Sunday, June 9, 2013

Melayu TAK Faham Bahasa Cina…. Kena TIPU Dalam Ceramah Namun Tetap Bertepuk Tangan, Kesian....!!



Seorang Pensyarah  yang seisi keluarga fasih bertutur bahasa Cina  membawa suatu kisah benar semasa kempen PRU-13 di Bukit Katil, Melaka pada 1 Mei lalu, untuk direnungkan.

Dalam satu ceramah anjuran Pakatan Pembangkang, seorang penceramah Cina apabila tiba gilirannya berucap berapi-api diselang-selikan Bahasa Mandarin dan Bahasa Malaysia.

Ketika menggunakan Bahasa Malaysia, dia menyentuh soal melawan rasuah, tukar kerajaan dan perubahan yang para hadirin termasuk sebahagian Melayu bertepuk. Apabila beralih kepada Bahasa Mandarin, pemimpin itu dengan nada suara lebih tinggi berjanji akan membina lebih banyak kandang babi di negeri itu jika Pakatan menang.

Majoriti kaum Cina yang hadir gegak gempita dan orang Melayu yang tidak faham apa-apa, terikut bertepuk sorak.....!!

Pensyarah tersebut dan anaknya lepasan sekolah Cina yang sekadar hadir untuk mendengar, menggeleng-geleng kepala kerana mereka sangat faham apa yang dituturkan.

Rupa-rupanya Melayu tertipu..... Melayu yang sokong PAS!

16 comments:

Anonymous said...

ini semua sbb melayu otak lembu(lebu ni apa ?) yg jadikn cina cacing naik kepala- apapun kita ulas bermula salah tundol lepas kn peliwat tegar yg setarah dgn lanun

Anonymous said...

Bila kita habaq yang penyokong PR dari PKR dan PAS ni bodoh macam lembu, marah sangat dan tak terima. Muhasabah diri lah, terutama penyokong PAS. Sama-sama perjuangkan Islam dan melayu.

Anonymous said...

Melayu Pakatan memang Bodoh Sial mcm Babi jugak!!

Anonymous said...

Betul tu. Dah berbuih mulut kita bagi nasihat supaya jangan, jangan, jangan bersekongkol. Tapi kerana dah pekak badak dan bodoh sombong, cakap pun tak guna dah. Ni lah melayu2 PR yang kalau kita kata bodoh kang, marah. Tak kata kang, meka tetap bodoh juga.

Anonymous said...

Satu hari esok..anak cucu org pr ni malu mengaku dorang sebagai keturunan mereka.

Anonymous said...

melayu umno lah yang menjadi ketua sekalian kebodohan melayu2 yang lain..

Anonymous said...

Kurang ajarnya! Si Cina-Cina LAKNAT ini pakai shorts pendek (sengaja dia pakai begini sebagai strategi menghina Islam, di serata perhimpunan dengan PAS) tapi bawa ayat alQuran dan lambang Islam PAS! Bodohnya orang Melayu/Islam yang diampu Cina SIAL macam ni!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Bandai bandar besar di seluruh Malaysia yg majoritinya masyarakat Cina. adalah kws Parliament DAP. Cinabeng menang mahu menguasai Malaysia seisinya dr dlm segala aspek. Melayu perlu ada bandar ekonominya sendiri kerana sukar utk memboikot brgn, Cinabeng bila semua kedai dan brgn dikuasai mereka.

Anonymous said...

Anon. di atas ' bukankah BN dah wujudkan Shah Alam yg sepatutnya menjadi bandar Melayu Islam, apa dah jadi sekarang bila dah dijajah Pakatan '??????

Anonymous said...

selamat tinggal Melayu....aku kecewa dgn bangsaku ini.....bodoh melantun lantun...!!!!!

Anonymous said...

Masalah dengan orang melayu ni terlampau taksub dan emo lebih. Kafir harbi pun boleh dibuat kawan.

Anonymous said...

Melayu ni mudah di beli. Nanti menang sorak kampung tergadai. Patut BN juga buat roadshow beri penerangan
Hal yg blackout tu. Penjelasan bahawa tiada blackout atau hal bangla nii? Tak boleh senyap je!

Anonymous said...

Dah sampai masanya gelombang peristiwa 13 may berulang semula. Orang Melayu hati pendekarnya dah mula nampak. Kalaulah kerajaan tidur je saya ramalkan peristiwa 13may akan berlaku. Rata rata Melayu dan Cina sangsi dan nak bertindak ganas. Masa tu dah umpama retak menanti belah

Anonymous said...

Red bean melalak mcm anjing frust menonggeng mcm chinadoll tonggeng.. KALAH YEYE KALAH YEYE..

Terbukti Melayu Umno pintar..tau cina kui nak buat kandang babi..nak mkn cacing byk.byk... Melayu Umno akan menyekeh kepala cina kui..

Marah ya..dah kalah..marah ya dah terbongkar kandang babi... oooii cina kui bukak kandang babi kat sebelah tokong hang di penang tu..tanah masih kosong...

Anonymous said...

Hei kui cina..org Melayu tak bodoh piang mcm lu..lu cina kui...mana ada org Melayu tinggal bangsa..Melayu tetap Melayu...mcm lu cina kui tetap cina kui..

Melayu tinggal bangsa si nuor si azran.. Tu Melayu lu kutip...Umno dah buang dah campak dap kutip..sape paling bodoh lu dap cina kui paling bodoh...

Anonymous said...

SAYA ANTI ANWAR IBRAHIM! PTUUUIIIHHH KAT MUKA ANWAR IBRAHIM!!!!