MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Saturday, July 20, 2013

Warm Up Pemilihan UMNO 2013 - Ini Dia Wajah Wajah Calon Naib Presiden UMNO.... Anda Undi Pilih 3 Calon Terbaik, JOM

Calon calonnya adalah seperti berikut;
  • YB Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
  • Datuk Seri Mohd Ali Rustam
  • YB Dato' Seri Noh Omar
  • YB Datuk Seri Mohd Shafie Apdal
  • YB Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek
  • YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein
  • YB Dato' Abdul Rahman Dahlan
  • YB Dato' Seri Mohamed Nazri Aziz
  • YB Dato' Seri Azalina Othman Said
  • YB Dato' Paduka Mukhriz Tun Dr Mahathir

PARA PENGUNJUNG BLOG MIK YANG DIHORMATI,

SILA LAKUKAN PENGUNDIAN SECARA IKHLAS UNTUK MEMILIH SIAPAKAH YANG LAYAK MENJADI NAIB NAIB PRESIDEN UMNO YANG BARU.....

HANYA 3 CALON SAHAJA ANDA PERLU PILIH MENERUSI RUANGAN KOMEN.

SELAMAT MENGUNDI.... TERIMA KASIH!

96 comments:

Anonymous said...

Saya pilih no.1 MUKHRIZ, no.2 ZAHID HAMIDI.. maaf dua saja..yang lain macam tak layak je!!

Anonymous said...

Saya cadangkan Zahid bertanding jawatan Presiden...dia sangat bagus!

Anonymous said...

no1, YB Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. No2, YB Datuk Seri Mohd Shafie Apdal. No3, YB Dato' Paduka Mukhriz Tun Dr Mahathir

Anonymous said...

kecuali zahid dan Mukhris ..yg lain ..semuanya tak layak .UMNO kena cari calon lain ...

Blogger pembela bangsa sebenar! said...

Tolak anak bangsawan dan pilih pemimpin yang dari keluarga marhaen.

Kaum bangsawan kita dah tak bela dan tak pernah membela kaum Melayu.

Mereka hanya mengampu siapa yang berkuasa. Dulu kala mereka ampu Sultan. Kemudian ampu Cina kaya untuk dapat "bahagian."

Hari ini anak-anak bangsawan dan anak-anak muda yang perasan diri sama taraf bangsawan pasal belajar oxford, dah jadi hartawan segera, kahwin anak-anak dato/tansri/tun dan yang hanya hamba setia boss orang bangsawan sudah jadi Melayu liberal.

Dah tak peduli anak kaum bangsanya Melayu, Bajau, Iban, Kadazanusun Murut, dan Orang Hulu masih ramai yang susah, miskin, terpinggir dan perlu pembelaan.

Mereka ingat mereka dah berjaya maka peduli ini semua dan jadi generalist dan global player. Sapa yang hebah-hebahkan ide global atau salah eja mungkin. Glokal sebenarnya.

Anak bangsawan boleh kata polisi membantu rakyat sudah dianak haramkan. Baiklah kalau bukan bangsawan yang berkuasa dan boleh salahguna kuassa, siapa lagi?

Anak bangsawan boleh sanjungi anak muda perasan pula bangsawan untuk hina media yang menyuarakan suara hati rakyat yang dianakharamkan kaum bangsawan.

Kita ni hanya diguna untuk menuntut kemerdekaan bagi mengekalkan kekuasaan mereka dalam ode baru pasca merdeka. Padahal kaum bangsawan juga yang kata buat apa merdeka jika jarum sebatang pun tak boleh buat.

Kita ni hanya diguna kaum bangsawan konon mereka membela rakyat marhaen tapi bila mereka berkuasa, mereka peduli apa. Ya bukan kerajaan tak buat apa-apa untuk rakyat. Yang asas adalah, tak yang memajukan atau menaikratafkan dibuat sambil lewa.

Pasal taukeh-taukeh Cina yang mereka kawan mahu buat dibuat sebaggai bayaran sebab bangsawan kita terhutang budi dengan taukeh cina. Itu pasal kaum bangsawan puji peniaga cina dan hina rakyat yang tak hebat macam cina.

Sebenarnya banyak orang kita oun sama sial. Lagi mereka naik dalam status sosial lagi mereka lupa diri. Konon jadi rakyat yang utamakan perpaduan, atau jadi satu bangsa malaysia.

Mereka naik atas pembelaan dan pengoorbanan rakyat tapi kini anak-anak bangsawan dan psudo bangsawan yang hidup macam barat dan berkawan dengan cina sendiri hina dan pandang rendah bangsanya sendiri.

Lihat apa disebalik setiap kritikan marina mahathir, nazir razak, zainak anwar, dan ramai lagi mereka yang naik atas keringat rakyat dan pengorbanan rakyat.

Mereka sebenarnya bukan hina kerajaan atau parti tertentu atau pihak berkuasa atau sesiap sekali pun. Mereka hin aorang Melayu!

Senang saja nak nampak. Ada ke mereka kritik orang2 cina yang pernagai asyik berperangai macam anjing dan menyondol macam babi dan kini gaya hidup seks alvin dan vivan sama macam haiwan?

Tunggulah anak-anak bangsawan akan marah orang Melayu kerana peka atas penghinaan yang dibuat oleh pelbagai orang cina terhadap allah, nabi muhammad, ugama islam, ummat islam dan kaum melayu pribumi lain.

Jadinya ... buat apa kita nak pilihlah lagi pemimpin2 macam najib, hishamuddin, melayu baru yang sekongkol dengan cina dan perangai macam bangsawan, melayu liberal macam khairy, nurjazlan, nazri aziz, dll lagi, melayu yang takde maruah dan tunduk pada cina macam tengku adnan mansor, pemimpin yang kahwin cina pasal melayu dah tak bagus macan raja nong chik, dan pelbagai perangai bangsawan yang Hikayat Pelayaran Abdullah Munsyi tulis bangsawan hisap dadah di istana.

Anonymous said...

Muhyiddin presiden..Zahid timb presiden..Mukhriz naib presiden..dah cukup..yg lelain..pegi blk kg tanam jagung.

Anonymous said...

Undi PAU perwakilan yg tentukan. Bagi rasuah kat diaorg dah tentu muka2 kroni rasuah yg menang.

Anonymous said...

Presiden TS Muhyiddin
Timbalan Presiden DS Ahmad Zahid Hamidi
Naib Presiden 1 DP Mukhriz Mahathir
Naib Presiden 2 DS Shafie Afdal
Naib Presiden 3 DS Ali Rustam

Anonymous said...

Sokong hishamuddien jadi presiden umno dan PM malaysia

Anonymous said...

TAK BETUL NI BRO...
ZAHID TAK BOLEH JADI NAIB PRESIDEN
DIA NI BAGUS KENA JADI TIMBALAN PRESIDEN

PRESIDEN.. MUHYIDIN
T.PRESIDEN.. ZAHID
NAIB PRESIDEN 1.. ALI RUSTAM
NAIB PRESIDEN 2.. IDRIS HARUN
NAIB PRESIDEN 3.. MUKHRIZ

NAJIB PUN BOLEH JADI PRESIDEN GAK
PELIR..SIDEN MCA
HISHAM@AMARAN.. T.PELIR..SEDIN MCA
DUA DUA BOLEH TERUSKAN JILAT JUBUR CINA

Anonymous said...

yang layak memimpin melayu/islam/bumiputera/negara dimasa depan hanya 2 orang, iaitu: datuk seri dr ahmad zahid hamidi; dato paduka mukhriz tun dr mahadir...bagi yg seorang lagi, umno kena cari dari mass..mungkin dari kalangan koporate muda kerana yg lain dlm senarai (dari prestasi selama ini), adalah "below requirement"..tidak layak langsung..

Anonymous said...

Pilihan saya adalah:

1. YB Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi - Ini paling layak sbb ketegasan mempertahankan hak2 melayu dlm perlembagaan
2. Datuk Seri Mohd Ali Rustam - Ini pun boleh sbb Melaka terbukti maju di bawah pentadbiran beliau. Cuma kureeng sikit dalam memahami aspirasi melayu dan hak2 dlm perlembagaan. Kasi tarbiyah sikit dan mungkin telah berubah sbb dah terkena dgn penangan cinabeng masa PRU13.
3. YB Dato' Seri Noh Omar - Tak boleh pakai dan kurang bijak. Telor ada tapi IQ tak seberapa.
4. YB Datuk Seri Mohd Shafie Apdal - Syok sendiri dan kurang bijak...mungkin IQ lebih kurang calon no 3.
5. YB Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek - Ini confirm IQ taraf itik...ckp pon mcm itik. Tak boleh pakai langsung.
6. YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein - Senang cerita kasi tendang terus! Golongan bangsawan yg pantang jupe keris...pasti dia akan com2 jilat2 keris tersebut dan kemudian terpekik terlolong mcm ayam betina bertelor.
7. YB Dato' Abdul Rahman Dahlan - Sorry laa...tak kenal la brader nie...so kasi reject jugak...
8. YB Dato' Seri Mohamed Nazri Aziz - Dia nie aku letak paling bawah sekali sebab dia la yg paling tak guna, terlebih bangsawan, kawan baik Nameweebabi, perasan mcm bijak tapi IQ mcm BABI dan cukup2 tak serupa melayu....serupa lembu ada leer...calon top list yg kita kena kasi tendang!!!
9. YB Dato' Seri Azalina Othman Said - Dia nie...hmmmmm..nak tendang tak berani pulak saya sebab dia ada blackbelt kaler biru...sapa2 berani tendang dia dipersilakan...berguna masa nak gaduh2 tapi masa aman mmg tak berguna sgt dan kuat membodek...pernah sekali dia belasah nurul izzah puaka kt parlimen....boleh tahan jugak smpai menangis si nurul dibuatnya...apaper pon Naib Presiden...? NO WAY WOMAN!!!
10. YB Dato' Paduka Mukhriz Tun Dr Mahathir - Ini lah calon ideal aku yg aku harap2 kan mewarisi kebijaksanaan bapa dia, karisma bapa dia dan yg nampak ber IQ paling tinggi di kalangan calon2 lain. Aku sentiasa berdoa dia akan memimpin kita suatu hari nanti dan jadikan UMNO kembali kuat seperti zaman bapa dia. Kalau dia ada separuh kualiti bapa dia pon aku dah cukup bersyukur sbb rata2 skrg nie lapisan2 muda sebaya dia jangankan separuh tapi ZERO quality...satu lagi pasal brader nie ialah dialah satu2nya yg berani suruh Bodowi turun secara terang2...mungkin org ckp sbb bapa dia ada kt belakang tapi pengamatan aku masa tu bukan semata2 bapa dia tapi di belakang dia adalah sokongan akar umbi yg benar2 ikhlas mempertahankan UMNO daripada dirosakkan oleh Bodowi...

Anonymous said...

jgn trpranjat hisham 0 dpt undi n/p paling byk,kmudian KJ....oh umno-ku

Anonymous said...

AKU ADA CADANGAN BARU

PELIR..SIDEN MCA/DAP.. NAJIB LEMBIK
T.PELIR..SIDEN MCA/DAP.. HISHAM AMARAN
NAIB PELIR..SIDEN 1 MCA/CAP.. NAZRI KITUL
NAIB PELIR..SIDEN 2 MCA/DAP.. KJ LIBERAL
NAIB PELIR..SIDEN 3 MCA/DAP.. KORANG PILIH LAH SENDIRI MANA MANA UMNO YG BANGANG BANGANG TU HAHAA

4 EKOR NI MEMANG PENJILAT JUBUR CINA DULU KINI DAN SELAMANYA HUMBANKAN PWMIMPIN TAK SEDAR DIRI NI
HIDUP ZAHID BRAVO ZAHID GUA CAYA SAMA LU

Teluk Perang said...

Aku pilih:
Presiden TS Muhyuddin.
N/P Zahid.
Naib 1. Mukriz
Naib 2. Idris Harun.
Naib 3. ??

Anonymous said...

Pilihan betul:
Zahid
Mukhriz
Marina
(shahizat maerr....)?

Pilhan tak brape betul:
Kerismudin
Nazri
kah kah kah kah...

Anonymous said...

Presiden muhyidin
np zahid
n1 mukhriz
n2 idris harun

Anonymous said...

Presiden muhyidin,
Naib Presiden 1 Zahid,
Naib Presiden 2 Mukhriz,
Naib Presiden 3 Shafie Afdal.

Anonymous said...

Saya usulkan Datuk Anifah Aman, Tok Pa dan Datuk Mukriz. Zahid Hamidi hanya hangat2 tahi ayam je. Tengok lah.

Anonymous said...

Sesiapa saja pemimpin UMNO yang berani menentang Najib penjilat tegar cina, aku sokong!

Anonymous said...

Saya usulkan Datuk Anifah Aman, Tok Pa dan Datuk Mukriz. Zahid Hamidi hanya hangat2 tahi ayam je. Tengok lah.

Anonymous said...

Korang tau tak siapa bakal Presiden baru MCA? Kalau tak tau takpe, biar aku bgtau...
Tak lain tak bukan, 'Ah Jib Gor'!

Anonymous said...

mukhriz,zahid, nak jugak orang selangor sorang nah omar

Anonymous said...

ZAHID HAMIDI, ALI RUSTAM DAN MUKHRIZ

Anonymous said...


1.Mukhriz
2.Zahid
3.Idris Haron

Insya Allah......UMNO selamat

damansaraman said...

Presiden - TS Muhyiddin Yassin
Timbalan - Dato Mukhriz Tun Mahathir
Naib 1 - Dato Mustapa Mohamad
Naib 2 - Dato Anifah Aman
Naib 3 - Dato Idris Haron

UMNO kena berani berubah. Secara jujurnya, kalau ahli UMNO terus mengekalkan barisan yang ada, maka Ahli UMNO lah yang bertanggungjawab terhadap kekalahan UMNO dalam PRU14 nanti

Kita memerlukan barisan kepimpinan dengan semangat dan jiwa baru yang mampu menggalas cabaran

Anonymous said...

Jawapan yang tepat, padat & berpijak dibumi nyata.

damansaraman said...

NAK TAMBAH SIKIT

Kalau kita jujur dan menyayangi UMNO maka nama-nama seperti Ali Rustam, Noh Omar, Mat Zin, Shafie Apdal, Shabery Cheek, Hishamuddin, Azalina dan Shahrizat sebenarnya SUDAH LAMA TIDAK LAYAK UNTUK MEWAKILI KITA, apatah lagi memimpin negara.

Malah DS NAJIB pun sebenarnya perlu melepaskan jawatan kerana disebalik kecemerlangan idea GTP dan ETP,perlaksanaannya amat diragui.

Kegagalan beliau untuk menangani masalah kepimpinan GLCs amat menghampakan.

Lebih buruk lagi, kekhilafan beliau dalam menangani cabaran kaum Cina, NGO, masyarakat kelas menengah, serta Generasi X dan Y.

Cadangan TS Muhyiddin pun perlu diambil didalam konteks sementara sahaja sebelum kepimpinan baru mampu mengambil alih; kerana sebenarnya belau pun hanya mempunyai kebolehan yang terbatas, jika rekod beliau selama ini diambil kira.

TEPUK DADA TANYA SELERA

Anonymous said...

undi tidak percaya pada datuk seri najib pada PAU?mungkinkah terjadi

Anonymous said...

Presiden TS Muhyiddin
Timbalan Presiden DS Ahmad Zahid Hamidi
Naib Presiden 1 DP Mukhriz Mahathir
Naib Presiden 2 DS Shafie Afdal
Naib Presiden 3 DS Ali Rustam

Anonymous said...

Bagi duit - ambik
Bagi kain - pakai
Bagi gula - kacau buat air

Undi - undi yang terbaik, bukan terbanyak bagi duit.

Ala..dlam PAS main duit juga, kan mat iraqi dah bagitau dulu..

Anonymous said...

Ambe sokong

Anonymous said...

Telah ku tengok2 banyak komen2 ni, banyak komen ikut emosi dan pertimbangan semasa akibat kegoyahan orang Melayu dalam mempertahankan agama, bangsa dan negaranya. Banyak factor yang perlu diambil kira dalam mentadbir Negara berbilang kaum serta agama seperti Malaysia (Tanah Melayu yang tercinta ini). Nak kata Ah Jib Gor tak bagus pun tak boleh juga. Kerana dia adalah seorang yang sangat berhati2 dan luas pertimbangannya walaupun kadang2 kurang berkesan apabila tindakan drastic amat diperlukan. DS Najib adalah manusia biasa yang sabar dan kekal maintain cool walau sekeliling penuh pancaroba. Mungkin beliau kini perlu lebih responsive terhadap alam sekeliling kerana dia yang memegang amanah dan tanggung jawab tertinggi dalam Negara ini. Muhyidin Yassin seorang yang Okey, juga berhati2 dengan alam sekelilingnya, agak tegas dan memegang prinsip berlandaskan agama yang jelas. Zahid pula punya sejarah tersendiri sebagai balaci peliwat tegar iaitu manusia munafik bernama Nuar. Zahid punya pertimbangan yang Nampak seakann jelas boleh mempertahankan agama, bangsanya. Namun untuk berharap sepenuhnya kepada beliau masih perlu sikap waspada. Kemungkinan beliau menjadi boneka sekali lagi masih ada. Ali Rustam punya karekter yang dilihat jelas tanpa banyak berselindung, bersikap direct dalam masyarakat majmuk. Mungkin beliau boleh bersifat tegas dalam berurusan dengan bangsa Cina Malaysia yang masih kurang sifat keMalaysiannya. Bangsa kaum bahan bakar Neraka jahanam ini sangat tidak pandai menyesuaikan diri dengan dunia sekeliling di Malaysia. Shafie Afdal juga okey, seorang yang sangat telus dalam memperkatakan golongan pribumi keseluruhannya. Mukhriz masih baru dalam pentadbiran peringkat tertinggi satu parti keramat seperti Umno. Kelebihan beliau adalah kerana adanya mentor dan pedoman istimewa iaitu kedua ibu bapa beliau yang merupakan pasangan ideal Melayu Moden yang kekal mendokong Agama Islam sebagai pedoman hidup. Hishamudin terlalu play safe dan tidak sesuai dalam menghadapi cabaran mentadbir Negara kompleks seperti Malaysia.

Yang penting sekali moga PAU Umno kali ini mendapat keberkatan Illahi. Setiap apa yang terjadi adalah terbaik daripada Allah s.w.t. buat umat Islam di Malaysia juga buat sekalian penghuninya.

Daeng Ku Sedeli.

Anonymous said...

Saya suka barisan yang mengutamakan bangsanya dahulu dari the so called BS 1Malaysia.
Presiden TS Muhyiddin
Timbalan Presiden DS Ahmad Zahid Hamidi
Naib Presiden 1 DP Mukhriz Mahathir
Naib Presiden 2 Kosong
Naib Presiden 3 Kosong

2 N.Presiden x dpt nominate sebab masa ni x da yg layak.

Ah Jib Gor boleh balik kampong tanam sayur.

Anonymous said...

UMNO dah takdde pemimpin yang hebat lg... sume hampeh...

Anonymous said...

Shafie Afdal boleh tapau balik semporna..jual ikan masin

Anonymous said...

kalau ikut hati UMNO memang sekarang ni hampes...tapi x da pilihan...x kan nak vote Parti Agama Sesat, atau Parti Pukul Rambang atau worse parti komunis (pronounced as chauvinis bcoz sensitif) Malaysia aka DAP.

hangkedee said...

Rata semua tak bertelur kecuali TPM.Zaid hamidi.mukhriz.

Anonymous said...

Saya nasihat kpd ahli2 berhati hati. Zahid dulu adalah penjilat no. wahid Nuar Jubori, Hero Tamil. Jadi harus hati. Beliau varu2 saja dalam KDN tegas dan berani tetapi dah kendur sekarang. Hangat2 tahi ayam je. jadi hati2 dan perhatikan. Orang yg patut dberi jawatan kerana berwibawa, amanah dan tegas serta bersih dari segala skandal adalah Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz. UMNO juga harus bawa masuk mereka yg berwibawa seperti Ustaz Fathul Bari, Ustaz Ridhuan Tee, Ustaz Ravi, Ustaz Kazim dan harus dberikan jawatan dalam kerajaan. Yg parasit2 harus dbuang dan dsisih sekarang dan jangan pilih bulu atau sepupu sepepet krana ini harus sikap professional dan rakyat d dahulukan dan pencapaian d tingkatkan

Anonymous said...

Saya nasihat kpd ahli2 berhati hati. Zahid dulu adalah penjilat no. wahid Nuar Jubori, Hero Tamil. Jadi harus hati. Beliau varu2 saja dalam KDN tegas dan berani tetapi dah kendur sekarang. Hangat2 tahi ayam je. jadi hati2 dan perhatikan. Orang yg patut dberi jawatan kerana berwibawa, amanah dan tegas serta bersih dari segala skandal adalah Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz. UMNO juga harus bawa masuk mereka yg berwibawa seperti Ustaz Fathul Bari, Ustaz Ridhuan Tee, Ustaz Ravi, Ustaz Kazim dan harus dberikan jawatan dalam kerajaan. Yg parasit2 harus dbuang dan dsisih sekarang dan jangan pilih bulu atau sepupu sepepet krana ini harus sikap professional dan rakyat d dahulukan dan pencapaian d tingkatkan

Anonymous said...

Saya nasihat kpd ahli2 berhati hati. Zahid dulu adalah penjilat no. wahid Nuar Jubori, Hero Tamil. Jadi harus hati. Beliau varu2 saja dalam KDN tegas dan berani tetapi dah kendur sekarang. Hangat2 tahi ayam je. jadi hati2 dan perhatikan. Orang yg patut dberi jawatan kerana berwibawa, amanah dan tegas serta bersih dari segala skandal adalah Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz. UMNO juga harus bawa masuk mereka yg berwibawa seperti Ustaz Fathul Bari, Ustaz Ridhuan Tee, Ustaz Ravi, Ustaz Kazim dan harus dberikan jawatan dalam kerajaan. Yg parasit2 harus dbuang dan dsisih sekarang dan jangan pilih bulu atau sepupu sepepet krana ini harus sikap professional dan rakyat d dahulukan dan pencapaian d tingkatkan

Anonymous said...

Kenapa MB Negeri Sembilan tak dicalonkan. Rasa2nya dia boleh.....

Anonymous said...

Saya nasihat kpd ahli2 berhati hati. Zahid dulu adalah penjilat no. wahid Nuar Jubori, Hero Tamil. Jadi harus hati. Beliau varu2 saja dalam KDN tegas dan berani tetapi dah kendur sekarang. Hangat2 tahi ayam je. jadi hati2 dan perhatikan. Orang yg patut dberi jawatan kerana berwibawa, amanah dan tegas serta bersih dari segala skandal adalah Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz. UMNO juga harus bawa masuk mereka yg berwibawa seperti Ustaz Fathul Bari, Ustaz Ridhuan Tee, Ustaz Ravi, Ustaz Kazim dan harus dberikan jawatan dalam kerajaan. Yg parasit2 harus dbuang dan dsisih sekarang dan jangan pilih bulu atau sepupu sepepet krana ini harus sikap professional dan rakyat d dahulukan dan pencapaian d tingkatkan

Anonymous said...

Saya nasihat kpd ahli2 berhati hati. Zahid dulu adalah penjilat no. wahid Nuar Jubori, Hero Tamil. Jadi harus hati. Beliau varu2 saja dalam KDN tegas dan berani tetapi dah kendur sekarang. Hangat2 tahi ayam je. jadi hati2 dan perhatikan. Orang yg patut dberi jawatan kerana berwibawa, amanah dan tegas serta bersih dari segala skandal adalah Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz. UMNO juga harus bawa masuk mereka yg berwibawa seperti Ustaz Fathul Bari, Ustaz Ridhuan Tee, Ustaz Ravi, Ustaz Kazim dan harus dberikan jawatan dalam kerajaan. Yg parasit2 harus dbuang dan dsisih sekarang dan jangan pilih bulu atau sepupu sepepet krana ini harus sikap professional dan rakyat d dahulukan dan pencapaian d tingkatkan

Anonymous said...

Saya setuju dengan Zahid Hamidi, kita perlu berhati hati. Ingat peristiwa semasa dia Ketua Pemuda UMNO dulu. Dialah yang mengungkit cerita kronisme, nepotisme dan entah apa apa 'isme' lagi. Tujuannya hendak memalukan TDM
Kalau benda itu idea dia sendiri tak apalah, tapi dia jurucakap Anwar Ibrahim yang merancang menentang TDM.
Begitulah 'close' dia dengan Anwar Ibrahim sehingga sanggup dipergunakan oleh Anwar. Hubungan erat begini sukar untuk dipisahkan. Takut nanti Zahid naik maka muncullah Anwar dalam UMNO dengan bergayanya!
Moga moga dijauhkan Allah swt
Presiden: Tan Sri Muhyiddin Yassin
Tim.Presiden: Datuk Paduka Mukhriz Mahathir
Naib Presiden: Datuk Idris Harun, Datuk Anifah Aman dan ?
Ketua Pemuda UMNO, Please not Khairy Jamaluddin
Ketua Wanita: Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang!

Anonymous said...

Mukhriz Mahathir, Zahid Hamidi & Shafie Apdal. Yang lain ada 'Political baggage' yang BESARR punya. Macam Iklan Malaysia Airlines la pulak...

Anonymous said...

Saya sokong tp Idris Harun perlu timba pengalaman tadbir negeri...Mukhriz pun sesuai utk Naib Pres..

Anonymous said...

AH Jib Gor tidak ada tempat dalam kerajaan dan Parti. Hanya sebagai ahli je kerana terlalu banyak kegagalan dan kebaculan. Laluan harus dberikan kepada lain yg berwibawa. pemimpin yg bukan saja bersih dan harus dlihat bersih dari apa2 skandal dan tohmahan dan kredible dan berwibawa sperti Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz yg sudah membuktikan keupayaan dan kewibawaan harus diberikan sokongan tertinggi dalam parti demi agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

Najib must go, hishaKerismudin must go, nazri aziz must go,,kj must go, nor omar must go...ooop when najib hone Rosmah also bone , gone for good..

Anonymous said...

AH Jib Gor tidak ada tempat dalam kerajaan dan Parti. Hanya sebagai ahli je kerana terlalu banyak kegagalan dan kebaculan. Laluan harus dberikan kepada lain yg berwibawa. pemimpin yg bukan saja bersih dan harus dlihat bersih dari apa2 skandal dan tohmahan dan kredible dan berwibawa sperti Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz yg sudah membuktikan keupayaan dan kewibawaan harus diberikan sokongan tertinggi dalam parti demi agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

Muhyiddin, mukhriz, anifah aman, tok pa, idris haron, fathul bari, ridhuan tee...

Anonymous said...

NI APA BODOH LU ULANG ULANG NI.. ZAHID TERBAIK KALAU NAK IKUT ARGUMENT LU TUN PUN SALAHLAH SEBAB DULU ANGKAT ANWAR JUBUR? BODOH LU NI
ABJ... ASAL BUKAN NAJIB

Anonymous said...

AH Jib Gor tidak ada tempat dalam kerajaan dan Parti. Hanya sebagai ahli je kerana terlalu banyak kegagalan dan kebaculan. Laluan harus dberikan kepada lain yg berwibawa. pemimpin yg bukan saja bersih dan harus dlihat bersih dari apa2 skandal dan tohmahan dan kredible dan berwibawa sperti Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz yg sudah membuktikan keupayaan dan kewibawaan harus diberikan sokongan tertinggi dalam parti demi agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

AH Jib Gor tidak ada tempat dalam kerajaan dan Parti. Hanya sebagai ahli je kerana terlalu banyak kegagalan dan kebaculan. Laluan harus dberikan kepada lain yg berwibawa. pemimpin yg bukan saja bersih dan harus dlihat bersih dari apa2 skandal dan tohmahan dan kredible dan berwibawa sperti Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz yg sudah membuktikan keupayaan dan kewibawaan harus diberikan sokongan tertinggi dalam parti demi agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

Seorang pemimpin dikata berwibawa jikalau dia bukan saja bersih tetapi dilihat bersih dari apa2 rekod atau skandal. Tidak mempunyai sejarah atau tompok2 hitam. Zahid dulu ada lah penjilat tegar yg rela berkorban jiwa raga buat Hero Tamil, Nuar Jubori. Beliau namanya garum srmenjak dua menjak ni je apakah ketagasan, keberanian dan amanah akan terus menerus atau hangat2 tahi kucing je. Ini harus diperhatikan kerana keakraban sang Idola tidak akan terputus talak 3 pasti cintan dalam hati pasti ada.
Pemimpin yg mempunyai rrkod yg cemerlang adalah Tok Pa, Anifah Aman dan Datuk Mukhriz. Meereka seharusnya diberi sokongan. UMNO juga harus bawa masuk dan beri jawatan kepada Ustaz Fathul Bari, Ustaz Ridhuan Tee yg lebih Melayu dari pemimpin2 UMNO yg ada, Ustaz Ravi dan Ustaz Kazim.

Anonymous said...

Sokong juga

BatuBara said...

Calonya ialah 1)Ahmad Zahid Hamidi
2)Mohd Ali Rustam
3) Mukhriz

Anonymous said...

1. Zahid
2. Mukhriz
3..... dikosongkan sehingga ada yg lebih bijak dan berani cm bro 2 org nie.....

Anonymous said...

2 tu dah betul...tambah abdul rahman dahlan sorg lg. Gandingan mantap..tegas dan intelek!!!!

Anonymous said...

1) Zahid
2) Mukhriz
3) Shafie

Anonymous said...

1.Tok Pa
2. Anifah Aman
3. Mukriz
x. Kerismudin Bacul
X. Zahid Penjilat tegar Nuar

Anonymous said...

1.Tok Pa
2. Anifah Aman
3. Mukriz
x. Kerismudin Bacul
X. Zahid Penjilat tegar Nuar

Anonymous said...

1.Tok Pa
2. Anifah Aman
3. Mukriz
x. Kerismudin Bacul
X. Zahid Penjilat tegar Nuar

Anonymous said...

Shafie afdal......lembik....

Anonymous said...

Saya rasa was-was dengan Zahid Hamidi. Sebelum ini, saya sangat teruja dengan ketegasan beliau selepas PRU13 baru-baru ini tetapi keterujaan saya telah mencair selepas saya melihat kemesraan beliau dengan Tokong Lim Guan Eng dan Maharaja Kit Siang berpelukan mesra macam dalam rancangan 'jejak kasih'. Kemudian beliau bergambar mesra pulak dengan Teresa Kok Jamban, seolah-olah hubungan mereka ini sebenarnya sangat rapat. Bolehkah Zahid membela nasib orang Melayu??? Kita tunggu dan lihat nanti.....apapun, saya berharapan agar MUKHRIZ bakal menjadi PM kita future...

saffron rice said...

Ali
Zahid
Mukris

saffron rice said...

Ali
Zahid
Mukris

Anonymous said...

1.Yb Datuk Seri Dr Zahid Hamidi 2.Yb Datuk Noh Omar 3.YB Datuk Mukhriz

kesuma dewi said...

Dato zahid hamidi,dato ali rustam n dato mukhriz mahathir...terbaekkk

Anonymous said...

Gua sokong bro 3 org atas ni...simpanan kite bg shabery chik n idris haron sbb kasi kantoikan kes alvin/vivian n pmbukaan jln jonker street...kite kena pilih org yg brani jer yg suka mainan "playsafe"kite humbankn dorg..

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

1. zahid hamidi
2. mukriz mahathir
3. ali rustam

Anonymous said...

Presiden TS Mahyuddin
Timb.Presiden Anifah Aman
Naib Presiden DS Zahid Hamidi,DS Ali Rustam,DS Mustapha Mohamad.

Anonymous said...

Anifah Aman

Muhyiddin YAssin

Zahid Hamidi
Ali Rustam/ Idris HAron
Mukriz

TIADA Najib, Hishamudin atau KJ...semua BANGSATWAN...keluarkan segera

Anonymous said...

SAYA PILIH :

NO1: MUKHRIZ
NO2: ZAHID HAMIDI
NO3: MUHYIDDIN...

APA PUN Pilih yg x tunduk dgn Cina....

Anonymous said...

1)Abdul Rahman Dahlan-berbakt sbg pelapis..calon pm terbaik dari sabah..bg pluang asyk dari semenanjung je

2)Zahid hamidi...ketegasannya sgt diperlukan...tp perlu berhati-hati dengan kisah silamnya

3)Mukhriz-Berani dan berwawasan spt bapanya...mempunyai mentor yang baik..

simpannan:anifah aman,

Hisyamudin-x layak mcm ah jib gor jgk..

Anonymous said...

yang pasti bukan dari barisan kabinet yg sedia ada.Kabinet sekarang Melayu yg memerintah tetapi bukan melayu yg banyak mendapat faedah. Aku adalah penyokong UMNO dr dulu dan sampai akhir hayat. Parti melayu yang lain lg tak blh harap.................

Anonymous said...

1.Ali Rustam
2.Mukriz
3.Azalina