Wednesday, July 31, 2013

Muhyiddin Yassin Kekal Sebagai Timbalan Presiden. Kaki Bakar Dalam UMNO Kecewa Sudah.... Muhyiddin Tak Langgar Najib...!

Nampak gayanya beberapa pelobi pelobi 'nakal' yang cari makan dalam UMNO sudah mula garu kepala!

Banyak sudah kedengaran sok-sek sok-sek sana sini terutamanya dikalangan "players" dalam mencaturkan cai Pemilihan Agung UMNO dah bergerak untuk melaga-lagakan Tan Sri Muhyddin untuk bertanding jawatan Presiden UMNO lawan Datuk Sri Najib....

Kesempatan majlis berbuka puasa, moreh dikalangan pimpinan serta UMNO sepanjang Ramadahan ini telah menjadi pentas lobi-melobi...

Tatkala UMNO sedang membina kekuatan untuk mengukuhkan ukhwah dikalangan pimpinan UMNO, ada beberapa "runner" sedang galak sakan mahu menyebarkan berita kunuunnya Muhyiddin sudah bersedia mahu bertanding jawatan Presiden UMNO. Kerja gila...! Kerja untuk menghancurkan UMNO kearah hilang tahta kerajaan pada PRU ke 14.

Kini, segala teka teki terjawap sudah... Tan Sri Muhyiddin meletakkan kepentingan parti mengatasi kepentingan peribadi beliau. Tahniah Tan Sri...

Baca seterusnya, di SINI

15 comments:

Anonymous said...

Sapa kata UMNO lemah? UMNO masih kuat lagi. Yang lemah adalah MCA, MIC, Gerakan dan PPP. Mereka inilah yang kena bantu diri mereka sendiri. Bukannya UMNO atau Melayu yang terpaksa jilat dan terus menjilat kaum dari parti komponen ini kerana nak jaga hati.

Tak perlu UMNO nak korbankan kepentingan, hak dan maruah agama dan bangsa demi nak dapat sokongan kaum-kaum lain kerana mendengar nasihat dari parti-parti komponen ini.

Tak kisahlah kalau melayu PAS dan PKR tak nak masuk UMNO kerana menjilat DAP. Tapi ingat mereka harus bersedia menerima penolakkan Melayu buat selama-lamanya.

Anonymous said...

Label kaki bakar hanya sesuai untuk penjilat Najib yang tidak boleh membezakan tindakan yg betul atau salah untuk kepentingan Melayu. Jangan fikir akar umbi UMNO akan melihat sahaja siri tindakan Najib yang merugikan Islam dan Melayu!

Anonymous said...

Sy bukan anti Najib .sy mghargai apa yg byk beliau buat utk negara...tapi kebelakangan ini segala sentuhan Najib kian memakan bangsa Melayu;...


1. Di zaman pemerintahan Najib, budak Cina simbah surau dengan cat merah di Melaka cukup diselesaikan dengan permintaan maaf tetapi budak melayu yang bakar pintu gereja di Ulu Klang kena tindakan penjara beberapa tahun.

2. Di zaman pemerintahan Najib, Namewee hina agama islam dengan main-mainkan azan dan juga main-mainkan lagu negaraku tiada tindakan diambil malahan Najib jadikan dia sebagai ikon 1Malaysia.

3. Di zaman pemerintahan Najib, budak cina bernama Alvin dan Vivian hina agama islam dilepaskan dengan jaminan dan boleh bebas tetapi budak melayu yang pukul budak cina yang hina islam bakal berdepan dengan hukuman berat iaitu hukuman mati.

4. Di zaman pemerintahan Najib, guru cina di Johor hina orang melayu dengan perkataan bodoh tidak dikenakan apa-apa tindakan walaupun report polis telah dibuat oleh penjaga murid melayu di sekolah tersebut tetapi Guru besar sekolah berdepan dengan siasatan kerana menyediakan bilik persalinan sebagai tempat makan sementara kerja ubah-suai kantin siap.

5. Di zaman pemerintahan Najib, filem cina berjudul The New Village yang mengangkat martabat cina komunis yang konon membebaskan negara ini dari kezaliman British telah diluluskan oleh Finas tetapi filem yang mengangkat martabat melayu Tanda Putra tidak diluluskan bertahun lama.

6. Di zaman pemerintahan Najib, ISA dihapuskan dan kesannya ahli politik semakin berani dan semakin melampau buat kacau bilau dalam negara ini.

7. Di zaman pemerintahan Najib, Akta Pencegahan Jenayah dihapuskan dan pelbagai akta yang berkaitan dengan keamanan negara dihapuskan demi menyenangkan hati pembangkang dan akhirnya tengoklah kejadian tembak mati makin mendadak akhir-akhir ini.

8. Di zaman pemerintahan Najib, Najib mencuba nasib negara ini dengan join TPP yang beri keuntungan kepada Amerika.

9. Di zaman pemerintahan Najib, Najib telah rosakkan rakyat negara ini dengan pemberian duit.

10.Di zaman pemerintahan Najib, EC (Suruhanjaya Pilihanraya) dipaksa letak bawah parlimen.

11.Di zaman pemerintahan Najib, melayu rasa sangat sakit hati berbanding bawah pemerintahan Pak Lah.

12.Di zaman pemerintahan Najib, cina dan india merasa mereka patut dapat hak sama rata dari segi agama dengan tuan tanahair ini iaitu melayu.

13. Di zaman pemerintahan Najib, cina secara terbuka dalam PRU-13 menunjukkan mereka mahu kuasa pemerintahan negara ini selepas kuasa ekonomi berada kukuh dalam genggaman mereka.

14. Di zaman pemerintahan Najib, projek GLC untuk syarikat bumiputera seperti perkhidmatan internet di sekolah-sekolah seluruh negara diserahkan kepada syarikat cina, YTL dimana sebelum ini diurus dua syarikat bumiputera iaitu JARING dan TM.

15. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi bakal berlaku.....

16. Di zaman pemerintahan Najib, ada lagikah kes orang islam-melayu akan dipijak-pijak....

17. Di zaman pemerintahan Najib, adakah islam akan jadi layu...

18. Di zaman pemerintahan Najib, adakah cina akan semakin kukuh cengkaman keatas negara ini...

19. Di zaman pemerintahan Najib, adakah penasihat-penasihat Najib akan terus memperbodohkan Najib dengan pelbagai mimpi india..

20. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi......

Anonymous said...

Siapa kata kita mahu Mahyudin,lawan Najib?.Bagi aku kalau boleh Tun Mahathir yg bertanding.Mahyudin pun tak begitu hebat ummmpphh nya.

Anonymous said...

MIC, MCA, GERAKAN lemah sebab President yg kayu tak mau berundur..Umno pun da terkena penyakit Takut Bosssss Takut Rosmah

Anonymous said...

1. Di zaman pemerintahan Najib, budak Cina simbah surau dengan cat merah di Melaka cukup diselesaikan dengan permintaan maaf tetapi budak melayu yang bakar pintu gereja di Ulu Klang kena tindakan penjara beberapa tahun.

2. Di zaman pemerintahan Najib, Namewee hina agama islam dengan main-mainkan azan dan juga main-mainkan lagu negaraku tiada tindakan diambil malahan Najib jadikan dia sebagai ikon 1Malaysia.

3. Di zaman pemerintahan Najib, budak cina bernama Alvin dan Vivian hina agama islam dilepaskan dengan jaminan dan boleh bebas tetapi budak melayu yang pukul budak cina yang hina islam bakal berdepan dengan hukuman berat iaitu hukuman mati.

4. Di zaman pemerintahan Najib, guru cina di Johor hina orang melayu dengan perkataan bodoh tidak dikenakan apa-apa tindakan walaupun report polis telah dibuat oleh penjaga murid melayu di sekolah tersebut tetapi Guru besar sekolah berdepan dengan siasatan kerana menyediakan bilik persalinan sebagai tempat makan sementara kerja ubah-suai kantin siap.

5. Di zaman pemerintahan Najib, filem cina berjudul The New Village yang mengangkat martabat cina komunis yang konon membebaskan negara ini dari kezaliman British telah diluluskan oleh Finas tetapi filem yang mengangkat martabat melayu Tanda Putra tidak diluluskan bertahun lama.

6. Di zaman pemerintahan Najib, ISA dihapuskan dan kesannya ahli politik semakin berani dan semakin melampau buat kacau bilau dalam negara ini.

7. Di zaman pemerintahan Najib, Akta Pencegahan Jenayah dihapuskan dan pelbagai akta yang berkaitan dengan keamanan negara dihapuskan demi menyenangkan hati pembangkang dan akhirnya tengoklah kejadian tembak mati makin mendadak akhir-akhir ini.

8. Di zaman pemerintahan Najib, Najib mencuba nasib negara ini dengan join TPP yang beri keuntungan kepada Amerika.

9. Di zaman pemerintahan Najib, Najib telah rosakkan rakyat negara ini dengan pemberian duit.

10.Di zaman pemerintahan Najib, EC (Suruhanjaya Pilihanraya) dipaksa letak bawah parlimen.

11.Di zaman pemerintahan Najib, melayu rasa sangat sakit hati berbanding bawah pemerintahan Pak Lah.

12.Di zaman pemerintahan Najib, cina dan india merasa mereka patut dapat hak sama rata dari segi agama dengan tuan tanahair ini iaitu melayu.

13. Di zaman pemerintahan Najib, cina secara terbuka dalam PRU-13 menunjukkan mereka mahu kuasa pemerintahan negara ini selepas kuasa ekonomi berada kukuh dalam genggaman mereka.

14. Di zaman pemerintahan Najib, projek GLC untuk syarikat bumiputera seperti perkhidmatan internet di sekolah-sekolah seluruh negara diserahkan kepada syarikat cina, YTL dimana sebelum ini diurus dua syarikat bumiputera iaitu JARING dan TM.

15. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi bakal berlaku.....

16. Di zaman pemerintahan Najib, ada lagikah kes orang islam-melayu akan dipijak-pijak....

17. Di zaman pemerintahan Najib, adakah islam akan jadi layu...

18. Di zaman pemerintahan Najib, adakah cina akan semakin kukuh cengkaman keatas negara ini...

19. Di zaman pemerintahan Najib, adakah penasihat-penasihat Najib akan terus memperbodohkan Najib dengan pelbagai mimpi india..

20. Di zaman pemerintahan Najib, apa lagi......

Anonymous said...

di Zaman najib lah PM Melayu guna nama Cina AH GIB GOR...must GO to hell

Di Zaman Najib lah PM paling takut Bini

Di Zaman Najib la Pm nak Tranfom Rakyat pada hal Bini Sendiri dia tak mampu nak Tranfom

Anonymous said...

NAJIB DAN ROSMAH LIABILITI UMNO!!PEMIMPIN MELAYU MAKIN BACUL!!JIKA TIDAK BERUBAH NESCAYA UMNO HANYA TINGGAL NAMA!!BERSEDIA DGN GERAKAN MELAYU MUDA BARU YANG LEBIH MEMENTINGKAN ISLAM,MELAYU DAN NEGARA!!

sygbangsa said...

Sokong 100%. Dari 20 perkara itu 14 darinya sudah sah d nyata lakukan olih Ah Ji Go away...

PM yg paling teruk d pemusnah bangsa sendiri...dia tidak menghayati d merasai penderitaan pejuang2 melayu. Keresahan suara rakyat tidak didengar.

Ah jib go away seolah2 dah makan benda kotor d najis...jka tidak masakan dia sanggup berbuat demikian.
MashaAllah...the worst PM we have in record.

Sibini pula asyik membela sarang tebuan dikepala d membelek batu2 permata d batu azimat delima kot...! Rakus d munafik adalah sahabat rapat bangsa jinno!!!

Ingatlah semua kebatilan yg dilakukan pasti akan mendapat kifarah. Jika tak didunia diakhirat ia tetap menunggu. Skrg Allah sdg memberi ruang lagi d bila2 masa sahaja Yg Maha Berkuasa bisa merentap kembali apa2 nikmat dari kita.

Kita tidak mendoakan yg tak baik tetapi ingatlah akan hukum AllahSwt...kita tak dapat nak lari dr hakikat ini. Jadi pemimpin munafik kpd rakyat apakah ini patut berlaku?

APA NAK JADI LAGI SELEPAS INI??? AMANAH YG DIBERI UTK MEMBELA UMAT ISLAM KEMUDIAN BARU YG LAIN2.
INGAT D SEDAR LAH AKAN LAKNATULLAH WAHAI PM.

Anonymous said...

TNB..TUMBANGKAN NAJIB GOR BACUL

TNB..TUMBANGKAN NAJIB GOR BAPOK

TNB..TUMBANGKAN NAJIB GOR BANGSAWAN

KALAU MUHTLYIDIN N ZAHID TAKDE TELUR KITA TUMBANGKAN TERUS UMNO BUNCIT PENJILAT JUBUR CINA

JATI PEMBELA PPIM ISMA
BANGKITLAH BERSATU TUBUH PARTI BARU
NAJIB TAK BOLEH PAKAI MANJANG PEKAK BADAK ROSMAH PUN GEMOK MACAM BADAK HUMBANKAN 2 EKOR BADAK PENJILAT JUBUR CINA NI

Anonymous said...

TNB..TUMBANGKAN NAJIB BACUL

TNB..TUMBANGKAN NAJIB BAPOK

TNB..TUMBANGKAN NAJIB BANGSAWAN

Anonymous said...

Tak mahu cukup cukup sudah si Najibengong menyusahkan bangsanya sendiri.Bebanan paling berat dan tiada manfaat lagi kpd bangsa dan negara.Lebih baik bersara,ambil gelaran Tun,pas tu lepak rumah bela kucing sambil goyang kaki sampai akhir hayat.

Anonymous said...

Tolonglah sesangat adalah siapa siapa calon yg layak cabar si Ah Jib Ghor ni.Dia ini lebih sesuai jd pengerusi atau penasihat Persatuan Persatuan dan Dewan Perniagaan Cina sahaja.Tak boleh lah dia ini jd pemimpin utama Melayu dan Umno kini.

Anonymous said...

penat jer beremosi disini, tiada pemimpin UMNO yg nak mencabar sibibir merah tu usah mimpi la nak nak ganti PM baru. Perwakilan2 UMNO la yg perlu bersatu hati mengusulkan undi tak percaya pd dia. Kalau dah perwakilan UMNO tak berani, kecut dek krn kepentingan memasing jgnlah terkejut kalau UMNO betul2 hilang kuasa dlm PRU14 nanti. dah boleh bayang dah. war room PKR sedang bekerja keras dgn data ahli UMNO setiap bhgn walaupun PAU hujung tahun ni

Anonymous said...

anon.. bagus ulasan tu.. saya pun merasa yg sama terutama pemuda umno yg hilang semua gigi dah rongak.. tetiba aje berkokok sekarang .. mungkin ketua pemuda asyik teringat PAU..

anon ulasan bagus tu masuk kan dlm semua blog popular kerajaan.. utk beri kesedaran ke rakyat bawah mcm kita ni..