Monday, June 10, 2013

Apa...? Pembangkang Nak Boikot Perasmian Sidang Parlimen 24 Jun Ini..? Haa Haaa Tepat Jam 6.30 Pagi 24 Jun Anwar Yang Pertama Tiba Di Parlimen...

Kredit - Blog Rbf Online....

Minggu lepas dikhabarkan puak-puak pak-khatan rakyat hendak memboikot sidang parlimen yang bakal diadakan tidak lama lagi. Mereka nak boikot kerana membantah keputusan PRU 13 yang tidak menyebelahi mereka. 

Bila mereka kata nak boikot, macam biasalah....kat Malaysia ini ramai burung kakak tua. Semuanya mengulas untuk menyatakan rasa tidak setuju mereka terhadap tindakan yang hendak dilakukan Pembangkang. 

Kenapa nak halang mereka.....?
Kenapa nak nasihatkan mereka....?
Biarkan mereka boikot....! Itulah langkah yang betul dan tepat.
Mereka membantah, mereka tak puas hati dengan keputusan PRU 13 dan mereka tak mahu terima keputusan, maka langkah memboikot itu adalah langkah yang betul. Kenapa perlu orang lain yang nak halang-halang pula?

Kita patut raikan tindakan mereka. Kita kena puji tindakan mereka. Kalau boleh kita tambah lagi cili dan garam hingga mereka benar-benar boikot....!

Kita pun nak tengok juga pendirian mereka, samada betul atau tidak mereka nak boikot?  Berani atau tidak mereka boikot....? 

Dalam dunia ini Malaysia satu-satunya negara yang paling unik. Negara lain jika negara mundur rakyat tidak cerdik. Negara makin maju rakyat makin cerdik. Di Malaysia pula, negara makin maju sebahagian rakyat makin bodoh...

Mana tak bodohnya, apa sahaja yang PAS, DAP dan PKR cakap semua mereka ikut dan percaya walaupun terang-terang penipuan. Itulah yang dikatakan bodoh...

Dalam urusan Pilihanraya di Malaysia, untuk pengundian di peringkat DUN dan peringkat Parlimen, daftar pemilih yang sama digunakan. Bukan setakat daftar pemilih sama, pihak yang mengendalikan Pilihanraya (SPR) juga adalah pihak yang sama baik di peringkat DUN atau Parlimen.

Diringkaskan cerita, semuanya sama. Yang membezakan hanya satu pengundian di peringkat DUN dan satu lagi pengundian pula di peringkat Parlimen. 

Jika untuk keputusan peringkat DUN yang mereka menang sehingga dapat tubuh kerajaan, mereka terima keputusan PRU 13. Semua negeri yang Pembangkang memerintah Menteri Besar dan Ketua Menteri mereka sudah pun angkat sumpah....

Tetapi di peringkat Parlimen yang mereka kalah, mereka tidak mahu terima keputusan....? 

Di Selangor mereka menang sampai dapat 2/3 bukan main lagi mereka bangga dan memuja muji diri sendiri. Dulu tiada 2/3 pun. Tapi di Malaysia bila mereka kalah tidak dapat pula mereka terima keputusan. Apa punya gila ni.....? Dah tiada akal ke untuk berfikir...?
 
Bila dengar gembar gembur berkompang Pembangkang nak boikot persidangan Parlimen, teringat pula kisah seorang pendekar tempang mereka yang bernama Safwan Anang. Pada 29 Mei 2013 dia didakwa di Mahkamah.

Kesalahan yang dilakukannya boleh diikat jamin sementara menunggu perbicaraan. Tetapi oleh kerana nak tunjuk lagak, nak tunjuk hero, dia tidak mahu dijamin dan mahu ke penjara.

Fuhhhh....! Beranilah kononnya..... Maka masuklah dia ke Penjara Sungai Buloh. 

TETAPI, selepas dua hari sahaja....,ulang balik ya...., hanya DUA HARI...., dah tak tahan beb...., lepas dua hari Safwan Anang yang nak jadi hero telah mohon untuk dibebaskan dengan ikat jamin. 

Wa...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...!
Alasan yang diberikan kerana merasakan dia boleh melakukan lebih banyak perkara di luar penjara berbanding di dalam penjara. Sekali lagi...., mari kita gelak....

Wa...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...

Mana pergi protes kamu....? Mana pergi hero kamu....?

Kita gelak lagi....

Wa...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...
Baru dua hari sahaja hero dah terkucil dalam jel.
Kah...kah...kah...kah...kah...kah...

Inilah cara pembohongan mereka....

Samalah juga dengan tindakan Pembangkang nak boikot Parlimen. Nak boikot konon, mereka dulu yang akan sampai di Parlimen jam 6.30 pagi nanti.

Anda percaya mereka nak tolak gaji dan elaun yang beribu-ribu...? Mereka nak tolak segala kemudahan yang diberikan....?

Sebelum Parlimen mula bersidang pun ramai dah tempah kot dan sibuk tanya logo Ahli Parlimen untuk dipasang di kereta. Lagi nak bercakap nak boikot..? 

Anda semua percayalah cakap saya, mereka tak akan boikot punya. 
  

7 comments:

Anonymous said...

boikot la... mudah cerita... kita ngundi smula kat kawasan diorang... kita tengok adakah mereka akan dipilih lagi nanti

Anonymous said...

Ini semua poyo nak boikot parlimen...dah jadi wakil rakyat, buat la keje...apa ke bangangnya...tak habis2. Boikot barangan produk cinabeng kafir harbi. Baru la betul.

Anonymous said...

sebaiknya semua jgn pi,nak tengok dia sorng2 meroyan kat situ.berapa lama bolih tahan.kalu ramai2 berani ler.kalu sorng2 mati kutu lah member.kempen org melayu jgn pi...





.

Anonymous said...

Makan taik punya pembangkang Kalau di Jalanan, bandar, stadium bukan main sesangat berrapi api memprotes Kerajaan, bila Parliament nak mulakan siding Dewan Rakyat nak bkikot pulak, bangang nak mampus Rakyat, penyokong dia dah lantik jd pembangkang pun tak habis habis buat masalah. Berak kapur bingai punya wakil Rakyat PR..

Anonymous said...

Jika benar PR nak boikot persidangan parlimen maka amat malang bagi rakyat Malaysia yang mengundi untuk wakil2 dari PR. Yang Dipertua Dewan seharusnya bersikap tegas dalam perkara ketidak hadiran ahli2 parlimen semasa dewan bersidang. Mereka yang tidak hadir kedewan dengan tidak mempunyai alasan yang kukuh seharusnya diambil tindakan yang tegas. Jika selalu tidak hadir maka kedudukan sebagai ahli parlimen seharusnya digugurkan. Kita boleh lihat bilamana seorang ahli parlimen berada dimahkamah untuk urusan firmanya dengan tidak menghadiri persidangan dewan rakyat. Perkara ini selalu terjadi kepada Ahli2 Yang Berhormat dari kalangan para peguam. Bagi mereka kes kes dimahkamah lebih penting kerana itu adalah perniagaan mereka dari memasuki dewan. Maka itu rakyat yang mengundi mereka2 itu seharusnya mengambil iktibar pada PRU yang akan datang.

Anonymous said...

Anak-anak muda Mahasiswa Malaysia kena buat NGO-NGO NASIONALIS_ISLAM ynag berlambak - lawan mahasiswa (KAKI AKU - mahasiswa kononnya) pengganas DAPIgs/PKR! Kalau tidak, habislah anak-anak muda BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain, terutamanya yang Islam direkrut jadi macam PENGGANAS/SAMSENG/GENG KONGSI GELAP/PENAGIH DADAH/SIGILA SEKS TERMASUK GILA SEKS HOMOSEKSUAL!

Jadi senanglah PENJAJAH Kristian Zionis DAPigs/PKR dan sekutu kuat Barat-Zionis laknatnya yang diketuai CIA-Mossad-MI5/NATO, nak menjajah Malaysia, yang negara Islam (yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur ini), apabila jenerasi mudanya yang Bumiputera dan Islam, telah dirosakkan minda dan jiwanya, termasuk bila kat Universiti! Ini makin berlaku kepada semua negara Islam!

Dan penjajah Barat-Zionis melalui sekutu DAPigs/PKR mereka ini, ingin menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas untuk dikuasai!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Gua sokong yang teramat-amat sangat jika mereka benar2 nak boikot. Kalau blogger kata nak tambah cili dan garam untuk bagi sedap lagi. Gua mahu tambah lagi sikit kunyit dan asam keping agar lebih enak lagi. Boikot lah kalau berani. Gua nak tunggu Speaker Dewan yang akan umum pengguguran mereka sebagai Ahli Parlimen selepas itu. Hahaha.... ape macam pencacai, setuju tak.