Tuesday, June 25, 2013

Puasa Dah Nak Dekat.., Raya Pun Dah Dekat. Orang Melayu Kalau Nak Beli Kereta Toyota Camry Belilah Dengan Salesman Melayu... Buy Chinese LAST

Kebaisaannya untuk menyambut kedatangan Syawal, ramai orang melayu mahu tukar kereta baru... Kereta Raya!

Ingat...! Jangan mudah lupa pengkhianatan pengundi cina pada 5 Mei 2013, hari pengundian PRU 13 mereka cuba nak gulingkan kerajaan BN yang dipimpin oleh UMNO, parti melayu yang diterajui oleh Presidennya YAB Datuk Sri Najib Tun Razak.

Kalau berhajat untuk tukar kereta baru, belilah dengan Salesman orang Melayu...!

Kupasannya di SINI

5 comments:

Anonymous said...

Adoooiii....!!!!
Kesal sungguh aku.5 tahun lalu aku beli toyota dgn cinabeng...
Taubat aku...lepas ni aku anggap cinabeng tu mcm anjing...takut kena gigit dan kena samak.

Anonymous said...

Kita semua tahu yang kebanyakkan barang keperluan adalah dibekal oleh kaum cina. Hanya segelintir peniaga dan pembekal dari kaum melayu & muslim, india dan Sikh. Untuk melumpuhkan harapan kaum peniaga cina untuk mendapat keuntungan yang banyak, saya cadangkan semua umat islam kurangkan perbelanjaan sambutan hari raya sebanyak 60%. Belanja untuk yang perlu, seperti baju melayu untuk keluarga sepasang sorang. Kueh-mueh sikit untuk maksima 3 atau 4 jenis sahaja (satu balang). Belanja untuk masak lauk hari raya pun, untuk makan hari raya pertama jer. Baki yang dikurangkan disimpan untuk masuk tabungan, spt TH dan PTPN anak-anak. Kalau kita semua boleh kurangkan perbelanjaan 60%, kaum cina akan menanggung kerugian yang banyak.

Anonymous said...

Insurance pun jangan lupa, guna khidmat ajen Bumiputra. Kena merisik juga kepala ajen ni bukan Cinabeng..

Yang nak drive balik kampung, perlu servis kereta - cari bengkel2 Bumiputra.. dah banyak.

Admin tolong dapatkan senarai nama serta contact2 dimana pengunjung dapat rujuk...

Kawasan Gombak saya bole rekomen 4bengkel (servis, accessories, sekolah belajar memandu, apa segalanya berkaitan kenderaan) canggih dan moden yang dibuka oleh graduan2 muda anak bangsa Bumiputra kita..

Anonymous said...

Jangan beli kereta Nissan, Subaru dan Cherry. Tokey besarnya adalah Cinabeng!

Orang Sebarangan said...

Biasanya ada tiga kategori peniaga.
Pertamanya adalah Pengeluar/Kilang.
Kedua pula adalah Orang Tengah/Pengedar. Terakhir adalah Penjual/Pekedai..

Kategori pertama dan kedua tadi majoritinya adalah Yahudi Kuning. Selebihnya baru Melayu Kampung (IKS), Melayu Bandar Kunun (GLC punya tapi buat macam Bapak Punya), India dan lain-lain..

Tetapi kategori ketiga, memang ramai orang Melayu.. Memandangkan produk/barangan yang kita nak beli tu memang tak dapat nak elak langsung dari terlibat dengan Yahudi Kuning buat masa ini, sekurang-kurangnya kita masih lagi boleh boikot mereka di kategori ketiga iaitu dengan Penjual..

Contohnya kita nak beli kereta Toyota atau Nissan yang mana kita tahu tokey besarnya adalah Yahudi Kuning, kita beli la dengan kedai kepunyaan Melayu. Kalau tak jumpa, sekurang-kurangnya dengan Penjual Melayu (salesman)..

Bila sudah berjaya di peringkat Kategori Ketiga, baru kita mendaki ke Kategori Kedua. Tak apa la ambil masa pun, tapi sekurang-kurangnya lima tahun lagi bungkus dah diorang ni.. InsyaALLAH..

P/s: Harap-harap ada sesiapa boleh bagi maklumat mengenai kedai-kedai jual kereta dan bengkel Melayu di PPIM, PRODUKMUSLIM, dan MUKMINBRANDS..