Tuesday, July 16, 2013

Tahun 2009 Anak Anak Melayu Didakwa Hina Kepala Lembu Ikat Jamin Kes RM15,000 Seorang.... CINABENG Hina Agama Islam....?

Tanggal 9 September 2009 seramai 12 orang anak anak muda berbangsa melayu beragama islam telah diheret ke Mahkamah.....

Mereka didakwa berhubung insiden perarakan kepala lembu ketika mengadakan protes di pejabat SUK kerajaan negeri Selangor.

Kesemua mereka yang dituduh mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan....

Mereka dituduh melakukan keslahan tersebut pada pada kira kira jam 2.25 petang 28 Ogos 2009, dan sekiranya sabit kesalahan mereka berdepan dengan hukuman penjara sehingga 3 tahun dan/atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya sekali mengikut Seksyen 4[1] Akta Hasutan 1948.

Yang menjadi gempar ketika itu ialah tindakan Timbalan Pendakwaraya Mohd Dusuki Mokhtar telah memohon agar Mahkamah menetapkan ikat jamin sebanyak RM15,000 setiap seorang...! Padahal hukuman denda tidak lebih RM5,000 sahaja....

Mujurlah peguam yang mewakili tertuduh semua telah memohon ikat jamin itu dikurangkan, akhirnya ditetapkan amaun sebanyak RM500 setiap seorang.

Yang menghina agama islam...? Apakah hukuman menanti mereka....?

Tak payah bayar ikat jamin...?

Apakah akan berlaku "pendakwaan terpilih" untuk kunuuuuuuunnya mau menjaga hati pengundi CINABENG yang pernah melaungkan kalimah INI KALI LAH...?

59 comments:

Anonymous said...

Sedih je layanan terhadap melayu oleh kerjaan sendiri.Ini yang menyebab kan mereka beralih arah kepada pembangkang.

Anonymous said...

kerajaan Najib dan menteri menterinya semakin hilang aura. penat saja berkempen dan memujuk orang ramai supaya menyokong BN . Hasilnya kerajaan ini mengamalkan keadilan berpilih pilih... kita tengok nanti ..apa yg mereka mampu buat . Orang islam dan Melayu semakin hilang sabar...PM najib Plz wake up...

Anonymous said...

Bayangkanlah KEKEJAMAN PENJAJAH DAP/PKR dan sekutunya Barat-Israel, kalau mereka memerintah seluruh bumi pusaka tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Apalagi peguam-peguam dan peguam-peguam dan hakim-hakim SAMPAH DAP/PKR berterusan MENGGERTAK BUMIPUTERA Melayu/Islam dengan “demokrasi/hak asasi manusia” SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam, macam hamba-abdi mereka!

Dan lihat bagaimana Barat-Zionis, termasuk syarikat senjata UK BAE, yang terlibat dalam banyak penyerangan ke atas negara-negara Islam yang kaya minyak-gas dan membunuh umat Islam sesuka hati, termasuk di Iraq dan Afghanistan, diagungkan untuk mendidik "bakal pemimpin" di NEGARA ISLAM kita ini, lihat di
http://www.nst.com.my/nation/general/students-fly-typhoon-jets-in-uk-1.319510, Students 'fly' Typhoon jets in UK, 15 July 2013:

KUALA LUMPUR: Seven Malaysian students learned about the Eurofighter Typhoon aircraft when they visited the BAE Systems site in Warton, the United Kingdom, recently.

The postgraduate students, sponsored by BAE Systems under its Chevening Scholarship programme, have been studying in the UK for the past year.

….Student Suet Mei Kon said the tour was "mind-blowing"….BAE Systems programme director for Malaysia Andy Lavin said the Chevening Scholarship programme was an established and prestigious programme for potential future leaders…......

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)




Orang Sebarangan said...

BN sekarang lembik.. lagi lembik dari zaman Pak Lah dulu..

Nak beralih arah ke PR.. lagi la teruk..

Harap kat PEKIDA je la.. Singa yang sedang tidur.. Apabila terjaga dari tidurnya nanti, siap la..

Anonymous said...

saya nak tengok sejauh mana hebat menteri BN mengambil tindakan terhadap kes cinabeng ini..jika gagal di penjarakan saya rasa ini kali saje lah saya pangkah BN..kerajaan yg di pilih juga menghukum secara berpilih...malu saya menjadi ahli dan penyokong UMNO..

mazlan said...

Inilah sebabnya ramai orang melayu masuk pembangkang. Kerajaan BN ini sebenarnya pandai mengharamkan sesuatu benda tapi tidak tahu apa benda yg diharamkannya.

mazlan said...

Inilah sebabnya ramai orang melayu masuk pembangkang. Kerajaan BN ini sebenarnya pandai mengharamkan sesuatu benda tapi tidak tahu apa benda yg diharamkannya.

Anonymous said...

Ni aku nak bagi tahu kepada semua orang melayu yang beragama islam. Melayu yang bukan islam tok sah duk ambil tahu lah.

Sila dengar wahai Najib, Muhyidin, Jamil Khir, Hadi Awang, Nik Aziz, Ostad Besaq Ostad Kecil, U Lemak atau U Kurang Lemak. DARIPADA CERITA YANG DI PAPARKAN OLEH BLOGGER MIK DAPAT LAH DISIMPULKAN BAHAWA " MENGIKUT UNDANG2 NEGARA, KEPALA LEMBU ITU ADALAH LEBIH MULIA DARIPADA TUHAN ORANG ISLAM IAITU ALLAH "

Terima kasih Blogger Mik kerana hang telah menyedaqkan aku tentang kemuliaan kepala lembu (bangkai) di sisi undang2 kerajaan Mohd Najib bin Tun Hj Abdul Razak.

Itu bermakna Najib nak beritahu sekalian melayu yang beragama islam bahawa Bangkai Kepala Lembu adalah lebih mulia daripada Tuhan Orang Melayu (Tuhan Mohd Najib juga lah).

Ada kah siapa2 yang tak besetuju dengan kenyataan hamba ?

Mat Kedah

Melayu johor said...

UMNO SEMAKIN LEMAH
UMNO SEMAKIN LEMAH
UMNO SEMAKIN LEMAH
UMNO PERLU TEGAS DAN BERANI, BARU RAMAI MELAYU KEMBALI PADA UMNO.

NON MALAYS BANYAK DAH UNTUNG, MELAYU MAKIN BANYAK RUGI DAN DIHINA DI BUMI SENDIRI.

PRU 14 UMNO HANCUR.....DAP JUARA. CINA GEMBIRA. MELAYU KECEWA.

SALAH SIAPA ?

Anonymous said...

BERMULANYA KEJATUHAN UMNO DI ZAMAN PAKLAH.
KITA PERLU PRESIEN YANG BERWIBAWA, YANG PUNYA CHARACTER MACAM TUN MAHATHIR.

WE NEED ANOTHER TUN MAHATHIR IN UMNO.

Anonymous said...

Lawak Santai Kerana Bangkai Tuhan

28.8.2009, di Mahkamah Session Shah Alam, seramai 12 anak muda melayu telah di ikat jamim RM15,000.00 seorang sementara menunggu perbicaraan kes menghina Bangkai Kepala Lembu (Bangkai Kepala Tuhan Orang Hindu). Ikat jamim bawah Akta Hasutan.

Tudia. Tu baru kepala tuhan depa penganut hindu. Kalau pemuda2 melayu tu arakkan bangkai lembu (satu badan lengkap) mahu ikat jamin naik sampai RM150,000.00 sebab itu sudah dikira sekoq tuhan depa dihina.

Apa pun tahniah kepada Najib diatas ketegasannya menjaga hubungan antara kaum dan agama.

Tapi bila anak cina ajak melayu buka puasa dengan mencuba Sup Babi sebagai Menu 1Malaysia ... Mana Najib ? Hang lari pi menyorok tang mana Najib ?

Melayu cuma hina bangkai tuhan, hang ambil tindakan M15,000.00. Ni anak cina hina agama mak bapak hang, agama datok nenek hang ... hang boleh bersenyum mesra lagi dengan puak cina. Hang nak masuh Akta Hasutan lagi.

Tolong lah perwakilan Umno. Aku dah tak tahan lagi tengok si Najib ni. Aku betul2 hangin ni. Tan Seri Muhyidin Yasin ... tolong lah lead Umno and lead government, kasihan lah dekat agama kita Islam.

Mat Kedah

Anonymous said...

Bak Kut Teh tu makanan Sup Tulang Babi ke, lembu ke, Ayam ke, apa?

Mengikut bahasa orang Cina, Bak kut bermaksud Tulang atau dalam bahasa Inggeris Spare ribs, tau tak?

Macam mana nak bawa ke mahkamah?

Kalau Bak kut Teh Babi disiarkan , maka baru Ada kes kata menghina.

Apa macam?

Abd Razak said...

mana2 melayu yang beralih kepada DAP umpama lari dari mulut buaya masuk mulut babi tunggal.lebih baik mati dimulut buaya dari mati dibaham babi.mayat nak kena samak,mati dalam kehinaan..jangan harap DAP nak tolong melayu.sekarang ni cina dap hanya tunjuk baik.selepas dap memerentah tau lah bagaimana melayu di sekat dan dibulu macam di singapore

puteramariam said...

Salam semua. Kali ini sekiranya ketidakadilan berlku juga terhadap Islam atas kelemahan BN dan UMNO, kita ramai ramai lakukan sepertimana anak cina kena telanjang tu dilakukan. Inshaallah..kalau ada anak Melayu didakwa lagi seperti kes 'kepala lembu' inshaallah, Allah SWT telah bekalkan saya dengan seorang anak yang berjawatan lawyer. Lawyer Criminal pulak tu..inshaallah..kita pakat=pakat macammana kita nak uruskan kes mahkamah. Melayu bangsawan nampaknya 'tidak' akan bersama kita. Kita Melayu marhean akan pertegakkan kesucian Islam. Untuk lebih lanjut : layari Cahaya Al Majid Perjalanan Kedua. Tk

Anonymous said...

kj lg tak guna.... kes kepala lembu dia yg menghukum kami dgn samy vellu tanpa tau niat asal kenapa kepala lembu diusung...30 min selepas kuar berita .... terus kj bg statement.... tapi bila cina pelacur hina islam.... cerita dah basi baru nak jadi hero.... pundek lah kj

Anonymous said...

peguam negara berat sebelah

Anonymous said...

kj .... icamuddin pondan dan najib spesis melayu liberal

Man driver said...

Kalau polis dan DPP gagal bertindak dalam perkara ini, kita org2 Islam dan Melayu perlu berkumpul depan rumah PM supaya beiau boleh mendesak pejabat PM supaya mengagntikan shj Peguam negara dan KPN supaya bersara awal. Sebab kalau tidak mereka semua akan menyalahkan kepimpinan Dato Seri Najib supaya diganti dgn kepimpinan UMNO lain yg lebih tegas. Kerana BN menang pun disebakan sokongan Melayu/ Bumiputra dan Islam. Sedangkan 95% cina dan65% india menyokong pembangkang. Kalau tiada tindakan maka ke[impinan BN yg ada sekarang dilhat sangat lemah dan perlu ditukar kerana gagal memenuhi kehendak majoriti serta perkara2 yg telah termaktub dalam perlembagaan nampak tidak dipertahankan. Bila kena ke atas org2 Melayu dilihat polis dan jabatan peguam negara cepat bertindak. selain dari itu pegawai2 penyiasat polis ini takut dan malas utk membuka siasatan terhadap kes2 yg melibatkan org2 cina dan india kerana mungkin mereka takut terhadap kumpulan cina dan india ini yg selalu suka membuat bantahan dan selalunya secara kasar. Adakah kerana selalunya org2 Melayu ini lebih bersikap lembut dan kurang membuat bantahan maka mudah polis dan dpp buat pendakwaan ????

Anonymous said...

DA PM KAU PUN GUNA NAMA CINA...AL GIB GHOR..APA LAHI YG KAU ORANG NAK HARAP..MCM PAS DAN PKR KATA BN BERI SAPU..UNDI PR..KALAU UMNO MASIH KEKALKAN MANGKOK MANGKOK NI, RAMAI MELAYU MASUK PENJARA DARI BANGSA LAIN...SAMPAI BILA MELAYU WAJIB BERSABAR

Anonymous said...

ikut bahasa cina bak tu babi babi babi.. jgn ada lagi spin... dah sah bak tu babi.. tak kiralah tulang belulang tapi tulang babi.. rusuk babi.. cha tu ayam..

bak babi bak babi bak babi

jd bolehla kau org panggil alvivibak

Anonymous said...

Cina hina Islam dgn sengaja melampaunya tidak patut ada ikat jamin melainkan diikat mati penjarakan dgn hukum sebat.Lebih baik kalau ada skuad jihad rahsia yg sedia utk menghapuskan dan melenyapkan terus para kuffar keparat yg giat menghina Islam secara terang terangan

Anonymous said...

Kita jgn lupa Najib mengamalkan ajaran Hindu melalui Sami India yang menjadi petunjuk Najib.Sebab itu bila kepala lembu dihina,dia cukup marah sekali tapi bila agama islam dihina,dia buat dek aje.Gambar yang pernah dikeluarkan menunjukkan Najib menyembah tokong hindu adalah benar.

Anonymous said...

Heret kepala Lembu bukan mereka nk hina mana2 Agama.. yg puak HINDU pegi terasa apesal??? mereka nk tuju pd ke Pejabat SUK utk sampai pd Khalid Lembu tengkorak DAP tu!!!

Aku heran lah apa pasai Malaysia ni songsang dn tak betul je undang2. Org salah bebas org betul ditangkap..!!!

Anonymous said...

gua setuju!!! gua sokong!!!!

Anonymous said...

Perhatian!!!

MB UMNO negeri lain TOLONG TEGAS SAMA MCM MB KEDAH MUKHRIZ.. JGN DUK JILAT LENDIR CINA KAFIR JE!!

Skrg ramai nama shj Islam tp Aqidah longlai.. nk tgk pemimpin UMNO (PAS jgn haraplah..mereka dh jd BABI) tegas mcm ni semakin susah!

Alhamdulillah MB Kedah Selari dgn KEMPEN Memartabtkan Umat Islam.. Pemimpin UMNO mcm ni yg kita mau!!!

sure PAS Lahanat risau dgn Kedah.. Khalid Gereja akan mengamok pd Mukriz..

---------------------------------------

KERAJAAN KEDAH BANTAH KERAS KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN OLEH ORANG BUKAN ISLAM! #HanyaDiKedah!!


JITRA, 16 Julai - Kerajaan negeri Kedah tidak mengizinkan kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam dalam kitab mereka dan memberi amaran keras bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap golongan yang menyalahgunakan kalimah suci itu.

Ketika memberi amaran itu, Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir turut menyifatkan golongan bukan Islam yang mahu menggunakan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu sebagai mempunyai manifestasi tidak baik terhadap umat Islam di samping cuba mengelirukan generasi muda Islam.

"Kita tidak boleh terima alasan mereka kerana di sebalik alasan tersebut tersembunyi matlamat hendak memurtadkan umat Islam," katanya sambil meminta umat Islam memberi mesej jelas kepada pihak luar yang menyokong kalimah Allah dibenar digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.

Beliau ditemui pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada 372 guru al-Quran sukarela, bidan kampung dan mudim bagi daerah Kubang Pasu di Masjid Wang Tepus, dekat sini Isnin malam.

Mukhriz menegaskan Allah adalah tuhan umat Islam dan tidak boleh ditukar dengan istilah 'God' iaitu tuhan secara umum dan jauh sekali 'Lord' yang bermaksud 'tuan' dalam bahasa Melayu.

"Sekiranya perkara ini berlaku di Kedah kita tidak teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mereka kerana tidak sensitif dengan majoriti orang Melayu beragama Islam," katanya.

Baru-baru ini Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino mengeluarkan kenyataan menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, yang mendapat kecaman daripada banyak pihak.

Mukhriz berkata beliau juga mahu umat Islam memberi mesej jelas kepada golongan yang mempersendakan bulan Ramadan kerana perbuatan itu sememangnya disengajakan.

"Dalam negara mengandungi rakyat berbilang kaum dan pegangan agama, kita tidak boleh bermain dengan pegangan agama orang lain kerana ia amat sensitif.

"Mereka (pihak yang mempersendakan Ramadan) kena faham dari mana mereka datang. Siapa yang mendoktrinkan mereka sehingga sanggup memperlekeh agama orang lain, lagi-lagi di negara majoriti rakyatnya adalah Islam.

"Ini tidak biasa dilakukan.....kita tak berani nak bermain-main dengan pegangan agama orang lain. Saya tidak faham bagaimana perkara ini boleh berlaku," kata Mukhriz berhubung pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee yang mempersendakan agama Islam dalam bulan Ramadan dalam Facebook mereka.

Pasangan itu tampil memberi keterangan di Jabatan Penguatkuasaan dan Siasatan, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia semalam.

Mukhriz berkata tindakan tegas perlu diambil sebagai pengajaran supaya tidak ada lagi orang mengambil kesempatan atas sikap berprasangka baik umat Islam Malaysia selain agar perbuatan seperti ini tidak berulang dan berlarutan.

Beliau berharap pihak berkuasa menyiasat perkara ini sehingga mengenal pasti pihak yang menyuntik doktrin bertujuan memecahbelahkan perpaduan masyarakat Malaysia.

Anonymous said...

saya bersedia anytime anyday untuk joint skuad ni jika ditubuhkan. bro, usahakan la ya.. agar jadi kenyataan, saya yakin sgt2 ramai yg akan joint nanti,insyaallah semoga akan jadi keyataan.

Anonymous said...

Lepas kes yg ni, percayalah, akan ada lagi kes hina Islam yg lebih teruk dan buruk lagi kerana tindakan tegas tidak dikenakan atas pesalah hina agama. Tindakan yg lemah akan hanya menaikkan ego pesalah hina agama dan mendorong lebih ramai lagi menghina Islam pada masa akan datang.

Ada 4 perkara yg kita takuti:
1. Oleh kerana tindakan yg dikenakan kpd pesalah hina agama tidak setimpal atau longgar, ditakuti nanti akan ada golongan atau kumpulan yg mengambil jalan sendiri utk menegakkan keadilan.

2. Apabila ramai Melayu yg kecewa dan rasa terhina di bumi sendri, dibimbangkan UMNO akan hilang sokongan org Melayu pada PRU14 nanti sedangkan undi Melayulah yg menjadi tunjang penubuhan kerajaan selepas PRU13 baru-baru ni.

3. Keadaan yg menghina dan menekan org Islam dgn sungguh hebat ini boleh mencetuskan rusuhan yg pernah terjadi spt peritiwa 13 Mei '69.

4. Ditakuti kalau-kalau Allah swt menurunkan bencana dahsyat yg belum pernah terjadi di Malaysia sebelum ini sebagai amaran dan peringatan kpd si kafir dan juga Muslim yg sehaluan dgn kafir.

Inilah 4 perkara yg membimbangkan kita.

Anonymous said...

Ini bukan kes protes kuil hindu nak buat kat tempat majority melayu islam kat Shah Alam arituh? 2009 bukan PR perintah Selangor? Aku tgk kat sebelah pusat komersil Sek 7 tu dah ada kuil besar satu..sapa punya kerja pulak ni? kerajaan PR ke BN?

Anonymous said...

Gap... Bukasegera tabung guaman untuk saudara kita yg ditangkap ini...kalau kita semua menyokong saya rasa kita kena bantu bebaskan atau jamin mereka... Merekalah khalid al walid untuk umat islam di msia skrg.... Saya mulakan rm 2000.. Gap mohon kerjasama ye....kita perlu tgk penyatuan kuta atau komen komen ini byk yg bagi semangat kosong shja... Saya pernah didakwa hanya kerana melihat org bawa kepala lembu... Bersih satu hingga 3 maki polis... Derhaka pada agung... Pukul anggota keselamatan... Masih bebas tanpa hukuman... Saya pelik dan sedih seolah olah peguam
Negara kita adalah ambiga.... Saya harap kita lg sekali jika ada peguam muslim yg ada rasa tanggung jawap boleh lah sokong saudara kita yg ditangkap.... Saya mulakan untuk tabung ini rm 2000... Harap gap kalau nak berjuang kena paham peluru mesti ada

Mohd Azmir Zakaria said...

Assalamualaikum,

Janganlah kita melatah dengan tindakan yangdilakukan oleh orang2 kafir bila kita sendiri asyik menghina agama kita sendiri tanpa kita sedari. Di zaman Rasulullah dan para sahabat Islam du pandang tinggi kerana akhlaq penganutnya, tapi sekarang penganut Islam mempunyai akhlaq yang teruk yang tidak selaras dengan ajaran Islam.

Anonymous said...

Hancur melaka atau tanah melayu dijajah sb ada org dari keturunan kau lah azmir.... Jgn kau nak hitung dosa atau pahala org.... Jgn kau tgk aklak org sb kau rasa kau amat baik dan bagus......

Anonymous said...

Sb tak masuk
Pas semua org lain
Punya akjlak buruk.... Butojh pak hang azmir

Anonymous said...

Kepada saudara GAP,

Minta bro bersabar, kita tengok game kerajaan kali ini macam mana.. kalau keputusan mahkamah tidak memuaskan hati kita.. Ini kali UMNO/BN, pandai pandailah dia kempen untuk parti dia sendiri.

Ini isu Agama Islam...
Hati orang Islam dah terluka..
Kita tunggu keputusan... mahkamah nanti...!

Anonymous said...

siapa yg membuatkan mereka berani menghina islam? siapa yang minta ISA dihapuskan? siapa yg sering ke hadapan jika org spt ini di tahan? siapa yg sering melaungkan kesamarataan agama? siapa yg mendukung islam liberal? LU FIKIR LA SENDIRI...... Kerajaan yg memerintah skrg pn jgn la terlampau beri muka kpd merekaq ini ..... Bila lgi mau SEDAR!!!

Anonymous said...

Cina DAP KOMINIS kan ninna mah ch** B** !!

Pembangkang Melayu Musibat Haram jadah!!

Kerajaan Melayu Lembik nak Mampos!!4

Anonymous said...

2 ekor yg hina Islam ni bukan manusia tapi adalah BINATANG-BINATANG gila yg tak ada akal, tak ada rasa malu dan berpenyakit berjangkit serius. Tengok saja muka-muka tak siuman tu. Yg betina sah muka gila. Yg jantan angkuh bodoh sombong tak ada akal. Binatang-binatang buas ni tak boleh dibiar lepas, mesti dikurung untuk elak keburukan pada dunia.

Anonymous said...

Azmir.. ooo kalau org Kafir hina Islam cepat2 kita ubah jd lembut.. tp kalau sesama Islam mcm nk berbunuh.. mcm PAS isytihar tumbangkan UMNO ialah JIHAD darah.. Memali Jihad??? apakah pencacai PAS wahai Azmir??

Anonymous said...

Saya harap badan NGO Melayu dan NGO Islam tolong gerakan Tabung Kepala Tuhan untuk mencari peguam2 melayu yang mahu dan sanggup membela 12 orang pemuda Melayu yang telah di tuduh menghina Bangkai Kepala Tuhan.

Memang bangkai yang diarak pada masa kejadian ada Kepala Tuhan kepada Samy Vello, tapi bila beberapa ekor pemimpin Melayu bersetuju mereka yang terlibat diambil tindakan atas desakan puak hindu maka saya rasa bangkai itu juga adalah Kepala Tuhan kepada Najib, Khairy Jamaluddin dan Gani Patail.

Saya bersedia menyumbang duit guaman kepada Tabung Kepala Tuhan jika NGO Melayu dan Islam menubuhkannya. Sebagai tanda kesepakatan kita membela 12 pemuda melayu yang TERINAYA tabung itu wajar ditubuhkan.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Saya setuju rm 2000 dati saya... Gap cepat kita usahakan tabung ini... Nak minta golong free mana ada org sanggup

Anonymous said...

Lainlah mcam anwar... Penaja mereka byk... Kita nak harap kjaan.... Silaplah....meka akan mengemis bila nak undi aje... Pas ke ... Pkr ke... Sama aje.... Air kencing kita pun pemimpin pemimpin ini sanggup minum janji kekal
Berkuasa .... Dah Ada kuasa.... Meka tgk
Kita sebela mata pun tidak

Anonymous said...

Teman dah cakap banyak kali. Pemimpin kite yang kite harap-harapkan dah tak ade lagi.Pemimpin yang berani brtindak dah mati.Yang bercakap beso banyak.
UMNO boleh terjemah lain makne sekarangni. UMNO = Untuk Melayu NO.
Jadi orang melayu akan terus tertinggal dan tertindas dari segenap penjuru,bahasa,ekonomi,politik,bahkan agame sekali pun.
Para pemimpin kita jangan dengan Kapal Sing dan Lim kit siang, dengan budak dua ekor yang terang2 menghina agame dan maruah melayu pun tak berani.
Kalau sekadar panggil kepejabat,buat penerangan, kemudian suruh balik,Pak Mat kampung hulu pun boleh buat! Kepale2PAS tiduuurr.Kepale2 UMNO tiduuurrr.Kepale2 PKR Islam (kalau ade) pun tiduuurrr. Kepale2 DAP tersengeh syok.
Apa lu olang muslim boleh bikin sama kita olang? Ini malaysia kita jaga apa!

By :Cikgu"S"

Anonymous said...

tiada lagi cara lain melainkan gulingkan saja dgn kekerasan, nampaknya pimpinan umno yg kita cuba pertahankan lebih babi dari anwar

Anonymous said...

benar juga kata org pas bahawa pimpinan umno hanya menggunakan isu melayu untuk terus berkuasa, tinggal lagi org pas terus buta terhadap ancaman cina babi

Anonymous said...

rasanya mempertahankan golongan fuedal pon sudah tak relevan sbb mereka sendiri pon ada kepentingan bisnes dgn cina disamping menjadi kroni umno

Anonymous said...

ayuh kita berjihad , nasib ugama dan bangsa ditangan kuasa ketiga , pergi jahanam umno pas nuar

Fikir Tajam said...

Jom AMOK!

Jom AMOK!

Jom AMOK!

Jom AMOK!

Jom AMOK!

Ketika Islam dihina dan Melayu diperlekehkan apakah kalian semua masih berdiam diri mengharapkan pahala puasa, tadarrus dan tahajjud semata?

Najib BACUL!

Muhyiddin BACUL!

Nazri Aziz BACUL!

KJ BACUL!

Nik Aziz BACUL!

Hadi Awang BACUL!

Anwar PELIWAT! Anwar absolutely BACUL!

Nazir Razak musibat!

Azran Osman Rani musibat!

Kesemua SI BACUL & MUSIBAT ini berperangai BABI!

Sebab itu RELA DIBABIKAN oleh Puak Cinabeng seperti Alvivi BABI!



Anonymous said...

Ikhlas dari aku, aku akan keluar UMNO kalau berterusan tiada tindakan berpatutan dari kerajaan ke atas pengkhianat maha durjana

Anonymous said...

TELAH DITAKDIR KERAJAAN SKRG HAMPIR SEPENUH DIKUASAI MELAYU & BUMIPUTRA. ORANG CINA BN DAH LARI TAPI MELAYU BN MASIH DOK MENAGIH SIMPATI DAN MENGAMPU DEPA. TAPI MALANGNYA KERAJAAN SKRG NAK TATANG CINA, TAKUT NAK AMBIL TINDAKAN KPD CINA YG HINA MELAYU, ISLAM DAN RAJA. PEMIMPIN SKRG HANYA GAH PADA NAMA DAN JAWATAN. TAK BERANI BUAT KEPUTUSAN DAN TINDAKAN.

NAJIB BUKAN PAHLAWAN MELAYU SEPERTI TUN M DAN TAKAN JADI PUN. TAK GUNA HEBAT DALAM EKONOMI TAPI LEMAH DALAM PERTAHANKAN MELAYU, ISLAM DAN RAJA. PEMIMPIN LAIN NAK JAGA KEDUDUKAN.

DULU AKU INGAT NAJIB AKAN BAIKI KESILAPAN DAN KELEMAHAN PAK LAH. RUPANYA AKU SILAP DIA LEMAH DAN GAGAL JUGA. AKU SOKONG UMNO BUKAN KERANA NAJIB. DIHARAP ADA PEMIMPIN YANG HEBAT KELAKIAN DAN PAHLAWANNYA MENGGANTIKAN NAJIB.

SUDAH-SUDAH LA NAJIB DENGAN TRANSFORMASI. KAMI NAK PEMIMPIN MELAYU YANG BERANI DALAM APA SAJA. KAMITAK MAHU PEMIMPIN BACUL.

PERCAYALAH KALAU TAK ADA KETEGASAN KPD ORANG KAFIR SATU HARI ORG MELAYU AKAN JADI HAMBA PENCACAI KPD CINA. PEMIMPIN SKRG HANYA BONEKA KPD CINA.


Anonymous said...

Mari semua kita bangkit, sedih kita yang melayu diperlakukan sebegitu oleh kerajaan najib.

Cina tak berani disentuh. Masakan anak melayu didenda dan dipersalahkan bila heret bangkai kepala lembu. Benarlah kepala lembu lebih mulia dari tuhan melayu.

Kepada pekida/perkasa/3 - line, gerakan bantahan depan rumah najib.

Kalau masih berat sebelah, minta beliau turun dan letak jawatan macam di mesir. Aduhai.. kenapa semua ini terjadi di negara ini.

Anonymous said...

celaka! sekarang cina dah jadi pemerintah tak rasmi di negara ini! kalu melayu buat salah cepat jer kena tangkap, tapi kalu cina, bebas, lepas, alasan takde kes? untunglah cina dok di bumi melayu! kalu kat indonesia, mampus hang semua di sembelih! gani patail, apa tugas anda?

Anonymous said...

Sedih sangat bila Melayu di Malaysia ni diperbodohkan Najib. Kalau Melayu bijak, lama dah Cina ni tak dapat cari makan kat Malaysia. Najib banyak bagi muka pada Cina memang jadi macamtu la. Barang naik, cukai naik, yang susah Melayu jugak. Harapkan bagi BRIM je? Kami tetap sokong UMNO. Tapi Najib tak pedulikan org UMNO. Sedih bak ang.

Anonymous said...

Salam.....aku adalah salah seorang pengundi yang mengundi kerajaan BN atas dasar kepentingan melayu dan Islam, dan ramai yang seangkatan denganku....dan akhirnya negeri tersebut kembali ke tangan BN dan MB jugak tetap terbaik......

tapi berkaitan isu ini,aku dah ikrar jika kerajaan sekarang tak bertindak sebaiknya mempertahankan melayu dan islam di bumi Malaysia, AKUJANJI selepas PRU14, tiada lagi sokongan dari kami yang menjadikan BN terus menang pada PRU13.......

kami dah cukup bersabar dengan kaum yang tak reti nak hormat islam dan melayu.......

kami nak tengok setiap menteri bersuara tentang isu membabitkan melayu dan islam.....kami mahu lihat tindakan tegas dan kami berpuas hati......bukan lepas bila cakap sorry, mintak maaf shaja......kenakan tindakan berat..............bagi sebatan cukup2......bagi penjara lama.....setakat setahun nak buat apa..........

INI PERINGATAN DARI KAMI BUAT PEMERINTAHAN SEKARANG AGAR MEMBELA MELAYU DAN ISLAM.......

JIKA TIADA JUGAK TINDAKAN TEGAS, KAMI AKAN MENGESYORKAN PAS KELUAR PARTI PEMBANGKANG DAN MENJADI PARTI UTAMA, KAMILAH YANG AKAN SOKONG JIKA KERAJAAN SEKARANG TIADA TINDAKAN TEGAS MEMPERTAHANKAN APA SEPATUTNYA.......

KAMI ANAK MELAYU MEMILIKI HATI MENJUNJUNG BANGSA DAN AGAMA.........

Anonymous said...

ini semuanya pas punya pasal... kunun2nya telah berjaya tarbiah cina dap... sebab tu cina dap ni semakin kurang ajar..

cara2 ularmak2 pas tarbiah cina dap sehingga cina dap faham tentang islam akhirnya sekarang ini terlalu ramai cina dap jadi kurang ajar pada agama islam dan umat islam..

orang cina(kafir) boleh hina islam sebab dia kafir...
kalimah Allah swt boleh disyirikan sbb ikut kehendak cina dap..
bacaan alquran menganggu orang2 cina(kafir) jadi tidak boleh dibaca waktu pagi..
masjid dijadikan tempat orang2 cina(kafir) gelanggang berpolitik menghina dan memecah belahkan umat islam sambil disambut takbir oleh puak pas...
ayat2 alquran dibaca dan diterjemah sesuka hati tonggang langgang oleh cina dap sambil disambut takbir oleh puak pas..
masjid dijadikan tempat utk bersenamjoget bersama2 dgn cina dap oleh pas..
sanggup makan babi dari makan bersama dgn umat isalm lain..
sanggup ludah orang islam lain yg cuba berbincang utk menyatukan ummah..
akidah tak penting kata ularmak pas yg penting putrajaya..

dan berbagai2 lagi yg telah pas jual, gadaikan agama islam dan bangsa semata2 utk mendapatkan sokongan dari cina dap...

pas lah sebenarnya punca kerosakan dan penghinaan islam dan bangsa melayu oleh cina dap sekarang ini.. dan sekarang ini pas terus jadi syaitan bisu bila agama dan bangsa dihina dan dicaci.. kemana menghilangnya ularmak2 pas yg siang malam bercakap utk mempertahankan islam, kemana menghilangnya unit amal pas dan satria2 yg sanggup bergolek atas jalam utk mempertahankan kesucian agama isalm ini...

sekarang cina dap bebas menentang/mempertikaikan islam dan ularmak2 tersohor dan puak2 pas pasti akan diam seribu bahasa sehingga nak cakap islam depan cina dap pun, pas sudah tidak mampu... kerana taksubnya pas kepada cina dap, habis kesucian islam digadikan..

pas perosak islam, bangsa dan negara..

Anonymous said...

MASIHKAH PM NAJIB, TPM MAHYUDDIN, DAN AHLI KABINET ISLAM LAIN TAK MAU MENGERTI DAN MAHU MENGAMBIL MASA LAGI?

Anonymous said...

kuasa dah kita bagi pada kerajaan ini,tapi takut jalankan tanggungjawap, baik takyah ada kuasa kalau setakat pandai menjilat jer. aku dah naik meluat dengan golongan bangsawan yang naik atas undi rakyat ni. bacul nak mampus

Anonymous said...

Dulu aku simpati bila polis di hina, dikutuk , dimaki. Tapi nampaknya memanglah perangai mereka ni hanya berani dan laju tangkap melayu dan india sahaja tapi takut sangat kat cina dan pembangkang agaknya betullah kenapa pembangkang tuduh dan maki macam macam kat mereka. Tak ada simpati aku lagi kat kamu penjilat penjilat cina.

Mohd Azmir Zakaria said...

Assalamualaikum

Kenapa saya pula yg dihina dan dicaci. Untuk makluman saya penyokong bn dan umno tapi saya hanya berkata yang benar. Memang saya marah dgn apa yang dilakuka oleh mereka tapi kita kena ingat kita yang dikatakan beragama Islam tetapi hanyamarah bila orang lain hina Islam. Kita tak patuh pada perintah Allah dan Rasul. Tidakkah itu satu penghinaan kepada Allah dan Rasul. Islam suruh bersatu padu, setiap yg beragama Islam adalah bersaudara. Tetapi apa yang berlaku adalah perpecahan dikalangan umat Islam. Bila umat Islam berpecah orang2 kafir akan berani menghina dan mempermainkan Islam. Kita mengucap Shahadah yang sama, menggunakan kitab yang sama apa yang menyebabkan kita berpecah adalah kerana kita tidak mengEsa kan Allah. Ada tuhan yang lain dikalangan orang2 Islam tu sendiri. Jika benar tiada tuhan lain selain Allah. Bersatulah kita semua dalam Shahadah yang sebenar-benarnya dan bukan hanya pada kalimah Shahadah.

Anonymous said...

Orang islam tak akan bersatu sampai dunia kiamat. Satu2nya agama yang para penganutnya sukar nak bersatu adalah agama islam.

Slogan Perpaduan yang di tiup dalam islam hanya lah retorik yang penuh kepura-puraan.

XXL

Anonymous said...

Kesian datuk seri najib kerana dapat penasihat yang hanya akan menjatuhkannya..bermula dengan baik tapi kini makin huru hara..semakin ramai orang melayu marah dan kecewa pada cara pemerintahan datuk seri najib...