Friday, July 26, 2013

Siapa Dikalangan Pemimpin UMNO Yang Berani Bangun Membela Kebenaran Dalam Isu Makan Dalam Bilik Persalinan?

Guneswary Kelly, merupakan orang yang mula-mula memuatnaik gambar-gambar anak-anak murid India makan dalam bilik persalinan di Sekolah Seri Pristana.

Berita yang disebar oleh Guneswary menyatakan bahawa pihak sekolah kejam kerana memaksa anak murid bukan Islam agar makan di dalam tandas di bulan puasa.

Hakikatnya, bilik persalinan itu telah ditukar menjadi bilik rehat sejak bulan Mac lagi. Ini kerana, kantin sekolah tersebut terlalu kecil dan tidak mampu menampung jumlah murid yang ramai, maka murid-murid dibenarkan makan di situ. Malah, guru-guru turut mengadakan jamuan di situ.

Untuk itu, terdapat papan tanda melarang sesiapa membuang air, malah paip mandian juga diterbalikkan agar tiada yang mandi di situ. Meja-meja pula beralas cantik bagi mewujudkan suasana selesa.

Memandangkan murid-murid Islam berpuasa, maka kesempatan ini diambil oleh pihak sekolah untuk mengubahsuai kantin bagi membesarkannya.

Harapan pihak sekolah adalah selepas bulan puasa ini, mereka tidak perlukan lagi bilik persalinan itu dijadikan bilik makan sementara.

Jelas, tindakan pihak sekolah adalah berniat baik dan sentiasa memikirkan kebajikan murid-muridnya.

Namun, ada yang bertanya, kenapa mesti bilik persalinan? Apakah tidak ada bilik lain...? Jawapan kita, pergilah sendiri melawat ke sekolah tersebut.
Kita percaya, jika ada tempat yang lebih sesuai, tentu Guru Besar akan menggunakannya.

Namun, di mana lagi di kawasan sekolah yang biliknya mempunyai sinki dan ruang untuk meja makan...? Serta lantai dan dinding berjubin bagi memudahkan ia dibersihkan?

Apakah mereka menyatakan bahawa sekolah perlu mengorbankan salah satu bilik darjah dan menyusun meja kelas untuk dijadikan kantin?

Mungkin pihak yang bertanya boleh mendermakan wang untuk membina sebuah bilik makan yang canggih bagi anak-anak bukan Islam makan di sekolah-sekolah kebangsaan.

Apapun, berbalik kepada motif atau niat sebenar si penyebar fitnah, iaitu Guneswary Kelly. Jelas, wanita ini mempunyai hati yang amat busuk dan niat yang amat jahat. Entah agama apa yang membenarkan beliau bersifat sedemikian....!

Wanita ini seharusnya diasak agar memberi jawapan tentang kenapa beliau perlu menyebar fitnah sebegitu. Kita juga mendapati bahawa fitnah beliau begitu pantas mendapat reaksi, malah ada pihak yang telah menyiapkan parody mengenainya dalam masa tidak sampai 24 jam.

Ini membuktikan bahawa Guneswary bekerja secara berkumpulan dan telah dengan sengaja menyebar fitnah tersebut bagi menimbulkan ketegangan kaum.
Tindakan 'sengaja menimbulkan ketegangan kaum' bukan perkara kecil tetapi merupakan jenayah berat kerana mampu menyebabkan huru-hara hatta pertumpahan darah.

Tidak mustahil Guneswary berani melakukannya kerana pasti sekiranya ada tindakan balas dari pihak Islam, maka yang akan ditangkap dan dihukum adalah pihak Islam manakala pihaknya yang menjadi pencetus akan dilepaskan dengan denda atau mungkin dilepaskan begitu sahaja. Ini berdasarkan apa yang sedang berlaku sejak akhir-akhir ini.

Lebih dari itu, jika ada tindakbalas dari pihak Islam, maka pihaknya akan mengambil kesempatan itu untuk menonjolkan diri mereka sebagai mangsa diskriminasi kerajaan atau mangsa keganasan umat Islam pula.

Ini semua adalah jenayah terancang dan kita tidak faham kenapa pihak berkuasa menanganinya dengan 'ringan' sekali.
Jika perkara sama dilakukan terhadap bukan Islam, ia sudah pasti menjadi berita utama sehingga ke seluruh dunia dan tindakan akan diambil segera dengan hukuman berat terhadap pelaku yang beragama Islam itu.

Berdasarkan apa yang berlaku ini, apakah salah jika rakyat meragui prinsip kerajaan sejak akhir-akhir ini...?

Sejak sibiadap dan rasis Namewee yang diangkat menjadi ikon, dan kemudiannya Alvivi diikatjamin tetapi anak-anak Melayu yang 'memberi sedikit pengajaran' kepada Mun Tatt begitu pantas ditangkap dan dikenakan tindakan malah berhadapan dengan hukuman MATI, orang-orang Melayu semakin 'jauh hati' dengan kerajaan.

Malangnya, sehingga ke hari ini, nampaknya kerajaan masih lagi menafikan bahawa terdapat elemen berat sebelah dalam menangani isu perkauman. Kononnya, itu semua hanya persepsi kita, orang-orang Melayu sedangkan hakikatnya tidak begitu.

Namun, orang Melayu melihat kerajaan begitu takut dituduh rasis oleh bukan Islam sehingga memaksa mereka begitu mudah memaafkan kebiadapan mereka.
Untuk itu, kerajaan meminta umat Islam bersabar dan bertindak rasional bagi mengelakkan kekecohan. Ini seolah-olah menyuruh umat Islam berdiam diri walaupun saban hari ada saja individu yang menghina Islam dan Melayu di laman sosial mereka.

Kita tahu bukan semua masyarakat bukan Islam bersetuju dengan taktik kotor rakan-rakan mereka namun, kebanyakan mereka telah terpengaruh dengan dakwaan UMNO itu rasis dan Perkasa itu Kepala Rasis malah Tun Mahathir yang memungkinkan mereka berjaya hari ini juga dituduh sebagai Bapa Rasis.

Semua ini berlaku kerana pemimpin UMNO hari ini terlalu 'defensive' dan 'apologetic' serta tidak mampu membela diri. Semuanya segan-segan dan malu-malu bila diserang bertubi-tubi oleh bukan Islam....

Lebih teruk apabila Pemuda UMNO juga malu-malu untuk menjadi pemuda UMNO tetapi ingin menjadi Pemuda BN...! Jika Pemuda UMNO sendiri merasakan UMNO itu rasis, maka apakah orang Melayu masih boleh mengharapkan UMNO untuk membela mereka?

Mungkin pihak kerajaan perlu mengambil sedikit masa untuk berfikir dalam-dalam, ke mana arahnya negara ini hendak di bawa? Elok juga jika pemimpin UMNO mengadakan sessi mengenali diri sendiri.

Apakah anda benar-benar malu untuk membela Melayu...?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

19 comments:

Anonymous said...

Dari nama Kristian 'Kelly', saya syak si India ini Kristian Zionis-benci-Melayu DAPBIAWAK/PKR. Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Semua penyerangan ini sebenarnya DIRANCANG - penyerangan RAKUS tak henti-henti dari MUSUH Islam/Melayu yang diketuai CINARASIS DAP/PKR yang terus makin GANAS! Maka si Kristian Zionis DAP/PKR akan tercapai cita-cita mereka untuk terus MEMIJAK Islam/umatnya! Patutnya, si pembuat fitnah ini diSIASAT KDN, kerana mahu mencetuskan RUSUHAN perkauman antara kaum India dan Melayu!

Lihat GERTAKAN CINA Kristian yang terbaru ini – yang tak hirau lansung bahawa Islam adalah agama PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ini, dan memaksa umat Islam MENJAGA hati umat Kristian – BUMIPUTERA Melayu/ Islam, diPIJAK dan DIHINA, pedulikan! PENJAJAH British laknat PAKSA pemimpin Melayu bagi kerakyatan dengan mudah sampai sejuta bangsa pendatang, dan juga mereka dapat Singapura, tapi MASIH TAK CUKUP bagi si CINARASIS ini! Sekarang Allah SWT SUCI kita, pun mahu diKRISTIANKan dan lagipun Jesus adalah (jelmaan) Tuhan bagi umat Kristian sedangkan bagi umat Islam, Nabi Isa AS adalah hanya seorang Nabi.

Memang si CINARASIS DAP/PKR nak hasut SELURUH kaum Kristian, Cina dan sekarang kaum India pula, termasuk di Sabah dan S’wak untuk benci Melayu/Islam/UMNO, dengan menggunakan agama!

Lihat di http://manzaidiamn.blogspot.com/, Kristian makin melampau , Ahad, 21 Julai 2013:

Terkejut pendirian Umno dalam isu 'Allah', Kristian mahu Kabinet laksanakan penyelesaian 10 perkara.

Kumpulan Kristian terbesar yang mahu Putrajaya melaksanakan penyelesaian 10 perkara berhubung penggunaan kalimah Arab “Allah” oleh komuniti itu terkejut dengan kenyataan dibuat oleh dua pemimpin Umno berhubung perkara itu.

Pengerusi Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) Rev Dr Eu Hong Seng, berkata kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan “tidak dapat dipertahankan ...."Kami ulangi ia adalah hak untuk komuniti Kristian menggunakan perkataan ‘Allah’," kata Eu dalam satu kenyataan hari ini.

"Ia menyinggung perasaan dan tidak boleh diterima bagi Yang Berhormat Menteri cuba untuk merasionalkan seruan Datuk Ibrahim Ali untuk membakar kitab suci kita dengan mengatakan Kitab Suci kita mengandungi kesilapan dalam percetakan," katanya.

CFM hari ini turut mengedarkan sepucuk surat dua muka daripada Pejabat Perdana Menteri pada tahun 2011 di mana Putrajaya memberi kelulusan kepada penganut Kristian untuk menggunakan kitab Injil berbahasa Melayu dan beberapa kelonggaran lain.

Menurutnya, tindakan Mukhriz mengharamkan bukan Islam daripada menggunakan perkataan 'Allah' di negeri Kedah sebagai tidak berperlembagaan.Menurutnya, tindakan Mukhriz mengharamkan bukan Islam daripada menggunakan perkataan 'Allah' di negeri Kedah sebagai tidak berperlembagaan.oleh Kabinet pada April 2011.”.....

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Azahari Rahman said...

PEMUDA JGN JADI pemudi

Anonymous said...

jgn harap laa kalau UMNO nak tolong....

Anonymous said...

Kelly ni sibodoh yg tak tahu bertindak mengikut.cara yg betul...sementara najib dgn bangganya mengumumkan bantuan kepada sekolah cina...masalah sekolah kebangsaan dikemudiankan....hampehhhh

Anonymous said...

sekarang umno sibuk dok buru syiah dlm pas pulak..
nak jd hero latu..
pakai tudong bukan main tp tetek tersembul2..
klu nak jd pejuang kena berani..
kalau tak berani bukan pejuang namanya..tp pengecut tak dak telur..
klu dah tak mampu.. bg saja kuasa pada pr..tgk plk mampu kah pas terutamanya menangani puak2 non muslim ni..kita tgk..biar tercabut kopiah dan serban tu sekali..

Anonymous said...

kristian cina dan lain2 ok sikit..tp klu kristian india mmg lain taksub diorang ni..hati busuk..

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Helo Bro...apa citer ni..!! Letak gambaq awek sempoi lg cun..tp suruh antaq komen bernas... apa citer? Tergugat posa gua beb..!! Jgn marah hahah..nanti kena jual...

Anonymous said...

Di Malaysia, hanya Melayu layak dikenakan tindakan tegas. Bukan Melayu cuma boleh diberi amaran tegas berpuluh kali pun xpe...

Anonymous said...

Tak menghairankan kenapa kantin sekolah tu kecil tak dapat menampung pelajar yang ada sebab cuba kita kaji ke sekolah mana perginya peruntukan yang berjuta-juta tu?? Sekolah mana?? Cuba imbas balik......

Anonymous said...

Mosnahlah ilham hilang pedoman lupa semuanya nk komen aper..nie semua pasal Pasal gambor awek pakai tudung tapi cara pakai mcm nangka dibungkus plastik...slurrrps..takleh tahanlah rasa mcm nk mel...cap..opps takleh takleh nanti batal puasa.

Anonymous said...

Apa kena-mengena gambar diatas dengan post ni? Kurang dah pahala puasa Bro, cisss...

Pemuda UMNO dan UMNO kena tukar orang yg kat atas tu. Tak payah nak beralasan lagilah...Kita perlukan pemimpin Melayu yg tegas dan berani. Dah terang2 PRU 13 kaum2 yg dibantu chinapura ni tak undi UMNO & BN, nak buat apa lagi ternak dorang?

Anonymous said...

Mana?siapa? ada lagi ker pemimpin Umno yg tidak mudah KECUT TELOR, berani bertindak tegas dan tidak teragak agak serta tidak mudah gelap mata? Tiada manusia yg sempurna tanpa kekurangan tetapi pemimpin yg lemah dan tidak lagi diyakini oleh masyarakat yg diwakilinya mesti ditukarganti tanpa unsur kitar semula.Datuk Najib dan Hi..sami..nudin jgn buat buat tak faham pulak.

Anonymous said...

Dah cukuplah sesangat si Datuk ah jib gjor menternak dan memakmurkan Cinabeng secara besar besaran,harap harap sesangat perwakilan Umno sebulat suara lucutkan kuasa dia nie.biorkan si ah jib ghor jd pengerusi Gerakan,MCA ,Dong jong,hindrap ke atau aper saja yg bukan Melayu.

Anonymous said...

Murid-murid bukan Islam baru 26 orang dari jumlah 1300 murid sekolah tersebut. Sahlah memang penghasut.

Anonymous said...

kafir tetap kafir... mcm mn baik pn dorg dgn org islam tp mereka tetap xstuju dgn ajaran islam... igt tu!!!

Anonymous said...

mmg niat kafirun ni utk memfitnah..mmg hati najis dan hina..

Anonymous said...

WOW! Suburnya betik!! Kurang pahala puasa aku.

Anonymous said...

fuh..geram btol tgk gambar tue..hish..abis pahala posa..haha

Nuar said...

Perghh!! Bulat, pejal dan montoks nya buah dada awek tu.