Wednesday, June 26, 2013

Hakim Melayu Beragama Islam Benarkan Peguam Kristian Jadi Peguam Syarie..... APO NAK DIKATO

Mula mula kisahnya seorang beragama kristian memiliki kelulusan syarie dibenarkan oleh Mahkamah untuk menjadi peguam syarie....

Tak lama lagi ada pula kisahnya seorang paderi yang memiliki kelulusan syarie akan dibenarkan menjadi imam dimasjid negara kita...?

Foto atas ialah Victoria Jayaseele Martin, peguam beragama kristian yang menang kes rayuan beliau apabila Mahkamah Rayuan membuat keputusan membenarkan beliau menjadi peguam syarie.

Ulasan terbaik untuk anda baca, di SINI

17 comments:

Anonymous said...

Sudah banyak tanda2 dunia nak kiamat yang kita boleh nampak diakhir2 ini, tak perlu tenguk jauh, diMalaysia pun dah banyak tanda2 kiamat. Dari orang biasa sampailah ke ustaz2 dan 'ulama2'nya. Kebanyakannya mereka adalah sebahgian dari fitnah akhir zaman.

Anonymous said...

Aku cadang kalau ada orang kapir yang dapat A1 dalam subjek Agama Islam dalam SPM atau diploma dalam bidang agama islam bolehlah jadi Imam kat mana2 masjid. Elok juga tu. Ini baru muhibah / perpaduan....

Anonymous said...

Masalahnya di sini ialah apabila undang2 ciptaan manusia hanya boleh dilihat dari aspek perundangan tersebut dan logik akal semata2. Terdapat unsur sekular di sini. Isu ni perlukan pertimbangan yang lebih meluas terutamanya melibatkan agama Islam dan sensitiviti orang melayu. Bagi aku, dalam ketika menimbangkan isu ini Islam tu sepatutnya dulu dan paling atas.

Anonymous said...

Ok kut. Mungkin kualiti peguam syarie akan meningkat.

Anonymous said...

haha..padan muka orang2 Melayu beragama Islam,korang gaduh lah sesama,musuh2 Islam panas pungkok kalau orang2 Islam bersatu nanti...

Anonymous said...

kpd semua yang beragama islam senang je klau kita tak nak terima peguam ni jadi seorang dari peguam sharie jangan ambil dia sebagai peguam. kalau kita perlukan peguam cari je peguam yang beragam islam utk membantu kita dlm makamah. sebagaiman yg saya lakukan skarang walaupun kes saya kes tuntutan pampasan saya usaha sendiri cari peguam yg beagama islam.dan dlm masa yang sama kita meembantu peguam melayu kita betul tak?????

Anonymous said...

Hakim Mahkamah Sivil hanya ikut apa yg tercatat dalam AKTA. Akta tak kata hanya org Islam je yg boleh jadi peguam Syarie !!! Begitulah hakim-hakim sivil bertindak.

Itu lah kelemahan mereka yg buat draf Akta tersebut dan bila Parlimen LULUSKAN, nyata Ahli Parlimen juga tak befikir panjang !!!

Sekarang Akta MESTI ditukar serta merta tapi Menteri yg jaga tentang Islam tu peka ke ?

Anonymous said...

Apa masalahnya.

Itu lah buktinya dakwah islam yang dibawa oleh Pas telah sampai kepada bukan islam. Nak masuk islam itu cerita lain, yang penting dia faham islam, dia kenal siapa tuhan islam, dia kenal siapa nabi islam, dia boleh baca quran dan faham hadis. Mungkin itu asas yang digunakan oleh hakim islam tu untuk menerima permohonan masuk peguam bukan islam kedalam perbicaraan di mahkamah syarie.

Takut satu hari nanti Islam akan tinggal nama saja dan jadi bahan sejarah untuk generasi akan datang.

" Islam Satu Ketika Dulu Pernah Menjadi Agama Yang Dianuti oleh Berjuta Penganut, Dan Kini .... "

" Islam At One Time Has Ever Been Religion To Millions Of Follower, And Now .... "

Adakah tidak mustahil malapetaka ini tidak akan berlaku ?????

Hj Ariffin

Anonymous said...

Kepada anonymous yang mengaku nama Hj Ariffin,
Iblis lagiiiii faham islam, kenal siapa tuhan islam, kenal siapa nabi islam, baca quran, faham hadis...
Jadi, perlu ke kita sokong iblis?
Sebelum PAS wujud, dah berjuta orang bukan islam yang tahu pasal islam kerana prinsip "know your enemy". Malah ramai yahudi dan kristian yang lebih berilmu tentang islam jika dibandingkan dengan pemimpin PAS.

Anonymous said...

PRK Kuala Besut Kita Ajar BN..Sebab BN lebihakan Agama lain dari Islam, Menurut telunjuk puak Anti Islam.. Esok Lusa Iman Masjid beragam Kristian berkelulsan Syarie . Bn Umno sewajarnya di Ganti Islam PAS..PDRM dan Atm u alal da kian lemah dan hilang semangat, Yg Harap Timed Base dlm pdrm, atm, guru tp d kencing Kerjaan JPA..elok undi PAS..

Anonymous said...

ORANG PAS PASTI SUKA BERITA NI.....BUKTI PAS DGN DAPIS BERKERJASAMA.....melayu juga yg LAYU.......

Anonymous said...

Tetap tak setuju kapir hindu tu sebab faham sangat akan tujuan serongnya tu

Anonymous said...

Awas di zaman dajjal ni,pemimpin lslam mesti berhati hati bertindak meluluskan sesuatu akta.Musuh lslam sentiasa mencari ruang nak masuk ke dalam untuk membinasakan lslam dari dalam. Mereka ini mahu umat lslam berpecah.Fahami sejarah bagaimana seorang yahudi dapat mempengaruhi umat lslam tentang pahaman Syiah yg mengangkat ALi lebih tinggi drpd sahabat2 Nabi saw.

Anonymous said...

Speechless, clueless...

Anonymous said...

ini luchmi sudah sunatkah....pandai2 mau menghakimi soal agama islam....

Anonymous said...

Maaf nak tanya pak aji ni, ada tuhan lain ke selain ALLAH?

Anonymous said...

Tujuan si dalang ini yang dipercayai dari puak Evangelis Kristian Zionis DAPigs/PKR yang amat anti-islam/Bumiputera Islam, sampai nak jadi peguam syariah, ialah saya mengesyaki, untuk menjatuhkan kekuatan bumi tercinta kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, sebagai NEGARA ISLAM! Bayangkanlah, ada ke sampai peguam Islam nak dibenarkan jadi peguam pertubuhan Kristian/Hindu/Buddha/Yahudi - tak mungkin sekali!

Maka, habislah anak-anak muda BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain, terutamanya yang Islam DIKRISTIANKAN dan
direkrut jadi macam DAPigs/PKR punya PENGGANAS/SAMSENG/GENG KONGSI GELAP/PENAGIH DADAH/SIGILA SEKS TERMASUK GILA SEKS HOMOSEKSUAL DAN PORNOGRAFI!

Dan dulu saya tersilap, risau kalau Malaysia di banjiri pelarian! Tapi, memang wajib Malaysia sebagai NEGARA ISLAM ambil mana-mana pelarian Islam (pastikan mereka betul-betul Islam), apalagi masyarakat Rohingya memang makin dibunuh dengan kejam, oleh PENGGANAS yang disyaki di taja oleh CIA-Mossad-MI5; yang sebagai biasa menggunakan agama sebagi senjata untuk membunuh orang Islam dan menawan tanah mereka (disyaki puak Kristian Zionis yang menyamar sebagai kaum Buddha, mengetuai dan menghasut penganut Buddha Myanmar untuk membunuh kaum Islam Rohingya). Sebabnya negeri yang majoriti kaum Islam Rohingya, Rakhine penuh minyak-gas.

Dan di Barat-Israel, termasuk di Eropah dan Amerika Utara terutamanya di Jerman, mereka terang-terangan mengamalkan polisi mengambil hanya pelarian Kristian sekarang, contohnya dari Syria. Dan di Israel, dibawa puak Yahudi, dari seluruh dunia. Yang Islam, terutamanya, yang Shiah, yang dibunuh pengganas-pengganas buas yang ditaja sendiri Barat-Zionis sendiri sebagai pemberontak PENGGANAS kepada K'jaan Syria (ramai yang ketua pemberontak ini sebenarnya bukan Islam tetapi penganut Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai puak Sunni Islam, untuk menghasut anak muda Sunni Islam menyertai mereka. Kononya “jihad” untuk menjatuhkan kerajaan Islam yang Shiah dan memecahbelahkan umat Islam dari berlainan mazhab terutamanya antara puak Syiah dan Sunni), dan membenci serta membunuh umatnya yang orang Shiah, seperti di negara-negara Islam kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur seperti di Syria, Libya, Iraq, Mali dan banyak lagi, dan yang makin ramai jadi pelarian (Sunni dan Syiah bersama), tidak lansung di pedulikan oleh si HIPOKRIT ganas dari negeri-negeri Barat-Zionis ini! Mereka ini tahu nak paksa negara Islam amalkan ala barat, demokrasi, hak asasilah, persamaan hak semua bangsa, jantina dan agamalah, hak asasi homoseksuallah dan segala macam lagi sampah PENIPUAN mereka - tapi jangan haraplah mereka lakukan secara mutlak (absolute), di Barat-Israel, kecuali kalau jaga yang homoseksual belebih-lebih sampai rakyat dia pun ramai dah marah! Dan merekalah yang terus membunuh umat Islam sesuka hati, seperti yang disebutkan di atas!

Dan jangan ikut cakap si dalang dari UPKO yang sekarang galak nak suruh buat penarikan balik SEMUA IC dari pelarian-pelarian dan pekerja-pekerja Islam di Sabah – PM/KM Sabah/UMNO jangan tunduk!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red Piggybeans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)