Wednesday, July 3, 2013

WOI Bongok Punya Mahfuz Omar...! Bukannya Senanglah Nak Curi Duit Tabung Haji Macam Mana Pimpinan PAS Rembat Duit Tabung Memali

PAS mendesak kerajaan menjelaskan kriteria serta syarat-syarat yang telah ditetapkan untuk pemilihan seseorang bagi memegang jawatan Pengerusi Tabung Haji.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang ditemui di lobi parlimen berkata, perkara itu amat penting kerana Tabung Haji merupakan tabung amanah yang dipertanggungjawabkan oleh penyimpan (orang Islam) untuk diuruskan dengan lebih baik.

"Kita tidak mahu isu yang dibangkitkan sebelum ini berkenaan Tabung Haji ini berulang kembali, amanah rakyat perlu ditunaikan bukannya mengkhianati," ujarnya.

JOM kita tengok video klip dibawah ini sebentar.....




Soal perlantikan YB Dato Haji Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai Pengerusi Lembaga Tabung Haji....

Ada yang kata beliau tidak layak dan lebih melucukan ada yang kata dia bukan melayu asli. Apa, Azeez kafirkah....?

Orang yang bercakap pun sembahyang belum tentu cukup jika nak dibandingkan dengan Azeez. Orang yang bercakap belum tentu dapat jadi imam solat jika nak dibandingkan dengan Azeez. 

Saya perhatikan apa cuba dilakukan adalah membunuh karektor. Sampai saat ini pun tidak ada satu bukti yang dikemukakan. Sekadar membuat tuduhan sahaja.

Anwar Ibrahim dan Mustafa Ali yang bukti terang-terang depan mata, penyokong-penyokong Pembangkang butakan mata dan pekakkan telinga sahaja....!!

Pengerusi Tabung Haji [TH] tidak ada kuasa eksekutif. Tidak ada kuasa untuk menentukan pelaburan dan sebagainya. Tugas utama pengerusi sesebuah syarikat selain daripada mempengurusikan mesyuarat adalah untuk memastikan urusan-urusan dengan kerajaan berjalan lancar.

Walaupun TH sebuah syarikat berkaitan kerajaan bukan semua urusan mereka dengan kerajaan boleh dipermudahkan begitu sahaja. Mereka tetap kena lalui prosedur, peraturan, karenah dan birokrasi seperti biasa. Di sinilah pentingnya peranan Pengerusi.....

Sebagai contoh, katakanlah tahun ini TH memerlukan bilangan doktor dan jururawat yang lebih dari Kementerian Kesihatan untuk dibawa ke Mekah bagi urusan kesihatan jemaah haji. Mereka kena minta dengan Kementerian Kesihatan.

Bukan sekali minta terus boleh dapat. Sudah tentu perlukan mesyuarat demi mesyuarat untuk kelulusan. Dan dalam hal ini pengerusi memainkan peranan penting bagaimana nak deal dengan kerajaan untuk kelulusan. 

Itu baru satu contoh, banyak lagi perkara-perkara lain yang perlu di runding dengan pelbagai agensi kerajaan termasuklah dalam soal penambahan kuota haji dan sebagainya. Ini semua pengerusi memainkan peranan penting. Manakala CEO sibuk dengan urusan pelaburan dan perniagaan. CEO pun pening kepala juga memikirkan bagaimana nak tambah keuntungan agar TH dapat terus menambah subsidi untuk jemaah haji bagi mengelak kenaikan kos mengerjakan haji. 

Azeez memang ada kepakaran dalam bab runding berunding dan juga minat mendalam beliau dalam soal kerja-kerja kebajikan. Jika beliau tidak ada kepakaran dalam bab runding berunding, tak mampu beliau nak bawa balik anak-anak gadis melayu dari Lombok. Tempat yang penuh halangan dan rintangan.

Malah ada sesetengah tempat beliau terpaksa naik jet ski untuk melarikan gadis melayu dari tempat mereka disembunyikan. Orang tak tahu semua itu..., Mamak juga yang selamatkan gadis melayu....

Soal kerja-kerja kebajikan beliau tidak perlu nak dipertikaikan lagi. Beliau minat ke arah itu. Dan di sini saya nampak beliau boleh memainkan peranan yang besar lagi untuk meningkatkan kebajikan jemaah-jemaah haji Malaysia semasa di Mekah. 

Ada yang membuat tuduhan liar kononnya beliau akan merompak TH dan sebagainya. Janganlah terlalu bodoh sangat. TH bukannya seperti Tabung Memali Pas. Mereka ada pelbagai wakil dalam ahli lembaga pengarah. Salah seorangnya adalah KSU Kementerian Kewangan. Senarai ahli lembaga pengarah boleh dilihat di sini.

Bukannya masuk pejabat setiap pagi Azeez boleh tandatangan cek dan masukkan dalam akaun beliau. 

Akhir kata berilah peluang kepada beliau buktikan. Dan saya yakin beliau akan mampu laksanakan tugasnya. Selamat maju jaya kepada Datuk Azeez.



18 comments:

Anonymous said...

Salam Bro,bagi tahu kat Mamfuz tu,betulkan Tabung Memali sebelum bercakap pasal tabung Haji

Anonymous said...

PAS gila! PAS mmg puak hasad dengki. Kalau lantik Karpal Singh atau LGE jd Pengerusi TH boleh la? Kalau Azeez tu UMNO dan mamak so xlayak jd Pengerusi? Wpun dia jauh lebih mulia dr sifat jahat Nik Najis dan Hadi Bawang pengkhianat Islam???

Di Baling Azeez tidak amal politik KABILAH spt PAS. Azeez tidak menseterukan PAS spt PAS bermusuh dan fitnah beliau dgn macam2 tuduhan!!

PAS sgt menggelupor krn mereka sgt FAILED! Mereka GAGAL dlm segala2 urusan dlm ISLAM!! Mereka hanya TUMPANG hasil usaha krjn UMNO BN!! TH itu lubuk pencacai PAS cari makan melalui travels tours visa- dan mutawif2 Haji Umrah yg mana inilah lubuk ostad PAS balas WANG!!

Jd mereka main perang psikologi terbalik konon Azeez ini yg akan buat hal itu. Azeez Rahim telah lama jd Ahli Lembaga Tabung Haji.. tkkn nk lantik Anwar China Doll pulak jd Pengerusi TH? Atau Stopa??

Harap propaganda UMNO teruskan usaha melawan fitnah jahat PAS terhadap isu ini. Isu TH ini xsepattnya jd bahan politik.. lebih baik PAS tumpu pd masalah partinya.. masalah SYIAH dlm PAS.. masalah di Kelantan dgn penyelewengan Rejim Ajis.. kedayusan EXCO Agama di Republik Penang.. PAS hanya jd SYAITAN BISU!!

Anonymous said...

Amboi2.. Mahposs.. hang sndiri tu baik sgt ka? telus ka? Tabung Memali awat diam? Lembu PAS oii??
Kes KOHILAL kenapa BISU??

Rompak BALAK di Kedah bukan main sakan lepas tu xmalu nk ckp soal integirti org lain? Bangsa PAS bangsa YAHUDI!!


Bg aku selagi PAS wujud atas bumi Malayu ini selagi itu ramai Melayu akan terpesong.. akan rosak pemikiran. Xpakai tudung org boleh ckp jelas itu haram.. tp kalau pakai kopiah tp di bilik hotel diam2 balun betina haram.. diluar bkn main hebat ckp psal HUDUD. ini manusia celaka yg akan jd bahan api neraka!!

Ramai SYIAH skrg adalah bermula dr PAS.. PAS pembekal manusia SESAT dan TAKSUB.. lihatlah mcm mana Azhar Idros ajen PAS tu boleh terang2 tipu dlm ceramah.. tp diluar kehidupannya penuh penipuan.. ckp McD HARAM.. tp dia melantak dgn anak bini.. lepas tu bohong pulak lagi ckp cawan McD kosong... inilah stail PAS!! MUNAPIK!!

Azeez Rahim terbaik sbg pengerusi TH. Pengerusi bkn ada hak apa utk kacau kewangan..skdr pencetus dasar, keptusan Ahli Lembaga yg BUAT.. jgn dibodohkan oleh PAS Laknatullah wahai pembaca!!

PAS ingt Tabung Haji tu mcm Tabung Memali?

PAS ingat Tabung Haji tu boleh di tukar ganti mcm Madrasah Salihiyah-ganti dgn Shopping Complex dn Kondo Mewah CINABENG???

PAS rasa bila pegang suatu jawatan maka niat merompak itu sudha tersemat spt ada dlm jiwa mereka-mcm mana mereka merompak hasil bumi Kedah dgn sgt RAKUS.. dibodohkan rakyat dgn justifikasi Agro Pelancongn utk halalkan Hutan Simpan Kekal di ratah??

utk apa gazet hutan simpan kekal kalau ditarah licin?

itulah sifat PAS.. mereka JAHAT dan KHIANAT tp mereka sangka org lain mcm mereka jugak!

TOLAK PAS Insya Allah ISLAM CEMERLANG!

Anonymous said...

Tahniah buat Dato Azzez Rahim kerana diberikan kepercayaan diatas keikhlasan Dato dari salah seorang memperjuangkan syiar Islam di Malaysia. Tak seperti sesetengah pihak hidup dengan maki hamun cacian setiap kali buka mulut. Pemimpin hamPasesat, bersihkan diri dulu, Tabung Memali, Kohilal dan audit dulu kutipan "jabir ghoghat" setiap kali ada majlis maki hamun siang malam termasuk di bulan Ramadan...

Anonymous said...

Sejarah telah membuktikan terlalu banyak kes wang tabung haji dirompak, pengurus2 pecah amanah beratus-ratus juta. Penipuan & rasuah bergelumang dengan tabung haji. Pengarah ditangkap khalwat dan terkini Pengerusi bawa anak gadis naik jet ski...kah..kah..kah..

Anonymous said...

Ya betul byk company travel tours ostad2 haramjadah PAS ni menipu bakal haji, beli keta mewah tmabh bini dgn tipu duit umrah haji!!

mereka2 yg terlibat dlm penyelewengan TH juga ialah ostad2 fikrah PAS.. bknnya ahli politik UMNO atau BN.. sayang sekali mereka tk sedar diri tk muka tak malu!!!

Syabas buat Dato Azeez.. jgn pedulikan bunyi langau2 penghurung najis yg berhasad dengki.. mereka pantang tgk lubuk DUIT.. meleleh air luir mereka.. (PAS)

Megat Alam Gempita said...

Mahpus dengki sebab dia tak dapat. Al maklumlah tak tinggi martabat seseorang ahli dan pemimpin PAS itu kalau tak pandai fitnah, khianat, menipu, menghasut dan mencarut.

Dah sifatnya menjadi Pesuruhjaya PAS Kedah dan Naib Presiden PAS, mesti ler kena tunjuk garang, hebat dan serba serbi pandai walaupun membangkitkan isu-isu bodoh. Kalau tak nanti para pencacai tak kenal, dalam Muktamar November ni takut tak dapat undi.

Anak Lenggong said...

Ni la dasar sengkek punya Naib Presiden PAS daripada semalam aku dok dengar lives sidang parlimen..noh omar bagi peluang dia mencelah tapi dia merapu sehinggakan Noh omar menempelak beliau..sibangang ni asyik dok mencelah tampa kebenaran speaker untuk mencelah dan merapu...ari ni pulak si mr bean ni pabila dibagi peluang mencelah oleh Tony Pua ada ke dia kata utusan malaysia dah tak laku kasi free pun orang tak nak..kah kah kah..lihat lah betapa bangang nya pemimpin PAS ...tapii apa boleh buat lulusan dia pun takat menengah rendah so pemikiran tahap tu je laa..

Anonymous said...

walaupun PAS ni islam, tapi aku lebih percaya pada MCA lagi.PAS dah terbukti lebih rakus, tak amanah, dan buas.. imej islam yg selama ni cuba diwar-warkan gagal membentuk peribadi mulia para pemimpinnya...

Anonymous said...

Sabar Bro semua. Bukan salah Pas. Tengok dulu siapa yang bercakap. Mahfuz Omar yang cakap, dia Pesuruhjaya Pas Kedah yang lulus setakat Sijil Rendah Pelajaran saja. Tak kan lah anda semua expect dia nak berhujah dengan idea yang setaraf orang yang ada Degree.

Mahfuz Omar, orangnya lulus SRP saja tapi kalau Pas menang silap2 naik jadi TPM atau Menteri atau Menteri Besar. Itu lah tuah orang.

Hj Ariffin

Anonymous said...

aku hanya bolih berdoa kpd ALLAH agar Datuk Azeez seorang yang amanag yang bboleh dipercayai oleh semua pendeposit TH.Harap pada Azeez jangan jadi mcm si nuar ibrahim tu semasa dia jadi menteri kewangan.kpad mahfuz kau tanya nuar tu berapa banyak duit kerajaan yang dia songlap.

Anonymous said...

Kalau di bagi TH kepada pemimpin ahli PAS, aku gerenti, semua travel agensi jadi milik pencacai2 PAS, dan semua duit tabungan habis kena kebas. Nasib baik ler bagi pada Azeez, niat PAS pun melepas.

Anonymous said...

Xpyh persoal Azeez balaci PAS oii! Cuba tgk akaun Kedah, masa Jijan tinggalkn. Mahposs buat apa di Kedah SATO ank PKNK.? Pelingkup!! Muka tkmalu.. Tinggai taik merata tp sebok nk ckp soal kebetsihan pd org lain?? PAS MUNAFIK!!

Anonymous said...

Mahposs buat apa di Kedah SATO ank PKNK.? Pelingkup!!

Bukan salah Mahfuz. Salah Azizan sebab lantik CEO Kedah Sato yang memiliki ijazah setakat SIJIL RENDAH PELAJARAN sahaja.

Anonymous said...

Aku malas nak komen banyak pasal si Mahfuz ni...sama saja dengan Anwar Ibrahim..korang bacalah surat terbuka seorang rakyat Kedah yang telah bertahun lamanya memerhati gelagat si Mahfuz di kedah...di sini:-
http://www.kl-today.com/2011/01/sato-surat-terbuka-untuk-mahfuz/

Anonymous said...

Ustaz Azizan takkan lantik si Mahfuz ni kalau tak dek tekanan oleh tuan punya badan sendiri bro....biasalah, kroni-kroni...kalau kroni tu lembu pon diorang sibuk nak lantik jugak...dah jadi fitrah dah..tak kira mana-mana parti pon..

Anonymous said...

hehehhehe..lainlah macam tabung derma tin milo tuh....senang aje nak tibai..dan lagi satu derma utk wira Lahat Datu dari PAS dgn dua number account dulu tuh dah kira ke belum wahai PAS..songap aje, tak dengo apa2 berita pun tentang pengumuman berapa banyak kutipan yg dapat dan dah didermakan kepada wira2/keluarga yg terkorban diLahad Datu tuh ke belum?

Anonymous said...

Tabung tin milo dah kena SONGLAP bro....tanyalah semua org tau!