Wednesday, June 19, 2013

GEMPAARR....! Muslimah PAS Kelantan Setuju Apabila Rosmah Kata Wanita Harus Kreatif, Berfikir Dari Luar Kotak Untuk Kekal Bersaing

“Mereka harus kreatif, berfikir dari luar kotak dan pada masa yang sama melengkapkan diri masing-masing dengan kemahiran bersesuaian, kritikal selain ilmu pengetahuan untuk kekal bersaing di era teknologi dan globalisasi,” kata isteri Perdana Menteri, Datin Seri Paduka Rosmah Mansor nya ketika menyampaikan ucaptama sempena Forum Kazakhstan-Malaysia: Menyerlahkan Potensi Keusahawanan Wanita di Hotel Radisson, Astana, dekat Kazakshtan, hari ini.

Forum sehari itu dihadiri lebih 100 peserta yang terdiri golongan usahawanita dari Kazaksthan anjuran Persatuan Usahawan Kazakhstan.

Golongan wanita khususnya di rantau Asia perlu menggubah minda dan pemikiran untuk berjaya dengan cara mengatasi halangan psikologi dan tidak mudah terpengaruh dengan pandangan masyarakat.

Rosmah Mansor, berkata kaum wanita khususnya wanita tidak dipengaruhi oleh negatif ilusi, sekaligus menghalang mereka daripada mencapai kejayaan.

Hanya dengan mengubah minda dan pemikiran mereka, golongan wanita katanya, dapat mengatasi halangan yang menjejaskan perkembangan dan kejayaan mereka.

Laporan Penuh klik SINI

5 comments:

kejora malam said...

benar tu so bila benar mengapa tidak disokong kan..
nak2 di kelantan wanita sebenarnya lagi maju dari lelaki

mawar hitam said...

yup btl tu..setuju sgt yg prmpn mmg harus berfikiran kreatif dan berfikiran diluar kotak...klu nak punya kuasa bersaing mmg kena berfikiran terbuka dan berfikiran kehadapan..

afiq kltown said...

memang mereka patut berfikir diluar kotak supaya pemikiran mereka sentiasa terbuka dan tidak terlalu jumud setiap pemikiran mereka, semuanya kerana taksub sangat kepada pemimpin mereka yang dianggap mulia yangh dianggap maksum. dan jika mereka berfikir diluar kotak mereka akan lebih kreatif dan akan lebih dipandang hebat !

Anonymous said...

MELUAT AKU TENGOK SIRAMBUT BESAR NI MENGADE NGADE MACAM BAGUS HASMAH GAK STEADY HIDUP TUN

Muhammad Asraf said...

oit anon 20jun...aku rasa lebih baik rosmah daripada jijah..walaupun mcm 2 kebajikkan rakyat dijaga ...anak malaysia diberikan keistimewaan pelbagai program dilaksanakn..tp jijah dia buat..hanya pandai janji kosong dan main wayang bodoh