Sunday, July 14, 2013

YESS...! Tahniah Zahid Hamidi Berjaya Pertahankan Kedudukan Agama Islam, Raja-Raja Melayu, Bahasa Melayu Dan Hak Keistimewaan Melayu






16 comments:

Anonymous said...

Pengkhianat, Pembelot dan Petualang

Pinda perlembagaan Umno dengan memasukkan "sebarang perlakuan pemimpin UMNO yg dianggap mengkhianati bangsa Melayu akan dirujuk kepada Lembaga Disiplin Parti."

Itu saja cara nak ajar mereka. Sebagai contoh si Nazri tu sekor melayu yang tak sedar diri tiba2 boleh nak cadangkan supaya Akta Hasutan itu di mansuhkan. Saya nak beritahu, Datok S. Subramaniam daripada MIC (dia sekarang Menteri Kesihatan) mendedahkan dalam paper Sinar Harian bahawa idea mahu memansuhkan Akta Hasutan itu datangnya daripada Najib. C****a punya Najib.

Najib ni memang terang2 nampak tersangat takut kepada pembangkang iaitu DAP ... (1) Mansuh ISA (2) Dakwat Kekal (3) Beberapa pindaan Akta Pilihanraya (4) Pindaan undang2 yang menjaga melayu.

Najib sedar atau tidak bila tiada lagi Akta Hasutan, bangsa lain boleh maki hamun orang melayu, raja melayu dan agama islam sesuka hati mereka. Sedangkan sewaktu masih ada Akta Hasutan pun mereka tak heran nak bercakap tentang benda2 yang sensitif berkenaan melayu, raja melayu dan agama islam. Mereka tak heran kerana polis tak berani ambil tindakan, polis tak berani ambil tindakan kerana Najib menghalang (agaknya).

Nak Jaga Umno Supaya Terus Disenangi Oleh Orang Melayu/Bumiputra :

Step 1 : Buang Najib gantikan dengan Muhyidin. Najib dah time up, kita gantikan dia dengan keeper baru pulak. Lagi lama kita biar Najib jadi keeper, kui makin banyak pintu goal kita akan dibolosi.

Step 2 : Pinda perlembagaan Umno. Pengkhianat kepada perjuangan Melayu dan Umno, rujuk JK Disiplin. Bertanding calon bebas tak besar mana pun salahnya, tapi kena pecat. Ini nak mansuhkan Akta Hasutan yang selama ini duk protect melayu, raja melayu dan agama islam, memang confirmed " pengkhianat, pembelot dan petualang " ... lagi mahu simpan kah ini macam punya orang ????

Hj Ariffin

Anonymous said...

Kalau macam ni lah Zahid maintain mempertahankan Melayu dan Islam .. gua yakin Zahid patut pi ganti tempat Muhyidin.

Eh kenapa dengan Muhyidin ? Dia tak bagus kah ? Tak ada apa2 jangan kalut. Kita buang Muhyidin dari jawatan sekarang, kita hantar dia pi ganti Najib. Macam mana geng ?

Ahli Umno Titiwangsa

Anonymous said...

ape cite pon kene bgtau kt si lembik najib PM pembela bangsat DAP tu...ko berundur ler secara berhemah sebelum kepala ko disepak diterajang...kebencian rakyat terhadap ko dh kian memuncak wei najib bapak transformasi pelingkup.rakyat masih syg umnoBn tp kerna ko rakyat kian ilang keyakinan.rakyat yakin PKR n PAS hanyalah barua bangsat DAP sal tu rakyat masuh memilih BN kerna tiada pilihan lbh baik...namun ko wahai najib tlh memusnahkan harapan rakyat...ler nie ko blah jer si lembik oii jgn smpai rakyat tanam ko idup2...

Anonymous said...

Kan aku dah kata. Melayu duk perhati Najib. Lain macam saja, siap lah ko. Sebab melayu memang marah bila Najib kena tipu dengan cina. Aleh aleh Najib pula bila dah jadi PM nak menyebelahi cina. Ko tunggu lah, PAU 2013 ni tahu lah nasib ko Najib.

Tinjauan rambang dalam sembang2 kedai kopi, 75% orang melayu kecewa dengan ko Najib. Mereka kecewa kerana ko tak bela melayu selepas ko menang. Orang melayu masih mahukan Umno tapi mereka tak mahu Umno dipimpin oleh ko.

Najib kalau ko tak percaya ko boleh hantar orang ko lepak kat kedai atau warong kopi, dengar apa sembang mereka tentang ko.

Ahli Umno Titiwangsa

Anonymous said...

Kita mesti ada pemimpin yg ultra melayu. Muhyiddin dan Zahid nampak boleh menyatukan kembali semangat bangsa kita yg sekarang ni naik risau dgn tindakan Najib dan sekutu2 lembik dia spt Hishamuddin, Nazri Aziz, Nazir Razak. Mereka semua ini lahir2 dah jadi anak orang berada dan tidak pernah hidup susah seperti or2 melayu yg lain. Sbb tu taka ada perasaan ultra melayu dlm diri mereka. Tolak Najib di dlm pemilihan UMNO akan dtg. . ramai2 ahli UMNO sign petisyen.

Anonymous said...

Asyik tabur duit jer keje si Najib ni. Apa dia ingat dgn duit tu semua bangsa melayu akn lebih berjaya dari bangsa2 lain di Msia? Najib dan Paklah sama jer..bagi pemanis kpd bangsanya sendiri utk nampak popular tetapi Tun M bagi ubat pahit kpd org melayu supaya sihat dan boleh terus bersaing dgn bangsa2 lain. Buatlah dasar2 yg boleh menaikkan kehebatan bangsa melayu Najib oii..

Anonymous said...

PAU 2013 Najib,Kerismudin,Kj,Nazri Aziz dan Saifooldin Abdullah mesti dinyahkan demi kelangsungan orang2 melayu.

Anonymous said...

Salam.nampaknya sahutan tsmy bersahut...tsmy sahut kat pagoh...katanya perlukan perubahan hala tuju...ayoh tolak najib yang duk pelik pelik ni...

Budakteranung

Anonymous said...

Najib tak boleh nak pi dah. Dia hanyut dalam tsunami cina. La ni Najib duk terkapai2 dilambung ombak tsunami cina. Biaq pi lah dia. Kita bukan tak sayang dekat dia. Orang kaitkan dia dengan Atantuya, kita tak mahu percaya. Orang bawa cerita bini dia, kita kata semua tu bohong belaka. Kita defend dia, kita angkat dia jadi PM, kita ingatkan dia jangan lupa kepada puak yang undi dia, tapi dia nak ligan (kejar) undi puak cina juga noooo sebab dia takut puak cina habis pakat pi dekat DAP. Tak pa lah, biar lah Najib terjun dengan labu2nya ....

Tak apa lah kita bagi tugas berat ni dekat Muhyidin pula. Muhyidin nampaknya bini dia pun dia boleh adjust bagi nampak elok dan bersopan sebagai wanita melayu wanita islam. Lazimnya orang lelaki kalau dia boleh control bini, tentu dia boleh jadi pemimpin yang tegas dan berani berkata " TIDAAAKKKKKKK ".

Kalau bini sorang pun tak berani nak tegoq, maka jadi lah seperti apa yang terjadi kepada Mohd Najib binti Tun Abdul Razak ... lembut, lembek bila berdepan dengan tuntutan pembangkang DAP.

No no, Najib has to go, Muhyidin Yassin is more able with the help from Zahid Hamidi.

Ahli Umno Titiwangsa

Anonymous said...

Kenapa pemimpin yang tidak boleh mempertahan maruah melayu jadi pemimpin UMNO. TUKAR! Ini kalilah! DAP racist tapi 97% cina sokong mereka. Kenapa melayu UMNO bodoh sangat tak faham faham lagi. Melayu PAS tak usah ceritalah memang dah lama dibodohkan oleh DAP.

Anonymous said...

HIDUP ZAHID
BERAMBUS NAJIB

HIDUP NAJIB
BERAMBUS HISHAM

HIDUP ZAHID
BERAMBUS NAZRI

NAJIB BANGSAWAN LEMBIK BODOH BACUL TAKUT CINA SILA BERAMBUS!!!!!!!!!

Anonymous said...

kepimpinan UMNO harus dirombak bermula dari najib,kerismudin,nazri aziz juga adek PM nazir razak yg menerajui CIMB.UMNO dan bangsa akan hancur kalau mereka terus menjadi tonggak pimpinan hari ini....

Anonymous said...

Sorilah Najib. Ko bukan mcm almarhum ayah ko Tun Razak. Takkan asik nak menghadapkan Felda ajer? Eloklah tuh. .Paklah menghadap kat industri Batik, Ko pulak kat Felda. Apa ko ingat semua melayu tu org Felda ker? Org melayu lain nak juga diberikan perhatian. Bukan nak kan duit yg ditabur tu tetapi dasar pembangunan seimbang utk melayu di bandar dan juga di kampung2. Org melayu dah ramai yg sudah berjinak2 dgn perniagaan tetapi apa bantuan Najib n co kpd mereka. Kita mengharapkan apabila adanya melayu2 kita yg pandai berniaga diberikkn bantuan dan peluang untuk mereka berdaya saing dan dpt mengimbangi kekayaan ekonomi bangsa cina. Transformasi ekonomi dan 1Msia adalah retorik semata2. NAJIB..YOU MUST GO WITH YOUR COUSIN.. HISHAMUDDIN, NAZRI AZIZ and YOUR BROTHER NAZIR. Kita tahu latar belakang kehidupan korang dan keluarga korang..cuma tidak mahu mengaibkan korang semua dibulan yg mulia ini. Najib. .your time is up.

Anonymous said...

zahid hamidi hero baru org melayu.....serupa jg itu mula2 mourinho baru ambil chelsea.....

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah atas keberanian YB Menteri KDN kita! Bahkan, penduduk Bumiputera Barat juga dilindungi di bawah “Native atau Heritage laws” termasuk di bawah "EU Heritage Laws" di http://heritagelaw.org/EU-Diretives. Oleh kerana itulah, di kebanyakan Negara Eropah, hanya bahasa Bumiputera/Kebangsaan dan perayaan/budaya Kristian/Barat , yang pelbagai samada yang kecil atau yang besar seperti Krismas, diiktiraf secara rasmi di peringkat nasional, termasuk di media dan dalam pendidikan Bahasa Inggeris selalunya merupakan bahasa kedua, kerana ia sudah menjadi bahasa antarabangsa. Contohnya di Jerman dan Peranchis, mereka sangat NATIONALIS ke atas bahasa Bumiputera/Kebangsaan mereka, bahasa Peranchis dan Jerman dalam perkhidmatan awam – bahkan polis dan hospital pun sering merungut bila kita mahu menggunakan bahasa Inggeris! Dan setiap rakyat asing terutamanya si EXPATRIAT multinasional, yang menetap lama dimestikan ambil kursus Integrasi untuk belajar bahasa Bumiputera mereka. Tapi yang peliknya, si Cina yang ramai di Barat ini tak pula tahu kurang ajar macam kat Malaysia – begitu benci sangat pada bahasa BUMIPUTERA/KEBANGSAAN kita, Bahasa Melayu, mahupun budaya Barat termasuk agama Kristian sebagai agama rasmi Barat!

Di samping itu, lihatlah di Amerika Utara dan Australia, hak, identiti dan tanah bangsa Bumiputera “Native Americans-Canadians/Aboriginal Australians” dilindungi dengan kuat oleh undang-undang dengan hak dan identiti terkecuali (itupun setelah Bumiputera di Amerika Utara/Australia ini dibunuh dalam Genocide dengan kejam di awal sejarah penjajahan) . Tetapi, sekiranya Bumiputera malang ini tidak mempertahankan undang-undang ini dengan lantang dan tangkas, mereka akan dianiaya dengan menggunakan strategi halus seperti penindasan dalam ekonomi, politik dan di media termasuk industri seni, pendidikan dan budaya, di mana hanya perayaan dan budaya Kristian/Barat yang diktiraf secara rasmi di peringkat nasional sedangkan budaya dan bahasa tradisonal bangsa Bumiputera ini telah dipinggirkan. Penduduk Bumiputera ini juga dijatuhkan tamadunnya, dengan menggunakan dadah, pornografi, kebebasan seks, jenayah dan arak.

Di Israel juga, PENJAJAH GANAS Yahudi yang asyik bunuh, penjara dan menindas BUMIPUTERA Islam Palestin, termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran Yahudi dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Islam Palestin) – tak juga dihentam si pencinta “demokrasi dan hak asasi manusia” dari Barat (kononnya – bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit laknat)!

Juga rejim PENDATANG Cina PENJAJAH GELOJOH Singapura yang menindas BUMIPUTERA Melayu/Islam – termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran (bukan pelarian pun) Cina dan Kristian, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Zionis! Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Tapi yang peliknya, si Cina yang ramai di Barat ini tak pula tahu kurang ajar macam kat Malaysia – begitu benci sangat pada bahasa BUMIPUTERA/KEBANGSAAN kita, Bahasa Melayu. Dan si Cina juga bila di Eropah ini, begitu menghormati budaya Bumiputera yang Barat termasuk agama Kristian sebagai agama rasmi Eropah!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.