Wednesday, June 12, 2013

Problem Laa Wei...!! Peguam Negara Kita Takut Kepada Anwar Dan Pimpinan Pembangkang.....?

Kredit kepada Blog Rbf Online....

Apabila membaca tulisan blogger Sanggah Tok Janggut semalam berhubung dengan Peguam Negara, saya terlintas apa yang berlaku pada awal bulan ini. 

Bukan niat untuk berlawan, mencerca dan jauh sama sekali untuk menghina. Cuma jauh di sudut hati ada kalanya terbit persoalan dimanakah keadilan ? 

Keadilan yang saya maksudkan adalah sikap tuan Peguam Negara kita. Jika dengan orang Umno bukan main lagi beliau tegas, bukan main lagi garang, tetapi dengan orang-orang PKR , PAS dan DAP beliau begitu lembut.

Kita semua tahu sewaktu perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim, ke mana Anwar Ibrahim tak pergi untuk mengutuk dan menghina Peguam Negara, mahkamah dan Hakim...?

Bukan setakat keliling Malaysia, malah Anwar keliling dunia membicarakan perkara tersebut. Tindakan Anwar tersebut adalah terang-terangan satu tindakan yang menghina mahkamah dan sistem perundangan negara kita  serta menghina institusi kehakiman. 

Pernahkah anda dengar Peguam Negara mengeluarkan amaran kepada Anwar untuk tutup mulut atau Peguam Negara menukilkan satu rencana khusus untuk menjawab segala dakwaan Anwar....? 

Tidak kan ? 

Kalau ada pun Peguam Negara akan jawab begitu-begitu sahaja apabila ditanya pemberita....

Tetapi apabila dengan orang Umno dalam masa 24-48 jam akan segera respon dengan begitu tegas. 

Pada 6 Disember 2010 Peguam Negara telah mendakwa mantan MB Selangor di Mahkamah Shah Alam berhubung isu pembelian rumah. Selepas didakwa pada 6 Disember juga Khir menjelaskan tentang pendakwaan terhadapnya dan berkata itulah peluang untuk beliau menjelaskan diri di mahkamah.

Dalam kenyataannya sikit pun Khir tidak menghina sistem perundangan dan sistem mahkamah negara kita sepertimana yang Anwar lakukan. Anda boleh lihat kenyataan Khir di sini....
Dua hari selepas itu bukan main garang lagi Peguam Negara kita mengeluarkan amaran terhadap Khir agar tutup mulut. 

Pernah anda dengar Peguam Negara keluarkan arahan kepada Anwar supaya tutup mulut ? 

Itu satu hal...satu hal lagi pula yang berlaku pada 1 Jun yang lepas. Pada 30 Mei 2013 Mahkamah Rayuan telah membuat keputusan menolak rayuan Khir. Keesokan harinya Khir telah meluahkan perasaannya melalui satu tulisan di blognya. Sini...

Apa jadi selepas itu....?

Selang sehari sahaja sekali lagi Peguam Negara muncul dengan satu coretan khusus panjang lebar yang ditulisnya sendiri bagi menjawab luahan perasaan Khir. Lihat di sini

Pernah anda lihat atau baca coretan dari Peguam Negara terhadap Anwar Ibrahim....? 

Apabila melihat tindak-tanduk Peguam Negara dalam kes yang melibatkan Khir Toyo ini, saya dapat 
rasakan seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena. Mungkinkah Peguam Negara ada dendam peribadi terhadap Khir yang kita tidak ketahui.....? 

Sebabnya dengan orang lain beliau tidak bersikap sedemikian. Apa yang Anwar tidak kutuk, hina dan cerca beliau, tetapi beliau hanya buat tak tahu sahaja. 

Saya hormat Peguam Negara dan saya hormat sistem perundangan negara kita, cuma saya nak minta Peguam Negara adil kepada semua. Jangan hanya dengan orang UMNO Peguam Negara berani arah tutup mulut, tetapi dengan orang PKR, PAS dan DAP Tuan Peguam Negara pula yang tutup mulut.

19 comments:

Anonymous said...

Ptuihhhh!

Najib pon takut kat Anwqar!

Anonymous said...

Bila masuk universiti buat buat bodoh macam dalam sekolah. Pensyarah tak percaya. Kalau bangang takkan masuk universiti.

Abila benda patut tajam jadi tumpul, apabila orang pintar menjadi bodoh.

Mungkinkah berlaku masyuk hehehe

Anuwar banyak duit. Tuhan jer dia tak dapat beli

Anonymous said...

Takkan si Datuk Ah Jib Gor pun terlebih senang mengalah dgn kerenah Peguam Negara yg mungkin terlebih sengaja ter...pro pembangkang. Kenapa Kepenakutan dan ketertundukan Datuk Ah Jibs semakin terserlah dan menyerlah.

Anonymous said...

Aku dah memyampah dgn politik cabuk kat Malaysia sayangnya aku hanya rakyat biasa yg xbole buat apa2 setakat mampu beri undi bila due...lagi banyak aku baca tentang politiks diMalaysia dan pemimpin2 waima yg dari kerajaan atau pembangkang lagi tambah stress aku dibuatnya....

Anonymous said...

Ganjil betul Peguam Negara ini ya! Semasa saya tersesat menjadi penyokong BUTA, TULI, BONGKAK dan BODOH PKRats dulu, saya mendapati ramai peguam dan majistret, direkrut menjadi ahli PKR, termasuklah anak muda professional Melayu dan Bumiputera lain yang makin bongkak seperti kacang lupakan kulit dan rumpun asalnya (saya percaya ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS). Ini amat membimbangkan kerana saya amat mengesyaki mereka mahu menawan sistem Perundangan, Guaman dan Kehakiman dan Jabatan Perkhidmatan Awam di Malaysia!

Sebab itu samseng PKR/DAP tak takut lansung langgar undang-undang termasuk mengapi-ngapikan Cina muda untuk benci melampau orang Melayu/UMNO, seperti yang berdemo tak habis-habis termasuk buat huru-hara depan balai polis, dan di Facebook si Cina PENGGANAS, nama Venus di Sydney, yang sampai mengugut nak bunuh PM dan bekas PM kita, serta si Cina Pengganas yang nak bunuh polis. Dahlah tu, pengganas Cina ni panggil PM kita ‘najis’ – dan DAP-si lim kit-SIAL pula, panggil PM ‘syaitan’! Juga apabila menghina Islam dan DYMM Agong kita.

Dan apabila semakin GANAS SAMSENG-SAMSENG macam PENJENAYAH KONGSI GELAP, DAPigs/PKRats - majoriti rakyat pun terus hidup dalam ketakutan dan sengsara! Polis dan pegawai-pegawai awam sampai diungut, dibelasah macam anjing, terutamanya yang Melayu/Islam, - mana KDN ini! Agaknya sebab MB Selangor PKR jadi "Inspektor-Jeneral Polis" di Selangor - makin besar kepalalah si SAMSENG-SAMSENG DAPigs/PKR ini! Siapa lantik si MB ini pangkat polis yang begitu?

Polis dan KDN, sepatutnya jangan biarkan hakim-hakim dan peguam-peguam PKRats/DAPigs PIJAK undang-undang macam sampah dan mengajar anak muda yang masih berhingus meleleh terus menjadi samseng atau pengganas macam CINA-CINA PENGGANAS itu!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAPigs/PKRats durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

najib ngan ghani must resign...meluat tgk melayu pengecut mcm ni..kau berdua ada kuasa tapi tak reti nak guna kuasa tu...tu namanya bahalol

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Jika peguam negara tak leh suruh anwar tutup mulut... KITA RAMAI2 SURUH ANWAR TUTUP MULUT dan BUAT KERJA UNTUK RAKYAT....DAH MENANG KERUSI PARLIMEN KAN..??!!!!

Labu8455 said...

Mana boleh respect peguam negara macam ni ? Karpal Sing 10x baik dan lebih berakhlak dari mamat ni. Aku rasa aku dah HINA mamat peguam negara ni - berani kah dia ambil tindakan pada aku dan lain lain yang kutuk dia kat sini nanti ? Sama sama kita tunggu...tahap taik anjing

Anonymous said...

Peguam negara ni pun jenis liberal jugak. Aku tengok dia ni bukan takut nuar kunyit tapi sokong nuar kunyit dan pakatan setan.

Anonymous said...

tolong jangan jadi talam bermuka2..

Anonymous said...

Bontot dah panas, kerusi dah hangit, dah lama sangat pegang jawatan tu.

tobeng said...

Aku pun meluat dengan gani 4tail ni.Tegas tak bertempat dan tindakan berpilih2.Aku tengok macamana mahkamah memberi keistimewaan pada aljub sehingga boleh dengan mudahnya menunda kes berpuluh2 kali yang tak pernah berlaku dalam sejarah perbicaraan di negara kita,aku dah rasa macam ada yg tak kena.

Aku percaya dakwaan yg sistem kehakiman termasuk para peguam dan hakim sudah diresapi pengaruh pembangkang bukanlah dakwaan kosong semata2.

Gani 4tail dah patut berundur dah..

Anonymous said...

KONSPIRASI......

Anonymous said...

mmg yer pownnn...mmg dok sembang ngan ramai org sal nie,dh kuar kt sini rasanye nk gak ckp ape yg mmg ramai masyarakat dok sebut2...peguam negara nie mcm takut jer kt puak2 anwar ibrahim dh tu dhn PM skali pon takot n lemah jer dgn si al jubri nie...apahal erk...lau x mampu laksana tugas tu phm2 jer lah,jgn kecewakan rakyat yg dh bg sokongan x berbelah bagi nie, lau dh dtg dlm pikiran n emosi '' x berbaloi pilih dorang nie hmm nyesal lkot '' nie suara rakyat erk,jgn dok melenting lak tp perbaiki norhhhh....

Anonymous said...

I work with things of this nature out here in Douai, France.
Zeal for what you believe and in putting it into words is a true talent.
Your article is informative, illuminating, and passion-driven,
all of which I profoundly admire when dealing with this
topic.

My homepage ... www Cedarpoint

Anonymous said...

NAJIB PONDAN
PATAIL KATI PONDAN
APE NAK JADI MELAYU NI

Anonymous said...

Nice article. Ι study ѕomеthіng like
this hеге at University of Ηawаіi.
It's really valuable to learn new facts from fellow writers and get information from new sources. If it's оkaу, I'd greatly appreciate it if I re-post use some of the articles on your blog. And of course, I'll ρoѕt a linκ to your site at bloggеr.
com on my own blog. Thanκѕ for sharіng.


Review my webρagе 50234

Anonymous said...

patut lama dah kena pecat.
nampak sgt gang anwar. kalau tak camner leh lepas liwat suka2 tu?
lahad datu nye kes pun lembab jer padahal kdn n polis dah siap kan lapuran lengkap. 3 org pemimpin pembangkang dinyata kan tp masih tak de action dr peguam negara. Ini kan pasal keselamatan negara...subahat gak ke?

Anonymous said...

Ulamak pas pun takut kat nuor. Ulamak lagi takut kat dap..tapi ulamak pas berani kat Allah..lagi hebat..