Monday, May 20, 2013

"Ya.., Ini Negeri Pun Bukan Bapak Anwar Yang Punya..." Bravo Zahid Hamidi Menteri KDN Baru Sudan Naik Angin

Blog MIK; Ini Macam La Bro....! Baru ada class jadi Menteri jaga Kementerian Dalam Negeri, jangan bagi muka sangat pada juak juak anasir pengacau keamanan negara seperti spesis peliwat si Anwar dan kuncu kuncunya.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berang apabila diminta mengulas mengenai kenyataan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim berhubung tulisan kontroversinya di Utusan Malaysia minggu lalu.

Dengan nada marah, Zahid berkata negara ini juga bukan milik Anwar.

"Negeri ini pun bukan negeri bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negeri bapa dia.

"Yang itu, awak kena tulis, Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan," katanya sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.

Ditanya lanjut sama ada beliau akan memohon maaf atas tulisan tersebut, seperti mana yang dituntut oleh setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, Zahid berkata beliau tidak sepatutnya berbuat demikian.

"Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya," katanya dengan nada serius.

Zahid dalam tulisannya dalam Utusan Malaysia pada 16 Mei menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Anwar pula ketika berucap di Seremban, 18 Mei lalu berkata Zahid gesaan agar rakyat yang tidak gembira dengan sistem pilihan raya supaya berpindah keluar dari negara ini adalah satu kenyataan sombong yang menghina rakyat.

"Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat," kata Anwar dalam pidatonya itu.

46 comments:

Anonymous said...

Syabas!!! Dato Sri Zahid

Anonymous said...

Ini negeri bukan bapak nuar atau nuar punya bapak atau kafir harbi lahanat yang punya ...ini negeri orang melayu/bumiputera punya....

Anonymous said...

I love you Zahid Hamidi...AT long last............

Anonymous said...

Zahid Hamidi my hero!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Anwar Ibrahim SIAP kau, buku bertemu ruas...Hishamuddin kau bolehlah kelentong dengan putar belit kau tu...Siap kau Anwar Ibrahim...dan Ingat bukan semua kami suka cara kau mengajar orang muda kurang ajar pada Pemimpin Negara. Suka atau tidak DS Najib pemimpin Negara...kalau kau orang tak suka sila berambus dari Negara ini...

Anonymous said...

negara ni bkn nama ibrahim lu tau x bangsat...lu yg wat huru hara dlm negara ni lu tau x!!!!!!!!!

niko said...

Time to act.. no matter what,selama ni asyik ikut style gila pembangkang saja... too much space given to them and please reinstate ISA

bhar zul said...

Saya dah cakap awal awal..Datuk Zahid sebenarnya yang ditunggu tunggu selama ini!...

Anonymous said...

pergh..teruskan DS Zahid. sudah lama kami rakyat Malaysia yang cintakan keamanan menantikan seorang Menteri Dalam Negeri yang TEGAS DAN BERWIBAWA. bukan mcm menteri sebelum ini..lembik bukan main..alahai..

mat saga said...

yaaaaaaaaaaaaaa....

ini baru anak jantan.....

kalau dia bising lagi lempang je muka dia...

Anonymous said...

Tangkap Anwar Datuk, kalau Datuk anak jantan. Kami dah bosan dgn acahan acahan KDN.

Anonymous said...

celakoi punya nuar..DAP punya pasai hang bela cukup2 haaa..hang pun boleh berambus keluar negara sama-sama depa..

Anonymous said...

Datuk, tangkap Anwar, kami dah lama tunggu.Selama ni hishamudin tu tau beri amaran je tak de maknenya semua tak takut. Tolong baca apa yg saya tulis ni dan ambil tindakan

Anonymous said...

Semua yang tak suka Malaysia boleh berambus, kita punya suka nak buat undang-undang macamana, dah lama pakai sejak dulu takde masalah. Bila dah kalah tak dapat terima kenyataan.Negara ni Melayu punya, sukahati orang Melayu nak bentukkan macamana. Sekali lagi ulang tak puas hati berambus, pindahlah kat pulau mana-mana suka

Anonymous said...

Zahid Hamidi. Tahniah kerana tegas. teruskan tindakan sampai lubang cacing.

Anonymous said...

Kami sokong Datuk. Datuk lah pahlawan melayu yg kami nanti nantikan. Kami sentiasa bersama Datuk.

Anonymous said...

Woooii pukimak nuar tua kutok..!! Ini mlysia pn bkn bpak ko pnya la sial... x mampos2 lg ank haram gay tua ni... mdidih la darah aku klu sbut nma ank haram harbi ni... dh klh tu klh la.. pukimak ko sial la.. !!

Anonymous said...

aljuburi bukan shj menghina pemimpin malah menghina raja2 melayu juga...buat huru hara n nak gulingkan kerajaan.....BERAMBUS LAH KO ALJUBURU dr bumi malaysia....letak dia kat israel or sulu jerrr....

Anonymous said...

Syabas Datuk Seri. Sebenarnya orang Melayu sudah habis tahap kesabaran terhadap Al Jub dan pengikut2nya ini. Buat cara Indonesia membenteras penderhaka negara. Tangkap dan masukan dlm penjara dahulu kemudian baru buat siasatan keatas suspek. Sita rumahnyanya, kereta mewah nya, wang akaunnya dan wanita2 dan jantan2nya. Buat perbicaraan dgn liputan TV secara lansung supaya rakyat dpt menilai sama. Syabas DS Zaid an terima kasih.

Anonymous said...

Anuar harimau tua patah taring harap bunyi ngaummm Rimau saja yg gempakl,harapkan pengikut buat kacau meraung jerit di jalan jalan raya,tengah bandar,sebilangan besar pengikut mereka adalah remaja mentah yg baru belajar nak idup masih di bawah tanggungan ibu bapa.Anuar memanipulasi,memperalatkan anak anak muda demi mencapai matlamat politik jahatnya.Kasihan Generasi muda kini terpaksa dlm rela menganggungkan martabat HERO HERO TUA Pakatan Rakyat yg rakus dan tamak.

Anonymous said...

datuk zahid ni boleh di samakan dengan allahyarham tun dr ismail, tahniah datik kerana keberanian dan ketegasan datuk. kami support datuk 100000%. jangan kendur dangan puak2 perosak negara tu datuk. teruskan.

mohd norman Abas said...
This comment has been removed by the author.
mohd norman Abas said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ini negeri kepala kote bengkok anuar yang punya. Hehehe meroyan sudah aljubs

Anonymous said...

teruskan Dato...berjuta2 rakyat akan mempertahankan kedaulatan negara kita ini bersama Dato...



mohd norman Abas said...
This comment has been removed by the author.
mohd norman Abas said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kami mahu mnteri dlm negeri mcm tun dr ismail,tun ghazali shafei,tun dr mahathir.dato' zahid klw dpt simpan malaun2 mcm papa homo,maling sial,atau spesis namawee kamu akan setaraf dgn mereka,buktikan takde lg amaran amaran

Brahim Nyior said...

Baru jap tadi tengok ketegasan Zahid menjawab soalan dalam PC selepas mesyuarat di Bukit Aman.

Memang berani dan meyakinkan rakyat. Kami perlukan menteri KDN yang mampu bertindak tegas terhadap pihak yang mengucarkacirkan negara.

Tindakan Zahid beri kepercayaan kepada PDRM menlaksanakan tugas tanpa campur tangan beliau amat dihargai.

Teruskan Zahid, kami rakyat yang cintakan keamanan tetap bersama kerajaan yang dipilih secara sah!

Anonymous said...

DS Zahid. Berdasarkan hard evidence yang dah ada, tangkap je pengkhianat-pengkhianat negara ni segera demi keselamatan dan kesejahteraan negara, bangsa dan agama kita dan jika ada bukti mereka ni derhaka pada Yang di Pertuan Agong, comply je ikut undang-undang yang ada tu dan lucut kewarganegaraan mereka, lagi pun disebabkan nenek moyang mereka lah mereka di beri kerakyatan malaysia, jadikan mereka stateless, buatlah kajian untuk jadikan orang-orang ini stateles dan out of the country. Malaysia bukan negara mereka. Mereka adalah perosak negara Kami cinta Malaysia dan kita orang melayu yang automatik islam mengikut perlembagaan tidak perlukan mereka. DS Najib pse tarik balik yang telah di beri pada penderhaka-penderhaka ni,Ini chua soi lek apa hal, jangan pura-pura. kalau betul faham contract sosial kenapa tak usaha dan pertahankan, kenapa tak refute dap/pkr,ada strategy ke, kenapa nak tutup cawangan, kenapa yang menang tak boleh representpun.

Anonymous said...

Ya DS Zahid reinstate ISA. Ni nama-nama ni....Lim Kit Siang, lim guan eng,karpal singh, semua cina-cina dap tuh, ambiga, anwar ibrahim, Nurrul izzah,tian chua, sivarasa, hishamuddin rais, rafizi dan konco-konco nya. Juga yang syi'ah-syi'ah tu, yang songsang LGBT, yang bersekongkol pse act quickly. Kami beri sokongan penuh pada DS Zahid.

Anonymous said...

Syabas DS Zahid. Teruskan kerana Allah. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar

Anonymous said...

Syabas Dato Zahid !!!

Orang UMNO ...pastikan Dato Zahid dapat undi terbanyak Naib Presiden masa pemilihan UMNO nanti.

Kita perlukan orng yg tegas dan berwibawa mcm Dato Zahid.

Anonymous said...

Just do it!

Anonymous said...

alhamdulillah .. i am so proud of you dato'zahid.you are my hero.

Anonymous said...

TAHNIAH DATUK.....nuar aljuburi....penjara merinduimu....

Anonymous said...

I love zahid.i m ur big fan...

Anonymous said...

syabas dato, kami dah tunggu lama dah orang macam dato ni...balun diorang sampai nangis.

Anonymous said...

Well done Dato,this time around if they try to demo in public places,like Bersih series pse deploy the UTK and VAT 69 in addition to the normal FRUs.We do not need the Chingies and the arrogant Urban Malays to win the election as proven in GE13,if they break the law,no more amaran,arrest and charge them and bring them to the court.GE14 is another 5 yrs time and most of the Rakyat are behind you.

Anonymous said...

Negara ini bapak2 aku yang punya. All DAPigs can get lost.

Anonymous said...

No, you are wrong. This country belongs to Allah SWT.

All pigs also can get lost if you gon`t like to live here.

Macam tu la bro.

Anonymous said...

Mr Zahid...Tolong lah selalu gunakan perkataan
"RAKYAT"...contohnya pakatan rakyat..manifesto rakyat...menghina rakyat...suara rakyat..Dan bermacam2 lagi rakyat yg sering diguna oleh PR hanya utk menunjukan mereka mesra rakyat..mereka amat bijak bermain sentimen ini Sedarlah lama kelamaan rakyat akan merasakan PR sebagai membela mereka kerana sering membawa hanya perkataan "RAKYAT" tetapi hanya ingin memenuhi keinginan peribadi sahaja...

Anonymous said...

Yes Dato Zahid harapan Melayu yg dilanyak selama ini. Hidup Dato...!

Anonymous said...

INI NEGERI BUKAN BAPAK GAY YANG PUNYA! BERAMBUS KAU NYAH KAU DARI SINI ANWAR IBRAHIM! KAMI ANTI ANWAR BIN IBRAHIM!

Anonymous said...

Syabas Daro Sri Zahid Hamidi . ini baru KDN sebenar sebab Negara Malaysia nihh bukan milik bapak bapak dorang sehinggakan menyusahkan orang lain dengan piket yang dorang buat .... susah susah hantar jer dorang ke Myanmar Dato Zahid (KDN baru yang tegas)... kah kah kah

Anonymous said...

YA ALLAH, JANGANLAH KAU IZINKAN SYAITAN BERWAJAH MANUSIA ( ANWAR IBRAHIM ) MENGUASAI NEGARA INI, TOLAK MANUSIA DURJANA NI. AMIN!!