Saturday, August 24, 2013

KDN Akan Buru Pengundi Pengundi Hantu CINABENG Yang Sebut INI KALI LAH. Gerakan Besar Besaran....

Gerakan besar-besaran akan dilakukan mulai 1 September ini bagi menangkap pekerja asing tanpa permit kerja, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata gerakan itu membabitkan Jabatan Imigresen, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan agensi-agensi penguatkuasaan yang berkaitan.

"Kita tidak mahu pihak majikan menggaji pekerja asing yang tidak ada permit di tempat kerja masing-masing. Pada waktu yang sama kita mahu lihat pihak majikan memberikan kemudahan perumahan, perubatan dan juga menjaga kebajikan mereka.

"Ini bagi memastikan Malaysia dianggap sebagai sebuah negara yang memerlukan pekerja asing tetapi menjaga kebajikan mereka," katanya kepada pemberita selepas Majlis Jalinan Kasih Aidilfitri Parlimen Bagan Datoh di sini, Jumaat.

Katanya gerakan itu juga bagi memastikan kesemua pekerja asing yang berkerja di Malaysia mematuhi peraturan dan undang-undang di negara ini.

Sementara itu, Ahmad Zahid berkata PDRM sentiasa berada dalam keadaan bersiap siaga jika ada pihak yang mengugut untuk melancarkan perang terhadap polis berikutan tidak berpuas hati dengan tindakan pasukan keselamatan itu menembak mati lima penjenayah di Pulau Pinang, Isnin lepas.

Beliau mengulas khabar angin menyatakan beberapa kumpulan kongsi gelap akan melancarkan perang terhadap pasukan itu berikutan tindakan polis memerangi jenayah berat, khususnya yang melibatkan senjata api.

"Walaupun saya tidak campur tangan dalam urusan polis kerana saya telah memberikan kuasa sepenuhya (kepada Polis Diaraja Malaysia) untuk melancarkan gerakan besar-besaran namun saya ingatkan supaya polis lebih berhati-hati.

"Pada waktu yang sama kita minta orang ramai supaya berhati-hati kerana penjenayah adalah buta warna. Mereka tidak kenal siapakah mangsa," katanya. - BERNAMA

9 comments:

Otak geliga said...

Datuk Seri & keluargapun perlu perlindungan....spt kata DS, penjenayah ni BUTA WARNA, takut2 DS dijadikan sasaran sbb DS sgt lantang menentang mrk

apa2pun TAHNIAH DS & TERIMA KASIH sbb tidak bersikap spt hamba Allah Cium Keris Minta Maaf @ Menteri Amaran

Azahari Rahman said...

jgn lupa masuk area kampung2 baru cina

Azahari Rahman said...

jangan lupa masuk kmpg2 baru cinabeng

Anonymous said...

Kalau ikhlas nak tangkap, buat ajalah. Tak payah nak umum siap dgn haribulan. Janganlah memalukan rakyat Malaysia dgn peristiwa yg berlaku di Pekan Subang baru2 ini. Siap bergari dan masuk metro lagi. Kononnya bangla tak ada permit dan niaga guna lesen rakyat tempatan. Esoknya dah niaga balik. Janganlah tipu rakyat tak berkat rezeki diterma.

Anonymous said...

Istilah Pekerja Asing Tanpa Permit hendaklah diluaskan meliputi pekerja sosial dan buruh dari China, Vietnam, Filipina, Thailand dll. Terlalu banyak bilangan mereka dipusat2 hiburan, gedung beli belah (terutama Sarawak dan Sabah), kedai aksesori dan saloon. PATI bukan hanya terhad kepada Indon dan Bangla sahaja.

Kalau dibandingkan jumlah bancian penduduk yang lepas, amat mengherankan kenapa bilangan Cina diseluruh bandar dalam negara begitu banyak macam ulat langau, melebihi penduduk Melayu dan India.

Anonymous said...

Zahid tolong masuk dekat petaling street dulu.... Situ byk amii sama apek buat kelja tak senonoh punya.... Yg indo dan bsngla nie ramai nye islam dan jarang jual puki... Sebab. Muka meka senang nak kenal kita mudah tsngkap meka.... Pada hemat saya kita buat operasi tangkap dan nyah pendatang asing cina secara besar besaran dulu.... Kita pun jarang dan kurang fokus pada pendatang pendatang ini.... Meka yg byk byk buat kerja jahat dan sumber duit lendir tokey tokey cina

Anonymous said...

Dari dulu puak cinabeng ni dah kaburkan mata orang Melayu bahawa pendatang asing ni hanyalah dari indonesia, bangladesh, filipina dll tetapi sebenarnya yang paling ramai diseludup masuk secara haram ke Malaysia ialah pendatang cina.......kalau dulu pendatang cina ni hanya bersembunyi dikawasan ramai cina tetapi sekarang mereka sudah mulai berani bertebaran kemana sahaja di Malaysia......kalau nak kenal mereka selain bahasa dan rupa cina yang masih kaw-kaw, dikalangan cina yg baru datang ni tetapi tak banyak duit mereka ini akan berniaga macam orang cina dulu-dulu berniaga dipekan-pekan......kalau anda tak yakin cubalah anda soal siasat kalau anda nampak mereka......

Anonymous said...

Aku nak tengok setakat mana pendatang haram dan pelancong serta pelajar dari indo cina ini melepaskan diri dari tertangkap.Merika ini ada pelindung dan boleh dikatakan kebal tangkapan dan tindakan .Aku harap kali inilah kerajaan bertindak tegasterhadap pendatang tampa permitdiambil tindakan .
kuat kuasakan hukuman merotan pesalah tingal lebih masa ini .

Anonymous said...

AlhamdulilaAllah ... episod Bangsa telah bermula .... cukup lah kasih sayang kita beri pada mereka yg slama ini
..