Wednesday, July 10, 2013

Bangsat Punya Benggali Sewel....! Disebabkan Ada Kepentingan Sebagai Peguambela Dia Salah Guna Parlimen Untuk Cuba Malukan Zahid Hamidi

dipetik dari mykmu.net

Persidangan Dewan Rakyat semalam  mencuri perhatian apabila berlaku sedikit kekecohan dan pertikaman lidah yang melibatkan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo.

Isu bermula ketika Zahid selaku Menteri yang bertanggungjawab menjawab semua persoalan yang dibangkitkan oleh ahli-ahli Dewan Rakyat ketika seisi perbahasan menjunjung kasih titah ucapan, Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong minggu lalu.

Sengaja ingin mencetuskan pertikaian, anak lelaki Karpal itu bangun untuk memohon pencerahan sambil mempertikaikan perlantikan dan menuduh beliau tidak layak untuk menjawat jawatan Menteri Dalam Negeri.

Ahli Parlimen yang mewakili DAP itu turut bertindak biadab dan sengaja melanggar peraturan mesyuarat Dewan Rakyat ketika meminta penjelasan.

“Adakah kamu ugut dia, adakah kamu ugut dia, adakah kamu ugut dia?” jerit Gobind berulang kali.

Walaupun diasak berulang kali, Zahid tetap tenang menjawab persoalan yang dibangkitkan itu. Malah beliau turut mempertikaikan dan menempelak tindakan Gobind itu, kerana mempunyai kepentingan peribadi.

“Kes itu bukan kes jenayah tetapi kes sivil. Untuk pengetahuan dewan yang mulia, (Ahli Parlimen) Puchong ini ada kepentingan peribadi kerana menjadi peguam bela…laporan polis tersebut dibuat pada 2006, saya bukan Menteri Dalam Negeri (ketika itu),” katanya.


Zahid kemudian membidas Gobind kerana menyalahgunakan dewan apabila membangkitkan kes itu, sebaliknya isu berkenaan diselesaikan menerusi prosedur undang-undang di mahkamah.

“Kita jumpa di mahkamah,” kata Ahmad Zahid.

Tidak berpuas hati tindakan Gobind itu yang dilihat sengaja ingin menimbulkan suasana tegang, ahli-ahli parlimen dari Barisan Nasional bangkit dan mempertikaikan kewajaran itu sehingga menyebabkan persidangan pada petang itu kecoh hampir 15 minit.

Antaranya Ahli Parlimen Kepala Batas, Dato Seri Reezal Merican yang membangkitkan Peraturan Mesyuarat bagi meminta Speaker Dewan Rakyat mengambil tindakan yang sewajarnya.

Peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat, 35 (6) menetapkan “Seseorang ahli tidak boleh bercakap berkenaan dengan apa-apa perkara yang ada dalamnya faedah kewangan yang tepat bagi dirinya jika tidak diterangkannya sebanyak mana faedah bagi dirinya dalam perkara itu.”

Gobind membangkitkan isu mengenai tindakan saman yang difailkan oleh Amir Bazli Abdullah terhadap Zahid yang dikatakan telah menumbuk muka anak guamannya kerana dikatakan telah melarikan anak perempuan Ahli Parlimen Bagan Datoh itu.

Gobind menyalahgunakan kepentingan Parlimen untuk kepentingan firma guamannya yang menyaman Zahid dalam satu pertikaian sivil.

10 comments:

Anonymous said...

alaaa, anwar dari dulu guna parlimen utk kepentingan peribadi...

Anonymous said...

Ahli parlimen PR..biasalaa...x der modal cari modal..kerja nya nak menjatuhan maruah pemimpin kerajaan jer... Aper pun siu x kisah janji boleh cetus kontroversi... bengongnyer pembangkang, low classss!!!!

Anonymous said...

Gobind ni ingat dia dengan bapaknye sahaja peguam hebat dalam malaysia ni...apapun, pengalaman bersemuka dengannya telah mengajar saya secara peribadai bagaimana tindak-tanduk angkuh begini terlampau diterapkan melalui sikap tidak bertolak ansur rata-rata peguam dalam mengendalikan kes di Mahkamah...tak percaya, hadirlah ke mana-mana perbicaraan yang melibatkan kepentingan politik dan urusan peribadi sesuatu pihak...akan terserlah sifat-sifat sebegini...

Anonymous said...

blog berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini.blogspot.com

Anonymous said...

itu satu mancha tarak tau lagi ka...kalo itu menteri kasi satuk u punya mulut itu bom tangan baru itu mancha tau sape lagi kuat la.....alang2 kasi satu snaiper la sama itu mancha kalo....

Anonymous said...

Bengali anak beranak selalu menang kes sebab tu depa ingat depa terror sangat.

Anonymous said...

kitol kitol pembangkang sekarang tidak senang duduk sebab menteri dalam negeri baru tegas.

mari kita ramai2 usul agar ISA dihidupkan semula. kerana sejak dimansuhkan banyak perkara berlaku dan dilakukan oleh pembangkang..sebab itu mereka tak sukja ISA. rakyat yang tiada agenda tak kisah dengan ISA.

Anonymous said...

Alah peguam OKU kerepot yang tersembam dengan kerusi roda di penang. aku nak tergelak.

Anonymous said...

Anak kepala pusing guna kepentingan cinabeng untuk dapat kedudukan dalam politik. Jangan kasi muka kasi pelempang.

Anonymous said...

hebat mcm mana pun peguam duua beranak ni akhirnya jadi kayu api jua...
bakar itu munafik melayu pr!!!