundi setempat atau orang sekampung tidak mengenali dia sewaktu namanya disebut dengan lantang oleh kerani pengundian. "

Kalau tak pernah mengundi tak payah nak bukak mulut la, bhai. Kan dah ternampak sangat bebal kau. Orang lain yang komen kat sini semuanya pernah mengundi, sebab tu diorang tau proses mengundi tu macamana, dan sebab apa budak ni nak kata dia boleh mengundi dua kali tu tak logik, melainkan ada orang dalam SPR suap kertas undi kosong kat dia lepas habis mengundi tu.

Orang dalam SPR pun ramai anti BN, bukan kita tak tau.

Anonymous said...

Chances nak ngundi dua kali adalah tipis, mengikut tata cara yg dilalui setelah diteliti mycard, disebut nama dan memotong nama dan mencalit xkiralah dakwat kekal atau tidak then bagi borang undi, mausk kat pondok kecik tuh, pangkah calun kemudian kertas undi dimasukkan dlm peti undi tersedia dgn dibantu oleh kerani SPR dan jugak semua petugas2 memandang dan alert dan yg pasti camne nak dtg sekali lagi sebab nama dah kena potong!!

Anonymous said...

Kali pertama dia datang untuk mengundi dia guna mycard sendiri. Nama dia akan dipotong oleh 3 orang.

Siap mengundi, dia akan cuci dakwat dan menggunakan mycard orang lain pula. Pada sebelah petangnya dia akan datang kembali untuk mengundi kali ke-2. Dia akan masuk saluran yang sama untuk mengundi. Ketika ini kp1 akan bertukar shift dengan kp2 atau kp3 atau kp4. Ejen-ejen juga telah bertukar shift. Maksudnya kp1 dan ejen2 mungkin tidak mengecam wajahnya yang telah mengundi pada sebelah pagi.

Ketika nama palsunya dilaungkan oleh kp1, sudah tentu semua oran dengar termasuklah orang yang sedang dan ejen2 parti. Kebetulan, orang yang sedang beratur atau ejen parti adalah penduduk setempat dan kenal bahawa pengundi tersebut menggunakan identiti palsu. Sudah tentu bantahan akan dibuat ketika itu juga.

Dengan bantahan tersebut, pengundian kali ke-2 dapat dielakkan.

- bekas kerani pengundian pru13 -

Anonymous said...

oi mu molek sket he...tu abg aq yg undi 2 kali muhd fadhli....dia tahu apa yg dia buat