Sunday, June 23, 2013

Lawak Siot...! Benarkah Anwar Telefon Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar Untuk Mintak Maaf...?

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mencabar 89 Ahli Parlimen Pakatan Pembangkang supaya tidak hadir majlis angkat sumpah di Dewan Rakyat pada 24 Jun ini jika benar mereka menuduh keputusan Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU-13) suatu penipuan.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, tindakan itu amat wajar dilakukan bagi membuktikan mereka pemimpin berprinsip serta tidak hipokrit agar selari dengan tindakan penganjuran perhimpunan jalanan semata-mata bagi membantah keputusan yang telah dibuat oleh rakyat itu.

Menurut beliau, tiga tuntutan yang diuar-uarkan menerusi perhimpunan terbabit iaitu mendesak peletakan jawatan serta-merta anggota SPR, pilihanraya diadakan semula di 30 kawasan yang dikenal pasti dan menghentikan kajian persempadanan semula kawasan pilihan raya selagi anggota baru SPR tidak dilantik adalah mustahil untuk ditunaikan kerana jelas bertentangan dengan Perlembagaan.

''Kalau mereka tolak keputusan PRU-13 lalu, buat tuntutan macam-macam, maka kita cabar mereka jangan hadir majlis angkat sumpah di Dewan Rakyat Isnin ini.

''Jika tidak, ini bermakna tidak ada guna mereka mengheret rakyat di jalan raya dengan menyebar dakyah dan pembohongan tetapi dalam hati masing-masing berkobar-kobar ingin pergi ke Dewan Rakyat bagi mengisytiharkan bahawa akulah wakil rakyat," katanya.

Jelas beliau lagi, rakyat perlu sedar sikap hipokrit pembangkang itu bahawa mereka seolah-olah mempermainkan kepercayaan rakyat apabila prinsip mereka tidak sama dengan perbuatan.
'
'Hipokrit terbesar Pembangkang ialah ketika mereka menyatakan sistem pilihanraya negara tidak adil tetapi tetap menyerahkan borang pencalonan untuk bertanding serta berkempen dengan cara sebar fitnah dan sebagainya, sedangkan mereka sebenarnya mengakui bahawa kemenangan itu adalah di tangan rakyat," katanya.

10 comments:

Anonymous said...

Munafikk terhebat bila dah meliwat tp kata konspirasi umno...

Anonymous said...

Jubo pon dia jjilat apatah lg janji dia.....

Hasnul Rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Apa yg berlaku itu adalah suatu ujian Allah swt keatas rakyat negara Malaysia ini.
Dgn kehendakNya, seorang warga negara ini telah dipilihNya untuk menjadi salah satu Dajjal-Dajjal yg sentiasa ada pada setiap zaman untuk sesuatu kaum.
Justeru bersabarlah kita berdepan dgn Dajjal dari kaum kita sendiri itu.

Drpd Allah kita datang, kpd Allah kita kembali.

Anonymous said...

DAP PUNYA CEC ELECTION LEBIH CARTOON.
GUAN ENG NYALAK SANA SINI, RUMAH SENDIRI PENUH TAIK.....
SHAME ON YOU MORON. !

hangkedee said...

Cuba cakap terang terang..gaya P.Ramlee.Siapa dajjalnya.?

Anonymous said...

al juburi dan mat saburit seangkatan dan sekapal. gandingan yang mantap.

Anonymous said...

setiap tempat...setiap negara ada dajjal berkepala manusia berbdn manusia.. taik pun mcm taik manusia.. tapi kote mcm bengkok je....hehehehe

Anonymous said...

Kalau aku jd pengerusi SPR memang aku tumbuk bijik mata bior lebam biru malaun bernama Nuar Beraim.Mangkuk tua kutuk tak pernah patuh pd Hukum agama mahu pun Undang undang Negara.Keluar masuk penjara kerana kes rasuah dan Moral songsang.Sisa sisa DNA jijiknya bertaburan dlm salur kumbahan kaum kaum sejenis.

Anonymous said...

Entah sampai bila lagi Malaysia harus menanggung bebanan manusia yg kotor dan menjijikkan lagi sgt memalukan.Pelanggar undang undang tegar dan tidak bermoral bertegas konon berjuang utk keadilan rakyat dan negara. Dia ingat utk hidup menongkat langit sampai bila bila pun..betu betul mcm ini punya spesis pun boleh berkembang biak di negara ini..

Anonymous said...

Blukang mana tahu malu. memang keturunan blukang sebab tu tak dapat jadi pm. Jadi pakar meliwat pun pm jugak.