Monday, July 8, 2013

Shahlan Ismail Abang Saifuddin Nasution Kalah PRU 13 Dilantik Pengarah Strategik Pejabat PM.... Mari Lihat Video Mulot Longkang Saifuddin Fitnah Rosmah Shopping Di Amerika Guna 15 Motokar Pengiring

Bidalan dan pepatah bahasa melayu ada menyebut, "Air Dicincang Tidak Akah Putus....", ianya membawa maksud hubungan darah daging kekeluargaan akan kekal selama-lamanya!

Kupasan mengenai bidalan pepatah tersebut akan Blog MIK ulas dibawah nanti, tungguuu.....

Untuk seketika ini, sekadar mengingatkan para pembaca yang singgah di Blog MIK, Dato' Shahlan Bin Ismail adalah abang kandung kepada Datuk Saifuddin Nasution Ismail. Mereka adalah adik beradik.

Shahlan adalah bekas Setiausaha Politik Perdana Menteri kita YAB Datuk Sri Najib Tun Razak. Manakala Saifuddin pula adalah Setiausaha Agung PKR sebuah parti yang dikuasai sepenuhnya oleh Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang.

Sebelum Pilihanraya Umum ke 13 [PRU 13], Shahlan merupakan salah seorang daripada Setpol Najib. Pada PRU 13, beliau bertanding di kerusi Parlimen Pokok Sena tetapi telah ditewaskan oleh calon PAS, Mahfuz Omar yang hanya berkelulusan LCE sahaja....

Walaupun tewas, nasib Shahlan masih dikira sangat beruntung kerana tetap diberikan peluang untuk bekerja di pejabat Perdana Menteri. Kali ini dengan sebuah jawatan yang baru. Tugas tugas khas diberikan, Shahlan dilantik menjadi Pengarah Strategik Pejabat Perdana Menteri.....

Bertanding di PRU 13 lawan dengan makhluk bangang kelulusan LCE pun tak boleh nak menang, mana mungkin Shahlan boleh rangka pelbagai formula strategik untuk Pejabat PM sebagai pemangkin model untuk BN di seluruh negara mencapai kemenangan pada PRU 14 nanti...?

Diatas kertas terbukti Shahlan sendiri tidak langsung memiliki sebarang winning formula..... Nampak atau tidak? Beliau tewas, maka sudah pastinya tak layak untuk mengajar mana mana individu mahupun agensi kerajaan untuk bekerja kearah kemenangan.

Blog MIK pernah membuat ulasan mengenai prestasi pegawai pegawai YAB Datuk Sri Najib yang meroyan bertanding PRU 13 tetapi tertonggeng tertiarap, klik SINI. 

Berbalik kepada mukadimah posting Blog MIK diatas tadi, kini dijelaskan kenapa dikaitkan dengan pepatah "air dicincang tidak akan putus..".

Perlantikan Shahlan menjadi Pengarah Strategik Pejabat PM dikira satu keputusan tidak bijak bukan sahaja atas alasan beliau tak layak kerana tidak memiliki sebarang winning formula setelah terbukti dengan keputusan PRU 13 dimana dirinya sendiri bukanlah seorang WINNER...!

Tetapi kita juga pelik bagaimana Shahlan dilihat secara jelas telah gagal untuk 'kawal' adiknya sendiri yang sakan menabur fitnah terhadap bossnya Najib...! Malah Saifuddin juga bukan main galak memfitnah Rosmah, isteri Najib.

JOM kita saksikan disini..... Sebelum anda tonton video klip dibawah ini nanti, sila baca dulu transkrip yang Blog MIK catitkan kata kata fitnah adik kepada Shahlan, orang yang paling PM percaya!

Rakaman salah satu daripada ceramah ceramah Saifuddin....., perhatikan kata kata fitnah yang adik Shahlan lemparkan dengan begitu konfiden;



Minit ke 00;27;00
Najib adalah Ketua  Delegasi ke Pameran BioTech di Boston Amerika Syarikat. Sebagai Ketua Delegasi, Najib arahkan petugas petugas pindahkan booth pameran Malaysia yang terletak disebelah booth pameran negara Mongolia.

Minit ke 01;05;00
Najib angkut seramai 300 pengiring beliau sebagai delegasi

Minit ke 01;12;00
Pengiring untuk Rosmah Mansor adalah seramai 20 orang

Minit ke 01;21;00
Rosmah Mansor telah membeli belah di Los Angeles dengan menggunakan 8 buah motokar untuk mengiringi beliau...

Minit ke 01;30;00
Ada sebanyak 74 buah beg hasil shopping Rosmah.... Beg beg tersebut mengandungi beg tangan, kasut dan pakaian.

Minit ke 01;40;00
Cara Rosmah berbelanja beliau hanya perlu tunjuk dan selepas itu sebut " I want this..., this..., and this...". Tak perlu bayar sebab ada seseorang menjadi 'tukang bayar'

Minit ke 01;45;00
Dari Los Angeles delegasi diterbangkan ke Boston. Setibanya di Boston, delegasi tidak ada sebarang program. Sebaliknya, 20 orang pegawai kena buat tinjauan shopping, survey untuk Rosmah Mansor. Pasukan survey tersebut buat kesimpulan dan keputusan untuk Rosmah berbelanja dan shopping perlukan 15 buah motokar...!

Minit ke 02;12;00
Najib setibanya di Boston hanya untuk main golf di Kelab Golf Havard. Segala perbelanjaan main golf ini ditanggung oleh rakyat Malaysia yang dibayar oleh Menteri Kewangan diperbadankan....

Minit ke 02;53;00
Kertas Pembentangan kepada jemaah Menteri untuk Lawatan Pameran BioTech di Boston telah membengkak jumlah perbelanjaannya dari RM1.5 juta kepada RM4 juta

Minit ke 03;12;00
Akhirnya Saifuddin menggulung ceramah fitnahnya dengan berkata "inilah amalan darah daging tabiat membeli belah luar biasa Rosmah, ini memungkinkan Malaysia akan dapat Imelda Marcos In The Making..."

Blog MIK rasa pelik bagaimana Saifuddin boleh mendapat maklumat sedemikian rupa...? Dia tahu apa yang berlaku di Los Angeles dan Boston.... malah dia juga tahu mengenai bajet yang membengkak dari RM1.5 juta kepada RM4 juta...!

Selamat menonton video klip ceramah fitnah adik kepada Shahlan Ismail, bekas Setpol PM sekarang dilantik menjadi Pengarah Strategik Pejabat PM....


14 comments:

usin said...

admin, sebenarnya ko nak tulis apa? biarlah berterus terang. kalau nak katakan bahawa pm kita ni jenis tak cerdik dan mudah kena kencing, katakan sahaja begitu. lebih telus dan transparen. tak gitu bro?

Anonymous said...

Puak2 pakatan ni mmg suka sangat buat fitnah. Yang mana tak ada di ada adakan. Takpa saifuddin,pembalasan Allah akan sampai. Ingat saifuddin,mati itu benar. Kalau nak menang pun x payah la nak buat fitnah. Jaga mulut nnt binasa. Janji Allah itu benar.

Anonymous said...

INI SAHLAN DIALAH AJEN ANUAR BERAHIM...!! MAU KASIK HANCUR SAMA NAJIB + BN

MANA DIA PUNYA ADIK DAPAT INFO PASAL NAJIB SAMA ROSMAH...?

Anonymous said...

apalancaw lantik shahlan pengarah strategik...? poko sena pun x bley menang.... ptuuuiihhhhhh

rahsia pm semua kasik sama dia punyer adeq....!

Anonymous said...

Cakap lah apa pon... Ada Najib kesah?

Najib tak kesah.

Yang Najib kesahkan macam mana nak pegang jawatan sampai 3 kali pru lepas ini.

Serupa menyalak bukit kita orang Melayu semua ni. Ahli Umno tu nama je 3 juta ahlinya, tapi suara tak laku!

Bila suara dah tak laku, apa mesti orang Melayu buat?

Anonymous said...

aku rasa si sahlan nie jd biawak hidup dlm pejabat datuksri najib la

Anonymous said...

ngam ler tu...kak jan pun ambil rafizi tuk kempen jwtn ketua wanita.....open tander ler katakan...kiisapa2 pun blh ambil mana2 ahli dr mana2 phaman polotik...tolong menolong dan toleransi....nazri dah tolong guang eng....aljuburi plak nak tolong sape?....

Anonymous said...

La...padan ler tak ada sapa-sapa yang menasihat PM dan Rosmah ambil tindakan undang-undang fitnah terhadap pembangkang. Rupa-rupa nya ada adir-beradik kaum si-pembangkang yang duduk mengurus pejabat PM. Sudah pasti PM, Rosmah tak di maklumkan segala tomahan dan fitnah terhadap PM, Rosmah dan kerajaan. Dan, padan lah banyak rahsia sampai kepada pembangkang. Helo.....tak ada ker orang UMNO yang berani buat sesuatu, atau ramai yang sama nak jatuhkan PM dan kerajaan UMNO?

Anonymous said...

Siapa Kena Kencing - Najib atau Umno ?

Niat saya cuma satu sahaja. Saya mahu orang melayu buka mata buka minda. Terus terang saya katakan, mengikut penilaian dan analisa bodoh saya, saya perhatikan orang melayu ini hanya menilai dan menerima sesuatu berdasarkan apa yang tersurat sahaja. Mereka sama ada gagal atau malas nak menyelami apa yang tersirat.

Izinkan saya memetik kejadian2 yang berlaku menjelang dan semasa PRU13 baru2 ini. Untuk dijadikan iktibar dan panduan dalam menghadapi PRU14.

Kes Pertama - Umno Kena Tipu

Orang cina (pengundi) berjaya mengabui penglihatan para pemimpin tertinggi Umno. Buat majlis perjumpaan bersama masyarakat cina, Najib melihat dengan mata kepala sendiri ribuan orang cina turun menyatakan sokongan sambil mengangkat sepanduk " I luv PM ". Najib pun dengan senang hati berwajah ceria mengumumkan " saya meluluskan sekian banyak juta peruntukan untuk sekolah cina, tokong cina dan macam2 cina lagi ".

Dan Najib juga dengan penuh yakin, memberi tahu kepada orang melayu melalui media arus perdana " orang cina sudah patah balik kepada BN ".

Tapi orang2 seperti saya yang cuba menyelami yang tersirat sering bertanya dalam hati " ia kahhhh ??? " berdasarkan keadaan berikut :

1. Bila Najib hadir dalam majlis bukan khusus untuk orang cina, bilangan orang cina dan india yang ada dalam majlis itu " boleh dibilang dengan jari "

2. Pada saat2 nak menentukan calon BN untuk bertanding dalam PRU13, saya terasa sangat " Heran bin Ajaib " bila tanpa dipaksa ketiga2 Presiden parti cina (MCA, Gerakan dan SUPP) dengan rela hati tidak mahu bertanding atas alasan " mahu membantu dalam kempen calon BN ". Mungkin Hj Ariffin sorang saja yang " Heran " sedangkan Najib dan Muhyidin tidak.

3. Pada saat2 nak menentukan kawasan pilihanraya untuk diagihkan sesama komponen BN, tidak pernah berlaku dalam sejarah, MCA atau Gerakan dengan rela hati menyerahkan kawasan kepada Umno tanpa meminta ganti kawasan atas alasan parti mereka bukan " winnable " di kawasan itu. Pada hal sebelum ini, kalau sesuatu kawasan itu diwakili oleh mereka (MCA/Gerakan) walau pun baru satu penggal sahaja, kalau Umno nak ambil balik mesti ada gantinya. Kalau tak ada ganti " keluar daripada BN pun mereka sanggup ". Pada Hj Ariffin kejadian itu " benda pelik " tapi mungkin tidak pelik pada Najib dan Muhyidin.

Nahhhh tahu2 pada malam penentuan PRU13, Najib tanpa rasa malu secara live seolah2 nak beritahu kepada orang Umno dan penyokong Umno (bukan ahli) bahawa " Umno dah kena tipu kena kencing dengan orang cina ". Tapi Najib cakap berlapik dengan berkata " BN gagal mendapat majoriti dua per tiga kerana Tsunami Cina ".

Cuba dari awal2 lagi Najib dan Muhyidin cuba membaca apa yang tersirat disebalik yang tersurat, tak lah " kena kencing hidup2 ". Tak kena kencing lagi apa nya, mereka minta itu minta ini, Najib pun bagi itu bagi ini, tapi undi mereka bagi " solid molid kepada DAP ". Sedangkan orang melayu tak minta pun itu dan ini, sebab orang melayu kasihan dekat Najib, sebab orang melayu simpati dekat Umno yang kena tekan kiri kanan depan belakang dengan rakan2 dalam komponen BN. Agaknya dalam kepala orang melayu mereka berkata " tak apa lah nakkkk, kita makan lah apa yang ada, kasihan ayah mu yang sedang dalam kesusuhan nak ambil hati anak2 tirinya ". Itu lah ibaratnya pengorbanan orang melayu demi nak melihat Umno kekal menjadi kerajaan. Pada hal kalau nak ikutkan hati, orang cina minta 5 juta dekat Umno, orang melayu kena minta 10 juta. Orang melayu boleh bagi kata dua kepada Umno, " awak bagi kami sokong Umno, awak tak bagi kami sokong Pas ". Tapi orang melayu tak buat macam tu, Umno bagi ka tidak mereka tetap sokong Umno.

Bab ini Najib dan Muhyidin kena insaflah sebab PRU akan ada lagi ... jangan biarkan mereka kencing diatas kepala anda berdua sampai 2 kali.

Kes Kedua - Pas Kena Tipu ... akan menyusul selepas ini.

Hj Ariffin

Fikir Tajam said...

Najib, Nazri Aziz, Hishamuddin, KJ, Ali Rustam, Saifuddin Abdullah adalah SAMPAH dalam UMNO.

Mereka hanya penjilat punggung Cina DAPigs.

Jika tidak masakan:

1. MCA/Gerakan tikam belakang dan Tsunami Cina begitu Berjaya diraih DAPigs.

2. Dong Zhong Chow Chee Bye semakin biadap dan membelakangkan kepentingan nasional dengan memperjuangkan sekolah vernacular sebagai sarang komunis mereka.

3. Najib/Muhyiddin dengan begitu mudah memperuntukkan sekian banyak peruntukan untuk SJKC dan SJKT hingga mencecah 3 billion sejak dari 2008 hingga 2013. Macam duit kocek mereka yg keluar! Apa punya lancau Najib/Muhyiddin ini?

4. Nazri Aziz telah dicibaikan oleh Teresa Kok dalam kes wanita ketuk ketampi. Diperbodohkan oleh Namewee yg sumpah seranah lagu kebangsaan, Azan subuh, Melayu dan kesucian Islam. Apa punya cibai Nazri Aziz ini?

5. Hishamuddin mohon maaf bila didesak oleh MCA hanya kerana cium keris. Apa punya bangang/bacul Hisham ini?

6. KJ melantik Cinabeng Malaysiakini jadi S/U akhbar dia. Apa punya lancau KJ ini?

7. Ali Rustamlah yg mewujudkan pasar malam Jonker Walk. Dia jugalah yg beri muka kepada Cinabeng menguasai bandaraya Melaka. Pergilah ke Melaka Raya semua premis perniagaan dikuasai Cinabeng. Ali Rstam jugalah yg selalu menghina peniaga Melayu dengan memperkosa Dataran Pahlawan. Peniaga Cinabeng yg dikuasai Singapork menguasai 99.9% premis perniagaan di Dataran Pahlawan. Apa punya sial/sundal Ali Ketam ini?

8. Saifuddin Abdullah bapak GAY ini yg dulu jadi belasahan Anwar sebok mempelopor diri kononnya pembawa dinamika politik baru. Lancau! Dalam mesyuarat PIBG TKC pun suara mamat ini tak diambil pot! Apa punya lahabau Saifuddin ini?

Anonymous said...

..bersangka baik.. nanti bila serik dia akan pulang ke pangkal jalan & sekurang2nya dia tidak meliwat mcm aljuburi.. taqbir!..

Anonymous said...

Kuala Besut Melakar " Seri "

Pilihanraya Kecil Kuala Besut. Apa kata kita beri kemenangan kepada Pas. Apa kata beri peluang Umno-Pas sama2 mentadbir Negeri Trengganu sebagai lambang Penyatuan Melayu.

Apa pendirian anda ?
Adakah Anda Setuju melayu bersatu ? ..............ATAU...............
Biarkan Melayu Terus Berpecah Seperti Keadaan Pada Hari Ini ?

Hj Ariffin

Anonymous said...

patut ler aljuburi berkuat n yakin akan jd PM. rupa2 nyer org2 kanan dlm pentadbiran negara dikawal oleh puak PR....PM kita hanya boneka lerrrr.....yg menjalankan semuanyer adalah idea aljuburi....fuhhhh...mcm kronologi idelisme dr israel pulakkkk...

Anonymous said...

pilih yang LULUS LCE je tu yg BANGANG...