Saturday, June 29, 2013

Pendedahan Jusuf Kalla Bikin Pimpinan DAP Tangkap Bengang Giler Dengan Anwar....!

Pengerusi DAP, Karpal Singh berpendapat pendedahan yang dibuat oleh bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh menjejaskan pakatan pembangkang.

Karpal berkata, segala yang dibincangkan antara Jusuf dengan Ketua Pembangkang itu tidak seharusnya didedahkan kepada umum.

"Kenyataan yang dikeluarkan Jusuf boleh menjejaskan Pakatan Pembangkang dan menimbulkan persoalan tentang kredibiliti Anwar.

"Jika Anwar terjejas, ia juga memberi kesan kepada komponen dalam pakatan pembangkang," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Sebelum ini, Jusuf mendakwa Anwar mendapat dana besar dari pihak asing untuk menganjurkan siri perhimpunan haram membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Jusuf turut mendakwa Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mempunyai imaginasi melampau dan ego kerana masih ingin menjadi Perdana Menteri meskipun parti pimpinannya kalah dalam PRU-13 lalu.

Mengulas lanjut, Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, Jusuf harus meminta maaf secara terbuka kerana menuduh Anwar mendapat bantuan dana asing untuk menjalankan perhimpunan berkenaan.

"Beliau harus menyatakan rasa kesalnya kerana menuduh Anwar seperti itu," katanya. - UTUSAN ONLINE

7 comments:

Anonymous said...

Saya dah awal2 soal kenapa samapi Anwar terhegeh2 kIndonesia bincang hal dalaman Negara ini?

Apa guna ada pakatan, lekeh sangat ke LKS, Karpal, Nik Aziz untuk dia ketemu?

Kenapa sampai Indonesia padahal negara tu rakyat dia ramai kebuluran dan tiada pekerjaan samapi terpaksa berduyun2 cari rezeki diNegara orang termasuk beratus ribu diMalaysia?

Apa jenis macam ni ke kita nak harap jadi Perdana Menteri Malaysia?

Karpal pulak apahal nak orang minta maaf? Apa dia pun tak tau ke mana datang dana2 selama ini?

Anonymous said...

Benda betul buat apa nak mintak maaf..? PTUIIIIHHHH!!!!

Anonymous said...

si kapal ni apa nak bising2 kalau jusuf ni dedahkan pada rakyat malaysia apa yang sinuar ni bincang dengan jusuf.perkara yang dibincang bukannye rahsia antara kerajaan.he... bodohke bangang kapal sing ni

Anonymous said...

Alaaa jangan tak tau, dasar setan karpal ni... Kalau benda tak betul, dia saman, kalau benda betul dia kecam suruh mintak maaf. Macam yang terjadi pada tunku apakenama bekas org kuat dap yang mendedahkan strategi jahat dap nak menjatuhkan kerajaan baru2 ni lah. Dia ugut mcm2 hingga ada pihak yg ugut nak bunuh.

Anonymous said...

Kapcai, ooops soli ahhh Kapal Sink(i) ahhhh..kalau lu lasa itu Indon sula kasi malu sama lu punya orang tunngggangan ahhhh, lu sibagai satu loyer yang sangat bagut aahhhh, lu kasi tiu sama itu Indon dan kasi saman itu orang cow cow punya laaa..tak payah bisisng bising lah...gua mau titun maaahhh...

Ohh gua tau...lu misti takut punya kelana kalau sudah masuk itu kort aahh itu Indon kasi celita habit habit and you suma, dap la, Pas lad PKR lah pangsai 5 hali tatak belenti wohhh....

Cii moh??? DAP ho keng..

Anonymous said...

Kalau tak betul ape yang di perkatakan oleh Jusuf Kalla, kenapa Anwar diam. Saman lah kalau berani. Hahahaha...... kalau yang betul, mana Anwar berani. Hang pikir lah sendiri.

Anonymous said...

anwar ibrahim karpal singh lim kit siang n ramai dlm PR mmg x sesuai langsung memimpin Malaysia...begitu jugak kepimpinan dlm BN skrg pun dh x sesuai memimpin termasuk jua PM...elok ler bg pd yg lebih baik n tegas demi keadilan n kemakmuran kpd semua...