Sunday, August 4, 2013

Benarkah Namewee Jadi Semakin CINABENG Sebab Nazri Aziz Pernah Kata "Lelaki Mana Tak Pernah Keluar Kata Kata Kesat Semasa Zaman Remaja..?"

Setelah diberi maaf, diberi bantuan dan ruang untuk berkarya, terbukti kini bahawa anak Cina biadap si Namewee, sebenarnya tidak pernah ikhlas dengan permohonan maafnya.

Tiba tiba muncul lagi satu video dari Namewee yang mengutuk dan menghentam kerajaan kononnya berat sebelah kerana tidak membenarkan filem The New Village ditayangkan.

Jelas bahawa anak Cina seperti Namewee ini sememangnya tamak haloba.  Sudah mendapat betis, bukan sahaja masih menuntut peha, tetapi kesemuanya. 

Seboleh-bolehnya, dia inginkan apa sahaja yang diinginkannya diberi tanpa syarat. Sekiranya ada apa-apa yang diinginkan itu tidak dapat ditunai, dia akan mengutuk, menghina, memperlekeh dan menghentam sesuka hatinya, kononnya ‘bakat seni’.

Manusia seperti anak Cina Namewee ini pastinya tidak pernah dididik dengan nilai-nilai mulia.  Kepentingan dan kehendak diri mengatasi segala-galanya termasuk keharmonian negara.

Sensitiviti orang, terutama kaum lain merupakan sesuatu yang tidak pernah ada dalam diari hidupnya.

Seorang karyawan seni, selalunya sensitif dan amat halus jiwanya.  Tetapi, Namewee mempunyai jiwa ganas pemberontak serta tidak mengendahkan sesiapa.

Ini membuktikan bahawa Namewee sebenarnya bukan seorang seniman tetapi samseng jalanan yang bodoh, tidak punya ‘kelas’ dan tidak boleh dibawa ke majlis, jauh sekali diberi ruang perbincangan.

Jika tidak tentu beliau tidak akan ke parlimen dengan memakai pakaian ala budak jalanan.  Hanya orang yang tidak pernah dididik dengan etika dan peradaban sahaja yang tidak tahu berpakaian yang sesuai dengan tempat.

Justeru, apalah diharapkan dari Namewee ini dari segi nilai-nilai kemasyarakatan mahupun kemanusiaan.  Namewee hanyalah anak Cina tidak bertamadun yang hidup berasaskan kemahuan dan kehendak sendiri.

Namewee tidak tahu sejarah tetapi hanya bergantung kepada cerita yang disogok oleh ibubapa dan gurunya yang pastinya diceritakan dari sudut kemahuan dan kehendak mereka sendiri juga.   Walaupun buta sejarah, Namewee tidak sedar diri ingin membuat filem sejarah.

Lalu terhasillah, The New Village yang mengangkat komunis sebagai wira.  Filem ini bukan filem sejarah, sebaliknya sebuah fiksyen yang membawa agenda bertentangan dengan aspirasi negara.

Ia dibuat tanpa kajian mendalam, tetapi hanya bersandarkan cerita, imaginasi dan emosi yang digarap dari kalangan satu kumpulan masyarakat sahaja iaitu ‘pensimpati komunis’.

Namewee langsung tidak membuka ruang kepada sudut pandangan lain jauh sekali rekod-rekod rasmi sejarah.  Sedangkan, sebuah filem sejarah perlu dilihat dari sudut terbuka dengan mengambil kira semua fakta.

Kita ingin bertanya Namewee, apa jenis Pengarah yang membuat filem sejarah tanpa kajian lengkap...?  Atas dasar apakah Namewee berani berhujah bahawa filem tersebut memaparkan sejarah negara ini...?

Siapakah rujukannya?  Apakah faktanya?  Di manakah buktinya? 

Yang paling penting, apakah mesejnya?

Maka tidak dapat dinafikan lagi bahawa Namewee ini bodoh orangnya.  Orang bodoh tidak tahu berhujah atas alasan kukuh tetapi hanya tahu meminta, mendesak, menuntut dan memaki hamun serta menghina orang.

Manusia begini tidak mampu berfikir secara mendalam tetapi hanya melihat semuanya dari atas permukaan. Oleh itu, mereka tidak mampu mencerna kesan dan akibat dari perbuatan mereka serta tidak pula mempunyai perasaan bersalah atau malu.

Melayan manusia seperti Namewee seolah-olah meletakkan kita setaraf dengannya....!

Malangnya,  Namewee bukan seorang, tetapi kebanyakan anak Cina produk SJKC adalah Namewee. Mungkin tidak salahlah jika pak menteri menggelarnya sebagai ikon 1Malaysia iaitu ikon yang rosak teruk dan koyak rabak.

Hari ini negara ini dipenuhi dengan manusia seperti Namewee yang mana di dalam kepala mereka hanya ada perkataan ‘saya mahu’ dan ‘saya suka’ serta mempersetankan segala yang lain di keliling mereka. Maka tidak hairanlah perbuatan menghina kaum semakin menjadi-jadi seperti yang dapat dilihat hari ini.

Walaupun kita enggan melayan orang bodoh seperti Namewee tetapi dia tidak wajar diberi kebebasan untuk mengutuk orang sesuka hati....!

Anak Cina biadap ini wajib ditangkap dan diberi pengajaran.  Dia harus diajar dari segi sejarah negara jika benar ingin terus digelar warga Malaysia.  

Tunjukkan padanya kubur-kubur mereka yang disembelih komunis dan paparkan padanya apa yang berlaku dalam masa 14 hari komunis bermaharajalela.

Jika selepas itu dia masih menganggap komunis sebagai wira, maka sahlah dia adalah sebenarnya musuh negara.

Dulu Kata Namewee Budak Baik....
Sekarang Kata Namewee Budak Bodoh Tak Tahu Sejarah....


16 comments:

Anonymous said...

SELAMAT HARI RAYA TUAN MIK!!
MAAF ZAHIR DAN BATINXXX

Anonymous said...

jgn lupa boikot kj, nazri & kerismudin... PaU kali ni & seterusnya jgn lantik dorg ni lgsng... ksi depa ni trn, ddk bwh diam2... ini kalilah!!!

Anonymous said...

boikot ah jib gor sekali

Anonymous said...

Yap setuju sangat...org no 1 mcm msna..boleh ikut sekali ke?

Anonymous said...

Hanya yang kurang ajar aje yang celupar mulutnya waktu muda. Adakah dia sediri macamtu. Terlalu ramai yang menjaga tertip yang keluar dari mulut waktu muda. Jika awak tu yang celupar jangan disangkut paut dengan orang lain untuk menutup malu.

Anonymous said...

Muka si Cina SAMSENG ini pun bukan main HODOH lagi! Maklumlah, muka DAJAL!

Sedih betul setiap kali menatang wajah arwah-arwah PERAJURIT kita, yang dibunuh dengan begitu KEJAM, terutamanya yang Islam/Melayu, lawan DAJAL-DAJAL Cina Komunis termasuk rusuhan 13 Mei, Jepun dan sekarang kat Lahad Datu ini. Jadi PENGKHIANAT negara DAPBIAWAK/PKR yang sekrang ditaja Barat-Israel, JANGAN kita kasi dia dapat kuasa bila-bila!

MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Klu dr dlu dicantas bangsat ni, xde la nyusahkan skg..xde ikhlasnya dorang dgn mtk maaf ni..slagi x dpt ape yg puak haram ni nk, slagi tu xkn diam..pasni msti ada lg spesis cam dia ni..bukak la mata weiiii!!

Anonymous said...

Jika Nazri tak bagi dia muka dulu,maka tak akan jadi macam ni.Pisang berbuah dua kali. Sekarang padan muka Nazri Aziz.

hangkedee said...

Para perwakilan PAU.JANGANsesekali Bering undi AndaKepada 4 Mangkok berayun,iaitu:

1.Ah jib gor
2.kerismudin
3.kitol kj
4.Nazri namawee

Selamat Malaysia.

Anonymous said...

Empat ekoq ni kalau kita biaq depa duk pimpin Umno lagi jawabnya mampuih la melayu. Depa lepas sikit2 dekat cina tahu2 negara boleh dekat cina.

Lepas raya posa akan mai raya haji. Masa raya haji lembu2 pakat tidoq tak lena takut kena korban. Raya haji kita berpesta korban lembu. Lepas raya haji marilah kita berpesta korbankan Najib, Nazri, Hishamudin dan Khairy Jamaludin pula. Ok tak ?????

Mat Kedah

Anonymous said...

Tambah sorang lagi Saifooldin Abdullah.

Anonymous said...

Saifudin Abdullah saya tak berapa kenai. Tolong cerita sikit apa yang tak kena dengan Mamat sekoq ni. Kalau memang tak berguna kepada perjuangan melayu nak tunggu apa lagi .. kita korbankan saja lah.

Mat Kedah

Anonymous said...

Saipudin Abdullah pernah jadi Timbalan Menteri Pengajian Tinggi. Ketika budak-budak baru naik macam Adam Adli, Safwan Anang dan Khalid Ismath memberontak dan membuat huru-hara di jalanan, Pudin cakap, itu adalah Politik Baru. Politik Baru versi Pudin ialah mahasiswa patut diberi ruang dan peluang sebebas-bebasnya untuk meluahkan apa jua idea dan pemikiran generasi baru tentang apa jua isu berkaitan politik negara meskipun menggunakan cara yang menyalahi undang-undang seperti demonstrasi jalanan. Jika mereka dihalang, pasti akan dianggap seolah-olah kerajaan menyekat mahasiswa daripada berpolitik seperti yang telah termaktub dalam akta AUKU.

Anonymous said...

namewe gilo babi!!!

Anonymous said...

ATTENTION
NAMA SAYA X-MAN.
SAYA BERASAL DARI SEMBERANG
MARI SAYA LUAH PENDAPAT SAYA.
USAH BACA BLOG AJE TAPI KALAU TAK BUAT SESUATU PUN TAK GUNA.
JOM RAMAI GI YOU-TUBE NAME WEE DAN FLAG VIDEO DIA DOWN .GI KAT SMALL IKON YANG ADA FLAG.CATAT KAN VIDEO DIA UNDER ABUSIVE AND VIOLENCE CATEGORY.DAN TULIS PADA YOU-TUBE YANG VIDEONYA PROMOTE RACIAL HATRED AND COMMUNISM.WELL THAT WHAT NAME WEE SENDIRI YANG CAKAP.SO AFTER TULIS SEMUA BAD REMARK .REQUEST UNTUK VIDEO AND CHANNEL NAMEWEE UNTUK SHUTDOWN.DENGAN CARA INI AJE LAH KITA DAPAT PREVENT NAMEWEE MENYALAK MACAM ANJING BODOH.BTW JANGAN LUPA THUMBS DOWN VIDEO DIA.CONFIRM YOU-TUBE AKAN SHUT DOWN VIDEO NYA BILA DAPAT 100 REQUEST TO SHUT VIDEO NYA..BTW KALAU CINA RASIS BOLEH BUAT GITU PADA ADA SEORANG AHLI POLITIK YANG MELUAH KAN PENDAPAT NYA.KENAPA KITA NAK BIAR KAN NAMWEE KUTUK DAN KURANG AJAR PADA KITA?JOM RAMAI-RAMAI GI TO YOU-TUBE DAN FLAG DOWN VIDEO NAMWEE.BUAT INI BERTERUSAN SAMPAI DIA TAK BOLEH PAKAI YOU-TUBE UNTUK NIAT JAHATNYA LAGI.
MARI KITA BERSATU LENYAPKAN VIDEO COMMUNISTS NAMEWEE UNTUK BERTERUSAN .BIAR PADAN MUKA DIA SAMPAI YOU-TUBE TAK BENARKAN DIA BUAT CHANNEL LAGI.

Anonymous said...

MELAYU BARUA YANG BUTA SEJARAH.....KOMUNIS DIANGGAP HERO SELEPAS JEPUN MENYERAH KALAH....RAMAI BARUA JEPUN DIBUNUH...KALAU MELAYU YANG JADI BARU JEPUN DIBUNUH......NAK ANGGAP KOMUNIS KEJAM....LU PIKIRLAH SENDIRI....SIAPA LEBIH KEJAM....BRITISH MENGANUGERAHKAN CHIN PENG PINGAT DI LONDON....INGAT TAK BARU BARUA MELAYU SEKALIAN????.....LEPAS TU BRITISH MUNGKIR JANJI....TAKUN CINA KOMUNIS AKAN KUASAI MALAYA.....LU PIKIRLAH SENDIRI....