Sunday, June 23, 2013

Wee Ka Siong Mahu Jadi CINABENG Dalam Barisan Nasional....? Tiu Naa Seng Luuu

Wei Hansab...!

Lu Tak Dapat Jadi Menteri Lu Manyaaak Jelez Sama Lu Punya Kawan Jadi Exco...? Lu Manyaak Berani Mau Lawan Titah Sultan Johor....?

Mau Jadi CINABENG...?



13 comments:

Anonymous said...

Aku setuju dgn Wee Ka Siong.
Sultan Johor tiada hak nak campur tangan dlm hal MCA.
Kalau ia pun Sultan Johor nak lantik Cina sebagai Exco, lantik ler Cina yg berkecuali ...yg tidak aktif dalam MCA.

Anonymous said...

tendang aje MCA keluar dari BN, bukan membantu pun.

Anonymous said...

Haiya Kah Siong. Lu jangan nagis lah. Itu Najib sudah reserved jawatan menteri untuk lu. Lu apa mau nagis. Itu Najib sudah jamin kalau MCA kalah pun tak apa sebab peluang masuk kabinet dalam tangan dia.

Anonymous said...

Kita nak minta Najib sedar sama ada cina ni satu bangsa yang tahu membalas budi atau tidak. Najib, awak tengok cerita ni.

1. Ghani Othman bekas MB Johor adalah seorang tokoh melayu yang sangat rapat dan berjasa kepada orang cina di Johor. Tapi pada PRU13 senang2 saja dia tewas kepada cina Lim Kit Siang yang tak pernah buat apa2 kebajikan dan pertolongan pun kepada orang cina Johor.

(Ada orang kata Najib saja2 letak Ghani Othman berlawan dengan Lim Kit Siang sebab Najib dah boleh agak untung nasib Ghani .. itu lah cara paling hormat nak bagi muka baru pulak jadi MB Johor)

2. Ali Rustam, seorang pemimpim melayu yang banyak membantu orang cina di Melaka semasa dia jadi Ketua Menteri. Tapi pada PRU13, hanya 1.5% saja undi cina yang dia dapat. Pada hal Ali Rustam tu cukup berjasa kepada cina.

Tak kan Najib tak belajar lagi daripada peristiwa malang yang menimpa kepada Ghani Othman dan Ali Rustam. Itu lah hati perut cina yang sebenar.

Najib !!! Jangan sampai orang melayu meluat kepada awak kerana orang cina. Awak dalam bahaya dan paling kita takut Umno juga dalam bahaya pada PRU14.

Melayu Kiasu

Anonymous said...

Ka Siong, lu bila mau debat sama itu ngo melayu pasal sekolah vernakular? Lu tau tak sekolah vernakular menyalahi perlembagaan persekutuan? Lu tau tak selama ni kerajaan tutup sebelah mata jer lambakan sekolah vernakular atas dasar ehsan dan bukannya atas dasar peruntukan perlembagaan. YB Kamal pun 2 X 5 jugak nak mempertahankan sekolah tamil. Kita mau kedua-dua sekolah yang berteraskan perkauman ini dihapuskan serta-merta. Jika kerajaan masih enggan mengikut desakan ngo melayu, kita mintak supaya semua sekolah kebangsaan dinaiktaraf kepada sekolah mengikut piawaian antarabangsa sehingga meletakkan standard sekolah kebangsaan lebih tinggi daripada sekolah vernakular. Pada masa yang sama, kita mintak supaya tiada lagi bantuan kewangan daripada kerajaan kepada sekolah vernakular. Lagipun mereka ada syarikat-syarikat gergasi dan golongan korporat yang boleh memberi sumbangan berterusan kepada sekolah sjkc.

Anonymous said...

Najib nak belajar??

Aku rasa Najib lah PM paling bodoh dlm sejarah!! Nak tau kenapa??

Ko tgk Singapura yg majority nya Cina Babi dan Melayu tidak suka mengamalkan komunisma tapi Kerajaan Cina dia tak hapuskan ISA pon.

Di Malaysia pulak Komunisma masih ada dan nyata Tapi Cina Kominis di Malaysia dah berpelajaran dan Kaya Raya dan tinggal di Bandar yang canggih dan bukan lagi di hutan. Melayu nya pulak dah berfahaman kominis dan menyertai Parti Pembangkang.

Kenapa Najib bubarkan ISA dan membelanjakan wang berjuta2 untuk mengambil hati Melayu Babi bangsat dan Cina Kominis Babi??

Bukan kah ISA itu satu2 nya Senjata yg paling berkesan untuk menangani musuh Agama Bangsa dan Negara??

Fikir2kan lah!!

Anonymous said...

Aku pun da meluat ngan najib. PRU14 aku akan boikot BN terutama UMNO.

Anonymous said...

Kesilapan pemimpin Melayu adalah bagi muka sangat kat cina, cuba buat mcm kat Indonesia, Filipina atau Negara maju mcm peranchis atau uk, depa maner ada bagi muka kat puak cina ni sbb dia orang tau cinabeng ni akan naik lemak, sekarang ni pun dan kena kencing dgn cina masih gak nak buat baik, mmg bodoh pemimpin Melayu skrg ni

Anonymous said...

Jadi.?! ahli mca bukan rakyat malaysia la......baguslah kalau gitu.!

Anonymous said...

Apa mau nangis latuk ah jib gor kan lu punya sedala.....ah jib gor nyugak olang cina.

Anonymous said...

Assalamualaikum admin dan semua pembaca,

Iklankan barangan yang ingin dijual atau perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

Kerjasama anda membantu Produk Muslim sangatlah dihargai dan diucapkan ribuan terima kasih

Anonymous said...

jangan jadi bodoh. kalau tak kerana najib dah lama pru13 bn jatuh ke tangan pakatan. masalahnya bukan najib. tapi anwar. dia bangsat si kitol yang sengaja gadai jawatan timbalan perdana menteri pada cina kit siang. najib tak beri pun meskipun mca dan gerakan ada desak. penyokong umno kena ingat. jangan jadi bodoh jadi gunting dalam lipatan. yang jadi kitol bukan najib tapi anwar. anwar siap warning pada najib kalau kalah pru13 jangan seru penyokong umno merusuh. tapi najib gentle kata dia tandatangan akujanji akan terima keputusan rakyat. anwar yang takut nak sign sebab dia kalau kalah memang nak heret rakyat. lagi best penyokong umno sendiri jadi bodoh sebab jadi pemudah cara anwar. anwar tepuk tangan sebab kalah pru pun dia dapat pecah belahkan umno. kalah pru pun dia boleh gerakkan penyokong dia di semua ceramah bermula di kelana jaya dan banyak lagi. penyokong anwar terus bersatu. penyokong bn terus berpecah. memang nak jadi pembangkanglah jawabnya bn ni pada pru14 nanti.

Anonymous said...

kami bukan bodoh..kami undi umno bukan kerana najib...kerana bangsa Melayu...byk Melayu sedar jahatnya dap. Apa yg najib buat sebelum pru..kami bukan bodoh..kami ada mata...dr dulu sampai sebelum pru..nak muntah tengok najib melayan cina..byk nak menagih undi sanggup angguk kat cina.

kami bukan bodoh..tengok org atas pun dah panik..panik kalah.. bahkan ada yg mcm nak melompat parti lain. Duduk ditengah pagar.

kami bukan bodoh..konon hal korporat. dr punahsihat sampai najib...tala kat cina. bebas buat apa saja.

kami bukan bodoh..sape kata kami berpecah..yg berpecah selalu kat atas. dah tak dpt habuan..lompat... kami mendesak org atas jgn ingat org bawah bodoh. Ubah diri pemimpin atas. Org Melayu yg anda kata bodoh ni yg undi di atas. Yg byk membantu bukan najib tapi ni semua BLOGGER.

Kami bukan bodoh..penyokong nuor tu cina..dah ditunggang cina..cukuplah pemimpin Umno juga ditunggang cina.

Najib ditukar pun rakyat tetap sokong Umno. Jgn berlagak org dah undi kata bodoh. Pi berambus cari undi cina lagi.

Kerana Melayu Umno bawah tidak bodohlah kami tidak terpengaruh dgn nuor dap pas terutama cina. Siapa yg kena kencing dgn cina?????? siapa yg percaya ke cina??????? siapa yg beri mcm mcm ke cina??????